Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DPmPET

Panely BKV

Příspěvek od DPmPET » 28.7.2005 10:11

Nejlepší jsou Panely BKV.Rychlá pokládka a demontáž .Svařená kolej v biči.To všecko záleží na údržbě což DP PRAHA moc nedělá a Jěště na podloží a jak je udélaná živice pod tím.Nejlepší je když panel leží na Šotolině tak ta voda se alesponˇ vsákne do podloží.Na jednu stranu když se v zimě taky solí tak ta živice i panely nemají dlouhou životnost.Tratˇ do Řep,názorná ukázka jak funguje údržba TT a Závisí to taky na penězích které schramstlo Metro.Asi 7 miliard a jěště to není konečné.Myslím že není co řešit 8-)

M_V
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 26.6.2005 18:13

Příspěvek od M_V » 26.7.2005 19:25

Tramvajáček píše:
Proxy píše:Co říkáte na to, že Dopravní podnik hodlá v blízkosti historického centra provozovat tramvajové tratě s otevřeným svrškem :?:

Testovací ukázka je v těchto měsících vidět ve Škrétově ulici :mrgreen:
No podle mě se jedná o pěknou pitomost. :? Do centra bych to rozhodně nedával, nehodí se to tam a navíc to působí trochu sockovsky.
To radši BKV. :twisted:
Myslím, že někde u Staroměstské jsou BKV, které se tváří, že jsou dlažba :D aspoň tak, když ne jinak a takový panel by také méně lákal k jízdě autem po kolejích, aspoň vedle asfaltu, ale jet autem třeba od Palmovky nahoru do Libně, asi bych též neodolal :oops:
osobně jsem spíše odpůrcem BKV, neboť jejich dříve opěvované výhody se nepotvrdily a navíc tato konstrukce nebyla původně určena na takový provoz jako je v Praze a už vůbec ne na rychlost, jakou se po nich jezdí(krásný příklad je trať do Řep), v historickém centru by tratě měly co nejméně narušovat historický ráz okolí (docela dobře to vypadá na Újezdu), býti památkářem, vezmu panel a otluču ho DP o hlavu :twisted:

a pokud by to mělo jít do extrému, tak na provoz tramvají stačí POUZE koleje a žádné "dráty" by nehyzdily centrum města :lol: http://www.bombardier.com/en/1_0/pdf/Mitrac_ES_en.pdf
kdo má zájem, je tam i video http://www.bombardier.com/index.jsp?id= ... /1_3_2.jsp product overview - Mitrac Energy Saver

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 26.7.2005 18:02

Tramvajáček píše:A která? Myslím, že jsou elegantnější způsoby jak zabránit autům nežádoucímu pojezdu na kolejovým svršku 8-)
Dá se to udělat i hezky, třeba KN směr Lazarská nemusí to být kilometr, ale jen třeba malej úsek a pak třeba KN-I.P.Pavlova (před zasávku) jako proč ne! A těch míst by bylo mnohem víc. V některejch městech Německa to taky jde...

Tramvajáček

Příspěvek od Tramvajáček » 26.7.2005 17:57

Pepa píše:
Tramvajáček píše:No podle mě se jedná o pěknou pitomost. :? Do centra bych to rozhodně nedával, nehodí se to tam a navíc to působí trochu sockovsky.
To radši BKV. :twisted:
A proč ne? Trať by neblokovali auta... Některá místa si představit dokážu.
A která? Myslím, že jsou elegantnější způsoby jak zabránit autům nežádoucímu pojezdu na kolejovým svršku 8-)

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 26.7.2005 16:21

Tramvajáček píše:No podle mě se jedná o pěknou pitomost. :? Do centra bych to rozhodně nedával, nehodí se to tam a navíc to působí trochu sockovsky.
To radši BKV. :twisted:
A proč ne? Trať by neblokovali auta... Některá místa si představit dokážu.

Tramvajáček

Příspěvek od Tramvajáček » 26.7.2005 13:53

Proxy píše:Co říkáte na to, že Dopravní podnik hodlá v blízkosti historického centra provozovat tramvajové tratě s otevřeným svrškem :?:

Testovací ukázka je v těchto měsících vidět ve Škrétově ulici :mrgreen:
No podle mě se jedná o pěknou pitomost. :? Do centra bych to rozhodně nedával, nehodí se to tam a navíc to působí trochu sockovsky.
To radši BKV. :twisted:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 26.7.2005 12:06

Co říkáte na to, že Dopravní podnik hodlá v blízkosti historického centra provozovat tramvajové tratě s otevřeným svrškem :?:

Testovací ukázka je v těchto měsících vidět ve Škrétově ulici :mrgreen:

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 30.6.2005 11:06

Syrda píše:Proč DP postupně rušil (nebo ještě ruší pořád?) pevné přejezdy. Kolikrát by se daly použít a nemusel se používat Kalifornien (a nebo mohl být použit na dalších místech.
Týká se to zvláště hlaváku a Palmovky.
Jinak nešel by vymyslet Kalifornien jako křížová spojka? Často jsou na Kalif. ukončeny 2 linky (nebo jedna l. 9) a pak jsou při intervalu 10-8 min. (špička prázdniny - zb. roku) obraty o hubu. Loni u NNŽ 9 malinko nestíhala, zvláště když výstup byl až u výhybky. Standartně tam byly min. 2 na příjezdu, 1 v úvrati a další vyjížděla z Olšanské k NNŽ. Zast. mohla být mimo úvrať.
Když tady byla řeč o NNŽ, je zajímavé, že i po roce jsou tam velmi viditelné stopy, že tam byl kalifornien. Jeďte se tam podívat.... :roll:

M_V
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 26.6.2005 18:13

Příspěvek od M_V » 27.6.2005 21:25

MOp píše:
M_V píše: použítí klasických železničních kolejnic, jako třeba v Ostravě, v Praze asi nehrozí, docela by mě zajímalo proč....
to opravdu zatim nehrozi. pro provoz vozidel na klasickych zeleznicnich kolejich je treba pouzit jina dvojkoli, kdy jsou vyssi okolky a mirne jine uhly nakolku. tomu je pak potreba zase prizpusobit kolejnice, kdy se pak pouzivaji ty s vetsim zlabkem ...
Děkuji

MOp

Příspěvek od MOp » 27.6.2005 21:16

M_V píše: použítí klasických železničních kolejnic, jako třeba v Ostravě, v Praze asi nehrozí, docela by mě zajímalo proč....
to opravdu zatim nehrozi. pro provoz vozidel na klasickych zeleznicnich kolejich je treba pouzit jina dvojkoli, kdy jsou vyssi okolky a mirne jine uhly nakolku. tomu je pak potreba zase prizpusobit kolejnice, kdy se pak pouzivaji ty s vetsim zlabkem ...

M_V
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 26.6.2005 18:13

Příspěvek od M_V » 27.6.2005 21:10

Díky za info i za foto, je to sice trochu odlišné , ale dá se to považovat za pevnou jízdní dráhu, o téhle části jsem nevěděl, i když jsem měl na mysli spíše něco takového...(foto- první dvě železviční, třetí z Berlína) i když použítí klasických železničních kolejnic, jako třeba v Ostravě, v Praze asi nehrozí, docela by mě zajímalo proč....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Sokolovská

Příspěvek od Petr » 27.6.2005 10:51

M_V píše:Pokud vím, tak tento typ tratě v Praze není, nejspíš si pletete s jiným typem :lol:
No tak já nevím... TT Jičínská je betonová deska, do níž jsou vyvrtány otvory pro podkladnice... To samé je v části Nádražní, Na Poříčí je betonová deska pouze s pražcem každých cca 5 metrů, který byl použit pouze pro zafixování rozchodu...
Je ale možné, že mluvíte o zcela jiném typu konstruce "pevné jízdní dráhy" než já, i když bych neřekl...
Těžištěm rekonstrukce byla ale trať v Sokolovské ulici od Těšnova až po začátek zastávky Florenc (včetně vjezdu do smyčky Těšnov) a zejména trať v ulici Na Poříčí. V této ulici se, po dobrých zkušenostech s tramvajovou tratí v Jičínské ulici, zrekonstruovaná tramvajová trať vybudovala na betonové desce. Tato technologie se v řadě variant používá již řadu let v zahraničí. V Praze po nedobrých zkušenostech z 60. a počátku 70. let minulého století, které však byly způsobeny především nedokonalým způsobem upevnění kolejnic k podkladu a celkovou technologickou nekázní, dochází k takové realizaci po dlouhých letech rekonstrukcí tramvajových tratí systémem BKV nebo klasickým upevněním kolejnic na příčné pražce. Pražce bylo možné spatřit i nyní, avšak jejich funkcí bylo především zajistit snadnou montáž kolejového roštu a jeho rektifikaci (směrové a výškové vyrovnání) před definitivním upevněním kolejí zabetonováním. Betonová deska spočívá na pryžových rohožích, které oddělují tramvajové těleso od okolí a brání šíření vibrací. K upevnění kolejnic byl použit systém firmy ORTEC s pryžovým pásem, navlékaným na patu kolejnice. Byla věnována rovněž pozornost snížení hluku z automobilové i tramvajové dopravy, a proto bylo tramvajové těleso opatřeno asfaltovým zákrytem. Podloží asfaltového zákrytu z prostého betonu rovněž příznivěji působí na celkovou tuhost konstrukce, než štěrkodrť, užívaná jako podklad žulové zádlažby. Citace z textu Miroslava Pence o rekonstrukci TT Na Poříčí, DP Kontakt 2003/06

M_V
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 26.6.2005 18:13

Re: Sokolovská

Příspěvek od M_V » 27.6.2005 9:24

Petr píše:
Anonymous píše:Zatím jsem nenašel, že by zde někdo zmínil možnost výstavby tratí využitím pevné jízdní dráhy, tento způsob je popsán v DP-kontaktu 9/2004 a používá se při výstavbě tratí v Berlíně. Obdobný typ svršku se používá i na 2. železničním koridoru - zatím jen zkušebně http://www.k-report.net/koridory/galerieIV/II456.jpg ( http://www.k-report.net/koridory ). Při použití tohoto svršku by snad odpadly problémy s propadáním dlažby, zvýšila by se kvalita tratí, snížila hlučnost, atd.......... hlavně by se prodloužila životnost tratí a snížily náklady na údržbu
A přesto se používá.... Jičínská, Na Poříčí, část Nádražní apod. To vše je na betonové desce....
Pokud vím, tak tento typ tratě v Praze není, nejspíš si pletete s jiným typem :lol:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Sokolovská

Příspěvek od Petr » 26.6.2005 23:07

Anonymous píše:Zatím jsem nenašel, že by zde někdo zmínil možnost výstavby tratí využitím pevné jízdní dráhy, tento způsob je popsán v DP-kontaktu 9/2004 a používá se při výstavbě tratí v Berlíně. Obdobný typ svršku se používá i na 2. železničním koridoru - zatím jen zkušebně http://www.k-report.net/koridory/galerieIV/II456.jpg ( http://www.k-report.net/koridory ). Při použití tohoto svršku by snad odpadly problémy s propadáním dlažby, zvýšila by se kvalita tratí, snížila hlučnost, atd.......... hlavně by se prodloužila životnost tratí a snížily náklady na údržbu
A přesto se používá.... Jičínská, Na Poříčí, část Nádražní apod. To vše je na betonové desce....

M_V
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 26.6.2005 18:13

Re: Sokolovská

Příspěvek od M_V » 26.6.2005 21:45

MOp píše:
Anonymous píše:.. Při použití tohoto svršku by snad odpadly problémy s propadáním dlažby, zvýšila by se kvalita tratí, snížila hlučnost, atd.......... hlavně by se prodloužila životnost tratí a snížily náklady na údržbu
podepsat se neumis?

deska ma velkou nevyhodu - nemuzou byt pod ni moc stare inzenyrske site, nebot by se k nim v pripade nehody typu vaclavske namesti nikdo nedostal.

kdyz se propadne podlozi, tak to take moc nevydrzi.. navic beton pri zatizeni popraska, takze pak nastanou zlomy, ktere se stejne musi odstranovat..

vyhoda je relativne nizka tloustka a stabilizace trati dejmetomu v nejakych nepriznivych sklonovych ci smerovych podminkach..
Omlouvám se, odešlo to bez podpisu, a také jsem netvrdil, že se to dá použít všude, i na železnici je to z důvodu náročnosti zpracování podloží použito jen na nové trati, ale jak ukazují fotky z Berlína (DPkontakt 9/2004), tak i v centru to jde. a pod ní žádné sítě, natož pak staré. M_V

Odpovědět