Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MOp

Příspěvek od MOp » 15.8.2005 14:29

Martin Šubrt píše:
P_V píše:M.Š.: Jak je to s tvrdostí kolejnic versus tvrdost kol, nedávno tu na to padla otázka? Budou se do oblouků používat tvrdší kolejnice?
Na tuhle otázku také hledám už dlouho odpověď. Ale nějaký odborník na tuhle problematiku jsem určitě občas taky zajde, tak by nás mohl dovzdělat :-). Chtělo by to analýzu poměru zvýšené ceny těch tvrdších kolejnic, rychlosti opotřebení, rozbor pro a proti hlubokých a klasických srdcovek. Hluková porovnání atd., prostě pořádně tučnou bichli :-). Doufám, že na DP nějaká existuje, protože tyhle věci se řešit už musí.
hluboky srdcovky nejsou udajne quli tomu, aby tam v praglu nezapadla sjeta kola. pritom jsou vsak krizovatky, kde to nevadilo a nekdo tam ty hlubsi dal..

no a snad si jen muzeme prat, ze se s prichodem porseter zmeni pomer tvrdosti z kolo > kolejnice na kolo < kolejnice

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 15.8.2005 10:49

P_V píše:M.Š.: Jak je to s tvrdostí kolejnic versus tvrdost kol, nedávno tu na to padla otázka? Budou se do oblouků používat tvrdší kolejnice?
Na tuhle otázku také hledám už dlouho odpověď. Ale nějaký odborník na tuhle problematiku jsem určitě občas taky zajde, tak by nás mohl dovzdělat :-). Chtělo by to analýzu poměru zvýšené ceny těch tvrdších kolejnic, rychlosti opotřebení, rozbor pro a proti hlubokých a klasických srdcovek. Hluková porovnání atd., prostě pořádně tučnou bichli :-). Doufám, že na DP nějaká existuje, protože tyhle věci se řešit už musí.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3589
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 15.8.2005 10:45

M.Š.: Jak je to s tvrdostí kolejnic versus tvrdost kol, nedávno tu na to padla otázka? Budou se do oblouků používat tvrdší kolejnice?

MOp

Příspěvek od MOp » 15.8.2005 9:46

Martin Šubrt píše:Taky bych upřednostnil razantnější řešení tvého typu :-). Ale do sítí pod křižovatkou nevidím, do možností rozšířit podchod také ne a navíc nevěřím, že by do toho někdo ty peníze dal. Pokud reálně hrozí, že osy kolejí při blížící se rekonstrukci zůstanou tak, jak jsou, tak se pokousším v rámci možného navrhnout něco, co by šlo udělat téměř za stejné peníze jako rekonstrukce, ale mít z toho nějaký prospěch. Byť ne úplně ideální. Jestli totiž někdo navrhne původní osy a pak to tak opraví, měly by se mu ztráty z opotřebení další roky strhávat z platu :-). Pak ho tady vedle nás rád pozdravím ve frontě u Naděje :-).
jo s tim souhlasim.. presto si myslim, ze se v pristi rekonstrukci zabalzamuje soucasny stav..
z hlediska minimalni maximalizace je to tve reseni prijatelne a i by se podle mne dalo sachovat s osovkama tak, aby se nedelalo nic s podchodem metra.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 15.8.2005 9:33

MOp píše: z meho hlediska je vsak takoveto reseni take nevhodne. ja bych uprednostnoval jeste daleko nakladnejsi prestavbu, ktera by spocivala v jeste vetsim naprimeni tak, aby jiz od rozvetveni na moste to bylo cele v prime ci mirnem oblouku az k budove ministerstva. samozrejme pocitam s prebudovanim celeho podchodu metra se soucasnym vybudovanim noveho vestibulu blize zastavkam na nabrezi. jelikoz nelze z prostorovych duvodu udelat vystup primo na zastavkach, stacilo by i samotne priblizeni se k zastavce a melo by to pozitivni prispevek pro cestujici z/do modran..
Taky bych upřednostnil razantnější řešení tvého typu :-). Ale do sítí pod křižovatkou nevidím, do možností rozšířit podchod také ne a navíc nevěřím, že by do toho někdo ty peníze dal. Pokud reálně hrozí, že osy kolejí při blížící se rekonstrukci zůstanou tak, jak jsou, tak se pokousším v rámci možného navrhnout něco, co by šlo udělat téměř za stejné peníze jako rekonstrukce, ale mít z toho nějaký prospěch. Byť ne úplně ideální. Jestli totiž někdo navrhne původní osy a pak to tak opraví, měly by se mu ztráty z opotřebení další roky strhávat z platu :-). Pak ho tady vedle nás rád pozdravím ve frontě u Naděje :-).

DPmPET

Projekt Palackého náměstí

Příspěvek od DPmPET » 13.8.2005 20:39

Hnědou barvou vyznačena kolejová situace.Směrově je to stejné jako před výstavbou vyústění stanice metra Karlovo náměstí.Dříve ta křižovatka vypadala trošku rovnější a bez těch debilních kontra oblouků 8-)

DPmPET

Kolejová konstrukce-Palackého náměstí

Příspěvek od DPmPET » 13.8.2005 20:29

1x16 1=počet konstrukcí 16=počet srdcí v kolejové konstrukci 8-)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3589
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Projekt Palackého náměstí

Příspěvek od P_V » 12.8.2005 22:16

DPmPET píše:Já se vám omlouvám protože jsem si spletl jména náměstí.Nevím ale dřív než se postavilo to metro tak od mostu byla 1x16 rozvětvení,směr od Výtoně též 1x16 rozvětvení a od Moráně 1x6 rozvětvení.Přijatelná je navrhovaná varianta 2.Na Jiraskově náměstí byla dříve konstrukce 3x6rozvětvení. 8-)
Prosím vysvětli mi, co znamenají ta čísla, mně ta symbolika nic neříká.

MOp

Re: Projekt Palackého náměstí

Příspěvek od MOp » 12.8.2005 22:03

DPmPET píše:Dřív než se postavilo metro tak od mostu byla 1x16 rozvětvení, směr od Výtoně též 1x16 rozvětvení a od Moráně 1x6 rozvětvení.
nerozumim, resp. neverim tomu.

DPmPET

Projekt Palackého náměstí

Příspěvek od DPmPET » 12.8.2005 20:28

Nevím ale naši předkové byly lepší frajeři,protože alesponˇ trochu mysleli dopředu.Takže bylo spousta manipulačních tratí které se daly při výlukách používat 8-)

DPmPET

Projekt Palackého náměstí

Příspěvek od DPmPET » 12.8.2005 20:23

Já se vám omlouvám protože jsem si spletl jména náměstí.Nevím ale dřív než se postavilo to metro tak od mostu byla 1x16 rozvětvení,směr od Výtoně též 1x16 rozvětvení a od Moráně 1x6 rozvětvení.Přijatelná je navrhovaná varianta 2.Na Jiraskově náměstí byla dříve konstrukce 3x6rozvětvení. 8-)

DPmPET

Projekt Kolejové konstrukce-Jiráskovo náměstí

Příspěvek od DPmPET » 12.8.2005 19:16

Vypadá to sice hezky,ale za 2 roky provozu se ty kolejnice stejně ojedou protože je to vyrobeno s bláta.Myslím že bude i problém ze stropem od podchodu metra 8-)

MOp

Příspěvek od MOp » 12.8.2005 19:07

ano navrzene reseni je mozne a velmi realne. je to za malo penez, hodne muziky. odstrani se tim dva protilehle oblouky o malem polomeru, ktere prave nuti tram vyklizovat co nejpomaleji diky kratke meziprime. mirne se tak zvedne rychlost na 15km/h. pouzitim kolejove splitky jiz pred zastavkou by to vyrazne pomohlo ulevit prumernemu zdrzeni tram.

velice pozitivnim efektem by bylo doplneni oblouku od jiraskova namesti, ktery je viditelne potrebny i dnes.

z meho hlediska je vsak takoveto reseni take nevhodne. ja bych uprednostnoval jeste daleko nakladnejsi prestavbu, ktera by spocivala v jeste vetsim naprimeni tak, aby jiz od rozvetveni na moste to bylo cele v prime ci mirnem oblouku az k budove ministerstva. samozrejme pocitam s prebudovanim celeho podchodu metra se soucasnym vybudovanim noveho vestibulu blize zastavkam na nabrezi. jelikoz nelze z prostorovych duvodu udelat vystup primo na zastavkach, stacilo by i samotne priblizeni se k zastavce a melo by to pozitivni prispevek pro cestujici z/do modran..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 12.8.2005 15:43

Srovnávat Příkopy s touto úpravou nelze.

Co beru jako velmi kladné je oblouk z Palackého mostu směrem k Tančícímu domu. To by hodně ušetřilo. Pak by nemusela třeba linka 7 jezdit až přes ND při výluce nábřeží.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 12.8.2005 15:43

To S tam zůstává, ale poloměry oblouků se zvětšují tak podstatně, že opotřebení klesne přinejmenším na polovinu. Dále to opotřebení lze rozložit např. tím, že linka 14 např. pojede Myslíkovou. Všimni si, že oblouk z mostu do esíčka je vlastně jen poloměr 50 m, co je na výhybce, víc téměř nic a jedeš přímo. Druhý oblouk je s velkým poloměrem a křížení s tratí na nábřeží je v přímé, nikoliv v oblouku, což podstatně sníží nápor na zdejší srdcovky. Oblouk od Výtoně na Moráň je kratší a jednotný. Vyklizení tramvají napříč nábřežím se zrychlí o cca 5 sekund a umožním odlehčit Karláku. To mi za málo peněz připadá jako hodně velký zisk. Pochopitelně můžu navrhnout stěhování pomníku, posun mostu, zbourání okolních domů atd. Pár věcí z toho by bylo taky užitečných, ale ve všem, co dělám se snažím najít maximum pozitivního v mezích možného a účelného. Trošku za hranicí, co umí Praha a asi daleko před tím, co umíš ty :-). Ale na tebe prostě nemám :-).

Odpovědět