Liberec a Jablonec nad Nisou

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 26.11.2005 8:29

Karotka píše:
syverin píše:mnohem lepší by byl design a-la 6101. Mlask :)
To nééé, 6101 měla střední dveře užší! :lol:
Já nemyslel užší střední dveře, spíš zapuštěné světlomety, užší větračky, lišty a vůbec celkově větší shodu detailů. 6101 v původní podobě byla nádherná.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 25.11.2005 22:48

kotelník1 píše:No nic moc,vsimnete si kostrbatého prechodu za prvním vyrezem v plente-uplne z toho kouka ta nastavovanost,nehodi se to k hladke linii stareho designu....
Už ten starý design má stejnou kostrbatost v přechodu oblé plenty do hranatého schodu u dveří, jestli jste si nevšimli. Prostě to jinak nejde.
syverin píše:mnohem lepší by byl design a-la 6101. Mlask :)
To nééé, 6101 měla střední dveře užší! :lol:

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 25.11.2005 22:11

Mně se to náhodou líbí (asi to bude tím, že jsem neviděl interiér :) ) Ačkoliv mnohem lepší by byl design a-la 6101. Mlask :)

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 25.11.2005 15:36

No, já jsem si naštěstí žádný iluze nedělal, ale prasárna to je teda extrémní. Bože, jsme to my Češi ale dementi! Z chyb se nepoučíme a z dobrého si příklad nevezmeme. Asi emigruju.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 25.11.2005 15:25

tak tedy, davam tomovi za pravdu: T3LF-soc je hnuß na druhou! čekal jsem, že se mi to bude docela líbit, ale to jsem doopravdy přecenil svá očekávání.
:smt078

Jenki

2xWana v Ostravě

Příspěvek od Jenki » 25.11.2005 11:47

Pro "páteřní linky 7 a 17" je rozhodující jediný bod, který soupravy 2xWana vylučuje. Ten bod se jmenuje smyčka Vřesinská. Jediné nástupiště kam by se toto vešlo je perón pro linku 5.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 25.11.2005 10:37

Kamera píše:"37" dnes vyrazila poprvé do libereckých ulic.
Tedy přátelé, to je skutečně skvost na kolejích. Kdyby se naše modernizace s novou skříní odzačátku modernizovaly takto, byl bych spokojen. Problém papírových orientací bych viděl, jak už bylo řečeno, v absenci libereckýho software v palubním počítači. MOpe, ten vidlákov by sis mohl odpustit, vzpomeň si na naše počátky s T6 - na buse bývalo číslo linky, zbytek byl na papírových orientacích... :-({|=

Uživatelský avatar
Martins
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 17.6.2005 10:42
Bydliště: Ostrava - Zábřeh

Příspěvek od Martins » 25.11.2005 9:38

norton píše:Wany lze provozovat v soupravách, ale jsou jiné důvody (gomokolní), proč je nespojovat. Řešeno to bylo na K-R, takže již jen stručně: jsou delší a proto v zastávkách, které jsou délkou taktak na 2xT3 to nemůže zastavovat a co s tím? Přestavět zastávku? Nikoliv, nebude povoleno (viz. tehdejší diskuse), takže dokud bude v OV potřeba sólo vozů, budou sólo wany. Pak "se" uvidí...
A vozy po vzoru 1301 se již dělat nebudou, neb veškeré "modernizace" ve velikosti výměny skříně, budou již jen wany. Toliko (skoro?)oficiální verze...
Pořád nějak nemůžu pochopit, že by to byl tak nepřekonatelný problém jak je toto téma na diskuzích prezentováno. Ano, dokáži pochopit, že DPO narazí na problémy u zastávek, které "omezují" provoz a parkovací místa gumokolistů (např. Prostorná a některé zastávky v centru), takže soupravy wana-wana nejsou na linkách, které do centra vedou, do nejbližších let reálná. Ale stále tu máme páteřní linky d-7 a d-17 a zde tento problém zase nevidím jako nepřekonatelný, protože prodloužení kritických zastávek o pár metrů zaštěrkujeme a zakachličkujeme jen trochu trávníku (Vozovna Poruba směr 17. listopadu, Zahrádky a možná ještě jednu nebo dvě další) a na pohyb aut nebude mít tato úprava sebemenší vliv. Další klíčové zastávky jsou natolik dlouhé (zastávky Nová Ves vodárna, Vozovna Poruba směr Nádraží Svinov), že se zde vejdou i dvě soupravy wana-wana. Jediné problémy dále pak vidím jen na Nádraží Svinov, ale stačí, když bude souprava stanicovat na o dva nebo tři metry dál na úrovni konce výtahu (dvě soupravy d-7 a d-17 jsem zde ještě nikdy v životě neviděl a prakticky jediné místo, kde lidé přestupují z d-7 na d-17, a kde by tudíž měla délka dvou sourpav wana-wana vliv na plynulost souběžného přestupu, je zastávka Hulvácká ve směru od Nové Vsi, ale opravdu to je věc prakticky nereálná). Na K-R se psalo, že bude problém se zastávkou Areál VŠB, sám tam každodenně vystupuji a za soupravou je ke konci ostrůvku tak 6 metrů místa. Samozřejmě by si zavedení wan vyžádalo snížení počet zastávek pro dvě soupravy, ale u většiny zastávek pro dvě soupravy

- buď je zde stanicování dvou souprav výmečné nebo není problém, aby řidič druhé soupravy počkal, až řidič první soupravy opustí zastávku
- nebo bych řidiči druhé soupravy rovnou napařil pokutu (zastávka 17. listopadu) pokud se mu podaří projet za první soupravou přes křižovatku (o projetí na signál se zde ani náhodou nedá mluvit).
- nebo zde platí, co jsem napsal v prvním odstavci

Plichtím tento příspěvek z patra, takže možná mi unikají ještě nějaké další souvislosti, ale jako další vedlejší "komplikace" už vidím jen, že

- ve vozovně by měli svázanější ruky s vypravováváním vozů
- v horizontu více pěti až deseti roků by mohlo být příliš mnoho nízkopodlažních vozů na těchto linkách (d-7, d- 17) - v té době bude mít DPO 16 KT8D5R.N1(2), když se rozvrchnou na páteřní linky d-1, d-2 a d-8 (na každou linku cca 4 celodenní kurzy + případně trhačky), nikdo si stěžovat snad nebude, na nepáteřních linkách (d-4, d-9, d-12, d-14 nebo zde budou sólo wany) jezdí Astry nebo Tria.

norton

Příspěvek od norton » 24.11.2005 22:41

Wany lze provozovat v soupravách, ale jsou jiné důvody (gomokolní), proč je nespojovat. Řešeno to bylo na K-R, takže již jen stručně: jsou delší a proto v zastávkách, které jsou délkou taktak na 2xT3 to nemůže zastavovat a co s tím? Přestavět zastávku? Nikoliv, nebude povoleno (viz. tehdejší diskuse), takže dokud bude v OV potřeba sólo vozů, budou sólo wany. Pak "se" uvidí...
A vozy po vzoru 1301 se již dělat nebudou, neb veškeré "modernizace" ve velikosti výměny skříně, budou již jen wany. Toliko (skoro?)oficiální verze...

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 24.11.2005 22:29

Tom píše:
o hodně... :wink: Tamto je totální propadák, na to se nedá koukat...
No jak kdo. Každopádně se to dá provozovat v soupravě s klasickou skříní Var. Jsem zvědav, jak to vůbec vyřeší v Ostravě v případě, že jejich "bulwí" wany nepůjdou do souprav. Nakoupí klasické VarCB s bulwím čelem ??? :wink:

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 24.11.2005 22:16

kotelnik1 píše:
norton píše:Upřímně, nepřijde mi, že by byla zbajstlená. Ty "přechody" kryt podvozku - "břicho" jsou z toho důvodu, aby to místo nechybělo v NP části a asi i z mnoha podobných - konstrukčních důvodů...
Porovnejte třeba s bulwí wanou - snažil jsem se najít podobný úhel pohledu.
Urcite hodne delaji vyrezy v plentách, k NP vozidlu se nehodi...Ale na Bulwu je fakt jiny pohled..o hodne hezci
o hodně... :wink: Tamto je totální propadák, na to se nedá koukat...

kotelnik1

Příspěvek od kotelnik1 » 24.11.2005 20:18

norton píše:Upřímně, nepřijde mi, že by byla zbajstlená. Ty "přechody" kryt podvozku - "břicho" jsou z toho důvodu, aby to místo nechybělo v NP části a asi i z mnoha podobných - konstrukčních důvodů...
Porovnejte třeba s bulwí wanou - snažil jsem se najít podobný úhel pohledu.
Urcite hodne delaji vyrezy v plentách, k NP vozidlu se nehodi...Ale na Bulwu je fakt jiny pohled..o hodne hezci

norton

Příspěvek od norton » 24.11.2005 20:04

Upřímně, nepřijde mi, že by byla zbajstlená. Ty "přechody" kryt podvozku - "břicho" jsou z toho důvodu, aby to místo nechybělo v NP části a asi i z mnoha podobných - konstrukčních důvodů...
Porovnejte třeba s bulwí wanou - snažil jsem se najít podobný úhel pohledu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tramvajáček

Příspěvek od Tramvajáček » 24.11.2005 16:53

MOp píše:
jara píše: Vypadá pěkně. Jen jsem tak doufal že bude na 1000mm. Na meziměstě by byla hezčí :lol: Ale i takto bude pěkná.
na mezimeste je celkem k prdu. spise mne zarazi, ze ikdyz ma BUSE, musi mit zastrkane vsude papirove cedule sluzebni jizda.. inu vidlakov..
p.s. ten barak napravo pekne vyrostl..
Já Ti dám Vidlákov !

Podívej se kdo vede 1. ligu v hokeji i ve fotbale. Pražáci nemůžou skousnout tu současnou dynamiku a rostoucí prosperitu Liberce.

Ano vyrostli jsme ! Nejen ten barák :-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 24.11.2005 16:44

MOp píše:
jara píše: Vypadá pěkně. Jen jsem tak doufal že bude na 1000mm. Na meziměstě by byla hezčí :lol: Ale i takto bude pěkná.
na mezimeste je celkem k prdu. spise mne zarazi, ze ikdyz ma BUSE, musi mit zastrkane vsude papirove cedule sluzebni jizda.. inu vidlakov..
p.s. ten barak napravo pekne vyrostl..
Že by třeba ještě neměla liberecký sofware s orientacemi?

Odpovědět