Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Paulie
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 20.6.2005 13:34

Příspěvek od Paulie » 03.1.2006 21:41

MOp píše: no ja to tedy za ukrutne dobrej napad nepovazuji, ba naopak..

hlavni prioritiou mesta by melo byt vytvorit otevreny prostor pro lidi, nikoliv je zavrit do ohradek jako dobytek. myslel jsem si, ze era komunismu a jejich tycoidnich klandru vsude kde se da je konecne za nami..
No jo,jasně.Neřekl sem,že je to ideální řešení,jenže městskou část,magistrát nebo kdo o tom rozhoduje nikdo k rozšíření ostrůvku a udělání druhý zebry nedokope,je to prostě lepší něž nic.. Stejně si už dlouho myslim,že by to bylo nejlepší vyřešit stejně jako u Vídeňský zasttávky.Zkrátka by se prostor mezi ostrůvkem a chodníkem vyšrafoval a ve chvíli,kdy tramvaj stanicuje,by měli auta smůlu a basta.Jednoduchý,levný,bezpečný..

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 03.1.2006 18:32

MOp píše:
Paulie píše:Docela dobrej nápad :!: .. ale ono je to takový polovičatý řešení,zase se budou dál lidi tlačit pod přijíždějící tramvaj.. Ale rozhodně lepší než současnej stav.
no ja to tedy za ukrutne dobrej napad nepovazuji, ba naopak..

hlavni prioritiou mesta by melo byt vytvorit otevreny prostor pro lidi, nikoliv je zavrit do ohradek jako dobytek. myslel jsem si, ze era komunismu a jejich tycoidnich klandru vsude kde se da je konecne za nami..


Já si myslím, že kdyby se tam udělali tak 2,3 "otvory", kde by se dalo přecházet, tak by to bylo dobré. :)

MOp

Příspěvek od MOp » 03.1.2006 18:26

Paulie píše:Docela dobrej nápad :!: .. ale ono je to takový polovičatý řešení,zase se budou dál lidi tlačit pod přijíždějící tramvaj.. Ale rozhodně lepší než současnej stav.
no ja to tedy za ukrutne dobrej napad nepovazuji, ba naopak..

hlavni prioritiou mesta by melo byt vytvorit otevreny prostor pro lidi, nikoliv je zavrit do ohradek jako dobytek. myslel jsem si, ze era komunismu a jejich tycoidnich klandru vsude kde se da je konecne za nami..

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 03.1.2006 18:23

Paulie píše:
Mapl píše:A nebo tramvajové ostrůvky na Biskupcové ohradit zábradlím jakotřeba na Floře. To by taky určitě pomohlo... :) 8-)
Docela dobrej nápad :!: .. ale ono je to takový polovičatý řešení,zase se budou dál lidi tlačit pod přijíždějící tramvaj.. Ale rozhodně lepší než současnej stav.
Právě a v nejhorším případě by se tam dala omezit rychlost tramvají. Ne? :) :shock:

Uživatelský avatar
Paulie
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 20.6.2005 13:34

Příspěvek od Paulie » 03.1.2006 18:19

Mapl píše:A nebo tramvajové ostrůvky na Biskupcové ohradit zábradlím jakotřeba na Floře. To by taky určitě pomohlo... :) 8-)
Docela dobrej nápad :!: .. ale ono je to takový polovičatý řešení,zase se budou dál lidi tlačit pod přijíždějící tramvaj.. Ale rozhodně lepší než současnej stav.

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 03.1.2006 17:54

A nebo tramvajové ostrůvky na Biskupcové ohradit zábradlím jakotřeba na Floře. To by taky určitě pomohlo... :) 8-)

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 03.1.2006 16:41

MOp píše:
Mapl píše:Udělal by se tam semafor s absolutní preferencí tramvají. Přechod pro chhodce by nebyl potřeba, když by tam byla celá polovina v podstatě pro ně a kolony by se nijak nezvětšovaly. :)
jen tak na okraj, myslím si, že by ti délka odbočovacích pruhů kolidovala s následující signalizací..
Možná jo, nejsem odborník, ale něco by se s tím dělat mělo. Je to tam fakticky oživot... Když můžu, projdu se na Ohradu.

MOp

Příspěvek od MOp » 03.1.2006 16:40

Mapl píše:Udělal by se tam semafor s absolutní preferencí tramvají. Přechod pro chhodce by nebyl potřeba, když by tam byla celá polovina v podstatě pro ně a kolony by se nijak nezvětšovaly. :)
jen tak na okraj, myslím si, že by ti délka odbočovacích pruhů kolidovala s následující signalizací..

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 03.1.2006 16:17

dušan píše:
Mapl píše:Nj, to je pravda, ale s tou Biskupcovou by to fakt byl problém. Leda tak, jak jsem to říkal já. Svést auta na jednu polovinu a tramvaje na tu druhou polovinu celé vozovky. Pak by nástupiště mohla vypadat podobně jako na Průběžné např.! :)
dvojí přejíždění přes koleje by ti nevadilo?
Udělal by se tam semafor s absolutní preferencí tramvají. Přechod pro chhodce by nebyl potřeba, když by tam byla celá polovina v podstatě pro ně a kolony by se nijak nezvětšovaly. :)

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 03.1.2006 16:16

Mapl píše:Nj, to je pravda, ale s tou Biskupcovou by to fakt byl problém. Leda tak, jak jsem to říkal já. Svést auta na jednu polovinu a tramvaje na tu druhou polovinu celé vozovky. Pak by nástupiště mohla vypadat podobně jako na Průběžné např.! :)
dvojí přejíždění přes koleje by ti nevadilo?

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 03.1.2006 16:08

Nj, to je pravda, ale s tou Biskupcovouby to fakt byl problém. Leda tak, jak jsem to říkal já. Svést auta na jednu polovinu a tramvaje na tu druhou polovinu celé vozovky. Pak by nástupiště mohla vypadat podobně jako na Průběžné např.! :)

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Re: Biskupcova

Příspěvek od dušan » 03.1.2006 16:06

dušan píše:řešením by mohlo být instalování semaforu, který při příjezdu tramvaje nahodí červenou pro auta, podobný funguje u tržnice a lihovaru
Mapl píše:Ale jasně, že by to alespoň nějaké řešen bylo, to ano! :) Ale magistrát na to nepřistoupí. Kolony u Ohrady stojí za to (linky 133.207 chudáci) a tak možná trochu "přidáte" tramvajím, ale zase se budou rozčilovat autobusáci a teď budu na jejich straně. Řešením by bylo jedině to tam celé předělat. Tramvaje (obě koleje) vést úplně doprava a v levé polovině by byly pruhy pro auta. Kdo by to ale zase měl platit...? :lol:
nechápu, v čem se má přidat tramvajím, když je to o bezpečnosti chodců, o ničem jiném. v letošním roce má celá křižovatka Ohrada projít rekonstrukcí, dalo by se vše uzpůsobit při jednom
Naposledy upravil(a) dušan dne 03.1.2006 16:13, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Re: Biskupcova

Příspěvek od Mapl » 03.1.2006 15:54

dušan píše:
Quetzalcoatl píše:Chci upozornit na zastávku Biskupcova, kde tramvaje odjíždějí cestujícím na ostrůvku přímo před nosem. Zastávka je (aspoň večer) dost využívaná a na ostrůvku se tísní dost lidí. Problémem je hlavně zastávka směr Ohrada, kde kaštani nemají šanci (legálně) ze zastávky odejít bez toho, aby se strkali s cestujícími čekajícími na jiný spoj. Jediný přechod je totiž na konci peronku. Mezi chodníkem a peronkem je frekventovaná silnice a tak raději nikdo nepřebíhá. Neví někdo, zda/kdy se to bude rekonstruovat? Chtělo by buď rozšířit ostrůvek (těžko) nebo dopředu namalovat zebru, ať se tam lidi nemačkaj a mají kudy odejít.
řešením by mohlo být instalování semaforu, který při příjezdu tramvaje nahodí červenou pro auta, podobný funguje u tržnice a lihovaru
Ale jasně, že by to alespoň nějaké řešen bylo, to ano! :) Ale magistrát na to nepřistoupí. Kolony u Ohrady stojí za to (linky 133.207 chudáci) a tak možná trochu "přidáte" tramvajím, ale zase se budou rozčilovat autobusáci a teď budu na jejich straně. Řešením by bylo jedině to tam celé předělat. Tramvaje (obě koleje) vést úplně doprava a v levé polovině by byly pruhy pro auta. Kdo by to ale tzase měl platit...? :lol:

MOp

Re: Biskupcova

Příspěvek od MOp » 03.1.2006 15:54

dušan píše:řešením by mohlo být instalování semaforu, který při příjezdu tramvaje nahodí červenou pro auta, podobný funguje u tržnice a lihovaru
= časový ostrůvek

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Re: Biskupcova

Příspěvek od dušan » 03.1.2006 15:51

Quetzalcoatl píše:Chci upozornit na zastávku Biskupcova, kde tramvaje odjíždějí cestujícím na ostrůvku přímo před nosem. Zastávka je (aspoň večer) dost využívaná a na ostrůvku se tísní dost lidí. Problémem je hlavně zastávka směr Ohrada, kde kaštani nemají šanci (legálně) ze zastávky odejít bez toho, aby se strkali s cestujícími čekajícími na jiný spoj. Jediný přechod je totiž na konci peronku. Mezi chodníkem a peronkem je frekventovaná silnice a tak raději nikdo nepřebíhá. Neví někdo, zda/kdy se to bude rekonstruovat? Chtělo by buď rozšířit ostrůvek (těžko) nebo dopředu namalovat zebru, ať se tam lidi nemačkaj a mají kudy odejít.
řešením by mohlo být instalování semaforu, který při příjezdu tramvaje nahodí červenou pro auta, podobný funguje u tržnice a lihovaru

Odpovědět