Železniční doprava
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Aha, no vida, tak jsem zase o něco chytřejší, děkuju. Mne napadlo pouze to, že jsou na nádraží líní přeparkovávat lokomotivu na druhý konec vlaku :-) S tou akcelerací máš nejspíš pravdu.
Ty soupravy jsou na jednu stranu fajn - drncá to v nich rozhodně méně než v panťáku, ale vnitřek vagónů bída s nozí. Nejhorší jsou poblikávající a pištící zářivky (běžný zjev), to vždycky prchám. No a celý ten interiér je takový použitý. Když ty vozy nasadili někdy v zimě prvně, byl bych přísahal, že je vagón cítit plísní a bylo v něm takové zatuchlé skleníkové vlhko... K tomu ty zářivky, vyboulený strop ... no, nebudou to nejmladší vozy :-)
Ty soupravy jsou na jednu stranu fajn - drncá to v nich rozhodně méně než v panťáku, ale vnitřek vagónů bída s nozí. Nejhorší jsou poblikávající a pištící zářivky (běžný zjev), to vždycky prchám. No a celý ten interiér je takový použitý. Když ty vozy nasadili někdy v zimě prvně, byl bych přísahal, že je vagón cítit plísní a bylo v něm takové zatuchlé skleníkové vlhko... K tomu ty zářivky, vyboulený strop ... no, nebudou to nejmladší vozy :-)
Ř.163 není rychlíková - má max. rychlost 120km/h,je to univerzální lokomotiva pro tratě se stejnosměrným napájením. Pro vozbu rychlíků je vhodnější ř. 162, která má max. rychlost zvýšenu na 140km/hod.
Jinak ty "banáni"(ř.150,151) na osobáku - dle letošního grafikonu dokonce vedou pár Os vlaků ráno do Berouna a zpět, vychází jim na to prostě turnus a než by stály někde odstavené, tak se využijí. Navíc šest vozů Bmo (dvoupatráky) plně naložených lidmi vydá váhou tak za cca 10-12 obyčejných vozů, což už je pěkná tíha. A pro dva stroje na vlaku bych měl toto vysvětlení - jde ale jen o můj soukromý názor. Vzhledem k váze vlaku a povaze vlaku Os (částé rozjezdy a brzdění) je požadována co nejrychlejší akcelerace, jedna lokomotiva sice bez problému tento náklad utáhne, nicméně když jí bude pomáhat druhá, tak ten rozjezd bude rychlejší. Tím se nemusí prodlužovat jízdní doby, neboť souprava s jednou lokomotivou by dle mě nemohla konkurovat traťovou rychlostí jednotce 451 (klasický panťák).
Jinak ty "banáni"(ř.150,151) na osobáku - dle letošního grafikonu dokonce vedou pár Os vlaků ráno do Berouna a zpět, vychází jim na to prostě turnus a než by stály někde odstavené, tak se využijí. Navíc šest vozů Bmo (dvoupatráky) plně naložených lidmi vydá váhou tak za cca 10-12 obyčejných vozů, což už je pěkná tíha. A pro dva stroje na vlaku bych měl toto vysvětlení - jde ale jen o můj soukromý názor. Vzhledem k váze vlaku a povaze vlaku Os (částé rozjezdy a brzdění) je požadována co nejrychlejší akcelerace, jedna lokomotiva sice bez problému tento náklad utáhne, nicméně když jí bude pomáhat druhá, tak ten rozjezd bude rychlejší. Tím se nemusí prodlužovat jízdní doby, neboť souprava s jednou lokomotivou by dle mě nemohla konkurovat traťovou rychlostí jednotce 451 (klasický panťák).
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Ř. 150 a 151 jsou rychlíkové stroje, ale jeden z těch na benešovských Os má rozbité čelní sklo... A panťáků je málo. Tak se nahrazují soupravou loko+vagóny+loko.Jabberwocky píše:Mohl by mi někdo vysvětlit, proč některé zastávkové vlaky do Benešova tahá poslední dobou DVOJICE (!) lokomotiv řady 150? Za prvé jsem měl dojem, že 150 a 151 jsou rychlíkové lokomotivy, a za druhé by mě zajímalo, na co potřebuje mít souprava cca šesti patrových vagónů dvě lokomotivy. Není to trochu plýtvání?
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
a neni tak nahodou jedna vepredu a druha vzadu?Jabberwocky píše:Mohl by mi někdo vysvětlit, proč některé zastávkové vlaky do Benešova tahá poslední dobou DVOJICE (!) lokomotiv řady 150? Za prvé jsem měl dojem, že 150 a 151 jsou rychlíkové lokomotivy, a za druhé by mě zajímalo, na co potřebuje mít souprava cca šesti patrových vagónů dvě lokomotivy. Není to trochu plýtvání?
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč některé zastávkové vlaky do Benešova tahá poslední dobou DVOJICE (!) lokomotiv řady 150? Za prvé jsem měl dojem, že 150 a 151 jsou rychlíkové lokomotivy, a za druhé by mě zajímalo, na co potřebuje mít souprava cca šesti patrových vagónů dvě lokomotivy. Není to trochu plýtvání?
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Rána to byla bohužel mocná, Chudák Emilka: http://www.novinky.cz/78031-.html
Ten fíra měl štěstí že to přežil.
Ten fíra měl štěstí že to přežil.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Podrobněji ČTK:
V Kropáčově Vrutici na
Mladoboleslavsku se srazil rychlík Praha - Tanvald s nákladním vlakem. Podle předběžných informací utrpělo zranění nejvýše pět lidí, rozsah poranění zatím není znám. Zraněný strojvůdce jednoho z vlaků je zaklíněn ve voze. ČTK to sdělili mluvčí Drážní inspekce Jan Kučera a mluvčí středočeské záchranné služby.
Podle Kučery není zatím ani jisté, zda bude provoz na trati přerušen, protože nehoda se stala ve stanici, kde by možná šlo odklonit vlaky na jinou kolej.
Rychlík, který měl ve stanici
zastavit, projel odjezdové návěstidlo a narazil z boku do nákladního vlaku přijíždějícího od Mladé Boleslavi. Mimo koleje vypadly hnací vůz motorového rychlíku i několik vagonů nákladního vlaku. Podle Neusara zatím není jasné, zda je příčinou nehody chyba zaměstnanců dráhy nebo technická závada.
(ČTK)
Dopl. KM: Tipuji "jízdu po paměti" - R ve Vrutici normálně nestaví.
V Kropáčově Vrutici na
Mladoboleslavsku se srazil rychlík Praha - Tanvald s nákladním vlakem. Podle předběžných informací utrpělo zranění nejvýše pět lidí, rozsah poranění zatím není znám. Zraněný strojvůdce jednoho z vlaků je zaklíněn ve voze. ČTK to sdělili mluvčí Drážní inspekce Jan Kučera a mluvčí středočeské záchranné služby.
Podle Kučery není zatím ani jisté, zda bude provoz na trati přerušen, protože nehoda se stala ve stanici, kde by možná šlo odklonit vlaky na jinou kolej.
Rychlík, který měl ve stanici
zastavit, projel odjezdové návěstidlo a narazil z boku do nákladního vlaku přijíždějícího od Mladé Boleslavi. Mimo koleje vypadly hnací vůz motorového rychlíku i několik vagonů nákladního vlaku. Podle Neusara zatím není jasné, zda je příčinou nehody chyba zaměstnanců dráhy nebo technická závada.
(ČTK)
Dopl. KM: Tipuji "jízdu po paměti" - R ve Vrutici normálně nestaví.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)