Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Peter

Příspěvek od Peter » 13.7.2006 10:48

MOp píše:5-7 minut ale neni obratovy cas pro CD.. kdyby ano, tak jde spousta grafikonu resit jinak a lepe..

firove jsou v kazde masine, ridi samozrejme jen jeden.
podle soucasneho (VYLUKOVEHO) JR je v Benesove obratovy cas 8min

MOp

Příspěvek od MOp » 13.7.2006 10:45

Peter píše:urcite jsou elektricky propojeny, jinak by se ta posledni jenom vozila. kvuli obratovemu casu to urcite neni, v benesove, vzdycky stoji minimalne 5-7 (i kdyz uz chyta zpozdeni) a za tu dobu by stacila jedna prejet na druhy konec
5-7 minut ale neni obratovy cas pro CD.. kdyby ano, tak jde spousta grafikonu resit jinak a lepe..

firove jsou v kazde masine, ridi samozrejme jen jeden.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 13.7.2006 10:35

podívej můj strejda je strojvedoucí a jezdí především do Berouna - taky s vlakama, kde je na každém konci jedna lokomotiva a říkal mi, že žádné mnohočlenné řízení tam nemají
a není pravda, že ta lokomotiva vzadu se pouze veze - ten strojvedoucí přesně ví, kde na trati je, takže se snaží přidávat/brzdit podle toho

a netuším, jak to je, když jsou 2 hned za sebou

Peter

Příspěvek od Peter » 13.7.2006 10:20

radek31 píše:ad propojení - pokud vím, tak propojené nejsou
strojvedoucí ale perfektně zná trať, takže ví, kdy se brzdí, přidává, jede setrvačností
když ten vpředu začne brzdit, pozná to i podle tlaku
co jsem slyšel, tak je to z obou zmiňovaných důvodů - krátký obratový čas + akcelerace
každopádně jak poznamenal jeden strojvedoucí z této trasy - je to jak jezdit s formulí pro rohlíky do sámošky
urcite jsou elektricky propojeny, jinak by se ta posledni jenom vozila. kvuli obratovemu casu to urcite neni, v benesove, vzdycky stoji minimalne 5-7 (i kdyz uz chyta zpozdeni) a za tu dobu by stacila jedna prejet na druhy konec

Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sheep » 13.7.2006 10:14

radek31 píše:ad propojení - pokud vím, tak propojené nejsou
strojvedoucí ale perfektně zná trať, takže ví, kdy se brzdí, přidává, jede setrvačností
když ten vpředu začne brzdit, pozná to i podle tlaku
co jsem slyšel, tak je to z obou zmiňovaných důvodů - krátký obratový čas + akcelerace
každopádně jak poznamenal jeden strojvedoucí z této trasy - je to jak jezdit s formulí pro rohlíky do sámošky
aha, tvrdis ze vodici su aj v prvej a poslednej lokomotive?a sucasne sa snazia riadit alebo jak?no a jak je to potom s tym ked je niekolko lokomotiv za sebou? :?:

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 13.7.2006 10:08

ad propojení - pokud vím, tak propojené nejsou
strojvedoucí ale perfektně zná trať, takže ví, kdy se brzdí, přidává, jede setrvačností
když ten vpředu začne brzdit, pozná to i podle tlaku
co jsem slyšel, tak je to z obou zmiňovaných důvodů - krátký obratový čas + akcelerace
každopádně jak poznamenal jeden strojvedoucí z této trasy - je to jak jezdit s formulí pro rohlíky do sámošky

Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sheep » 13.7.2006 9:24

Jabberwocky píše:Tak mě napadá, jsou lokomotivy na začátku a konci soupravy nějak propojené? Respektive jak se řeší to, aby zabraly obě tak akorát nebo aby ta zadní netlačila, když třeba vepředu se bude brzdit. A jak se to dělalo za parních mašin? Odhadem?
Su prepojene elektricky na ovladanie, sucasne pridava aj predna aj zadna lokomotiva, brzdy su riesene vacsinou natlakovanym vzduchom takze aj tam ide brzdenie tiez sucasne.Aspon si myslim ze to tak je :oops: .

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 13.7.2006 8:54

Tak mě napadá, jsou lokomotivy na začátku a konci soupravy nějak propojené? Respektive jak se řeší to, aby zabraly obě tak akorát nebo aby ta zadní netlačila, když třeba vepředu se bude brzdit. A jak se to dělalo za parních mašin? Odhadem?

Peter

Příspěvek od Peter » 12.7.2006 22:37

Jabberwocky píše:I když teď mi došlo, že kvůli výstavbě koridoru vlaky jezdí s cca deseti- až patnáctiminutovým zpožděním. Takže by to asi opravdu nestíhali přešíbovat.
Ale stejně je to legrační - pod okny mi vždycky zafučí ty maximální větráky, co 150 mají, takže to vypadá, že vyráží expres do Brna nebo tak něco, a on je to mezitím courák přes Světice do Pyšel ;-)
Je to kvuli te akceleraci opravdu. A zpozdeni 15-20min?. Bezne chytam i 30, bratr tam dokonce chytnul 45min (pri 30min intervalu,docela komicke)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 12.7.2006 22:35

Aha. Tak to děkuji za velmi odborné poučení. Navíc mi teď došlo, že kvůli výstavbě koridoru vlaky jezdí s cca deseti- až patnáctiminutovým zpožděním, takže by to navíc asi opravdu nestíhali přešíbovat.
Ale stejně je to legrační - pod okny mi vždycky zafučí ty maximální větráky, co 150 mají, takže to vypadá, že vyráží expres do Brna nebo tak něco, a on je to mezitím courák přes Světice do Pyšel ;-)
Naposledy upravil(a) Jabberwocky dne 12.7.2006 22:41, celkem upraveno 1 x.

Peter

Příspěvek od Peter » 12.7.2006 22:33

I.am.good píše:Ř.163 není rychlíková - má max. rychlost 120km/h,je to univerzální lokomotiva pro tratě se stejnosměrným napájením. Pro vozbu rychlíků je vhodnější ř. 162, která má max. rychlost zvýšenu na 140km/hod.
Jinak ty "banáni"(ř.150,151) na osobáku - dle letošního grafikonu dokonce vedou pár Os vlaků ráno do Berouna a zpět, vychází jim na to prostě turnus a než by stály někde odstavené, tak se využijí. Navíc šest vozů Bmo (dvoupatráky) plně naložených lidmi vydá váhou tak za cca 10-12 obyčejných vozů, což už je pěkná tíha. A pro dva stroje na vlaku bych měl toto vysvětlení - jde ale jen o můj soukromý názor. Vzhledem k váze vlaku a povaze vlaku Os (částé rozjezdy a brzdění) je požadována co nejrychlejší akcelerace, jedna lokomotiva sice bez problému tento náklad utáhne, nicméně když jí bude pomáhat druhá, tak ten rozjezd bude rychlejší. Tím se nemusí prodlužovat jízdní doby, neboť souprava s jednou lokomotivou by dle mě nemohla konkurovat traťovou rychlostí jednotce 451 (klasický panťák).
Je to presne tak, je to kvuli akceleraci, vlak by utahla bez problemu jedna, ale protoze je lina (neni urcena k tahani Os) pri rozjezdu tak proto se radi dve. a jeste vec, jedna z nich, ma praskle sklo, kterym je zapojeni smerem "do vlaku".

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 12.7.2006 22:33

Ostravák píše:To s tou akcelerací je podle mě nesmysl, ale mohu se mýlit, že :wink: .
Také nevím, ale vysvětlím, co přímo jsem měl na mysli.
Samozřejmě netuším, jakým výkonem disponuje lokomotiva ř. 150, tipuju kolem 4MW (teď jsem si to ověřil, je to skutečně 4000kW :D ), souprava jednotky ř.451,452 2x660kW, čili 1320kW. Nicméně čtyřvozový panťák váží dle mého odhadu přibližně 180tun (elektrické vozy á 59t, vložené jsem nenašel - tipuju polovinu = 30t). Lokomotiva ř. 150 váží 82t, přičteme-li váhu vozů Bmo (á 44tun - při šesti vozech 264tun), máme tu kolos, který váží strašlivých 346tun! Oproti "lochnesce" téměř dvakrát tolik. Dobře, vážžíme dvakrát tolik, ale zase máme trojnásobný výkon - stále by měla být "lepší" souprava 151+Bmo. Jenže... Bmo má obsaditelnost 338 cestujících (126 míst k sezení a 212 míst k stání), takže 2028 lidí, bere-li se v úvahu 80kg jako průměrná hmotnost člověka, pak tu máme 162tun navíc. Sečteno - 508 tun!! Oproti tomu pantograf má obsaditelnost cca 800 míst (tipuji, nepodařilo se mi najít konkrétní údaj o místech k stání). Čili cca 244 tun. Takže výkon na jednu tunu máme 7,9kW u řady 151 a 5,4kW u jednotky 451. Čili kdo to sleduje tak řekne - skutečně neměl pravdu. Ano, uznávám, myslel jsem, že výkonově na tom bude panťák lépe. Není, ale nezoufám. Je tu totiž ještě jedna veličina, která mi nejspíš dá zapravdu. A to je kroutící moment. Ten je závislý na otáčkách a vzhledem k tomu, že u lokomotivy jsou převody kvůli maximální rychlosti větší a u panťáku kvůli maximální akceleraci malé, tak stále ten panťák tu soupravu udělá. Pro porovnání - ve stejném typu auta dejte při rozjezdu v jednom za jedna a v druhém za tři - uvidíme, kdo dosáhne určené rychlosti první .)
Čus, psal jsem to skoro hodinu :/ :D

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 12.7.2006 20:28

Ostravák píše:No když nemá sekeru... A jak známe České dráhy... :D
Fuj, to jsou zase hnusné pomluvy :evil:
České dráhy jezdí v 96 % naprosto přesně. Jen občas poskytují svým cestujícím zvláštní bonus, že na zajímavých krajiných vyhlídkách zpomalují, aby se cestující mohli pokochat krásy naší vlasti. Tuto výhodu mohou navíc cestující čerpat zcela zdarma bez zvláštního příspěvku.
V budoucnu se uvažuje, že až budou všechny vlaky vybaveny akustickým informačním systémem, budou průvodčí v těchto místech poskytovat výklad v českém, anglickém a německém jazyce 8-)

Uživatelský avatar
Ostravák
Uživatel
Příspěvky: 160
Registrován: 18.6.2005 16:11
Bydliště: kousek od tramvajové zastávky Antonína Poledníka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ostravák » 12.7.2006 20:05

No když nemá sekeru... A jak známe České dráhy... :D

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 12.7.2006 19:17

Ba ne, když nemají sekeru, tak stojí na konečné zhruba 20-30 minut.

Odpovědět