Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 22.9.2006 17:06

I.am.good píše:Že letos, o tom silně pochybuji - před cca 14ti dny jela jedna holá kastle na dynamické zkoušky do Cerhenic..... To by byli kouzelníci, kdyby do konce roku smontovali mašinu :) A aby za rok šly do pravidelného provozu, tomu snad nevěří nikdo :)
Letos na konci roku má jít do Cerhenic k prvním zkouškám, věří se tomu hodně. A v plánu od prosince 2007 ji nasadit. Myslim, že tohle bude v pořádku na rozdíl od tramvjí má Škoda zkušenosti s kvalitními lokomotivami.

Návrh řazení na zelpage.cz

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 22.9.2006 17:01

DJ LA DÉFENSE píše:Železničí info:
-ČD během tohoto roku a příštího obdrží lokomotivy řady 380, do gvd by měly zasáhnout až v letech 2007/08....
Že letos, o tom silně pochybuji - před cca 14ti dny jela jedna holá kastle na dynamické zkoušky do Cerhenic..... To by byli kouzelníci, kdyby do konce roku smontovali mašinu :) A aby za rok šly do pravidelného provozu, tomu snad nevěří nikdo :)

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 22.9.2006 16:50

Železničí info:
-ČD během tohoto roku a příštího obdrží lokomotivy řady 380, do gvd by měly zasáhnout až v letech 2007/08, a to na vlacích EC v relaci Berlin-Praha-Wien, Berlin-Praha-Bratislava, Praha-Wien, Wien-Petrovice u Karviné

-ČD budou opět zrychlovat esa na 140 km/h a vzniknou další stroje 362, údajně kvůli trati Ústí nad Labem-Chomutov a návazně Chomutov-Cheb, stroje budou zrychleny opět výměnou podvozků 162/363

-ŽSSK bude vozit v gvd po příchodu řady 380 na ČD lokomotivami řady 350 už pouze relace R Praha-Havlíčkův Brod-Bratislava-(Budapest), EC Praha-Č. Třebová-Bratislava-Budapest, Bratislava-Košice. Dojde i k omezení provozu na MÁV v souvislosti s nasazením řady 380, které sice budou po příjezdu z Německa přepřahat už v Bratislavě, ale vzheldem k nízké traťové rychlosti na úseku Bratislava-Budapest (max. 120 km) a krátký úsek v okolí Sládkovičova (140 km/h) budou na tomto rameni vystaveny lokomotivy 263 SPD (RD) Bratislava hlavné.

-ČD chystají koupit další vysokorychlostní jednotky PENDOLINO II

-letos a příští rok přijdou k ČD nové lůžkové vozy WLABmz (WLABmee 826) od Siemensu, budou vystaveny na vlaky do Itálie, Německa Švýcarska a dále přijdou další seriee vozů Ampz a Bmz

-poslední zpráva z R 200/201 SILESIA, R 202/203, R 1420/1421 VIHORLAT, by se měly od gvd 07/08 stát první EN (Euronight) na našem území se zastavením ve stanicích Praha-hl.n.-Pardubice-hl.n.-Olomouc-hl.n.-Ostrava-Svinov-Ostrava-hl.n.-
Bohumín-Petrovice u Karviné(POLSKO-Kraków-EN SILESIA)-Karviná-Český Těšín-(SLOVENSKO-Košice-EN VIHORLAT)
a na větvi (bylo mi sděleno) Záhřeb-Lublaň-Vídeň-Břeclav-Otrokovice-Přerov-Ostrava,Svinov-
-Ostrava, hl.n.-Bohumín-Petrovice u Karviné-Varšava (EN CHOPIN)

přímé vozy: EN VIHORLAT Praha-Zvolen, Fr. Lázně-Bardejov
přímé vozy: EN CHOPIN Praha-Varšava, Vídeň-Varšava, Bratislava-Varšava, Vídeň-Krakov, Praha-Lublaň
příémé vozy: EN SILESIA Praha-Varšava, Praha-Lublaň, Vídeň-Krakov

(tohle poslední mám od známého u dráhy, ale prý v plánu to je projednávat, tka se nechme překvapit na návrh gvd 07/08, prý tam budou vneseny samozřejmě poznatky z gvd 06/07, ale například s přetrasování EC vlaků na Valšsko se trefil už loni :wink: )
Brát s rezervou :wink:

K-M

Příspěvek od K-M » 27.7.2006 9:57

Vulture píše:A co 380, ty maj bejt už co nevidět....
No jak tak známe uvádění nových strojů do provozu, tak do grafikonu zasáhnou vážněji tak za 5-7 ale spíše 10 let. Viz řady 680, 843, 471, ale abychom byli objektivní i kdysi M262 a pod. Snad jedině 810 se rozjely rovnou ze Studénky, ale ty jsou tak jednoduché, že na nich snad nic ani nefungovat nemůže... :-)

Uživatelský avatar
Vulture
Uživatel
Příspěvky: 51
Registrován: 18.9.2005 20:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vulture » 26.7.2006 17:44

A co 380, ty maj bejt už co nevidět....

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 25.7.2006 19:49

K-M píše:Už přes dvacet let, že ....
Jojo, když nejsou ČD schopný si sehnat lepší náhradu - už konečně aspoň na těch 160km/hod :?

Sem uplně blbej - ale přece jenom 16km/hod zvládla i 310ka :D:D:D

K-M

Příspěvek od K-M » 25.7.2006 10:27

I.am.good píše:Prostě 363 - nejlepší lokomotiva ČD :D
Už přes dvacet let, že ....

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 24.7.2006 11:49

Prostě 363 - nejlepší lokomotiva ČD :D

K-M

Příspěvek od K-M » 23.7.2006 21:18

Tak jo. Možný je všechno.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 23.7.2006 21:08

mluvím o tom, co jezdilo na Beroun a není to vůbec JPP - když mi to říkal přímo strojvedoucí, který s tím jezdil

K-M

Příspěvek od K-M » 23.7.2006 20:58

R31: Taky pramen "JPP" :-) - od známejch fírů - hele ale při soupravě např. 163+5*Bmo+163 (což jeden čas jezdilo na Beroun) fakt není potřeba jet na dvě mašiny. Ta 163 ani neví, že něco táhne :-)
Ale nevylučuju, že je proudu u ČD dost, peněz taky, tak proč by se nezatlačilo... Asi je to určený u každýho vlaku, je-li lokomotiva nečinná nebo ne... Vesměs jsem psal o velkejch a dlouhejch nákladech, ne o těhle náhradách...

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 23.7.2006 17:31

K-M píše:Jinak ovšem ty dvouhlavé soupravy, nahrazující pantografy, o kterých se tu taky psalo - tam ta zadní mašina pochopitelně nedělá nic, ta je tam jen pro zkrácení obratu.
to není pravda, zadní pomáhá - když zabere první, tak on taky (takže to rozhodně není tak, že postrk první) a dál jede podle znalosti trati

btw odkud bereš informace? protože já to mám od strejdy - strojvedoucího, který přímo s těma hliníkama i náhradama jezdí

K-M

Příspěvek od K-M » 23.7.2006 17:17

Karotka: Jo, děkuje se za upřesnění :-) Nějak jsem měl pocit, že ty 810... ale to je fuk. Ovšem výrazem "zanedbáme např. rázy ve spřáhlech..." jsem se celkem pobavil - to je právě to, proč víc tlačí postrk než táhne vlaková. Ono se to při rozjezdu právě jako jedna hmota nechová, když se ten vlak "natahuje". Ostatně, řekl bych, že přípřeže dneska převažují nad postrky...
Jinak ovšem ty dvouhlavé soupravy, nahrazující pantografy, o kterých se tu taky psalo - tam ta zadní mašina pochopitelně nedělá nic, ta je tam jen pro zkrácení obratu.
K tématu veselá příhoda, která se traduje mezi šotouši - napěťová výluka Č.Brod-Úvaly, ale rychlíky dostávaly "zamračenou" už v Kolíně a "odborníci" žasli, jak si to přípřežní "zamráčo" uhání s desetivozovým rychlíkem skoro 100km/h a nedošlo jim že vlaková 163 tam, kde proud jde, hodně pomáhá :-)

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 23.7.2006 15:44

K-M píše:Todle je moc pěkný... Zůstaňte radši u tramvají :-)
To byste tomu dali, při postrku zabrat jako první vlakovou lokomotivou. Vlak byste prostě roztrhli. SAMOZŘEJMĚ že první zatlačí postrková na znamení vlakové a vlaková se pak jen přidá. Z principu vlak musí být tlačen, jinak by postrk neměl smysl, že fyzikové. A jakmile vlaková začne brzdit, postrková přestává tlačit.
Mnohočlenné řízení má skoro každá lokomotiva, problém je právě ten spojovací kabel, který naopak naprostá většina vozů nemá (ani reko 021, souprava 812+021+912 jezdila s kabelem přes 021. 010 pro 810 kabel má)
Za předpokladu, že je postrk zavěšený a propojeno průběžné brzdové potrubí:
- kromě nouzového brzdění postrkový fíra vůbec nemanipuluje s brzdičem; vlakový brzdí průběžně celý vlak včetně postrkové lokomotivy
- hmotnost lokomotivy si lze představit jako několik vozů navíc (loko ř. 150 ~ 82 t < 3 prázdné vozy ř. Btn ~ 3 * 34 t), takže roztržení soupravy nehrozí (kupl musí podle normy vydržet určitou tažnou sílu a vlak se sestavuje tak, aby se tato nepřekročila)
- fyzika: pokud zanedbáme např. rázy ve spřáhlech, tak celá souprava je jedno těleso, na které působí "pohonná síla" (součet tažných sil všech hnacích vozidel + v klesání tíha) a "odporová síla" (různá tření + ve stoupání tíha). I když bude mít postrkový stroj menší výkon než vlakový, tak má smysl.

Ještě k mnohočl.ř. - trochu jsem hledal v literatuře:
- původní 810 nemají, zato série pro Maďarsko (Bzmot) ano; kabel do 010 slouží k dobíjení baterií (48 V) a ovládání dveří.
- navzájem kompatibilní jsou 811, 812, 842, 843, 854, 011, 021, 042, 043, 912, 943 a vozy s kabelem UIC
- z lokomotiv mají mnohočl.ř. řady: 114, 122, 123, 125, 130, 131 (poslední tři jmenované i ve čtveřicích), 704 (jen několik), 708, 709, 740, 742, 751, 753.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 23.7.2006 11:19

Vlak musí být tlačen, protože je na něm visí víc váhy. Je lépe tlačit přes nárazníky než táhnout přes šroubovku s hákem. Čím větší spád tím víc se k váze vlaku přidává gravitační síla.
Některé vlaky jezdí i s nezavěšeným postrkem, takže v okamžiku, kdy už není postrk třeba tak se nemusí zastavovat kvůli tomu, aby se postrk odpojil. Prostě od vlaku odjede. Takže úvahy o mnohočlené řízení jsou u nezavěšených postrků k ničemu.

Odpovědět