Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 30.10.2006 11:15

DJ LA DÉFENSE píše:Ne budete muset umět všichni všechno pořádně, pokud ne vyházet a najít takové co to zvládnou.

A nebo, což by bylo lepší mít třeba člověka který umí T3, T6 a 14T, dalšího na T3M a T3R.P a mít takovéto kombinace v podobě minima, lidí si myslím.
Jenže takového člověka musíš mít na ráno, odpoledne a večer, potom počítej, že má nějakou dovolenou, takže potřebuješ další, kteří ho zastoupí. A je rozdíl mezi lidmi co se starají o mechanickou část vozu včetně karoserie a o elektrikáře. Najednou tu máš o pár dalších lidí navíc.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 30.10.2006 11:12

Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.
nesmysl, nastupuje vždy v Praze a pokud se má někam přepravit tak to je PLACENÉ!!!

ad spolehlivost 471 - jak je spolehlivá v porovnání s jiným vlakem netuším, ale ve srovnání s tramvají je to zoufalost
strejda najezdí méně hodin týdně než já, ale se závadou končí 3x v týdnu
já na T6 zažiju tak 5 vážných závad za rok a někdy třeba taky půl roku ani jednu
na 471 pravidelně vyhoří elektronika za 1,5 mil. - zatím je to v záruce, ale za chvilku už nebude a ČD se dostanou do problémů

2KM - ad náklady - už jsi slyšel pojmy variabilní a fixní náklady? autobusy mají minimální fixní a vysoké variabilní náklady, tím pádem se vyplatí autobus nevypravit, pokud pro něj není dostatečná poptávka
u tramvají je to přesně naopak - největší náklady jsou fixní (trať, trolejové vedení, nákup vozů, vlastně i řidiči, protože se mu musí zaplatit minimální hodiny), ale variabilní jsou ve srovnání směšně nízké - proto se u tramvají vyplatí, když tramvaj jezdí - i 10 cestujících ve voze je výhodnější než tam poslat autobus, pokud by ta tramvaj měla stát ve vozovně (pokud by mohla jezdit jinde vytíženější, tak prosím, ale o tom se tady nebavíme)
ty se podíváš na součet nákladů a hned se oháníš náklady na km, ale to je z ekonomického pohledu naprosto mimo - i kdyby si tramvaj vydělala 0,1Kč nad fixní náklady, tak se vyplatí jí vypravit, místo aby trčela ve vozovně - doporučuji nějaké základy Mikroekonomie

ad úsporu přidat k platu řidičů - no tak to je taková utopie, že to ani nemá cenu komentovat - nemluvě o tom, že když vozovna ušetří každý den 1000Kč na "zbytečně" projetých km, tak rozpočítáno pro 200 řidičů to není opravdu zásadní částka

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 11:05

demon píše:2) Není lepší, když někdo něco doopravdy umí, než když někdo teoreticky umí všechno, ale ve skutečnosti má o všem znalosti povrchní? Pokud nebude "specializace" a všichni budou muset umět všechno, bude potřeba najmout další lidi - vyšší náklady.
Ne budete muset umět všichni všechno pořádně, pokud ne vyházet a najít takové co to zvládnou.

A nebo, což by bylo lepší mít třeba člověka který umí T3, T6 a 14T, dalšího na T3M a T3R.P a mít takovéto kombinace v podobě minima, lidí si myslím.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 30.10.2006 10:55

K-M píše:Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
1)Příliš rozhodují odbory o ekonomice podniku.
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
4) Cestování do práce? Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.
Odbory nekomentuji, přinesly i lecos dobrého.

Specializace vozoven chybou možná je, ale proč by se měli vokovičtí učit opravovat T6 nebo 14T, když se u nás prakticky neobjevují. Do budoucna možná.

Střídané přestávky, půjdou pokud bude přijato více lidí. V současné době, kdy je nedostatek řidičů a kvalitních řidičů ještě víc, jede maximálně to jde teď. Na víc opravdu podnik nemá.
Naposledy upravil(a) 7080 dne 30.10.2006 11:07, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6708
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 30.10.2006 10:54

K-M píše:Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
2) Není lepší, když někdo něco doopravdy umí, než když někdo teoreticky umí všechno, ale ve skutečnosti má o všem znalosti povrchní? Pokud nebude "specializace" a všichni budou muset umět všechno, bude potřeba najmout další lidi - vyšší náklady.
3) Střídané přestávky - potřeba víc řidičů - vyšší náklady. A záleží na tom co mají ve smlouvě, já mam třeba Hostivař...
Naposledy upravil(a) demon dne 30.10.2006 10:55, celkem upraveno 1 x.

K-M

Příspěvek od K-M » 30.10.2006 10:42

7080 píše:Tak to by jsi zkusil navrhnout jen jednou. Vzbouříš odbory téměř ke stávce. A kdo by se o ty vozy staral? Myslíš, že se vokovický budou starat motolským o T6? Vždyť o tom vůbec nic nevědí. Možná tak o RP a to ještě s největším odporem. Každá vozovna se bohužel stará jen o ty svoje, navzdory probíhající transformaci.

Ono je taky vcelku rozdíl cestovat přes den a na výjezd ve čtyři ráno, noční dopravou. Já třeba jezdím z Černýho mostu do Vokovic, je to skoro hodina cesty, ale do Hloubětína bych třeba jezdit nastálo nešel. To už radši do Kobylis.
Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
1)Příliš rozhodují odbory o ekonomice podniku.
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
4) Cestování do práce? Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.

K-M

Příspěvek od K-M » 30.10.2006 10:37

7080 píše:Kde jsi k tomu přišel, naši depáciVO spojují občas noční, když s nima jedou do myčáku a nechtějí jet nadvakrát, ale jinak je maximálně převlíknou na výjezd a občas i umejou.
No a je to tady.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 10:37

7080 píše:K tomu je potřeba taky ještě jeden základní detail. Všichni řidiči musí mít papíry na všechno, to je otázka nejméně dvou let. Potom je tvůj plán realizovatelný. Pak půjdou i střídané přestávky bez omezení typů vozů.
Jasně, to máš pravdu, ale podívej se už se na tom začíná pracovat pomalu. Tohle by nebylo špatné řešení, pro těch pár pozdněvečerních vlaků.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 30.10.2006 10:35

DJ LA DÉFENSE píše:Asi nechápeš, tak naposledy. Ráno přijedeš do vozovny autem, v tvém případě do Vokovic, vezemeš si vlak, linku 20. Toto pořadí je turnusově zatahováno v 0:10 do Motola. Ty vystřídáš kolem 13:30 na Andělu, vystřídá tě motolský řidič, a v klidu si můžeš zajet pro auto a domu. Co je na tom jiného než teďka??? Je to přece totéž, jen s tím rozdílem, že v součastnosti Tě vystříd někde po trase tvůj kolega z depa a on s tím pojede do vašeho depa... Je to přece totéž!!!
K tomu je potřeba taky ještě jeden základní detail. Všichni řidiči musí mít papíry na všechno, to je otázka nejméně dvou let. Potom je tvůj plán realizovatelný. Pak půjdou i střídané přestávky bez omezení typů vozů.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 10:27

7080 píše:Aha takže jinými slovy organizovaný chaos.

Mě tahle práce baví, a dojíždění nějak přežiju. Ono je skoro jedno, jestli jedeš do Vokovic z Čerňáku nebo ze Zličína.
To neni chaos, jen naprosto jednoduchá úspora, kilometrů... A časem to tak bude. Zvěstuju to jako Libuše! :wink: Je to otázka maximálně dvou let. Kdy některé vlaky na noc zatáhnou jinam.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 10:25

7080 píše:Nemá to tak být, ale představ si situaci, že odpoledne přijedš autem do své vozovny, tam ho necháš, protože venku ani v jiné vozovně nezaparkuješ. Budeš jezdit pěknou polonoc do 1:20 a zatáhneš na druhém konci Prahy. To si pak pojedeš nejméně hodinu do mateřské vozovny pro auto? Nebo když ho nemáš a jsi odkázán na služební autobus, jak se k němu budeš přepravovat přes celé město?
Asi nechápeš, tak naposledy. Ráno přijedeš do vozovny autem, v tvém případě do Vokovic, vezemeš si vlak, linku 20. Toto pořadí je turnusově zatahováno v 0:10 do Motola. Ty vystřídáš kolem 13:30 na Andělu, vystřídá tě motolský řidič, a v klidu si můžeš zajet pro auto a domu. Co je na tom jiného než teďka??? Je to přece totéž, jen s tím rozdílem, že v součastnosti Tě vystříd někde po trase tvůj kolega z depa a on s tím pojede do vašeho depa... Je to přece totéž!!!

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 30.10.2006 10:22

DJ LA DÉFENSE píše:Nikdo Tě nenutí tu práci dělat. A pak, když se ti nelíbí Hloubětín, tak mlč a jezdi do Vokovic i za tuhle cenu. Můj nápad spočívá v tom, že ráno vyjede z domovského depa domovský řidič (Hloubětín třeba) vlak večer zatahuje na Pankrác, tak si ho někde na odpolední směnu převezme pankrácký šofér, a naopak ráno s ním zase vyjede a odpoledne ho předají hloubětínskému a ten s ním zatáhne domů.
Aha takže jinými slovy organizovaný chaos.

Mě tahle práce baví, a dojíždění nějak přežiju. Ono je skoro jedno, jestli jedeš do Vokovic z Čerňáku nebo ze Zličína.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 30.10.2006 10:19

DJ LA DÉFENSE píše:Ale, to tahle bejt nemá, každá vozovna se musí umět postarat o každý vůz, v tu chvíli si jinak ty lidi co to dělaj nezaslouží peníze. Prostě vyškolit personál a denně na jedno přespání?? To by ani nestálo za něco většího, jednu noc přespat jinde a druhý den zpátky domu. Jako to bylo u 17 a 24, už to takhle fungovalo. A navíc šlo by dejme tomu jen o pár vlaků, co by v noci nemusely najíždět zbytečné kilometry. Nebo naopak ráno. A odboráři, o tom si myslím svoje a nebudu to tady komentovat. Komu se to nelíbí ať to nedělá, stejně většina těch lidí by nesehnala lepší a lépe zaplacené zaměstnání. A když jsem viděl stávku v roce 03, nebo kdy to bylo, tak mi odbory byly spíš k smíchu, když vyhlásily stávku a pak jich u každého depa tajdrlíkovalo 15. Navíc neni na tom nic špatného zatáhnout na jednu noc jinam.
Nemá to tak být, ale představ si situaci, že odpoledne přijedš autem do své vozovny, tam ho necháš, protože venku ani v jiné vozovně nezaparkuješ. Budeš jezdit pěknou polonoc do 1:20 a zatáhneš na druhém konci Prahy. To si pak pojedeš nejméně hodinu do mateřské vozovny pro auto? Nebo když ho nemáš a jsi odkázán na služební autobus, jak se k němu budeš přepravovat přes celé město?

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 10:18

7080 píše: Ono je taky vcelku rozdíl cestovat přes den a na výjezd ve čtyři ráno, noční dopravou. Já třeba jezdím z Černýho mostu do Vokovic, je to skoro hodina cesty, ale do Hloubětína bych třeba jezdit nastálo nešel. To už radši do Kobylis.
Nikdo Tě nenutí tu práci dělat. A pak, když se ti nelíbí Hloubětín, tak mlč a jezdi do Vokovic i za tuhle cenu. Můj nápad spočívá v tom, že ráno vyjede z domovského depa domovský řidič (Hloubětín třeba) vlak večer zatahuje na Pankrác, tak si ho někde na odpolední směnu převezme pankrácký šofér, a naopak ráno s ním zase vyjede a odpoledne ho předají hloubětínskému a ten s ním zatáhne domů.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 10:14

7080 píše:Tak to by jsi zkusil navrhnout jen jednou. Vzbouříš odbory téměř ke stávce. A kdo by se o ty vozy staral? Myslíš, že se vokovický budou starat motolským o T6? Vždyť o tom vůbec nic nevědí. Možná tak o RP a to ještě s největším odporem. Každá vozovna se bohužel stará jen o ty svoje, navzdory probíhající transformaci.
Ale, to tahle bejt nemá, každá vozovna se musí umět postarat o každý vůz, v tu chvíli si jinak ty lidi co to dělaj nezaslouží peníze. Prostě vyškolit personál a denně na jedno přespání?? To by ani nestálo za něco většího, jednu noc přespat jinde a druhý den zpátky domu. Jako to bylo u 17 a 24, už to takhle fungovalo. A navíc šlo by dejme tomu jen o pár vlaků, co by v noci nemusely najíždět zbytečné kilometry. Nebo naopak ráno. A odboráři, o tom si myslím svoje a nebudu to tady komentovat. Komu se to nelíbí ať to nedělá, stejně většina těch lidí by nesehnala lepší a lépe zaplacené zaměstnání. A když jsem viděl stávku v roce 03, nebo kdy to bylo, tak mi odbory byly spíš k smíchu, když vyhlásily stávku a pak jich u každého depa tajdrlíkovalo 15. Navíc neni na tom nic špatného zatáhnout na jednu noc jinam.

Odpovědět