Jenže takového člověka musíš mít na ráno, odpoledne a večer, potom počítej, že má nějakou dovolenou, takže potřebuješ další, kteří ho zastoupí. A je rozdíl mezi lidmi co se starají o mechanickou část vozu včetně karoserie a o elektrikáře. Najednou tu máš o pár dalších lidí navíc.DJ LA DÉFENSE píše:Ne budete muset umět všichni všechno pořádně, pokud ne vyházet a najít takové co to zvládnou.
A nebo, což by bylo lepší mít třeba člověka který umí T3, T6 a 14T, dalšího na T3M a T3R.P a mít takovéto kombinace v podobě minima, lidí si myslím.
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
nesmysl, nastupuje vždy v Praze a pokud se má někam přepravit tak to je PLACENÉ!!!Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.
ad spolehlivost 471 - jak je spolehlivá v porovnání s jiným vlakem netuším, ale ve srovnání s tramvají je to zoufalost
strejda najezdí méně hodin týdně než já, ale se závadou končí 3x v týdnu
já na T6 zažiju tak 5 vážných závad za rok a někdy třeba taky půl roku ani jednu
na 471 pravidelně vyhoří elektronika za 1,5 mil. - zatím je to v záruce, ale za chvilku už nebude a ČD se dostanou do problémů
2KM - ad náklady - už jsi slyšel pojmy variabilní a fixní náklady? autobusy mají minimální fixní a vysoké variabilní náklady, tím pádem se vyplatí autobus nevypravit, pokud pro něj není dostatečná poptávka
u tramvají je to přesně naopak - největší náklady jsou fixní (trať, trolejové vedení, nákup vozů, vlastně i řidiči, protože se mu musí zaplatit minimální hodiny), ale variabilní jsou ve srovnání směšně nízké - proto se u tramvají vyplatí, když tramvaj jezdí - i 10 cestujících ve voze je výhodnější než tam poslat autobus, pokud by ta tramvaj měla stát ve vozovně (pokud by mohla jezdit jinde vytíženější, tak prosím, ale o tom se tady nebavíme)
ty se podíváš na součet nákladů a hned se oháníš náklady na km, ale to je z ekonomického pohledu naprosto mimo - i kdyby si tramvaj vydělala 0,1Kč nad fixní náklady, tak se vyplatí jí vypravit, místo aby trčela ve vozovně - doporučuji nějaké základy Mikroekonomie
ad úsporu přidat k platu řidičů - no tak to je taková utopie, že to ani nemá cenu komentovat - nemluvě o tom, že když vozovna ušetří každý den 1000Kč na "zbytečně" projetých km, tak rozpočítáno pro 200 řidičů to není opravdu zásadní částka
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Ne budete muset umět všichni všechno pořádně, pokud ne vyházet a najít takové co to zvládnou.demon píše:2) Není lepší, když někdo něco doopravdy umí, než když někdo teoreticky umí všechno, ale ve skutečnosti má o všem znalosti povrchní? Pokud nebude "specializace" a všichni budou muset umět všechno, bude potřeba najmout další lidi - vyšší náklady.
A nebo, což by bylo lepší mít třeba člověka který umí T3, T6 a 14T, dalšího na T3M a T3R.P a mít takovéto kombinace v podobě minima, lidí si myslím.
Odbory nekomentuji, přinesly i lecos dobrého.K-M píše:Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
1)Příliš rozhodují odbory o ekonomice podniku.
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
4) Cestování do práce? Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.
Specializace vozoven chybou možná je, ale proč by se měli vokovičtí učit opravovat T6 nebo 14T, když se u nás prakticky neobjevují. Do budoucna možná.
Střídané přestávky, půjdou pokud bude přijato více lidí. V současné době, kdy je nedostatek řidičů a kvalitních řidičů ještě víc, jede maximálně to jde teď. Na víc opravdu podnik nemá.
Naposledy upravil(a) 7080 dne 30.10.2006 11:07, celkem upraveno 1 x.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6708
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
2) Není lepší, když někdo něco doopravdy umí, než když někdo teoreticky umí všechno, ale ve skutečnosti má o všem znalosti povrchní? Pokud nebude "specializace" a všichni budou muset umět všechno, bude potřeba najmout další lidi - vyšší náklady.K-M píše:Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
3) Střídané přestávky - potřeba víc řidičů - vyšší náklady. A záleží na tom co mají ve smlouvě, já mam třeba Hostivař...
Naposledy upravil(a) demon dne 30.10.2006 10:55, celkem upraveno 1 x.
Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".7080 píše:Tak to by jsi zkusil navrhnout jen jednou. Vzbouříš odbory téměř ke stávce. A kdo by se o ty vozy staral? Myslíš, že se vokovický budou starat motolským o T6? Vždyť o tom vůbec nic nevědí. Možná tak o RP a to ještě s největším odporem. Každá vozovna se bohužel stará jen o ty svoje, navzdory probíhající transformaci.
Ono je taky vcelku rozdíl cestovat přes den a na výjezd ve čtyři ráno, noční dopravou. Já třeba jezdím z Černýho mostu do Vokovic, je to skoro hodina cesty, ale do Hloubětína bych třeba jezdit nastálo nešel. To už radši do Kobylis.
1)Příliš rozhodují odbory o ekonomice podniku.
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
4) Cestování do práce? Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Jasně, to máš pravdu, ale podívej se už se na tom začíná pracovat pomalu. Tohle by nebylo špatné řešení, pro těch pár pozdněvečerních vlaků.7080 píše:K tomu je potřeba taky ještě jeden základní detail. Všichni řidiči musí mít papíry na všechno, to je otázka nejméně dvou let. Potom je tvůj plán realizovatelný. Pak půjdou i střídané přestávky bez omezení typů vozů.
K tomu je potřeba taky ještě jeden základní detail. Všichni řidiči musí mít papíry na všechno, to je otázka nejméně dvou let. Potom je tvůj plán realizovatelný. Pak půjdou i střídané přestávky bez omezení typů vozů.DJ LA DÉFENSE píše:Asi nechápeš, tak naposledy. Ráno přijedeš do vozovny autem, v tvém případě do Vokovic, vezemeš si vlak, linku 20. Toto pořadí je turnusově zatahováno v 0:10 do Motola. Ty vystřídáš kolem 13:30 na Andělu, vystřídá tě motolský řidič, a v klidu si můžeš zajet pro auto a domu. Co je na tom jiného než teďka??? Je to přece totéž, jen s tím rozdílem, že v součastnosti Tě vystříd někde po trase tvůj kolega z depa a on s tím pojede do vašeho depa... Je to přece totéž!!!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
To neni chaos, jen naprosto jednoduchá úspora, kilometrů... A časem to tak bude. Zvěstuju to jako Libuše! Je to otázka maximálně dvou let. Kdy některé vlaky na noc zatáhnou jinam.7080 píše:Aha takže jinými slovy organizovaný chaos.
Mě tahle práce baví, a dojíždění nějak přežiju. Ono je skoro jedno, jestli jedeš do Vokovic z Čerňáku nebo ze Zličína.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Asi nechápeš, tak naposledy. Ráno přijedeš do vozovny autem, v tvém případě do Vokovic, vezemeš si vlak, linku 20. Toto pořadí je turnusově zatahováno v 0:10 do Motola. Ty vystřídáš kolem 13:30 na Andělu, vystřídá tě motolský řidič, a v klidu si můžeš zajet pro auto a domu. Co je na tom jiného než teďka??? Je to přece totéž, jen s tím rozdílem, že v součastnosti Tě vystříd někde po trase tvůj kolega z depa a on s tím pojede do vašeho depa... Je to přece totéž!!!7080 píše:Nemá to tak být, ale představ si situaci, že odpoledne přijedš autem do své vozovny, tam ho necháš, protože venku ani v jiné vozovně nezaparkuješ. Budeš jezdit pěknou polonoc do 1:20 a zatáhneš na druhém konci Prahy. To si pak pojedeš nejméně hodinu do mateřské vozovny pro auto? Nebo když ho nemáš a jsi odkázán na služební autobus, jak se k němu budeš přepravovat přes celé město?
Aha takže jinými slovy organizovaný chaos.DJ LA DÉFENSE píše:Nikdo Tě nenutí tu práci dělat. A pak, když se ti nelíbí Hloubětín, tak mlč a jezdi do Vokovic i za tuhle cenu. Můj nápad spočívá v tom, že ráno vyjede z domovského depa domovský řidič (Hloubětín třeba) vlak večer zatahuje na Pankrác, tak si ho někde na odpolední směnu převezme pankrácký šofér, a naopak ráno s ním zase vyjede a odpoledne ho předají hloubětínskému a ten s ním zatáhne domů.
Mě tahle práce baví, a dojíždění nějak přežiju. Ono je skoro jedno, jestli jedeš do Vokovic z Čerňáku nebo ze Zličína.
Nemá to tak být, ale představ si situaci, že odpoledne přijedš autem do své vozovny, tam ho necháš, protože venku ani v jiné vozovně nezaparkuješ. Budeš jezdit pěknou polonoc do 1:20 a zatáhneš na druhém konci Prahy. To si pak pojedeš nejméně hodinu do mateřské vozovny pro auto? Nebo když ho nemáš a jsi odkázán na služební autobus, jak se k němu budeš přepravovat přes celé město?DJ LA DÉFENSE píše:Ale, to tahle bejt nemá, každá vozovna se musí umět postarat o každý vůz, v tu chvíli si jinak ty lidi co to dělaj nezaslouží peníze. Prostě vyškolit personál a denně na jedno přespání?? To by ani nestálo za něco většího, jednu noc přespat jinde a druhý den zpátky domu. Jako to bylo u 17 a 24, už to takhle fungovalo. A navíc šlo by dejme tomu jen o pár vlaků, co by v noci nemusely najíždět zbytečné kilometry. Nebo naopak ráno. A odboráři, o tom si myslím svoje a nebudu to tady komentovat. Komu se to nelíbí ať to nedělá, stejně většina těch lidí by nesehnala lepší a lépe zaplacené zaměstnání. A když jsem viděl stávku v roce 03, nebo kdy to bylo, tak mi odbory byly spíš k smíchu, když vyhlásily stávku a pak jich u každého depa tajdrlíkovalo 15. Navíc neni na tom nic špatného zatáhnout na jednu noc jinam.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Nikdo Tě nenutí tu práci dělat. A pak, když se ti nelíbí Hloubětín, tak mlč a jezdi do Vokovic i za tuhle cenu. Můj nápad spočívá v tom, že ráno vyjede z domovského depa domovský řidič (Hloubětín třeba) vlak večer zatahuje na Pankrác, tak si ho někde na odpolední směnu převezme pankrácký šofér, a naopak ráno s ním zase vyjede a odpoledne ho předají hloubětínskému a ten s ním zatáhne domů.7080 píše: Ono je taky vcelku rozdíl cestovat přes den a na výjezd ve čtyři ráno, noční dopravou. Já třeba jezdím z Černýho mostu do Vokovic, je to skoro hodina cesty, ale do Hloubětína bych třeba jezdit nastálo nešel. To už radši do Kobylis.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Ale, to tahle bejt nemá, každá vozovna se musí umět postarat o každý vůz, v tu chvíli si jinak ty lidi co to dělaj nezaslouží peníze. Prostě vyškolit personál a denně na jedno přespání?? To by ani nestálo za něco většího, jednu noc přespat jinde a druhý den zpátky domu. Jako to bylo u 17 a 24, už to takhle fungovalo. A navíc šlo by dejme tomu jen o pár vlaků, co by v noci nemusely najíždět zbytečné kilometry. Nebo naopak ráno. A odboráři, o tom si myslím svoje a nebudu to tady komentovat. Komu se to nelíbí ať to nedělá, stejně většina těch lidí by nesehnala lepší a lépe zaplacené zaměstnání. A když jsem viděl stávku v roce 03, nebo kdy to bylo, tak mi odbory byly spíš k smíchu, když vyhlásily stávku a pak jich u každého depa tajdrlíkovalo 15. Navíc neni na tom nic špatného zatáhnout na jednu noc jinam.7080 píše:Tak to by jsi zkusil navrhnout jen jednou. Vzbouříš odbory téměř ke stávce. A kdo by se o ty vozy staral? Myslíš, že se vokovický budou starat motolským o T6? Vždyť o tom vůbec nic nevědí. Možná tak o RP a to ještě s největším odporem. Každá vozovna se bohužel stará jen o ty svoje, navzdory probíhající transformaci.