Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 15:20

Argil píše:A kdopak to jezdí s našimi bastardy ( 371/372 ) až do Berlína ?
Bastardy už do Berlina nejezděj. A mám pocit, že s nima nejezdili naši strojvedoucí ani předtím, když jeli z Rzepina do Berlina... V Bad Schandau šli dolu naši strojvedoucí mám pocit. A 372 už do Berlina opravdu nejede.

Uživatelský avatar
8681
Uživatel
Příspěvky: 48
Registrován: 06.12.2005 21:27
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od 8681 » 30.10.2006 15:16

Argil píše:A kdopak to jezdí s našimi bastardy ( 371/372 ) až do Berlína ?

němci (nebo jezdili :?: )

Argil
Uživatel
Příspěvky: 16
Registrován: 20.9.2006 19:21
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Argil » 30.10.2006 14:54

DJ LA DÉFENSE píše:Naši strojvedoucí zajíždějí tuším nejdál do Bad Schandau. A až s Pendolínem do Vídně budou jezdit dál.
A kdopak to jezdí s našimi bastardy ( 371/372 ) až do Berlína ?

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 14:46

K-M píše:...Ostatně, strojvedoucí ČD také zajíždějí na zahraniční tratě a myslíš že umí německou konverzaci pro pokročilé?...
Naši strojvedoucí zajíždějí tuším nejdál do Bad Schandau. A až s Pendolínem do Vídně budou jezdit dál.

K-M

Příspěvek od K-M » 30.10.2006 14:19

akri: Ale prd. Jsou to Slované, kdežto česko-švédsko je daleko propastnější rozdíl. UKčka taky stavěj domy a padaj snad (ty domy, ne UKčka)? Ani snad tu angličtinu bych nechtěl. Stačilo by, kdybyste všichni pro začátek prodávali lístky. Česky a aspoň na konečnejch... Ostatně, strojvedoucí ČD také zajíždějí na zahraniční tratě a myslíš že umí německou konverzaci pro pokročilé?
Radek: Inu ano, nebezpečí číhají různá. Já také píšu o tom, co vidím okem zvenčí. Nechci pomyslet, co bych viděl zevnitř. Je ale jisté, že v budoucnu se bude muset odvézt více lidí s relativně větším komfortem za méně peněz. Tak vás na to tady tak nějak připravuju. :oops:

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 30.10.2006 14:10

Ale jsme zase u toho-budeš-li chtít základy AJ,tak zase ten okruh uchazečů bude menší.A Balkánci s Ukrajinci už vůbec nebudou mít šanci.
Jinak bych řekl,že 20-25% řidičů se anglicky domluví.Rozhodně je to potřeba,pochopitelně stačí jen základy,přítomný čas.Trpný rod a předpřítomný čas by skutečně potřeba asi nebyl:-)

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1386
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 30.10.2006 13:54

K-M píše:No asi tak jako ty dva kilometry na tý tramvaji... ale jde vo princip :-)
No to je právě ono, že jde o princip! Zůstaňme u termosky na pracovišti, například. Typická situace v mnoha podnicích je taková, že ekonom nařídí využívat levnější proud, krásně vyčíslí kolik se tím ušetřilo, no a že se musely nakoupit termosky? To je přece jiná položka.
Takhle to máme i u tramvají a využití sól. Ve Vokovicích nechtějí spřahovat/dělit sóla a možná k tomu mají důvod (zrychl). Někdo jim to zeshora nařídí no a najednou vzroste procento závad, protože si spolu ty dva vozy nebudou rozumět, bude se častěji měnit atd. Například. Mám vždycky husí kůži, když se někde rozhoduje stylem o nás bez nás. To není argument proti transformaci, ale proti konkrétnímu provedení transformace.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 13:49

Akribius píše:...
Za další-na řízení tramvaje je potřeba umět i docela dobře česky.Proč myslíš,že ještě nejezdím ve Švédsku?Jejich tramky i busy bych uměl řídit,ale potřebuju rozumět dispečerům ve vysílačce a cestujícím...
No hlavně byste potřebovali umět základy angličtiny, jako je stanice, linka, směr... atd. Pak většinou zažívám, kdy řidič trapně gestikluje rukama a nohama a nic z toho...

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 30.10.2006 13:41

No tak pak by ovšem začala životní úroveň značně klesat,neboť práce by třeba i byla,ale za jakých podmínek-z platu bychom si zaplatili bydlení a jídlo a víc nic...rovná se podpora extremistických stran a to snad nedopustí ani ODS.
Za další-na řízení tramvaje je potřeba umět i docela dobře česky.Proč myslíš,že ještě nejezdím ve Švédsku?Jejich tramky i busy bych uměl řídit,ale potřebuju rozumět dispečerům ve vysílačce a cestujícím.A to zatím nemám šanci.Totéž potřebují místní řidiči zde.Nelze jim azbukou napsat trasu a dělej si jak umíš.Tedy zatím,ale na tohle si asi netroufne ani pražská ODS.

Káem

Příspěvek od Káem » 30.10.2006 13:16

Akribius píše: Káem-už dneska dost lidem vadí při nástupu ony 3 roky.Pokud jim řekneš 5 let jinak 200.000 za kurzy a školení (či poměrnou část z nich),tak nenabereš nikoho.

Dneska. ale:
Už jen příští rok bude nezaměstnanost ještě klesat. Deficit rozpočtu roste už letos, a mnozí investoři již přesunují své fabriky dále na východ. Z východu se přesunují naopak na západ tisíce balkánců a ještě balkánštějších balkánců, kteří jsitě tu tramvaj zvládnou taky. Vždyť stejná jezdí i u nich již 40 let. Není daleko doba, kdy před náborovým střediskem DP budou stát fronty a závazek 5 let budou chápat jako jistotu, že 5 let bude na chleba. A řidiči budou nadšeně jezdit přes celé město do vozovny...

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 30.10.2006 13:02

Pokud samozřejmě zatáhnu či vyjedu z mateřské vozovny,tak žádné peníze navíc.To je jasné.Pak by mě Tvůj příklad nevadil.Jenom střídání u tras metra,zkrátka na dobře dosažitelných bodech,ale to by nebyl snad problém.
Pokud by ovšem to někde vycházelo tak,že by se nedostávalo mateřských řidičů a u některých směn by řidič zatáhnul kvůli zbytečným vozokm do jiné vozovny,nebo z ní vyjel,tak bych jako satisfakci chtěl 30minut mzdy navíc,nebo paušální příplatek jako je třeba za šejdra.Tam by to bylo hlavně za tu cestu na/ze směny,která většinou probíhá už v době,kdy jsou intervaly větší.

Káem-už dneska dost lidem vadí při nástupu ony 3 roky.Pokud jim řekneš 5 let jinak 200.000 za kurzy a školení (či poměrnou část z nich),tak nenabereš nikoho.

K-M

Příspěvek od K-M » 30.10.2006 12:59

Radek píše:Ona termoska taky něco stojí. Za kolikže čajů se zaplatí? :)
No asi tak jako ty dva kilometry na tý tramvaji... ale jde vo princip :-)

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1386
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 30.10.2006 12:48

K-M píše:R31: Ty na to jdeš dobře, ale nějak furt míjíš ten cíl. To je totiž vono, co já tu pořád píšu: Já se (abych použil tvůj příklad, který tedy snad konečně bude srozumitelný i tobě) se snažím přesunout i všechno ostatní do pásma za 1Kč/kWh a říkám - uvařím si čaj v noci (protože být vzhůru městojí je světlo žárovky opět za nižší cenu) a dám ho do termosky a ráno bude teplý, místo abych ho vařil ráno za 5Kč/kWh. A ty (a pár dalších) mi říkáš, že jeden čaj mě nevytrhne.
Ona termoska taky něco stojí. Za kolikže čajů se zaplatí? :)

K-M

Příspěvek od K-M » 30.10.2006 12:38

R31: Ty na to jdeš dobře, ale nějak furt míjíš ten cíl. To je totiž vono, co já tu pořád píšu: Já se (abych použil tvůj příklad, který tedy snad konečně bude srozumitelný i tobě) se snažím přesunout i všechno ostatní do pásma za 1Kč/kWh a říkám - uvařím si čaj v noci (protože být vzhůru městojí je světlo žárovky opět za nižší cenu) a dám ho do termosky a ráno bude teplý, místo abych ho vařil ráno za 5Kč/kWh. A ty (a pár dalších) mi říkáš, že jeden čaj mě nevytrhne.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 30.10.2006 12:22

2 KM - pokud odmítáš rozlišení nákladů na fixní a variabilní (což je standard všude ve světě), tak ta debata fakt nemá smysl

příklad
máš doma 2 sazby elektřiny
levnou a drahou
pro příklad 1 a 5 Kč/kWh, průměr pro zjednodušení 3Kč/kWh
topíš levnou a vše ostatní jede na drahou

a ty řekneš: nebudu topit, protože to stojí 3Kč/kWh a to je moc drahé - dává to smysl? to je stejné jako když tvrdíš, že tě nezajímají variabilní a fixní náklady a protože fixní jsou u tramvají moc vysoké, tak radši nebudeš jezdit

nějaká ta učebnice Mikroekonomie, nebo případně Podnikové ekonomiky by ti neuškodila

Odpovědět