je to víc než častotrainzjohny píše:Často ??? No moc často to asi nebude, vem si počet řidičů a počet střídaných přestávek. Není to moc často, pokud se nepletu.
každý pracovní den až 9 řidičů (v reálu tak 5 řidičů, protože většinou to tvoří obě části šejdru)
takže když odečtu výhodáře, nočňáky atd., tak v průměru 1x za měsíc a půl se za zrychlovač asi každý posadí
a to je jen jedna linka, až jich bude víc, tak to bude zase o něčem jiném
pokud jde o řidiče, tak opravdu není o co stát (člověk nad 180cm se tam v podstatě nevejde), jediné positivní je, že s klasikou je řidič mnohem rychlejší (proti T6A5 opravdu velmi výrazně)
ale osobně nevidím důvod učit se zrychlovače (to umí každý a hlavně už to jsou přežité tramvaje, které už za pár let stejně téměř nebudou v provozu), imho je větší problém s moderníma tramvajema (doteď se polovina řidičů neumí rozjet s T3R.P, to samé s nízkejma kačenama a T6, o neschopnosti využívat možnosti APEXu ani nemluvě)