Zrušené TT

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Honzík
problémový jedinec
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004 11:11
Bydliště: Praha 4 Lhotka
Kontaktovat uživatele:

Zde je článek trošku starší

Příspěvek od Honzík » 16.1.2007 13:16

http://www.zsptd-noviny.estranky.cz/cla ... -periferii
Obnoven by mohl být i tramvajový provoz z náměstí Hrdinů přes Pankrác na Budějovické náměstí, kde dnes na několika místech stále leží koleje. Trať byla zrušena na konci sedmdesátých let minulého století po zprovoznění metra.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 13.1.2007 16:09

Díky za odpovědi; s těmi trojúhelníky jsem si byl skoro jistý, že jsem o nějakých slyšlel, jenom jsem si nebyl schopný vzpomenout, jaké to byly... No jo, to je ta hlava děravá, a to třeba na tom Karlově jsem si sám ty pozůstatky prohlížel. :)

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 13.1.2007 10:34

Neral píše:Mám dva dotazy z historie tramvajových obratišť:
1. Byly v Praze ještě nějaká obratiště v podobě kolejových trojůhelníků, kromě Laurové a Zvonařky?
2. Kdy a kde byla vybudována první smyčka v Praze?
1.asi také Karlov (Dětská nemocnice)
2.Podle jedné chytré knížky co mám doma to byla 9.6.1907 provozorní smyčka na Letné (kvůli sokolům, po sletu rozebrána) a od 15.5.1908 by první stálá smyčka na Výstavišti.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 13.1.2007 2:09

pan Vedoucí píše:1/ např. Ryšánka
2/ osobně bych řekl Smíchovské nádraží
1-Harfa, Sparta
2 - první smyčka v Praze byla Výstaviště (myslim teda)

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 13.1.2007 1:56

Neral píše:Mám dva dotazy z historie tramvajových obratišť:
1. Byly v Praze ještě nějaká obratiště v podobě kolejových trojůhelníků, kromě Laurové a Zvonařky?
2. Kdy a kde byla vybudována první smyčka v Praze?
1/ např. Ryšánka
2/ osobně bych řekl Smíchovské nádraží

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 13.1.2007 1:27

Mám dva dotazy z historie tramvajových obratišť:
1. Byly v Praze ještě nějaká obratiště v podobě kolejových trojůhelníků, kromě Laurové a Zvonařky?
2. Kdy a kde byla vybudována první smyčka v Praze?

Uživatelský avatar
Paulie
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 20.6.2005 13:34

Příspěvek od Paulie » 10.1.2007 22:09

ponorka píše:
Asi to tak bude :idea:
Jinak mě tam zaujala nějaká manipulační kolej u kostela Sv. Jindřicha v Jindřišské ulici :o !? Odbočuje z Jindřišské do Jeruzalémské a pak zahybá za kostel.
Doporučuju jít se na tu mapu podívat. Je opravdu moc zajímavá. V úřední dny je radnice normálně přístupná.
Nedávno jsem tam šel a narazil na nějakou právě rekonstruovanou trafostanici, takže nejspíš vedla k ní..

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 10.1.2007 21:39

Filippl píše:http://www.allegro.pl/show_item.php?item=150840479
tohle jsem si koupil, stalo to cca 150kc
myslim, ze je to z roku 1910
Je to z roku 1910. Někde mi doma (pod nánosem další spousty map a jiných bebechů) leží kopie té samé v češtině.

ponorka
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 19.3.2005 13:18

Příspěvek od ponorka » 10.1.2007 20:34

Tak most se stavěl až po válce (1949-51), trať v ulici Na Florenci několikrát, naposeld taky po válce (48). Takže to bude nejzazší limit.

Asi to tak bude :idea:
Jinak mě tam zaujala nějaká manipulační kolej u kostela Sv. Jindřicha v Jindřišské ulici :o !? Odbočuje z Jindřišské do Jeruzalémské a pak zahybá za kostel.
Doporučuju jít se na tu mapu podívat. Je opravdu moc zajímavá. V úřední dny je radnice normálně přístupná.

Uživatelský avatar
Filippl
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 17.9.2005 21:01
Bydliště: Zabrze-POLSKO

Příspěvek od Filippl » 10.1.2007 19:20

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=150840479
tohle jsem si koupil, stalo to cca 150kc
myslim, ze je to z roku 1910

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Příspěvek od Bobek » 10.1.2007 17:31

Ponorka: Tak most se stavěl až po válce (1949-51), trať v ulici Na Florenci několikrát, naposeld taky po válce (48). Takže to bude nejzazší limit.

ponorka
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 19.3.2005 13:18

Mapa tramvajových tratí

Příspěvek od ponorka » 10.1.2007 16:32

Narazil jsem dnes na veřejně přístupnou starou katastrální mapu Prahy 1, která je zajímavá tím, že jsou na ní zakreslené tramvajové koleje. Je vyvěšená na Úřadě městské části Praha 1 ve Vodičkově ulici, 2. patro, mezi kancelářemi č. 207 a č. 208.
Docela by mě zajímalo, z jakého je roku!? Jsou tam všechna historické tratě v centru. Je tam trať přes Staré město (Pařížská, Celetná). Není tam ještě trať Na Florenci a chybí třetí koleje na Můstku. Koleje nad pomníkem Sv. Václava se už ale "nesjíždějí". A taky tam chybí Štefánikův most.

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať na Radlickou...

Příspěvek od Pajda » 21.11.2006 11:22

Angus MacGyver píše:.................A pak se na stránkách městské části Radlic uvádí, že lidé z ČSOB zdržují ono prodloužení tratě kvůli hluku... .....
Jen malá drobnost. Radlice nejsou městská část. To je Praha 5. Tam mají Radlice svou radnici a všechen servis. To by se museli místní osamostatnit a pak by byly městskou částí.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať na Radlickou...

Příspěvek od Káem » 20.11.2006 14:39

Angus MacGyver píše:, nehledě na to, že se nikomu nebude chtít bydlet u obratiště tramvají pod okny..., nebo ano?
Chichichichi - co by za to někteří zdejší šotouši dali!!! :-)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 20.11.2006 14:01

Ale prd. Radlice budou a peníze na ně jsou. Stále platí předpoklad zahájení stavby 2007 a dokončení 10/2008, jak už jsem na pár fórech psal. Web Metroprojektu je tedy v porovnání se spoustou jiných věcí ještě těžce aktuální :-)

Odpovědět