Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Když do vozovny Motol dorazila první tramvaj 14T, začali jsme, jako jedni z prvních řidičů "hledat chybky" s nimiž se podělujeme s nadřízenými pracovníky. Bohužel nikdo na ně nereflektuje.
Ta nejjednodušší - navrhovali jsme barevné úpravy čela, jedním ze základních požadavků bylo obarvení prolisu pod čelním oknem. Výsledek = 0.
Kritizovali jsme, že kryt palubní desky (tedy ne strana s ovládacími prvky, která je naprosto geniální a řidič má po ruce přesně to, co potřebuje v daném okamžiku) se za jasného slunce odráží do čelního skla, bylo přislíbeno, že se bude natírat matným lakem, případně se potáhne kryt nějakou folií. Výsledek = 0.
Nadřízení rozhodli, že se upraví uchycení tága. Původní tágo bylo zapuštěno do plechové bedničky, stejně jako košťátko na čištění výhybek. Krabička byla rozdělena na dvě půlky. Po pár použitích košťátka došlo k rozlezení štětin a košťáko se špatně nasazovalo do krabičky. Úprava nespočívala v odstranění přepážky v krabičce, ale v jejím odstranění kompletním. Tágo se nyní uchycuje do dvou svisle umístěných úchytů, takže nejde nasadit pouze rukou a člověk si musí prasit boty, aby ho přišlápl. Byla přišlíbena úprava podle námi předaného nákresu. Výsledek = 0, další 3 tramvaje přišly s tímhle dementním systémem.
Požadovali jsme vytvoření prolisu u palubní desky, případně háčku, do nějž by se daly vložit (zavěsit) klíče od tramvaje, aby neputovaly po kabině. Výsledek = 0.
Chtěli jsme, aby interkom v kabině fungoval nikoliv na principu telefonního přístroje, ale hlasitého odposlechu a příposlechu, aby řidič nemusel držet nic v ruce. Výsledek = 0.
Rádi bychom měli v monitorech obraz v obraze, abychom mohli sledovat na základní ploše např. interiér a ve výřezu dění podél vozu. Dva monitory se při 8 kamerách ukazují málo. Výsledek = 0.
Náš návrh na to, aby na dveřích byla z prostoru pro cestující otočná klika a řidič se do kabiny dostal bez klíčů, jako např do t3r.p (zevnitř se dveře dají zamknout, takže obava, že by do kabiny za jízdy lezli cestující je nulová), výsledek = opět 0. A jen za detail považuji to, že u vozu 9111 nedrží dveře zástěny kabiny aretované v otevřené poloze, takže při zpětném pohybu po vozovně se vám zabouchnou a musíte je odemykat. Aretaci nikdo po roce provozu neopravil.
Pominu-li otázku nátěru, pak vše ostatní jsou praktické pohledy řidičů na věc. Jenže o téhle tramvaji rozhodují v Praze lidé, kteří s ní v životě nevezli cestující a jen si v ní vozí zadečky v nažehlených montérkách. Bohužel.
Ta nejjednodušší - navrhovali jsme barevné úpravy čela, jedním ze základních požadavků bylo obarvení prolisu pod čelním oknem. Výsledek = 0.
Kritizovali jsme, že kryt palubní desky (tedy ne strana s ovládacími prvky, která je naprosto geniální a řidič má po ruce přesně to, co potřebuje v daném okamžiku) se za jasného slunce odráží do čelního skla, bylo přislíbeno, že se bude natírat matným lakem, případně se potáhne kryt nějakou folií. Výsledek = 0.
Nadřízení rozhodli, že se upraví uchycení tága. Původní tágo bylo zapuštěno do plechové bedničky, stejně jako košťátko na čištění výhybek. Krabička byla rozdělena na dvě půlky. Po pár použitích košťátka došlo k rozlezení štětin a košťáko se špatně nasazovalo do krabičky. Úprava nespočívala v odstranění přepážky v krabičce, ale v jejím odstranění kompletním. Tágo se nyní uchycuje do dvou svisle umístěných úchytů, takže nejde nasadit pouze rukou a člověk si musí prasit boty, aby ho přišlápl. Byla přišlíbena úprava podle námi předaného nákresu. Výsledek = 0, další 3 tramvaje přišly s tímhle dementním systémem.
Požadovali jsme vytvoření prolisu u palubní desky, případně háčku, do nějž by se daly vložit (zavěsit) klíče od tramvaje, aby neputovaly po kabině. Výsledek = 0.
Chtěli jsme, aby interkom v kabině fungoval nikoliv na principu telefonního přístroje, ale hlasitého odposlechu a příposlechu, aby řidič nemusel držet nic v ruce. Výsledek = 0.
Rádi bychom měli v monitorech obraz v obraze, abychom mohli sledovat na základní ploše např. interiér a ve výřezu dění podél vozu. Dva monitory se při 8 kamerách ukazují málo. Výsledek = 0.
Náš návrh na to, aby na dveřích byla z prostoru pro cestující otočná klika a řidič se do kabiny dostal bez klíčů, jako např do t3r.p (zevnitř se dveře dají zamknout, takže obava, že by do kabiny za jízdy lezli cestující je nulová), výsledek = opět 0. A jen za detail považuji to, že u vozu 9111 nedrží dveře zástěny kabiny aretované v otevřené poloze, takže při zpětném pohybu po vozovně se vám zabouchnou a musíte je odemykat. Aretaci nikdo po roce provozu neopravil.
Pominu-li otázku nátěru, pak vše ostatní jsou praktické pohledy řidičů na věc. Jenže o téhle tramvaji rozhodují v Praze lidé, kteří s ní v životě nevezli cestující a jen si v ní vozí zadečky v nažehlených montérkách. Bohužel.
Naposledy upravil(a) Petr dne 11.1.2007 22:23, celkem upraveno 4 x.
Oprava vozu 14t 9112
Oprava vozu 9112 opět pokročila,sundané čelní a boční okno,dolepen spodní kus laminátu,osazeny spodní boční nerez plenty,nalakovanývyměněný plech pod oknem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Pokud by si pořádně koukal na stránky, tak 9113 byla olepená asi´2 dny po příjezdu do Prahy.DJ LA DÉFENSE píše:Že by "šikulky" od dopravního podniku, po dvou měsících byli schopni olepit 9113?? Tomu nevěřim...
9111 má najeto 92 000 kilometrů. Při 100 000 má být odstavena na výměnu podvozků. Na brusu byla relativně nedávno. Takže jsem téhle informaci od počátku moc nevěřil. A jak tak koukám do Dorisu, má nedůvěra byla opodstatněnátramvajak píše:Zítra, tj. 9. ledna, půjde 9111 na brus, takže na 3 očekávejte záměnu s jinou 14t, event. 2*T6A5 (popř. 2*T3R.PV).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00