Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 15.1.2007 22:55

Quetzalcoatl píše:Pro Jabberwockyho: napadá mě upravený Ringhoffer, ale to asi není to, co chcete slyšet.
Což to já bych taky měl řešení, které by zahrnovalo lokomotivu, ale nevím, co by na to říkal třeba notorický stěžovač (a pojídač termixů) I.am.good :-) Obzvlášť kdyby mašina byla ze škodovky ;-)

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quetzalcoatl » 15.1.2007 22:45

Pro Jabberwockyho: napadá mě upravený Ringhoffer, ale to asi není to, co chcete slyšet. :lol:

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 15.1.2007 22:23

radek31 píše:vše co píšeš má plnit Škoda 15T - proto se na ní tak těšíme a proto bude následovat tak brutální zklamání :-)
No, já nevím. Podle mě si s takovým vozem zajezdíte až v tramvajáckém (a šotouším) nebi ;-)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 15.1.2007 22:18

vše co píšeš má plnit Škoda 15T - proto se na ní tak těšíme a proto bude následovat tak brutální zklamání :-)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 15.1.2007 22:17

Smurfx píše:Ty sedačky jsou v 14T posunuté od oken kvůli topení?
Ne, kvůli pískovačům. A taky kvůli snížení obsaditelnosti. Ono se to tu omílá pořád dokola a mě by zajímalo, jestli z toho je cesta ven:
14T měla mít všechny hnané podvozky a dynamiku, která by jí umožnila provoz v Praze. Výsledné řešení tedy jsou tři podvozky a dva nesené články. Jelikož tři podvozky jsou méně než čtyři, musí být obsaditelnost vozu uměle snížena tím, že se v něm udělá méně místa. Já nevím, ale má někdo nápad, jak z toho kruhu ven? Existuje v zahraničí vůz, který by:
1) byl 100% np
2) nebrousil koleje
3) bylo v něm spousta místa
4) měl pražské nápravové tlaky
5) a požadované dynamické vlastnosti
to vše naráz? Je fajn, když nadáváte na to či ono, ale jde to vůbec všechno skloubit tak, aby z toho vyšla tramvaj snů?

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 15.1.2007 21:50

Kerberos píše:Nemá žádný topení, takže pod sadačkami být nemusí.
Ty sedačky jsou v 14T posunuté od oken kvůli topení?

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 15.1.2007 21:48

slimman píše:Sakra, napadá mě, jak to teda bylo vyřesený v 06T pro Cagliary, která měla ta sedadla až u okna ?? Oproti podlaze tam byl ještě stupínek, ale pod sedadly bylo prázdno. Nebo ne ?
Nemá žádný topení, takže pod sadačkami být nemusí.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 15.1.2007 21:36

I.am.good píše:No vždyť to říkám.. Jestli je to to nejlepší ze šrotů, co jezdešj v Praze nebo v ČR je jedna věc, ale co se týče světových parametrů, tak je to skutečně totálně nedomyšlenej krám a nedokážu pochopit, jak tohle někdo mohl objednat :( Tak maj dát Škodovce nůž na krk a donutit jí udělat něco pořádně, nemusí to mít hnusnej porše dizajn, ale mohlo by to být účelnější. :(
Přesně tak :D . Jestli tohle čte pan Tarant (nebo jak se jmenuje ten člověk, odpovědný za dodávky 14T do Prahy), tak je asi smutný. Nic jiného však na 14T skutečně říct nejde.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 15.1.2007 21:33

Smurfx píše:Rozhodně to není zprasený kus železničního šrotu. Je to to nejlepší, co Praha (a potažmo ČR) teď má (výkon, dynamika, elektronika, design). Ale po zkušenostech se svezením v mnoha zahraničních tramvajích musím objektivně říct, že ta tramvaj je v mnoha ohledech nedomyšlená, a to téměř výlučně po stránce řešení vnitřního prostoru a možná podvozků. Toť vše.
No vždyť to říkám.. Jestli je to to nejlepší ze šrotů, co jezdešj v Praze nebo v ČR je jedna věc, ale co se týče světových parametrů, tak je to skutečně totálně nedomyšlenej krám a nedokážu pochopit, jak tohle někdo mohl objednat :( Tak maj dát Škodovce nůž na krk a donutit jí udělat něco pořádně, nemusí to mít hnusnej porše dizajn, ale mohlo by to být účelnější. :(

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 15.1.2007 21:26

I.am.good píše:Achjo. To bylo pojato všeobecně jako kritika vozu 14T. Takže máš-li ten názor, co nahoře, tak souhlasíš, že 14T je zprasenej, nedomyšlenej kus železnýho šrotu? Navíc to, že důchodci se derou předníma, to je problém DP, že není schopný pořádně informovat o výhodách např. npkachen apod. A jsme zase u toho - tenhle podnik stojí za prd a už aby to tu zkrachovalo :)
Rozhodně to není zprasený kus železničního šrotu. Je to to nejlepší, co Praha (a potažmo ČR) teď má (výkon, dynamika, elektronika, design). Ale po zkušenostech se svezením v mnoha zahraničních tramvajích musím objektivně říct, že ta tramvaj je v mnoha ohledech nedomyšlená, a to téměř výlučně po stránce řešení vnitřního prostoru a možná podvozků. Toť vše.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2383
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 15.1.2007 21:23

zrovna jsem dneska jel 14T a seděl jsem na příčných sedačkách. no a protože bylo celkem plno, skoro jsem si říkal, jestli by se v lichých článcích nedala udělat dobytčátková úprava - např. na jedné straně příčně sedačky, na druhé nic, jen nutný stupínek a nějaké to madlo kolem okna. taky by se tam dala dát "opěrátka" k pohodlnému stání, běžná např. v německu.
místa by bylo podstatně víc a taky by se větší množství cestujících koncentrovalo do lichých článků, kde je to žádoucí.

jinak doufám, že ostatní 911x se už zajíždějí a že časem expandují na vybranou linku, kde by mohly tvořit už kolem 1/3 pořadí...

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 15.1.2007 21:23

radek31 píše:to není pravda, kdybys řekl 2xT3, tak souhlasím, ale sólo? to přeháníš
T3 má 23 míst k sezení a 87 k stání = 100 cestujících (je pravda, že v extrému by se tam možná těch 150 lidí narvalo)
14T má 69! míst k sezení, celkem 279 lidí - můj odhad je, že přes 200 cestujících odveze
Právě. On je rozdíl mezi teorií a praxí. S 14T jezdím velmi často (vždy si cestu zorganizuji tak, abych s ní jel) a i když je tramvaj plná k prasknutí, tak mnoho míst v článcích s podélným sezením je volná. Cestujícím se tam prostě nechce cpát a mnohdy ani nemají jak. Většinou je reálný počet sedících cestujících zhruba mezi 40-50 lidmi.

K těm stáním: 279 stojících je opravdu troufalý odhad, zahrnující i stojící lidi v článcích s podélním sezením, což je směšné a v praxi nemožné. Ve dvou zbývajících článcích je vlivem 1,5 sedaček a také poměrně úzkému prostoru obsaditelnost také zredukována. V reálu (počítal sem to) se do každého z nesených článků vejde při určitém minimálním kulturním odstupu zhruba 40 lidí, a to už se potřeba vystoupit sedícího člověka na dvojsedačce rovná hotovému harakiri.

Takže máš pravdu, přehnal sem to. Nejdelší pražská tramvaj s papírově obrovskou obsaditelností má REÁLNOU obsadilelnost o trochu vyšší než 40 let stará 1xT3. :D
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 15.1.2007 21:28, celkem upraveno 1 x.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 15.1.2007 21:23

radek31 píše:.. nechat nastupovat důchodce předníma (polovičníma) dveřma po 2 schodech do uzounké uličky je dementní nápad..
Achjo. To bylo pojato všeobecně jako kritika vozu 14T. Takže máš-li ten názor, co nahoře, tak souhlasíš, že 14T je zprasenej, nedomyšlenej kus železnýho šrotu? Navíc to, že důchodci se derou předníma, to je problém DP, že není schopný pořádně informovat o výhodách např. npkachen apod. A jsme zase u toho - tenhle podnik stojí za prd a už aby to tu zkrachovalo :)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 15.1.2007 21:01

Smurfx píše:do celé tramvaje se vejde prakticky méně lidí, než do 1xT3 (z vlastní zkušenosti vím :) ).
to není pravda, kdybys řekl 2xT3, tak souhlasím, ale sólo? to přeháníš
T3 má 23 míst k sezení a 87 k stání = 100 cestujících (je pravda, že v extrému by se tam možná těch 150 lidí narvalo)
14T má 69! míst k sezení, celkem 279 lidí - můj odhad je, že přes 200 cestujících odveze

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 15.1.2007 21:00

8701 píše:Jen bych u pozornil na další chytrost Poláků a to že jim příjde zbytečné buse na pořadí linky a číslo vozovny. To se u pražské sestry T 14 vyskytuje nalevo i napravo.
Poláci jsou chytří a ví že to je ZBYTEČNÝ. :lol:
Ano, to je prima. Nechápu pražský systém co největšího matení cestujících bočními BUSE s pořadím. Přitom to je k ničemu (tedy mohou se za to vyhodit peníze, to je pozitivní :) )

Odpovědět