Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 16.1.2007 11:43

demon píše:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Právě. Nemyslím, že by si DP dobrovolně pod sebou podřezal větev těmi 1,5 sedačkami a podélnými lavicemi. Ono to na papíře vypadá celkem pěkně (viz nákres 16T), problém je s praxí.

Kolik má pražská 14T nápravové tlaky?
Smurfx a I.am.good: mě by zajímalo co jste kdy dokázali udělat, chytráci
Recenzenti telefonů také žádný telefon nevyrobili, filmoví kritici také často žádný film nenatočili, ale svůj názor z pohledu obyčejného člověka říct mohou.
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 16.1.2007 12:03, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6698
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 16.1.2007 11:42

7080 píše:S vnitřním prostorem se dá dost manipulovat.
Jistě, s vnitřním prostorem se dá dost manipulovat, třeba se dají udělat širší parapety, nebo výzbroj přesunout do prostoru pro cestující. Obojí splní zadání - vyplnit prostor, nezvýšit hmotnost a tím splnit maximální nápravové tlaky.

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 16.1.2007 11:29

demon píše:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Ale DP by mohl chtít jinou variantu uspořádání po Škodovce. Neříkejte mi, že tohle bylo to nejlepší z toho co bylo nabídnuto. S vnitřním prostorem se dá dost manipulovat. Ale na druhou stranu chápu, že pokud bylo zadání obecné jako třeba maximální obsazenost pro sedící, tak to prostě výrobce vyřešil jak vyřešil.
Když to Škoda předložila DP,tak to prostě nemusel objednávat,když by to prostě jinak nešlo.Ale i přesto si to DP objednal,ale nemusel!

Ale je zase pravda,že pokud zadání bylo obecné,tak to tak prostě je.To potom je na Škodě,že to tak vyřešila.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 16.1.2007 11:29

slimman píše: To v Chemnitzu samozřejmě není klasická tramvaj, ale jak píše JaHu vlakotramvaj.
Jak se vlakotramvaj liší od standardní tramvaje? (tedy kromě větší šířky, která je v tomto případě možná nově rekonstruovanými tratěmi ve městě)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 16.1.2007 10:59

No, něco mi říká, že kdyby DP řekl škodovce: "Né, čičí, to je fuj, čičí, chci lepší tramvaj, nebo jdu ke konkurenci," tak by škodovka uměla ledacos.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 16.1.2007 10:59

demon píše:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Ale DP by mohl chtít jinou variantu uspořádání po Škodovce. Neříkejte mi, že tohle bylo to nejlepší z toho co bylo nabídnuto. S vnitřním prostorem se dá dost manipulovat.
Ale na druhou stranu chápu, že pokud bylo zadání obecné jako třeba maximální obsazenost pro sedící, tak to prostě výrobce vyřešil jak vyřešil.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6698
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 16.1.2007 10:47

Tom 11 píše:....Škoda vyrobila to,co si DP objednal!
Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 16.1.2007 10:41

Absolut píše:Nechápu, jak se můžete navážet do garanta projektu, když Škodovka udělala přesně takovou tramvaj, jakou si DP objednal, ukázala mu návrh, DP schválil, vyrobila, DP ji má, tramvaj jezdí. Je opravdu na vině výrobce, nebo jste jen slepí šotouši? Když si koupíte auto a Vaše dvoutunová tchýně se do něj nevejde, budete žalovat šéfa vývoje automobilky?

Jenže to je právě ono...

Všichni totiž hned všechno hází na Škodu,ale nikdo si neuvědomuje,že Škoda vyrobila to,co si DP objednal.Nemyslím jen tady na fóru,ale prostě i z řad cestujících a všichni hned,že Škoda je špatná,ale to,že za to může DP nikdo nevidí!

Třeba na DF na DPP.cz je několik desítek příspěvků,kteří kritizují Škodu...

A stejné to je i u metra,kdyby to DP neschválil,tak je to taky jiné,ale to bohužel mnoho lidí nepochopí!

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 16.1.2007 10:23

Nechápu, jak se můžete navážet do garanta projektu, když Škodovka udělala přesně takovou tramvaj, jakou si DP objednal, ukázala mu návrh, DP schválil, vyrobila, DP ji má, tramvaj jezdí. Je opravdu na vině výrobce, nebo jste jen slepí šotouši? Když si koupíte auto a Vaše dvoutunová tchýně se do něj nevejde, budete žalovat šéfa vývoje automobilky?

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 16.1.2007 10:19

Jednou jsem četl rozhovor s jedním konstruktérem ze Škody a ten se divil, proč si Praha nenechala udělat hnací články stejně jako u typů 03T, 05T. Tedy vyšší podlaha a "normální" uspořádání sedadel za cenu dvou schodů.

To v Chemnitzu samozřejmě není klasická tramvaj, ale jak píše JaHu vlakotramvaj.

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Příspěvek od JaHu » 16.1.2007 8:41

Smurfx píše:Opravdu pěkná 100% nízkopodlažní tramvaj s výbornou dynamikou a prostorem jezdí v Chemnitzu. ....

...Nevím jak s nápravovými tlaky, ale všechny uvedené body už mají v zahraničí dávno elegantně vyřešené. Opravdu doporučuji zajet si do Chemnitzu, pěkné svezení :) . Je ale pravda, že je tramvaj širší (o 180 mm), takže by se nedala použít v Praze....
Z té fotky to vypadá na Tramtrain a ne na klasickou tramvaj. Sám píšete, že je o 180 mm širší, takže se dá očekávat, že v ní bude víc prostoru. Nevím, jaké mají v Německu normy na nápravové tlaky a jestli vozidlo Tramtrain musí splnit normu pro klasickou tramvaj nebo může mít tyto tlaky vyšší.

Pravdou ale také je, že např. nové tramvaje pro Brémy a Drážďany mají opět otočné podvozky, což je v případě Brém na úkor snížení nízkopodlažnosti ze 100% na cca 50 - 60% (dle mého názoru plně postačuje) - zmíněná nová tram pro Brémy je velmi podobná typu Superior od Inekonu. V případě Drážďan podíl np zůstal +- stejný.

Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Příspěvek od Ondrys » 16.1.2007 5:59

Smurfx píše:Přesně tak :D . Jestli tohle čte pan Tarant (nebo jak se jmenuje ten člověk, odpovědný za dodávky 14T do Prahy), tak je asi smutný. Nic jiného však na 14T skutečně říct nejde.
Smurfx a I.am.good: mě by zajímalo co jste kdy dokázali udělat, chytráci. Asi to tady pořádně nečtete, když se pořád musí opakovat dokola že za vnitřní uspořádání si může Praha sama, a že žádná zahraniční tramvaj Vámi citovaná by v pražském provozu neobstála a nesplnila by požadavky na nápravové tlaky, výkon a brzdy. Až budou prachy na pořádné tratě a na údržbu, tak se ty zahraniční megabrusy budou moct klidně koupit. Praha si z politických důvodů vybrala Škodu a z ekonomických důvodů levnější koncepci s neotočnými podvozky, přitom Inekon nabízel (na papíru) mnohem lepší řešení s typem Superior, ten je ale zase o něco dražší.


14T a 16T je prostě tramka stavěná pro naše podmínky podle určitého zadání, a musí tam být (jako všude) určitý kompromis. Jestli se Vám to nelíbí, tak běžte vyměnit Taranta, ale pochybuji že vůbec víte co takové řízení projektu obnáší. Byl bych hodně zvědavý na výsledek Vaší práce...

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 16.1.2007 0:13

DavidD píše:No spíš kvuli otvírání, aby se vešly opěradla k oknu po otevření.
Neni to trochu divný přístup? Omezení cestujících jenom kvůli tomu, aby se jednou za čas dalo něco pohodlně otevřít. TO se určitě dalo vyřešit i jinak (výsuv, odklápění jednotlivých sedaček apod.)

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 15.1.2007 23:59

Jabberwocky píše: Existuje v zahraničí vůz, který by:
1) byl 100% np
2) nebrousil koleje
3) bylo v něm spousta místa
4) měl pražské nápravové tlaky
5) a požadované dynamické vlastnosti
to vše naráz? Je fajn, když nadáváte na to či ono, ale jde to vůbec všechno skloubit tak, aby z toho vyšla tramvaj snů?
V zahraničí je neotočnost podvozků daň za to, že je tramvaj 100% nízkopodlažní (u škodovky máme totéž, ale s velkým schodem, to samé měly tramvaje před 10! lety například ve Frankfurtu). Opravdu pěkná 100% nízkopodlažní tramvaj s výbornou dynamikou a prostorem jezdí v Chemnitzu. Dnes se na západě od této příliš drahé a ke kolejím nešetrné konstrukci spíš upouští (i když západní tramvaje, příklad ten Frankfurt, měly aktivní natáčení krajních článků, tramvaj se pěkně vlnila a nenarážela do zatáček jako naše 14T :). Nově projektované německé tramvaje jsou podobné 14T, ale s otočnými podvozky, nižší podlahou a samozřejmě normálním řešením vnitřního prostoru.

Nevím jak s nápravovými tlaky, ale všechny uvedené body už mají v zahraničí dávno elegantně vyřešené. Opravdu doporučuji zajet si do Chemnitzu, pěkné svezení :) . Je ale pravda, že je tramvaj širší (o 180 mm), takže by se nedala použít v Praze, jinak je ale asi nejlepší, kterou jsem kdy jel, a to po všech stránkách. Výkon motorů je stejný jako u 16T, je o 2 tuny lehčí (i když je o metr delší a širší, takže škodovka asi neumí udělat dostatečně lehkou tramvaj), 100% nízkopodlažní, také 2 nesené články.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 16.1.2007 0:27, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 15.1.2007 23:31

Smurfx píše:Ty sedačky jsou v 14T posunuté od oken kvůli topení?
No spíš kvuli otvírání, aby se vešly opěradla k oknu po otevření.

Odpovědět