Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Příspěvek od slimman » 16.1.2007 18:58

Demon:
Je to dáno normou, ale dost se mluvilo o tom, že DPP měl právě ještě tvrdší požadavky než norma.

Uživatelský avatar
arny
Uživatel
Příspěvky: 368
Registrován: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Příspěvek od arny » 16.1.2007 18:42

nápravovém zatížení (tuším 110Nm vs. 100Nm)...
rozumím tomu dobře od dneška se uvádí nápravové tlaky v velikostí točivého momentu :roll: a já si celou dobu myslel, že kilogramech nebo v tunách...

Btw., RT6 je na tom koncepčně možná lépe než celá 14 T, tři podvozky má taky, ale z toho dva otočný, takže určitě by toliko nebrousila. A střední pevný a hnaný je už v dnešní době vyřešen (14T). No a že by nebyla 100% to si skoro zbytečný mi mladší to těch pár schůdků vylezem a starší spoluobčané by se hold naučili lízt do prostřed. Podle mě by RT6 mohli dávno jezdit, kdyby byla ochota od DPP a pořádně se zmr***li PARSáci. Kdyby se chtělo :smt025 Mě se líbí víc než celá 14T....

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 16.1.2007 17:36

Jabberwocky píše:A myslím, že je jasno.
Variobahn má oficiální tlak na nápravu 9,6 tuny, ale již plně obsazený (6,67 os/m2)
30m Combino má tlak na nápravu 9,5 tuny, ale již plně obsazené (6,67 os/m2)
Škoda 14T má podle Daemona na nápravu 9,7 - 10,25 tuny.

Takže myslím že rezerva u Škodovky pro snižování tlaků a hmotnosti tu stále je a interiérové výmysly nemusely být.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 16.1.2007 15:41

Karotka píše:Účinky na trať jsou přece závislé na průměru (obutého) kola, ne? :lol:
velikost stycne plochy se az tak moc nelisi. Stale je vice mene jenom tecnou..

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 16.1.2007 15:24

demon píše:P.S. Odkdy se nápravové zatížení udává v newtonmetrech ?
Účinky na trať jsou přece závislé na průměru (obutého) kola, ne? :lol:

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 16.1.2007 15:21

Variobahn - popis vozidla píše:Nevýhodou však zůstává velká hmotnost nevypružených hmot, což zhoršuje vzájemné účinky ve vztahu kolo - kolejnice a zároveň vyžaduje velmi kvalitní tratě, aby tyto účinky mohly být minimalizovány. Vypružení skříně je provedeno pomocí čtyřbodového uložení ocelovými vinutými pružinami. Nerovnoměrné rozložení nápravového zatížení zejména na prvním článku je doprovázejícím faktorem této koncepce, umocněné čtyřbodovým vypružením. Dalším nezanedbatelným problémem zůstává vysoká hodnota nápravového zatížení, kdy průměrná hodnota se pohybuje kolem 9,5 t na nápravu, avšak na středním článku bude ve skutečnosti podstatně vyšší.
A myslím, že je jasno.

Btw., když je RT6 tak super vůz, jak to, že si DP nenechal někde vyrobit totéž? Nebo aspoň skoro totéž?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6019
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 16.1.2007 14:50

Ondrys píše:Ale umí, viz. Vektra, jenže to se nedodrží požadavek DPP o nápravovém zatížení (tuším 110Nm vs. 100Nm), takže ty sedačky 1,5 jsou tam kvůli DPP.
Maximální nápravové tlaky jsou dány normou, nikoliv požadavkem DPP !

P.S. Odkdy se nápravové zatížení udává v newtonmetrech ? :lol:
Smurfx píše:Zatížení kolika tun na nápravu má přesně 14T? Prázdná nebo obsazená.
To záleží na tom kolik skutečně váží, v různých zdrojích se uvádí hodnoty mezi 38 a 42 tunami. Obsazená potom má 58 - 61,5t a z toho vypadne zatížení na nápravu 9,7 - 10,25 tuny. Pro srovnání nejtěžší KT8D5.RN2P má 8 tun na nápravu.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 16.1.2007 13:40

Shrnu-li to, tak zlatá RT6.

to Ondrys - ano, kritizuji to, protože to dle mě je absolutně nedodělaná tramvaj, ostatně sám výrobce to prezentuje také tak: je to mezityp před 100%np s otáčivými podvozky 15T. Ale proč tohle vůbec někdo teda kupoval? Proč to vyvinuli? Ať si jí nechají a dodají sem až tu 15T. A co mě totálně nejvíc zaráží, tak v tom plánu dodávek je v nějakém tom roce nákup už dost vozů 15T a v souběhu se bude nakupovat ještě stále 14T :!: Proč :?:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 16.1.2007 12:18

Ondrys píše:Ale umí, viz. Vektra, jenže to se nedodrží požadavek DPP o nápravovém zatížení (tuším 110Nm vs. 100Nm), takže ty sedačky 1,5 jsou tam kvůli DPP.
Zatížení kolika tun na nápravu má přesně 14T? Prázdná nebo obsazená

Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Příspěvek od Ondrys » 16.1.2007 12:16

demon píše:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Ale umí, viz. Vektra, jenže to se nedodrží požadavek DPP o nápravovém zatížení (tuším 110Nm vs. 100Nm), takže ty sedačky 1,5 jsou tam kvůli DPP.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2881
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 16.1.2007 12:04

Smurfx píše:Co jsem viděl, tak v drtivé většině jezdí tramvaje v Chemnitzu jenom ve městské zástavbě, na krajích města mají "rychlodráhu", něco jako u nás Modřany, ale rovnou. Pokud ale musí mít vyšší tuhost skříně, tak by měly být i težší ne? Jak je možné, že Variobahn je delší, širší, vyšší, stejně výkonný, ale o dvě tuny lehčí než pražská 14T.
Vypadá to že někdo má větší zkušenosti s výrobou tramvají a nedělal dřív jen lokomotivy, kde je v postatě vysoká hmotnost výhodou.

Jinak víc informací o tomto vozidle je na http://www.frt.cz/tramvaje/vozidla/100n ... opis1.html

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 16.1.2007 12:00

slimman píše:Vlakotramvaj obecně musí být nějak upravena i pro provoz na železnici, tedy splňovat některé normy (např. tuhost skříně, profil kola). Zpětně ale musí být i schopná provozu ve městě. Vlakotramvaje by měly taky zvládat více napěťových soustav, být vícesystémové (aspoň tedy dvou-, např. 600Vss a 750V nebo 3kV, případně i střídavé). Teď přesně nevím , jak je to v Chemnitzu, ale tam bude nejspíš napájení stejné jak ve městě, tak mimo.
Co jsem viděl, tak v drtivé většině jezdí tramvaje v Chemnitzu jenom ve městské zástavbě, na krajích města mají "rychlodráhu", něco jako u nás Modřany, ale rovnou. Pokud ale musí mít vyšší tuhost skříně, tak by měly být i težší ne? Jak je možné, že Variobahn je delší, širší, vyšší, stejně výkonný, ale o dvě tuny lehčí než pražská 14T.
slimman píše:Jenže ono "máme tramvaj jen s jedním schodem, což nikde jinde nemaj" (viz. hnací články) se lépe mediálně prezentuje
Kdyby ale ten schod byl od škodovky normálně vysoký... :) Ale tak vysoký schod je podle mě záměr. Pro důchodce je pohled na ně odstrašující a do hnaných článků je tak ani nenapadne se štverat.
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 16.1.2007 12:16, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Příspěvek od slimman » 16.1.2007 11:53

Smurfx píše:Právě. Nemyslím, že by si DP dobrovolně pod sebou podřezal větev těmi 1,5 sedačkami a podélnými lavicemi.
Jenže ono "máme tramvaj jen s jedním schodem, což nikde jinde nemaj" (viz. hnací články) se lépe mediálně prezentuje. :wink:

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Příspěvek od slimman » 16.1.2007 11:50

Smurfx píše:Jak se vlakotramvaj liší od standardní tramvaje? (tedy kromě větší šířky, která je v tomto případě možná nově rekonstruovanými tratěmi ve městě)
Vlakotramvaj obecně musí být nějak upravena i pro provoz na železnici, tedy splňovat některé normy (např. tuhost skříně, profil kola). Zpětně ale musí být i schopná provozu ve městě. Vlakotramvaje by měly taky zvládat více napěťových soustav, být vícesystémové (aspoň tedy dvou-, např. 600Vss a 750V nebo 3kV, případně i střídavé). Teď přesně nevím , jak je to v Chemnitzu, ale tam bude nejspíš napájení stejné jak ve městě, tak mimo.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 16.1.2007 11:43

demon píše:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Právě. Nemyslím, že by si DP dobrovolně pod sebou podřezal větev těmi 1,5 sedačkami a podélnými lavicemi. Ono to na papíře vypadá celkem pěkně (viz nákres 16T), problém je s praxí.

Kolik má pražská 14T nápravové tlaky?
Smurfx a I.am.good: mě by zajímalo co jste kdy dokázali udělat, chytráci
Recenzenti telefonů také žádný telefon nevyrobili, filmoví kritici také často žádný film nenatočili, ale svůj názor z pohledu obyčejného člověka říct mohou.
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 16.1.2007 12:03, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět