Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 27.1.2007 10:27

Bald píše:Možná se bude mírně svažovat od čepů, ale nemá mít žádné bariéry.
Aha, tzn. v podání Škody tam bude všude šikmá podlaha, plošinky nahoru,dolů hlavně aby tam nebyl schod a splnilo se zadání. Stejně jako 14T má jenom jeden schod, ale že je tak vysoký jako dva normální a nemůžou na něj vylézt starší lidé je už věc druhá

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 27.1.2007 9:07

Smurfx píše:A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T
15T bude podle plánů 100% nízkopodlažní, tohle je nějaký projekt ČKD, záchvat těsně před koncem. Měli i dvojčlánkovou variantu LT24 (podvozek ve středu každého článku jak u KT4) a podobné uspořádáníjako RT6N - LT36 (krátký střední článek).
V podstatě je to ale podobné, 15T by ale měla mít domky na kola pod sedačkama a ulička je průchozí bez schodů. Možná se bude mírně svažovat od čepů, ale nemá mít žádné bariéry.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6020
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 17.1.2007 21:11

Kerberos píše:Těch 10.25t u 14T je ale pri obsadzení 8 os/m2 - pozor na hrušky a jablká.
Jo to souhlasí, ale přeci jen srovnání s KT8D5.RN2P - 8 tun/náprava při stejném obsazení nevypadá nejlíp...

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 17.1.2007 20:59

Smurfx píše:A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T
Takhle ale 15t na typáke nevyzerá. Tri články tam sú, ale usporiadanie podvozkov je iné.

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 17.1.2007 20:57

Smurfx píše:Variobahn má oficiální tlak na nápravu 9,6 tuny, ale již plně obsazený (6,67 os/m2)
30m Combino má tlak na nápravu 9,5 tuny, ale již plně obsazené (6,67 os/m2)
Škoda 14T má podle Daemona na nápravu 9,7 - 10,25 tuny.

Takže myslím že rezerva u Škodovky pro snižování tlaků a hmotnosti tu stále je a interiérové výmysly nemusely být.
Těch 10.25t u 14T je ale pri obsadzení 8 os/m2 - pozor na hrušky a jablká.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 17.1.2007 15:06

Karotka píše:Záleží na způsobu spojení mezi 3. a 4. článkem. Existují přece tramvaje, které mají články s pevnými podvozky hned za sebou (Berlín...)
Záleží také na požadovaném poloměru zatáčení tramvaje- podívej se třeba na stránky Bombardieru (mají tam výpis všech variant, které pro někoho vyrobili) a zjistíš, že tak malý poloměr a tak vysokou stoupavost jako požaduje Praha, snad nikde jinde nenajdeš.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 17.1.2007 13:02

syverin píše:Tak jednoduché to není, taková tramvaj by vykolejila na prvním esíčku :!:
Záleží na způsobu spojení mezi 3. a 4. článkem. Existují přece tramvaje, které mají články s pevnými podvozky hned za sebou (Berlín...)

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 17.1.2007 12:01

Isidor píše:ano, je

A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 17.1.2007 7:28

Karotka píše::idea: A když by ji zkrátili hodně, tak by se najednou dal přidat jeden článek navíc, který by odstranil nerovnoměrnost zatížení; uspořádání článků by pak bylo: hnací-nesený-hnací-hnací-nesený-hnací. Sice by to znamenalo nárůst celkové hmotnosti, ale také zvýšení výkonu.
Tak jednoduché to není, taková tramvaj by vykolejila na prvním esíčku :!:

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 17.1.2007 0:33

Neral píše:Já pořád nechápu jednu věc: Když se u té 14T musí uměle snižovat obsaditelnost tím, že tam jsou 1,5 sedačky a úzká ulička atd., proč jí prostě nepostavili o pár metrů kratší? Vždyť původní prototyp, tedy Vektru, stejně museli zkracovat, tak proč už ji nezkrátili na takovou úroveň, aby se nemusela obsaditelnost ještě uměle snižovat nepraktickým vnitřním uspořádáním? Když už se staví tramvaj této koncepce, tak by ta délka měla být adekvátní počtu náprav...
:idea: A když by ji zkrátili hodně, tak by se najednou dal přidat jeden článek navíc, který by odstranil nerovnoměrnost zatížení; uspořádání článků by pak bylo: hnací-nesený-hnací-hnací-nesený-hnací. Sice by to znamenalo nárůst celkové hmotnosti, ale také zvýšení výkonu.

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 16.1.2007 22:41

Neral píše:Mimochodem, je už nějaká představa, jak bude uspořádaná 15T? (z hlediska článků, podvozků atd.)
ano, je

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 16.1.2007 22:26

Já pořád nechápu jednu věc: Když se u té 14T musí uměle snižovat obsaditelnost tím, že tam jsou 1,5 sedačky a úzká ulička atd., proč jí prostě nepostavili o pár metrů kratší? Vždyť původní prototyp, tedy Vektru, stejně museli zkracovat, tak proč už ji nezkrátili na takovou úroveň, aby se nemusela obsaditelnost ještě uměle snižovat nepraktickým vnitřním uspořádáním? Když už se staví tramvaj této koncepce, tak by ta délka měla být adekvátní počtu náprav...

Mimochodem, je už nějaká představa, jak bude uspořádaná 15T? (z hlediska článků, podvozků atd.)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6020
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 16.1.2007 19:53

Jabberwocky píše:"...avšak na středním článku bude ve skutečnosti podstatně vyšší."
Tohle se pochopitelně týká i Škody 14T, na střednim článku se odhaduje (a p.Tarant to nepopírá) až 110 kN. Píšu "odhaduje", protože oficiálně ty čísla nejsou k dispozici.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 16.1.2007 19:43

slimman píše:Demon:
Je to dáno normou, ale dost se mluvilo o tom, že DPP měl právě ještě tvrdší požadavky než norma.
No, ono až by se to propadlo do nějaké ďoury, tak by zase spousta lidí křičela, jak je možné, že se nevyžadovalo menší zatížení náprav, když Praha je přece taková, jaká víme, že je...

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 16.1.2007 19:38

Smurfx píše:Variobahn má oficiální tlak na nápravu 9,6 tuny.
"...avšak na středním článku bude ve skutečnosti podstatně vyšší."
Btw., taky se tam říká něco o nutnosti velmi kvalitního svršku, což je v Praze k vidění zhruba stejně často jako třeba hastrman.

Odpovědět