Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5997
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 17.1.2007 21:11

Kerberos píše:Těch 10.25t u 14T je ale pri obsadzení 8 os/m2 - pozor na hrušky a jablká.
Jo to souhlasí, ale přeci jen srovnání s KT8D5.RN2P - 8 tun/náprava při stejném obsazení nevypadá nejlíp...

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 17.1.2007 20:59

Smurfx píše:A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T
Takhle ale 15t na typáke nevyzerá. Tri články tam sú, ale usporiadanie podvozkov je iné.

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 17.1.2007 20:57

Smurfx píše:Variobahn má oficiální tlak na nápravu 9,6 tuny, ale již plně obsazený (6,67 os/m2)
30m Combino má tlak na nápravu 9,5 tuny, ale již plně obsazené (6,67 os/m2)
Škoda 14T má podle Daemona na nápravu 9,7 - 10,25 tuny.

Takže myslím že rezerva u Škodovky pro snižování tlaků a hmotnosti tu stále je a interiérové výmysly nemusely být.
Těch 10.25t u 14T je ale pri obsadzení 8 os/m2 - pozor na hrušky a jablká.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 17.1.2007 15:06

Karotka píše:Záleží na způsobu spojení mezi 3. a 4. článkem. Existují přece tramvaje, které mají články s pevnými podvozky hned za sebou (Berlín...)
Záleží také na požadovaném poloměru zatáčení tramvaje- podívej se třeba na stránky Bombardieru (mají tam výpis všech variant, které pro někoho vyrobili) a zjistíš, že tak malý poloměr a tak vysokou stoupavost jako požaduje Praha, snad nikde jinde nenajdeš.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 17.1.2007 13:02

syverin píše:Tak jednoduché to není, taková tramvaj by vykolejila na prvním esíčku :!:
Záleží na způsobu spojení mezi 3. a 4. článkem. Existují přece tramvaje, které mají články s pevnými podvozky hned za sebou (Berlín...)

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 17.1.2007 12:01

Isidor píše:ano, je

A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 17.1.2007 7:28

Karotka píše::idea: A když by ji zkrátili hodně, tak by se najednou dal přidat jeden článek navíc, který by odstranil nerovnoměrnost zatížení; uspořádání článků by pak bylo: hnací-nesený-hnací-hnací-nesený-hnací. Sice by to znamenalo nárůst celkové hmotnosti, ale také zvýšení výkonu.
Tak jednoduché to není, taková tramvaj by vykolejila na prvním esíčku :!:

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 17.1.2007 0:33

Neral píše:Já pořád nechápu jednu věc: Když se u té 14T musí uměle snižovat obsaditelnost tím, že tam jsou 1,5 sedačky a úzká ulička atd., proč jí prostě nepostavili o pár metrů kratší? Vždyť původní prototyp, tedy Vektru, stejně museli zkracovat, tak proč už ji nezkrátili na takovou úroveň, aby se nemusela obsaditelnost ještě uměle snižovat nepraktickým vnitřním uspořádáním? Když už se staví tramvaj této koncepce, tak by ta délka měla být adekvátní počtu náprav...
:idea: A když by ji zkrátili hodně, tak by se najednou dal přidat jeden článek navíc, který by odstranil nerovnoměrnost zatížení; uspořádání článků by pak bylo: hnací-nesený-hnací-hnací-nesený-hnací. Sice by to znamenalo nárůst celkové hmotnosti, ale také zvýšení výkonu.

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 16.1.2007 22:41

Neral píše:Mimochodem, je už nějaká představa, jak bude uspořádaná 15T? (z hlediska článků, podvozků atd.)
ano, je

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 16.1.2007 22:26

Já pořád nechápu jednu věc: Když se u té 14T musí uměle snižovat obsaditelnost tím, že tam jsou 1,5 sedačky a úzká ulička atd., proč jí prostě nepostavili o pár metrů kratší? Vždyť původní prototyp, tedy Vektru, stejně museli zkracovat, tak proč už ji nezkrátili na takovou úroveň, aby se nemusela obsaditelnost ještě uměle snižovat nepraktickým vnitřním uspořádáním? Když už se staví tramvaj této koncepce, tak by ta délka měla být adekvátní počtu náprav...

Mimochodem, je už nějaká představa, jak bude uspořádaná 15T? (z hlediska článků, podvozků atd.)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5997
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 16.1.2007 19:53

Jabberwocky píše:"...avšak na středním článku bude ve skutečnosti podstatně vyšší."
Tohle se pochopitelně týká i Škody 14T, na střednim článku se odhaduje (a p.Tarant to nepopírá) až 110 kN. Píšu "odhaduje", protože oficiálně ty čísla nejsou k dispozici.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 16.1.2007 19:43

slimman píše:Demon:
Je to dáno normou, ale dost se mluvilo o tom, že DPP měl právě ještě tvrdší požadavky než norma.
No, ono až by se to propadlo do nějaké ďoury, tak by zase spousta lidí křičela, jak je možné, že se nevyžadovalo menší zatížení náprav, když Praha je přece taková, jaká víme, že je...

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 16.1.2007 19:38

Smurfx píše:Variobahn má oficiální tlak na nápravu 9,6 tuny.
"...avšak na středním článku bude ve skutečnosti podstatně vyšší."
Btw., taky se tam říká něco o nutnosti velmi kvalitního svršku, což je v Praze k vidění zhruba stejně často jako třeba hastrman.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Příspěvek od slimman » 16.1.2007 18:58

Demon:
Je to dáno normou, ale dost se mluvilo o tom, že DPP měl právě ještě tvrdší požadavky než norma.

Uživatelský avatar
arny
Uživatel
Příspěvky: 368
Registrován: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Příspěvek od arny » 16.1.2007 18:42

nápravovém zatížení (tuším 110Nm vs. 100Nm)...
rozumím tomu dobře od dneška se uvádí nápravové tlaky v velikostí točivého momentu :roll: a já si celou dobu myslel, že kilogramech nebo v tunách...

Btw., RT6 je na tom koncepčně možná lépe než celá 14 T, tři podvozky má taky, ale z toho dva otočný, takže určitě by toliko nebrousila. A střední pevný a hnaný je už v dnešní době vyřešen (14T). No a že by nebyla 100% to si skoro zbytečný mi mladší to těch pár schůdků vylezem a starší spoluobčané by se hold naučili lízt do prostřed. Podle mě by RT6 mohli dávno jezdit, kdyby byla ochota od DPP a pořádně se zmr***li PARSáci. Kdyby se chtělo :smt025 Mě se líbí víc než celá 14T....

Odpovědět