Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
100% LF sice vypadá efektně, dobře se to opěvuje, rychleji se vyměňují cestující, ale to je asi všechno. Raději mám dva schody po kterých vyjde i částečný invalida a sedadla napříč s efektivně využitým interiérem, než jeden vysoký schod, který dělá problémy i některým mladým.
Zatím to vidím spíše tak, že koukáme, co se děje na západě (EU=náš vzor!) a potom se opičíme (nejen v oblasti MHD), přitom české podmínky mají úplně jiná specifika.
Jenomže to by ti tam nahoře museli mít páru o životě obyčejného člověka. Měli by se občas projet tramvají, a ne se vozit v limuzínách s majáčky. Měli by se zamyslet nad účelem nízkopodlažnosti.
P.S. Jezdím zásadně ve VP části.
Zatím to vidím spíše tak, že koukáme, co se děje na západě (EU=náš vzor!) a potom se opičíme (nejen v oblasti MHD), přitom české podmínky mají úplně jiná specifika.
Jenomže to by ti tam nahoře museli mít páru o životě obyčejného člověka. Měli by se občas projet tramvají, a ne se vozit v limuzínách s majáčky. Měli by se zamyslet nad účelem nízkopodlažnosti.
P.S. Jezdím zásadně ve VP části.
Naposledy upravil(a) MKzB dne 28.1.2007 15:46, celkem upraveno 1 x.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Spíš vidím problém v tom, že na Západě by se použil jiný materiál a odlehčené komponenty, aby tramvaj neměla takový nápravový tlak na koleje. Dále by se určitě spoustu věcí dalo zmenšit a jinak umístit. To vše bylo bylo asi hodně drahé, ale na interieru by to bylo poznatslimman píše:U západních je normální, že tam není vůbec. Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Požadavek na jeden schod je logický, nejenomže to lépe vypadá, ale v moderních tramvajích to je standard že se někam nešplháš po několika schodech. To, že Škodovka neuměla udělat ten schod normální (jako u ostatních západních tramvají) a ta podlaha je tak vysoko, je už jiná věc.slimman píše:Proxy, Smurfx:
A jsme zas u toho. 14T mohla mít hnací články jako Astra apod. V by nebyl žádný technický problém (potvrdili mi to škodováci),
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
No srovnávat to zrovna s T6A5 co má asi nejvyšší schody v MHD není zrovna ideální, ale budiž. Chtělo by to porovnat s klasickou Astrou, západními tramvajemi apod. Původní Astra má tuším 2 schody po 230 mm a to je pro pohodlný pohyb pro starší lidi tak maximum.
Díval jsem se do parametrů autobusů a klasická stará vysokopodlažní Karosa B941 má vášku schodů 270 mm, inovované autobusy B941E mají výšku schodu 215 (resp. 220) milimetrů.
Díval jsem se do parametrů autobusů a klasická stará vysokopodlažní Karosa B941 má vášku schodů 270 mm, inovované autobusy B941E mají výšku schodu 215 (resp. 220) milimetrů.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím, že ten vysoký schod je mýtus, ale i těch 30 cm je obecně dost vysoké převýšení - však si vezmi, jaké potíže mají někteří špatně pohyblivý lidé potíže vyšplhat se do stojící T6 takže ve rozjíždějící se tramvaji to bude je horší Podle mne by to chtělo ve vysokopodlažní části vyměnit podélné lavice za příčné sedačky i za cenu přidání další podesty - stejně jsou lidé už na ně zvyklí ze citybusůPetr píše:Přeměřím to, ale pokud jde o rozdíl dvou centimetrů, pak se potvrzuje to, že povídačky o abnormálně vysokém schodu jsou jen hledáním much...
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Přeměřím to, ale pokud jde o rozdíl dvou centimetrů, pak se potvrzuje to, že povídačky o abnormálně vysokém schodu jsou jen hledáním much...Proxy píše:Trochu dat:
T6 - výška prvního schodu nad TK = cca 375 mm, výška podlahy nad TK = cca 920 mm, 2 schody = tedy jeden může mít cca 280 mm
14T - výška nástupního prostoru na TK = 350 mm, výška podlahy nad TK = 700 mm, podlaha v NP-části není rovná = ale i tak ten schod může být cca 300 mm
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
To je skoro totéž, co se prý říkávalo o T1 a tehdy proto na dobytčákových linkách zůstávaly staré třívozové soupravy.radek31 píše:nechápu proč to řešíte
14T nemá být dobytčák, to je tramvaj pro pohodlné cestování a je kravina nasazovat ho na extrémně vytížené linky jako je 9,22,.. a linky na zničených tratích (třeba 10)
ideální linka je taková, kde se využijí její trakční vlastnosti (kopce, dlouhé úseky mezi zastávkama) a eliminují se nedostatky (obtížnější fluktuace cestujících, pevné podvozky)
já bych jí nejradši viděl třeba na 20, 17, na 3 taky ujde, možná 12 a tak
Že by se historie tak opakovala?
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Trochu dat:Petr píše:Nedá mi to a přeměřím si výšku schodu v T6 a výšku schodu ve 14T. Chci vidět ten abnormální rozdíl a nemyslím to ironicky, prostě jsem od narození zvědavý tvor.
T6 - výška prvního schodu nad TK = cca 375 mm, výška podlahy nad TK = cca 920 mm, 2 schody = tedy jeden může mít cca 280 mm
14T - výška nástupního prostoru na TK = 350 mm, výška podlahy nad TK = 700 mm, podlaha v NP-části není rovná = ale i tak ten schod může být cca 300 mm
Sláva to určitě nebude, ale 15T bude mít jen tři články, takže si myslím, že ten pohyb bude snadnější záleží na uspořádání krajních článků, ale pokud bude podobné jako Inekon Superior, tak by v tom vidím naději.Smurfx píše:A 15T? Někdo tu vyslovil obavu, že budou ještě méně prostorné, než 14T. A vzhledem k tomu, že mají mít 100% nízké podlahy a zároveň otočné podvozky, tak se k obavě připojuji.
(http://www.inekon.cz/images/gallery/tra ... perior.jpg)