prosím . Jel si někdy ve 14T? Do lichých článků s podvozky se vejdou pouze sedící lidé, stát se tam nedá. Takže pokud by byly 1 sedačky místo 1,5 sedaček, rozložení lidí v tramvaji se vůbec nezměníIsidor píše:To jo, ale 1.5 sedackami muzes dosahnout jine rozlozeni substratu ve voze - konkretne vetsi obsazeni clanku s podvozky, coz je zadouci. Protoze cim vice lidi je v nesenych clancich, tim vetsi je zatez na stredni podvozek a mensi na oba krajni.
Brno
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
To jo, ale 1.5 sedackami muzes dosahnout jine rozlozeni substratu ve voze - konkretne vetsi obsazeni clanku s podvozky, coz je zadouci. Protoze cim vice lidi je v nesenych clancich, tim vetsi je zatez na stredni podvozek a mensi na oba krajni.Smurfx píše:Přesně tak. To je přesně to, co si tady nikdo (nebo ve škodovce) neuvědomuje. Ať už by byly 1,5 sedačky nebo 1 sedačky, do té tramvaje nastoupí těch lidí stejně.
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak. To je přesně to, co si tady nikdo (nebo ve škodovce) neuvědomuje. Ať už by byly 1,5 sedačky nebo 1 sedačky, do té tramvaje nastoupí těch lidí stejně. Vždy se přesune substrát ze zastávky do tramvaje. V druhém případě to však pro stejný počet lidí bude mnohem příjemnější cestování, což znamená nebýt nasardinkován. Mně tady na foru připadá, že si lidi myslí, že když se odstraní 1,5 sedačky, že se najednou na zastávkách zjeví víc lidí a celá tramvaj překročí nápravové tlaky. Do sudých článků nastoupí těch lidí prostě stejně, nikam se přesunout nemůžou ať jsou tam 1,5 nebo 1 sedačky.adam_r píše:Norma neni v pripade napravovych tlaku zavazna, ale je pouze doporucujici. Pokud se DP rozhodne pro 1+2 (nebo treba i 0+2) namisto 1.5+2, tak sice teoreticky napravovy tlak pri plne obsazenem voze bude vyssi, ale prakticky se to nijak nezmeni protoze se tam tech lidi nasardinkuje stejne. DPMB uz takhle odstranoval sedadla z nove dodanych KT8D5N - prvni a posledni podvozek tim padem prekracuje normy na napravove zatizeni.
Norma neni v pripade napravovych tlaku zavazna, ale je pouze doporucujici. Pokud se DP rozhodne pro 1+2 (nebo treba i 0+2) namisto 1.5+2, tak sice teoreticky napravovy tlak pri plne obsazenem voze bude vyssi, ale prakticky se to nijak nezmeni protoze se tam tech lidi nasardinkuje stejne. DPMB uz takhle odstranoval sedadla z nove dodanych KT8D5N - prvni a posledni podvozek tim padem prekracuje normy na napravove zatizeni.Smurfx píše:jj, stejné sezení jako má pražská Porchestra. Pokud si Břnáci vydupali zrušení 1.5 sedaček, tak by možná bylo proveditelné upravit i ty naše stávající.
- 8701
- Uživatel
- Příspěvky: 35
- Registrován: 07.8.2004 11:01
- Bydliště: nedaleko vozovny Motol
- Kontaktovat uživatele:
To ale nikdo nikdy neudělá protože by si musel připustit chybu a to asi opravdu ne...Smurfx píše:Pokud by opravdu místo 1,5 sedaček byly standardní, tak to obsaditelnosti a hlavně průchodnosti a pohodlnosti v článku velice pomůže. To by se v tom případě měla Praha opravdu snažit o změnu i na našich současných 14T
- 8701
- Uživatel
- Příspěvky: 35
- Registrován: 07.8.2004 11:01
- Bydliště: nedaleko vozovny Motol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brněnské škodovky
Ano bude to KLASICKÝ brňenský náťer a né jako Kotasův na T3Rslimman píše:A je dost možný, že vaše budou mít lepší barevné provedení. Tak ještě nebal.
- 8701
- Uživatel
- Příspěvky: 35
- Registrován: 07.8.2004 11:01
- Bydliště: nedaleko vozovny Motol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brněnské škodovky
Hafan píše:A to je takovej probléém s těma sedačkama...Když se budu chtít dívat z okna tak to jako budu muset asi klečet na kolenou a koukat z okno..ach jo..To su teda nadšen. Jinak má přijít 60 ANITER, 60 dloohých PORSHE a 40 malýých PORSHEter . Pomalu si balím kufřík. Na ty hnusy koukat nebudu
Prý je to jen proto že podlaha je dole-je tam různá elektronika a jsou líný to předělávat, tedy se potvrzuje že to je tramvaj z Prahy kde ji obědnalý modrý ptáci. Tedy proč by se to předělávali když pražákům i wroclavákům to stačí
Mimochodem jsem zvědavej jestli na DOD před volbama koupěj jednu modrou Wroclavskou porschetru, do Prahy a nebo ji dovezou z Wroclavy jako libereckou wanu
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Design Aniter a té 06T, je prostě nemoderní, a škoda z obchodního hlediska dělá to nejlepší co může. Snaží se minimalizovat "ostudu" s nemoderním designem 06T a prodává pro ni reprezentativnější 14Ta její odvození. A navíc určitě bude i dražší, tudíž na tom vydělává. Takhle se dělá busines. Pokud by Brno neakceptovalo design 14T, Škoda by odmítla, ale při jejích zakázkách by ji to nepoložilo. A nebo by se nehcala zahnat do kouta a nakonec kývnout.izzy píše:Me spise zarazi ze Skodovka neni schopna pruzne reagovat a pokud by nekdo chtel 30ti metrovy vuz s Astrim ksichtem tak mu ho proste neudela...Brnu by vzhledem k provozovanym Anitram daleko vice slusela aspon trosku unifikovanost (05T/06T jiz maji lehce upravene celni a zadni partie v oblasti svetel) a hlavne dva schody a klasicke sezeni 2+1! Prakticky by snad nebyl problem vzit 06T zjednosmernit ji s tim ze clanky nad podvozky by mely 2 schody...bohuzel skodovka jako spravny diktator rekla "NE!" a nic jineho nez sarncata tu v brzke dobe neuvidime...jen je skoda ze Inekon nevyrobil aspon jeden kus Penta...to by pak bylo krasne tu mit 40 Trii a 60 Pent...
Me spise zarazi ze Skodovka neni schopna pruzne reagovat a pokud by nekdo chtel 30ti metrovy vuz s Astrim ksichtem tak mu ho proste neudela...Brnu by vzhledem k provozovanym Anitram daleko vice slusela aspon trosku unifikovanost (05T/06T jiz maji lehce upravene celni a zadni partie v oblasti svetel) a hlavne dva schody a klasicke sezeni 2+1! Prakticky by snad nebyl problem vzit 06T zjednosmernit ji s tim ze clanky nad podvozky by mely 2 schody...bohuzel skodovka jako spravny diktator rekla "NE!" a nic jineho nez sarncata tu v brzke dobe neuvidime...jen je skoda ze Inekon nevyrobil aspon jeden kus Penta...to by pak bylo krasne tu mit 40 Trii a 60 Pent...
- Tom 11
- Uživatel
- Příspěvky: 774
- Registrován: 19.8.2006 18:17
- Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
- Kontaktovat uživatele:
Tak samozřejmě pokud by byly standartní,tak to celkem dosti znatělně pomůže,to ano.Smurfx píše:Pokud by opravdu místo 1,5 sedaček byly standardní, tak to obsaditelnosti a hlavně průchodnosti a pohodlnosti v článku velice pomůže. To by se v tom případě měla Praha opravdu snažit o změnu i na našich současných 14T
Já to myslel jako celek a ten se jen tak nezmění...
- Tom 11
- Uživatel
- Příspěvky: 774
- Registrován: 19.8.2006 18:17
- Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
- Kontaktovat uživatele:
Já se obávám toho,že to lepší nebude...Smurfx píše:jj, stejné sezení jako má pražská Porchestra. Pokud si Břnáci vydupali zrušení 1.5 sedaček, tak by možná bylo proveditelné upravit i ty naše stávající.
Kdekdo nadává na Škodovku (oprávněně), ale peníze jsou peníze. Kvalitnější a lepší tramvaj ze zahraničí totiž stojí podstatně víc. O to v ČR jde především.
A dřívější představy o tom,že 15T bude lepší se mi nějak vytrácejí...(no,uvidíme)
Možná,že kdyby potom i Brno chtělo změnu,tak by Škodovka snad nějak zareagovala a začla to upravovat...
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Jinými slovy, Škodovka vyhmátla přesně ten segment trhu, o který je zájem - prostřední kvalita a (relativně) nízká cena. Pak ovšem není na co nadávat, leda tak na dp, že nekupují kvalitnější a dražší tramvaje odjinud.Smurfx píše:Kdekdo nadává na Škodovku (oprávněně), ale peníze jsou peníze. Kvalitnější a lepší tramvaj ze zahraničí totiž stojí podstatně víc. O to v ČR jde především.