Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 22.2.2007 17:57

Chtěl jsem si udělat výlet do Paříže a zpět vlakem. Já a dvě studující slečny. Mno, směrem tam noční vlak, zpět klasické vlaky přes den. Pobyt v Paříži přes víkend (sleva interrail nebo tak nějak). Prostě to srhnu, jen cestovné (včetně příplatků za TGV, ICE a lehátka) mi v ČD centrech (oslovil jsem jich víc) spočítali na cca 15.000Kč pro všechny. Tak pak se není čemu divit, když zpáteční letenka se s nákupem předem dá sehnat za 2tis včetně poplatků, takže vlak je skoro třikrát dražší a letadlo tam letí chvíli. PRostě něco šílenýho, nemá cenu jezdit daleko vlakem, fakt to je nejen pomalejší, ale i, bohužel, dražší :(

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 22.2.2007 16:08

radek31 píše:ano, 1000 km jde odřídit, ale není pohodlnější si sednout do vlaku, číst si knížku, nebo čumět na notebooku na filmy a na místě sednout do auta v pohodě, naprosto odpočatej a spokojenej?
já si pamatuju, jak jsme před x lety několikrát jeli do Chorvatska autem a táta toho řízení měl docela plné zuby
To pochopitelně záleží, jak se kdo cítí. Já si třeba sednu raději za volant, protože řízení miluju. Možná bych volil vlak, v momentě, kdyby to nevyšlo tak draho.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 22.2.2007 12:59

ano, 1000 km jde odřídit, ale není pohodlnější si sednout do vlaku, číst si knížku, nebo čumět na notebooku na filmy a na místě sednout do auta v pohodě, naprosto odpočatej a spokojenej?
já si pamatuju, jak jsme před x lety několikrát jeli do Chorvatska autem a táta toho řízení měl docela plné zuby

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 22.2.2007 11:58

radek31 píše:zapomínáš na to, že letadlem nepřevezeš auto
výhoda toho vlaku je, že přijedeš na místo odpočatej a s autem - přece jenom pro jednoho řidiče je to v kuse docela záhul a to ani nemluvím o tom, že vlakem je to podstatně bezpečnější - řada řidičů (a jejich pasažérů) co to jedou v jednom zátahu pak každý rok končí v márnicích po cestě
No to máš pravdu, pokud chceš sebou vléct auto, a bojíš se řídit celou cestu sám, tak ten vlak je ideální. Jenže to vychází mnohem dráž. Třeba i cesta Poprad Tatry - Praha vyjde dráž, když auto naložíš na vlak a jedete třeba tři. Další možnost je letět a v hotelu si půjčit auto na místě. I to není špatná varianta, ale záleží jaké jsou cenové podmínky. No a v neposlední řadě, odřídit v kuse 900 km, neni zase tak nějak moc, stačí jet svižně a pozorně, být vyspalý a mít na cestě dvě pauzičky po 3/4 hodině a je to v pohodě a zvládnutelné. A vlak je bezpečnější? No záleží na tom kdy, třeba teďka je nějaké smolné období, taurus v Maďarsku, nehoda na Hradecku, včera projela mašinka červenou v Čremošnom... :wink:

Jen pro příklad, táta jezdí už asi 15 let na konferenci OECD za ČR do Paříže. Prvních asi 7 let jezdily z finančních důvodů a možností státní zkušebny dva a vlakem. EC 56/57 Heinrich Heine a později Goethe v 6 ráno z Prahy, a ve 21 v Paříži na Gare d' Est. cesta tedy šílených 15 hodin, sice ve vozech s klimatizací SNCF, později DB, ale prostě necestovatelné. Dneska létá už sám, v Paříži je za Prahy za 3/4 hodiny plus časy na letišti + cesta k hotelu, takže celková doba zhruba 2 a půl až 3 hodiny. Cena vychází v porovnání s vlakem o čtvrtinu laciněji (záleží na tom pochopitelně, kdy člověk letí). Je to už déle co tento vlak zanikl, ale proč zanikl, protože na dlouhé vzdálenosti, nikdo už dneksa nehce jezdit vlakem :(

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 22.2.2007 10:38

zapomínáš na to, že letadlem nepřevezeš auto
výhoda toho vlaku je, že přijedeš na místo odpočatej a s autem - přece jenom pro jednoho řidiče je to v kuse docela záhul a to ani nemluvím o tom, že vlakem je to podstatně bezpečnější - řada řidičů (a jejich pasažérů) co to jedou v jednom zátahu pak každý rok končí v márnicích po cestě

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 22.2.2007 2:19

Tom 11 píše:No,právě,vyjde to levněji a ještě to je pohodlnější...
Je fakt,že ta cesta je tam dost příšerná...

A koho to nebaví,tak pro ty opravdu to není! Ale pro někoho to je kus dovolený :) ,tento rok to ale moc nadějně nevypadá,staví to skoro všude a ještě je to klasický vlak,takže potom aby měl každý strach o zavadla atd.,protože se tam nechávali nezamčená kupé,když šel někdo do jídelního vozu apod.,ale teď když se někdo může svézt třeba z Prahy jen do Kolína,tak si myslím,že pro tento rok to nebude mít velký úspěch... :? No,uvidíme,ale určitě už s tím nepojedem!!!
Jo jenže podle mých informací bude Jadran/Slovan rozdělen na dvě neprůchozí části, pojede to snad jako dva samostané vlaky spojené v jeden.

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 22.2.2007 2:17

DJ LA DÉFENSE píše:Letenka vyjde levněji...Jadran je dobrá věc na léto, ale do budoucna to není řešení.
No,právě,vyjde to levněji a ještě to je pohodlnější...
Je fakt,že ta cesta je tam dost příšerná...

A koho to nebaví,tak pro ty opravdu to není! Ale pro někoho to je kus dovolený :) ,tento rok to ale moc nadějně nevypadá,staví to skoro všude a ještě je to klasický vlak,takže potom aby měl každý strach o zavadla atd.,protože se tam nechávali nezamčená kupé,když šel někdo do jídelního vozu apod.,ale teď když se někdo může svézt třeba z Prahy jen do Kolína,tak si myslím,že pro tento rok to nebude mít velký úspěch... :? No,uvidíme,ale určitě už s tím nepojedem!!!

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 22.2.2007 2:05

Tom 11 píše:NTak mi jsme jezdili vždycky Bmee a jde to,ale něco lepšího by to chtělo,to i ten jídelňák je lepší :D

Neříkám taky Bmz,ale třeba Ampz :lol: :lol: :lol:
Ještě se zeptám, kdy jezdil naposledy jídelní vůz na Balkán, četl jsem nedávno nádherný článek o speciálních vozech a nějak si nevzpomínám, že by v době nedávno minulé byly vystaveny naše jídelní vozy a vozy Bmee na takovouhle štreku. :(

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 22.2.2007 2:02

Tom 11 píše:No,tak zase když vezmu ty peníze,kolik to stojí,tak by tam něco lepšího snad mohli dát!
Tak je pravda,že člověk nemusí chtít celé kupé,ale zase se třeba mačkat 24 hodin v B na koženkách s dalšíma lidma,kde se jich vejde osm,není nic příjemného a když jede více lidí,kteří z různých důvodů nechtějí jet lůžkovým nebo lehátkovým,tak je to celkem hrozný!
Tak mi jsme jezdili vždycky Bmee a jde to,ale něco lepšího by to chtělo,to i ten jídelňák je lepší :D

Neříkám taky Bmz,ale třeba Ampz :lol: :lol: :lol:
Letenka vyjde levněji, než celej zapráskanej vlak... Na dlouhý dovolený jezdit buď lůžkem, nebo lítat, jinak to nemá cenu. A nebo auto, to je logicky na středně dlouhý vzdálenosti nejvhodnější. Prostě doba megaexpresů Polonia (Varšava-Bělehrad), Pannonii (Berlin-Bělehrad), Balt - Orient, Nord - Süd, Maestral, Trakia, a spousty dalších je nenávratně tatam. Létání není už dneska tak drahé a málokdo se bude rvát do vlaku. To potvrzuje i to, proč už na Balkán jezdí minimum vlaků. Trvá to totiž šíleně dlouho. Kamarád jel v létě do Chorvatska Praha-Split což je tuším kolem 900 km zhruba kolem 9 hodin. Pohodlí oproti vlaku nesrovnatelné, náklady na pohonné hmoty také, a čas jakbysmet. Jadran je dobrá věc na léto, ale do budoucna to není řešení.

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 22.2.2007 0:02

DJ LA DÉFENSE píše:Jadran je sezonní vlak, nikdo na něj nedá Bmz :lol: vtipálku
No,tak zase když vezmu ty peníze,kolik to stojí,tak by tam něco lepšího snad mohli dát!
Tak je pravda,že člověk nemusí chtít celé kupé,ale zase se třeba mačkat 24 hodin v B na koženkách s dalšíma lidma,kde se jich vejde osm,není nic příjemného a když jede více lidí,kteří z různých důvodů nechtějí jet lůžkovým nebo lehátkovým,tak je to celkem hrozný!
Tak mi jsme jezdili vždycky Bmee a jde to,ale něco lepšího by to chtělo,to i ten jídelňák je lepší :D

Neříkám taky Bmz,ale třeba Ampz :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aspirine » 21.2.2007 23:08

dneska nikdo neví co muže jet,z Nymburka jezdí SP do Rumburka a jezdí to 751 nebo 750 a cca 5 rychlíkových vozů.V létě je to narvaný-lidi jezděj na mácháč a v zimě-lidi jedou s lyžema na hory takže je to vytížený a když jsem to jel v lednu tak tam jel katr (854) s jednim vozem spousta lidí čekala na další vlak,vubec nechápu jak tohle muže někoho napadnout taková to souprava a ještě v této lokalitě :roll:

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 20.2.2007 19:37

Tom 11 píše:A zrovna vozy Bmee jezdili i na Ex Budvar,takže tam jsem to bral,bez příplatku ani nemůžu nic víc chtít,dokonce tam byl i jídelní vůz,ale to bylo minulý rok,teď ho zrušili úplně...ale když si vezmu,že takové vozy jezdily na JADRAN Expressu,tak to je opravdu ubohé...

Takový EC beru třeba 100/101 Jože Plečnik
->klimatizované vozy Ampz,Bmz,jídelní vůz...a dokonce po tratích ČD jezdí jako Ex!
Jadran je sezonní vlak, nikdo na něj nedá Bmz :lol: vtipálku

Uživatelský avatar
8681
Uživatel
Příspěvky: 48
Registrován: 06.12.2005 21:27
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od 8681 » 19.2.2007 14:17

Tom 11 píše:Takový EC beru třeba 100/101 Jože Plečnik
->klimatizované vozy Ampz,Bmz,jídelní vůz...a dokonce po tratích ČD jezdí jako Ex!
Ex je to kvůli těm šrotum, co jedou s ním do Budějic, které pokračují jako R Šumava do volar

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 19.2.2007 1:48

Karotka píše:Trochu odbočím - co EC FATRA? Jel jsem s ním 3. 2. a moc "euro" mi nepřipadal - vozy Bmee, sice 6 sedaček à kupé a vlakový rozhlas, ale také stahovací okýnka (klíma není povinná?), design "DDR" (normy ne/hořlavosti dřevotřísky?)...
A zrovna vozy Bmee jezdili i na Ex Budvar,takže tam jsem to bral,bez příplatku ani nemůžu nic víc chtít,dokonce tam byl i jídelní vůz,ale to bylo minulý rok,teď ho zrušili úplně...ale když si vezmu,že takové vozy jezdily na JADRAN Expressu,tak to je opravdu ubohé...

Takový EC beru třeba 100/101 Jože Plečnik
->klimatizované vozy Ampz,Bmz,jídelní vůz...a dokonce po tratích ČD jezdí jako Ex!

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 19.2.2007 1:25

Karotka píše:Trochu odbočím - co EC FATRA? Jel jsem s ním 3. 2. a moc "euro" mi nepřipadal - vozy Bmee, sice 6 sedaček à kupé a vlakový rozhlas, ale také stahovací okýnka (klíma není povinná?), design "DDR" (normy ne/hořlavosti dřevotřísky?)...
klíma je povinná,ale co si budeme nalhávat, i Němci to kolikrát šidí. V podstatě jde o princip, kdyby Fatru převedli mezi IC, nemůžeš říct ani popel IC mají méně podmínek, než EC. Avšak Detvan má EC kategorii a nemá jídelní vůz, na EC vlak mi to přijde už velkej nedostatek. Detvan by mělo bej IC (pokud chtěj rejžovat na příplatku) nebo Ex. když do Detvanu nastoupíš v Havířově směr Žilina asi budeš muset cvaknout příplatek, poslal jsem dotaz, jakže to s tím je.

Odpovědět