Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 01.3.2007 13:05

demon píše:Taky ještě nenastalo to, čím tady strašíš !
A stoupá to proč ? Protože lidi přibejvaj (myslim obecně - v ulicích) nebo chudnou ? :lol: :lol: :lol:
To není strašení, to je prostě předpovídání budoucnosti. To je jednoduchý, někdo to prostě umí. Z:idea:
No ale ty si prostě jako popel přejdeš to že to hovoří proti tvé teorii a přesedání do IAD. :roll: Nechudnou, spíš počítaj. A řekl bych, že ten nárůst je hlavně vlivem lepší příměstské dopravy 3,4XX a vlaky.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 01.3.2007 12:46

Proxy píše:(...) Ve špičce se podle mne na čas jezdit příliš nedá, například dnes jsem na Holešovicích čekal téměř čtvrt hodiny na dvanáctku. Bohužel chybějící preference dělá své :roll:
Jo, napiš hasičům, proč sakra zasahují zrovna na Malé Straně....

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 01.3.2007 12:35

Káem píše:To není mýtus. To je podloženo čísly. Podívej se na % přepravených lidí MHD od roku 1989 do současnosti a zjistíš, že po strmém poklesu do roku 1995 nastává vodorovná přímka , po roce 2002 jen mírně stoupající. Prostě už nepřesednou.
Taky ještě nenastalo to, čím tady strašíš !
A stoupá to proč ? Protože lidi přibejvaj (myslim obecně - v ulicích) nebo chudnou ? :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 01.3.2007 12:34

Radek: Ale jistě, smysluplné prodloužení 148 by snížilo přeplnění tramvají v Ječné, to není nic nového (pro mě). Já taky samozřejmě předpokládám, že změny se musí podložit průzkumy, ale tady na tomto fóru prostě spousta lidí z lásky k tramkám ignoruje průzkumy, které probíhají automaticky a nezávisle prostě tím, když někde vznikne nějaká výluka. Prostě opičí láska, kdy si fandové myslí že čím víc budou tramky cpát, tím víc je budou lidi milovat. Opak je pravdou. A výsledkem jsou svazky linek, kdy 4 linky odjedou během 3 minut a pak 5 minut nic. myslíš, že tohle prospívá pověsti tramvají a MHD jako celku?

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 01.3.2007 12:29

demon píše:Ale to je mýtus že nepřesednou, prostě existuje značná část obyvatel, který si uvědomujou výhody i nevýhody MHD a každičká sebemenší změna k horšímu je z MHD vyžene. Sám jezdim přes tejden do práce MHD, ale o víkendu je nabídka pro mě nedostatečná a beru auto.
To samý při výlukách v mym směru, věř že stačí málo a ten přesun nastane.
To není mýtus. To je podloženo čísly. Podívej se na % přepravených lidí MHD od roku 1989 do současnosti a zjistíš, že po strmém poklesu do roku 1995 nastává vodorovná přímka , po roce 2002 jen mírně stoupající. Prostě už nepřesednou.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 01.3.2007 12:07

Také jezdím cca 2x týdně z práce IAD. Tak, Káemíčku, do mě :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 01.3.2007 11:33

Káem píše:Lidi nikam nepřesednou - ti co chtěli to již učinili v první polovině 90 let, ti co to neučinili na to prostě nemaj nebo z jinejch důvodů nechtěj.
Ale to je mýtus že nepřesednou, prostě existuje značná část obyvatel, který si uvědomujou výhody i nevýhody MHD a každičká sebemenší změna k horšímu je z MHD vyžene. Sám jezdim přes tejden do práce MHD, ale o víkendu je nabídka pro mě nedostatečná a beru auto.
To samý při výlukách v mym směru, věř že stačí málo a ten přesun nastane.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 01.3.2007 11:05

Káem píše:Radek: Nic proti tomu, s tím naprosto souhlasím. Pokud bychom měli nekonečno peněz , vozů i řidičů, nemám nic proti lince č. 3 a ještě bychom její trase mohli zavést i autobus. I já připouštím, že často večer jedu přímo a nepřestupuju.
Ale když máme peněz tolik co máme, přijde mi hloupé, když jsou volná místa v souběžně jedoucích dopravních prostředcích a snažím se jeden z nich zaplnit. A logicky ten, se kterým se hůře hýbe a je provozně dražší.
Navíc , všimni si, je to jen syndrom tramvají, NIKOHO (soudného) z P4 nenapadne, že by chtěl mít přímé busy do centra (mimo 136, ale to je dané nákupní lobby a ne kaštanama).
To že preferuju, aby žili na ulicích lidé a ne jezdily stroje je už jen zanedbatelná maličkost.
Znovu. Ano, v místech, kde je metro, je často i tramvaj. Oboje je velmi vytížené (metro taky nemá nevyčerpatelnou kapacitu) a přitahuje jinou část cestujících. A já tvrdím, že to je důvod, proč máme tak výkonnou MHD (z hlediska poměru přepravených). Ano, znám Spálenou a vím, že tramvaje řvou. To se ale dá řešit a osobně mi mnohem víc vadí auta - zeptej se lékařů, co oni na to. Koneckonců to řeší soud v případě magistrály, že.
Což samozřejmě neznamená, že bychom neměli šetřit, ale nejdřív bych se zaměřil na jiné věci než osekávání nabídky. Aby bylo jasno, nebráním se v konkrétních případech diskusi o přesměrování například tramvajové kapacity pokud je to skutečně podloženo průzkumem. Pokud jde o šetření, zaměřil bych se třeba menší autobusy na méně vytížené linky, třeba pokračování v modernizaci vozového parku tramvají, třeba preferenci, snižování stavu zaměstnanců, namátkou.
Jo, a pokud jde o Prahu 4, myslíš, že 18 jezdí prázdná? Zkus nabídnout inteligentní prodloužení 148 do centra a uvidíš... :) To, že P4 tohle nepožaduje, není směrodatné. P4 totiž nepožaduje vůbec nic a podle toho to vypadá.
Jo, a znovu tě vyzývám, aby sis zkusil namodelovat svojí linku Řepy - Barandov v intervalu 2 minuty s reálnými parametry a sleduj, co se bude dít. Nápověda: znáš ranní vláčky na C?

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 01.3.2007 10:23

Radek: Nic proti tomu, s tím naprosto souhlasím. Pokud bychom měli nekonečno peněz , vozů i řidičů, nemám nic proti lince č. 3 a ještě bychom její trase mohli zavést i autobus. I já připouštím, že často večer jedu přímo a nepřestupuju.
Ale když máme peněz tolik co máme, přijde mi hloupé, když jsou volná místa v souběžně jedoucích dopravních prostředcích a snažím se jeden z nich zaplnit. A logicky ten, se kterým se hůře hýbe a je provozně dražší.
Navíc , všimni si, je to jen syndrom tramvají, NIKOHO (soudného) z P4 nenapadne, že by chtěl mít přímé busy do centra (mimo 136, ale to je dané nákupní lobby a ne kaštanama).
To že preferuju, aby žili na ulicích lidé a ne jezdily stroje je už jen zanedbatelná maličkost.

218
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 16.11.2003 22:14
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 218 » 01.3.2007 9:30

Yvona píše:Naschvály neděláme, jen pochop, že na Prahu je nás moc, a nemáme v pácu uhlídat přestupy...
Asi to nebylo myšleno tak, jak jsem si to vyložil já, ale myslím, že řešení se nabízí samo :twisted: . Když vás bude míň, tak se vejdete.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 01.3.2007 9:28

Kdyby opravdu jasná většina lidí preferovala několikaminutové zrychlení za cenu mnoha přestupů, opravdu by na některých úsecích zejména v centru jezdily tramvaje (ale i spousta busů na sídlištích) prázdné. Což se zjevně neděje.
Ono ale i v tramvajích se (kupodivu) dá přestupovat a použít strategii přibližování, která mnohdy dokáže výrazně ušetřit čas. No ale to je zase o tom, zda je pro lidi opravdu nejdůležitější rychlost za každou cenu nebo i jistá míra pohodlí.
Je to asi tak, že lidé volí jakýsi kompromis mezi rychlostí a pohodlím, který je u každého nastaven někde trochu jinde.
Jinak KM, máme jeden z nejvyšších podílů MHD - možná ta naše doprava není tak hloupě vymyšlená. Jo, a taky nezaškodí si některý věci namodelovat, ne jen o nich mluvit. Zkus to.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 01.3.2007 9:22

Yvona píše:Káeme, pražská tramvajová síť je jedna z nejobsáhlejších v Evropě.
Nelze v době jezdících šejdrů uskpokojit přestupy atd.
Já Tě někdy nechápu, přiznám se, proč nejdeš tedy zaměstnáním změnit tuto situaci. V DP, i když se to nezdá, se obsazují stále administrativní vlivná místa. A dle Tvých slov se cítíš přírostkem pro dobročinnost a možnsti vyjít vstříc našim zákazníkům, tak proč nepřesedneš z finančnictví na dopravu?
Je lepší měnit přímo na bojišti, nežli tlachat tady o tom, co nemáš možnost momentálně změnit? Tak proto něco dělej, ale nenapadej tady ostatní diskutující. Čin je daleko věrnější společnosti, nežli slova.
Pa Yvn
Nechtěj to Yvono. Sám vím proč. Dokážu velmi, ale velmi šetřit.
Jinak to přeháníš. Samozřejmě že při int. 8 minut nikdo nechce,abyste čekali, ale to sjíždění na IPP ve večerním provozu , kdy 16 pustí před sebe 6 a ta zavře dveře v okamžiku kdy je 16 otevírá je prasárna. To není o zpoždění, to je o myšlení. A to by mohl změnit nový GŘ. Už jsem jednou řidiči vynadal, proč porušuje předpisy a vyvolává chaos na křižovatce tím, dává někomu přednost, když je na hlavní.
Vy si to děláte i sami mezi sebou - dneska se na Senovážnym dc vřítila před trojku rozjetá devítka, přestože trojka byla na hlavní a zvonila a mávala. Komentář řidiče trojky byl slyšet až do salonu.
Jinak s tebou souhlasím, že je to hodně o praxi. Jenže když průměrná délka životnosti tramvajáka je 7(?) let, tak kde chcete tu praxi získat?

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 01.3.2007 9:13

pan Vedoucí píše:Když my se zde stále točíme v tom jednom a tom samém - Káemově axiomu, že metro je všespásné.

Pakliže zakážeme či omezíme v centru tramvajovou dopravu, projeví se to následovně - stoupne strmě IAD a ulice v centru, kde původně jezdila tramvajová doprava se totálně zahltí. Pakliže bychom přistoupili i k jejímu vymístění, nastane krize na několika místech najednou a centrum se bude vylidňovat daleko více, než je tomu v současnosti. Ale to je KMův cíl.

Evropská města pochopila, že toto není ten správný trend. Pochopila, že správné je snažit se naopak povrchovou dopravu více zatraktivnit, pomocí preferenčních opatření ji zrychlit a nabídnout tak alternativu podpovrchové dopravě.

Bohužel to je fakt, který KM a mnozí ostatní stále nedokážou pochopit.
Bohužel, Pane vedoucí (nebo "vědoucí"?) nechápeš ty. Lidi nikam nepřesednou - ti co chtěli to již učinili v první polovině 90 let, ti co to neučinili na to prostě nemaj nebo z jinejch důvodů nechtěj. Jediné co by se stalo, že by kapacitní a drahá kolejová doprava jezdila vytíížená a tudíž v přepočtu na osobokm levnější, a tramvaje mohly plnit úlohu rychlé a kapacitní kolejové dopravy tam, kde na to mají (např. Barr., Modřany, Evropská).
Evropská města přepravují MHD asi třetinu toho co Praha, takže příklad není nejvhodnější.
Snaha dělat tramvaje všespásnými z nich dělá sockoidní pomalou věc, ze které se pěkně kouká ven, ale to je asi tak vše (názor pražanů z průzkumu).
Jediná dobrá myšlenka z tvého jiného příspěvku je ta o oddělení MHD a IAD (ostatně i tu sjem tu prezentoval již před lety: Korunní/Vinohradská, Křižíkova/Sokolovská, Čechův/Mánesův most, a podobně)

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 01.3.2007 9:06

Proxy píše:Petře, jen bych se zeptal, zda 89 % je průměr za všechny časové období
i ty čtyři minuty jsou rozhodující :wink: když můžete zamáčknout budít až na druhý pokus, když jsi ráno můžete dát v klidu šálek kávy/čaje, když přijdete včas práce, když můžete být ještě pár neopakovatelných okamžiků navíc s milovaným člověkem... jakou cenu pak mají ty čtyři minuty? 8-)
Samozřejmě že je to grand total kterej se klidnýma obdobíma vylepšuje. Na trati 095 v úseku Straškov - Libochovice je plnění GVD 100%.
4 minuty? To seš teda rychlík. To bych si toho neopakovatelnýho okamžiku asi ani nestačil všimnout. To bych ani Termix nespolkl. :roll: :oops: :P

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 28.2.2007 22:36

pan Vedoucí píše:Bohuzel nesouhlasim, to neni ta spravna myslenka. Radnice to nepochopi a auta z centra jen tak nezmizi. Nutne je se zamerit na to, proc ta auta do centra jezdi. Je to tranzit? Je to mistni obsluha? Rezidenti?

Naopak je nutne, aby veskere systemy fungovaly v koexistenci. Nejlepe paralelni ulice - v jedne MHD, v druhe IAD - priklad Opletalova x Jindrisska.
Pěkně položené otázky. Ale je to na dlohé uvažování. A to necháme někdy na společnou cestu rájem :-)

Odpovědět