Káem píše:Radek: Nic proti tomu, s tím naprosto souhlasím. Pokud bychom měli nekonečno peněz , vozů i řidičů, nemám nic proti lince č. 3 a ještě bychom její trase mohli zavést i autobus. I já připouštím, že často večer jedu přímo a nepřestupuju.
Ale když máme peněz tolik co máme, přijde mi hloupé, když jsou volná místa v souběžně jedoucích dopravních prostředcích a snažím se jeden z nich zaplnit. A logicky ten, se kterým se hůře hýbe a je provozně dražší.
Navíc , všimni si, je to jen syndrom tramvají, NIKOHO (soudného) z P4 nenapadne, že by chtěl mít přímé busy do centra (mimo 136, ale to je dané nákupní lobby a ne kaštanama).
To že preferuju, aby žili na ulicích lidé a ne jezdily stroje je už jen zanedbatelná maličkost.
Znovu. Ano, v místech, kde je metro, je často i tramvaj. Oboje je velmi vytížené (metro taky nemá nevyčerpatelnou kapacitu) a přitahuje jinou část cestujících. A já tvrdím, že to je důvod, proč máme tak výkonnou MHD (z hlediska poměru přepravených). Ano, znám Spálenou a vím, že tramvaje řvou. To se ale dá řešit a osobně mi mnohem víc vadí auta - zeptej se lékařů, co oni na to. Koneckonců to řeší soud v případě magistrály, že.
Což samozřejmě neznamená, že bychom neměli šetřit, ale nejdřív bych se zaměřil na jiné věci než osekávání nabídky. Aby bylo jasno, nebráním se v konkrétních případech diskusi o přesměrování například tramvajové kapacity pokud je to skutečně podloženo průzkumem. Pokud jde o šetření, zaměřil bych se třeba menší autobusy na méně vytížené linky, třeba pokračování v modernizaci vozového parku tramvají, třeba preferenci, snižování stavu zaměstnanců, namátkou.
Jo, a pokud jde o Prahu 4, myslíš, že 18 jezdí prázdná? Zkus nabídnout inteligentní prodloužení 148 do centra a uvidíš...
To, že P4 tohle nepožaduje, není směrodatné. P4 totiž nepožaduje vůbec nic a podle toho to vypadá.
Jo, a znovu tě vyzývám, aby sis zkusil namodelovat svojí linku Řepy - Barandov v intervalu 2 minuty s reálnými parametry a sleduj, co se bude dít. Nápověda: znáš ranní vláčky na C?