Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Dushman_8252
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 28.1.2007 14:58
- Kontaktovat uživatele:
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
No, v podstatě tomu rozumíš dobře. Po zkušebním provozu by to mělo fungovat tak, že strojvedoucí soupravu přiveze, odešle jí na obrat a ona sama "odcouvá" zpět k nástupišti. Zkušební provoz začíná tuto sobotu, kdy bude na trase A jezdit speciální vlak v trase Náměstí Míru - Dejvická (na Mírák proto, aby na Dejvicích udělal co nejvíc obratů). Zkušební jízdy budou dále pokračovat každý víkend. V prvním kole budou obsazena obě stanoviště strojvedoucího, v druhém kole pouze stanoviště směrem ke stanici Hradčanská a konečně v posledním kole nebude obsazené ani jedno ze staovišť.I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že?
Bezobslužný obrat na Dejvické sice ušetří takzvané obratové čety (výhledově), nicméně finančí úspora, kterou přinese je zanedbatelná. Navíc toto zařízení bude zejména ze začátku dělat velké nepříjemnosti jak jízdnímu, tak staničnímu personálu.
A k čemu je taková paráda nakonec dobrá? K ověření technologie...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Jojo 14 v Paříži se líbila i mě, byl jsem tam asi dvě hodiny. No jasně já to hodně nadnesl, ale ono v brzké době bude vyřešeno i tohle, ta doba k otmu spěje. To pak budou úspory...adam_r píše:Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.
Jinak plne automatickym metrem jsem jel, a je docela zajimave stat na miste, kde ma byt kabina ridice Memu 10-ti letemu brachovi se to hodne libilo, ze mohl "ridit".
Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.DJ LA DÉFENSE píše:Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
Jinak plne automatickym metrem jsem jel, a je docela zajimave stat na miste, kde ma byt kabina ridice Memu 10-ti letemu brachovi se to hodne libilo, ze mohl "ridit".
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že?
Rozumíš tomu správně, přesně tohle by měl zabezpečovač na Áčku umět. Dokonce to bylo popisováno v nějakém DP kontaktu.I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že?
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Mělo by se to upravit s postupným upgradem softwaru mimo jiné taky v souvislosti se zahájením (zatím zkušebního provozu) bezobslužného obratu ve stanici Dejvická. V nové verzi obslužných programů by to mělo být odstraněno.DJ LA DÉFENSE píše:Nemůžu najít sekci pražského metra, tak to nechám tady... A kdy se to odstraní, tohle je pro lidi hrozně matečný
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Nemůžu najít sekci pražského metra, tak to nechám tady... A kdy se to odstraní, tohle je pro lidi hrozně matečnýFořtík píše:To co popisuješ je jev, který je k vidění na áčku. Je to jakási chyba v programovém vybavení. S kódem pro NPDEl by to nemělo mít nic společnýho. Ledky zhasínají nezávisle na nepřeklenutelném dělení. Fíra to opravdu ovlivnit nemůže. Ovládání otevírání dveří soupravy jedoucí v režimu RAV (režim automatického vedení vlaku) je plně v kompetenci vlakového zabezpečovače (pouze na A). Na trase C hlídá vlakový zabezpečovač pouze umístění nástupiště, strojvedoucí proto nemůže otevřít dveře ke zdi. Led diody zde ale svítí na obou stranách dveří. A pomatují si celkem dlouho. Třeba už na Ládví si můžete navolit, že chcete vystoupit na Hlavním nádraží. Pokud se nebudou strojvedoucí na Holeškách střídat, budou si to dveře "pomatovat". Na trase B je ovládání dveří plně v moci strojvedoucího. A to jak otevírání, tak volba levé/pravé. Led diody svítí vždy na té straně, kterou má strojvedoucí navolenou.
A nakonec několik obecných:
- bez ohledu na poptávkové otvírání se vždy otevírají první a poslední dveře soupravy
- při střídání a na konečných stanicích strovedoucí vždy otevírá všechny dveře soupravy. Vyjmutím identifikační karty se zruší možnost poptávkově si dveře otevřít a cestující by byli ve vlaku uvězněni (pokud by nebyli rychlejší a dřív než strovedoucí vyndá kartu si nestihli dveře navolit).
Tolik dovysvětlení k metru
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
7080 píše:Kde jsi přišel na to, že je to na každé trase jinak? Je to všude stejné jen na Béčku dosluhují staré vozy, které vždy otvírají centrálně.
Pokud je fíra nebo řidič rozumnej, tak na zastávce, kde je evidentní, že je potřeba otevřít všechno, otevře všechno a nebude čekat, až si to lidi navolí.
To co popisuješ je jev, který je k vidění na áčku. Je to jakási chyba v programovém vybavení. S kódem pro NPDEl by to nemělo mít nic společnýho. Ledky zhasínají nezávisle na nepřeklenutelném dělení. Fíra to opravdu ovlivnit nemůže. Ovládání otevírání dveří soupravy jedoucí v režimu RAV (režim automatického vedení vlaku) je plně v kompetenci vlakového zabezpečovače (pouze na A). Na trase C hlídá vlakový zabezpečovač pouze umístění nástupiště, strojvedoucí proto nemůže otevřít dveře ke zdi. Led diody zde ale svítí na obou stranách dveří. A pomatují si celkem dlouho. Třeba už na Ládví si můžete navolit, že chcete vystoupit na Hlavním nádraží. Pokud se nebudou strojvedoucí na Holeškách střídat, budou si to dveře "pomatovat". Na trase B je ovládání dveří plně v moci strojvedoucího. A to jak otevírání, tak volba levé/pravé. Led diody svítí vždy na té straně, kterou má strojvedoucí navolenou.DJ LA DÉFENSE píše:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???
A nakonec několik obecných:
- bez ohledu na poptávkové otvírání se vždy otevírají první a poslední dveře soupravy
- při střídání a na konečných stanicích strovedoucí vždy otevírá všechny dveře soupravy. Vyjmutím identifikační karty se zruší možnost poptávkově si dveře otevřít a cestující by byli ve vlaku uvězněni (pokud by nebyli rychlejší a dřív než strovedoucí vyndá kartu si nestihli dveře navolit).
Tolik dovysvětlení k metru
Re: Metro A
JJ, už by to dávno mělo být opraveno, ale vyměnit software, co může ohrožovat lidské životy je něco jiného, než vyměnit firmware v mobilu. Vypozoroval jsem, že zhasnutí LEDek přichází nejspíš s kódem NPDEL, kterýžto má za úkol vypnout rekuperaci před opuštěním napájecí kolejnice na NePřeklenutelném DÉLení.XSC píše:Je to chyba v softwaru, prý by měla být časem opravena, fíra s tím nic neudělá. Dříve to nedělalo a po upgradu se to objevilo.
Metro A
Je to chyba v softwaru, prý by měla být časem opravena, fíra s tím nic neudělá. Dříve to nedělalo a po upgradu se to objevilo.DJ LA DÉFENSE píše:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???
-
- Uživatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 02.1.2007 17:39
- Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)
Nevím jak je to na áčku přesně dělaný, znám to z vlastní zkušenosti a todle se děje především vždy na Skalce (moje zkušenost) pokud sem to dobře vysledoval, tak tohle co popisuješ se stává když přejíždí výhybku před stanicí a nebo když vjíždí do stanice "svižným způsobem" nevím, ale asi jedno z toho to bude podle mě.DJ LA DÉFENSE píše:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
JOjo. Na céčku se mi to občas stane u FLO taky. Jedu si z HL.N. a smáčknu kus před FLO. Blik-blak a nic. Na FLO pochopitlně už rpoblém, rpotože než se ty pitomý dveřeš otevřou, jiný se pomalu zavíraj.. To mě docela je.eDJ LA DÉFENSE píše:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???