Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zdeněk
Uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 19.12.2005 20:45
Bydliště: Kdysi konečná...mj. šestky

Příspěvek od Zdeněk » 10.3.2007 10:09

bokša píše: To nemůže DP najmout nějakýho maníka se šroubovákem, co by na těch tramvajích dotáhnul všechny šroubky a matičky? :(
No rachtá to pěkně, ale všechno házet na vozidle to taky není fér. Ono kdyby byly pořádné tratě, taky by to bylo o něčem jiném...ale to už tady bylo také zmíněno.

Uživatelský avatar
bokša
Uživatel
Příspěvky: 57
Registrován: 05.12.2006 9:20

Příspěvek od bokša » 10.3.2007 8:59

Bydlím na Korunní ve 2. patře. Celý život nám jezdí pod oknama tramvaje a nikdy mě žádná nevzbudila. Až dneska k ránu dvakrát projelo pojízdné železářství. Hroznej zvuk!

To nemůže DP najmout nějakýho maníka se šroubovákem, co by na těch tramvajích dotáhnul všechny šroubky a matičky? :(

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 09.3.2007 9:46

Dle agentury JPP se od pondělí konečně potkáme se Strašnickým vozem Škoda 14T na šejdrovém pořadí linky 26!

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 08.3.2007 14:29

zdepa píše:tak nejčerstvější info od pracovníka TK, který kolem poledne přijel s 9121 do Motola byla, že další tramvaj hned tak nedorazí. ve škodovce si dali na chvíli pauzu. jestli myslel, že nedorazí do Motola nebo vůbec díky náletu dělníků ze škodovky už neřekl. též se vyjádřil p.Čáp, že do prázdnin ještě 3-4 kusy, pak pauza a další až po prázdninách
Ano ano zatím to vychází přesně tak, jak sem psal někdy v listopadu či prosinci...

Uživatelský avatar
majkrosoft918
Uživatel
Příspěvky: 235
Registrován: 21.1.2007 1:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od majkrosoft918 » 08.3.2007 13:58

ve 13:22 spatrena 9118 jako skusebni jizda z modran do centra :)

zdepa
Uživatel
Příspěvky: 116
Registrován: 15.2.2007 19:03

Příspěvek od zdepa » 08.3.2007 13:45

tak nejčerstvější info od pracovníka TK, který kolem poledne přijel s 9121 do Motola byla, že další tramvaj hned tak nedorazí. ve škodovce si dali na chvíli pauzu. jestli myslel, že nedorazí do Motola nebo vůbec díky náletu dělníků ze škodovky už neřekl. též se vyjádřil p.Čáp, že do prázdnin ještě 3-4 kusy, pak pauza a další až po prázdninách

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 07.3.2007 21:35

zdepa píše:jen pár drobností - dle info lidí ze škodovky tak 9122 by měla do konce týdne dorazit taky. ...
Nevíte někdo blíž termín, tedy slyšel jsem někde Čt nebo Pá, ale nevím.

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 07.3.2007 20:27

Oskar píše:Jak tomu mám rozumět? Jako že 100*x je celková odebraná energie tramvaje a 33*x je celková rekuperovaná energie? (Kde x je kladné reálné číslo)
Jestli jo, tak je to docela dost. Čekal bych, že kvůli oddělenému napájení úseků bude problém energii vracet.
MMCH: Umí to při brždění vracet jen část energie? (Jako 50% výkonu do odporů a 50% do troleje)
Když začne stúpat napětí na na výstupu z měničov nad mez dovolenu na troleji tak se začne otvirat spínací prvek který zacne elektriku hnat do brzdoveho odporníka a tým omezí nárust trolejového napati. Takže pomer medzi energiou marenou v brzdovom odporu a vracenou do troleja muze byt libovolny. Druhá mez je daná minimálným povoleným napetím v troleje, kdyz poklesne pod povolenú mez brzdí sa do odporu taky a hned.

zdepa
Uživatel
Příspěvky: 116
Registrován: 15.2.2007 19:03

Příspěvek od zdepa » 07.3.2007 20:00

až se mi nějáká 14T zase dostane pod ruku tak opíšu přesné znění těchto informací, ale dle slov pracovníků z plzně, je při brždění EDB priorita rekuperace. jinak rekuperace lze vypnout a vozidlo má stavěné odporníky na to aby brzdilo do odporů.
motolská 9121 byla včera v dílnách na TBZ a převzetí pracovníky TK

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 05.3.2007 20:46

zdepa píše:rekuperace - no dle servisního menu vozu 9112 je vidět, že ze 100% spotřeby el.energie vrací rekuperací něco přes 1/3
Jak tomu mám rozumět? Jako že 100*x je celková odebraná energie tramvaje a 33*x je celková rekuperovaná energie? (Kde x je kladné reálné číslo)
Jestli jo, tak je to docela dost. Čekal bych, že kvůli oddělenému napájení úseků bude problém energii vracet.
MMCH: Umí to při brždění vracet jen část energie? (Jako 50% výkonu do odporů a 50% do troleje)

zdepa
Uživatel
Příspěvky: 116
Registrován: 15.2.2007 19:03

Příspěvek od zdepa » 05.3.2007 20:30

jen pár drobností - dle info lidí ze škodovky tak 9122 by měla do konce týdne dorazit taky.
rekuperace - no dle servisního menu vozu 9112 je vidět, že ze 100% spotřeby el.energie vrací rekuperací něco přes 1/3
jinak už nám 9112 najela přes 14 tisíc a při 20 jí čeká první KP a otočení podvozků

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 05.3.2007 18:58

2217 píše:No, jeslti všeobecně, tak málokdo. Nevím sice, proč se to má dělat, ale vím, že se to nedělá. Na staré T3to poznám, rpotože bez rekuperace píská (aspoň, když brzdí). Progress piští pořád a u jiných to nepoznám.
Typla bych ale, podle své ženské logiky, že než is to tramvajákm stačí uvědomit, PTG je za sekcí, takže potom už je to zbytečný. A navíc, kdo by si pamatoval všechny sekce v Praze?!?!
Tak pokud vím tak rekuperovat umějí jenom Progressy, tedy T3R.P[|V|LF] a KT8D5.RN2P, a 14T takže u ostatních není co vypínat. Progress skutečně začne pískat, a to nejen při stisku Výhybka 0, ale i Výhybka 1. Sekce jsou jasně označeny návěstí "dvě tečky mezera dvě tečky," takže netřeba si je pamatovat. A proč se to dělá?
a) aby se v sekci zbytečně nevytahoval oblouk, který ničí jak PTG tak trolejové vedení.
b) aby nebyl trakční měnič "zaskočen" přerušením napájení a nemusel narychlo spouštět záskokovou odporovou brzdu - to mu jednak asi nedělá dobře a jednak může na okamžik poklesnout brzdný tah (v případě sekce by to byla opravdu chvilinka.)

A když už jsme u toho, ještě jsem nikdy neviděl nikoho používat v T3R.P tlačítko výhybka 0 ani na sekce, ani na výhybky. Že by byly moderní výhybky imunní vůči stavění rekuperací? (odpovídejte v tématu Výhybky, ať to není OT).

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 05.3.2007 18:28

DavidD píše:Tu rekuperaci vypíná více řidičů!
No, jeslti všeobecně, tak málokdo. Nevím sice, proč se to má dělat, ale vím, že se to nedělá. Na staré T3to poznám, rpotože bez rekuperace píská (aspoň, když brzdí). Progress piští pořád a u jiných to nepoznám.
Typla bych ale, podle své ženské logiky, že než is to tramvajákm stačí uvědomit, PTG je za sekcí, takže potom už je to zbytečný. A navíc, kdo by si pamatoval všechny sekce v Praze?!?!

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 05.3.2007 18:22

DavidD píše:Tu rekuperaci vypíná více řidičů!
Nic proti. Celkem jsem jel třikrát a tohle byl první, takže na nějakou statistickou hypotézu je to brutální nedostatek vstupních hodnot :D

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 05.3.2007 17:34

Oskar píše:Já měl teda naposled v 9113 štěstí na řidiče, co jel naprosto perfektně. Dokonce to byl první, u kterého jsem viděl poctivě vypínat rekuperaci při zadané brzdě a průjezdu sekcí.
Tu rekuperaci vypíná více řidičů!

Odpovědět