No rachtá to pěkně, ale všechno házet na vozidle to taky není fér. Ono kdyby byly pořádné tratě, taky by to bylo o něčem jiném...ale to už tady bylo také zmíněno.bokša píše: To nemůže DP najmout nějakýho maníka se šroubovákem, co by na těch tramvajích dotáhnul všechny šroubky a matičky?
Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Ano ano zatím to vychází přesně tak, jak sem psal někdy v listopadu či prosinci...zdepa píše:tak nejčerstvější info od pracovníka TK, který kolem poledne přijel s 9121 do Motola byla, že další tramvaj hned tak nedorazí. ve škodovce si dali na chvíli pauzu. jestli myslel, že nedorazí do Motola nebo vůbec díky náletu dělníků ze škodovky už neřekl. též se vyjádřil p.Čáp, že do prázdnin ještě 3-4 kusy, pak pauza a další až po prázdninách
- majkrosoft918
- Uživatel
- Příspěvky: 235
- Registrován: 21.1.2007 1:06
- Kontaktovat uživatele:
tak nejčerstvější info od pracovníka TK, který kolem poledne přijel s 9121 do Motola byla, že další tramvaj hned tak nedorazí. ve škodovce si dali na chvíli pauzu. jestli myslel, že nedorazí do Motola nebo vůbec díky náletu dělníků ze škodovky už neřekl. též se vyjádřil p.Čáp, že do prázdnin ještě 3-4 kusy, pak pauza a další až po prázdninách
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Když začne stúpat napětí na na výstupu z měničov nad mez dovolenu na troleji tak se začne otvirat spínací prvek který zacne elektriku hnat do brzdoveho odporníka a tým omezí nárust trolejového napati. Takže pomer medzi energiou marenou v brzdovom odporu a vracenou do troleja muze byt libovolny. Druhá mez je daná minimálným povoleným napetím v troleje, kdyz poklesne pod povolenú mez brzdí sa do odporu taky a hned.Oskar píše:Jak tomu mám rozumět? Jako že 100*x je celková odebraná energie tramvaje a 33*x je celková rekuperovaná energie? (Kde x je kladné reálné číslo)
Jestli jo, tak je to docela dost. Čekal bych, že kvůli oddělenému napájení úseků bude problém energii vracet.
MMCH: Umí to při brždění vracet jen část energie? (Jako 50% výkonu do odporů a 50% do troleje)
až se mi nějáká 14T zase dostane pod ruku tak opíšu přesné znění těchto informací, ale dle slov pracovníků z plzně, je při brždění EDB priorita rekuperace. jinak rekuperace lze vypnout a vozidlo má stavěné odporníky na to aby brzdilo do odporů.
motolská 9121 byla včera v dílnách na TBZ a převzetí pracovníky TK
motolská 9121 byla včera v dílnách na TBZ a převzetí pracovníky TK
Jak tomu mám rozumět? Jako že 100*x je celková odebraná energie tramvaje a 33*x je celková rekuperovaná energie? (Kde x je kladné reálné číslo)zdepa píše:rekuperace - no dle servisního menu vozu 9112 je vidět, že ze 100% spotřeby el.energie vrací rekuperací něco přes 1/3
Jestli jo, tak je to docela dost. Čekal bych, že kvůli oddělenému napájení úseků bude problém energii vracet.
MMCH: Umí to při brždění vracet jen část energie? (Jako 50% výkonu do odporů a 50% do troleje)
Tak pokud vím tak rekuperovat umějí jenom Progressy, tedy T3R.P[|V|LF] a KT8D5.RN2P, a 14T takže u ostatních není co vypínat. Progress skutečně začne pískat, a to nejen při stisku Výhybka 0, ale i Výhybka 1. Sekce jsou jasně označeny návěstí "dvě tečky mezera dvě tečky," takže netřeba si je pamatovat. A proč se to dělá?2217 píše:No, jeslti všeobecně, tak málokdo. Nevím sice, proč se to má dělat, ale vím, že se to nedělá. Na staré T3to poznám, rpotože bez rekuperace píská (aspoň, když brzdí). Progress piští pořád a u jiných to nepoznám.
Typla bych ale, podle své ženské logiky, že než is to tramvajákm stačí uvědomit, PTG je za sekcí, takže potom už je to zbytečný. A navíc, kdo by si pamatoval všechny sekce v Praze?!?!
a) aby se v sekci zbytečně nevytahoval oblouk, který ničí jak PTG tak trolejové vedení.
b) aby nebyl trakční měnič "zaskočen" přerušením napájení a nemusel narychlo spouštět záskokovou odporovou brzdu - to mu jednak asi nedělá dobře a jednak může na okamžik poklesnout brzdný tah (v případě sekce by to byla opravdu chvilinka.)
A když už jsme u toho, ještě jsem nikdy neviděl nikoho používat v T3R.P tlačítko výhybka 0 ani na sekce, ani na výhybky. Že by byly moderní výhybky imunní vůči stavění rekuperací? (odpovídejte v tématu Výhybky, ať to není OT).
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
No, jeslti všeobecně, tak málokdo. Nevím sice, proč se to má dělat, ale vím, že se to nedělá. Na staré T3to poznám, rpotože bez rekuperace píská (aspoň, když brzdí). Progress piští pořád a u jiných to nepoznám.DavidD píše:Tu rekuperaci vypíná více řidičů!
Typla bych ale, podle své ženské logiky, že než is to tramvajákm stačí uvědomit, PTG je za sekcí, takže potom už je to zbytečný. A navíc, kdo by si pamatoval všechny sekce v Praze?!?!