Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
Příspěvky: 370
Registrován: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Příspěvek od arny » 11.3.2007 22:29

Mapl:NO dneska kdybys se někdy svezl střešovickými 5002, 6102, sluníčkem a měsíčkem 5500 a 5602. Tak ty ti taky hlásit nebudou, i když obě všechny mají OIS, ale nemají připojené repráky. To je asi by jsi lid mohl zavzpomínat na staré časy. :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 11.3.2007 22:18

Pořád lepší, než doby, kdy se nehlásilo vůbec.
To bylo ještě horší. :wink:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 11.3.2007 22:15

Mapl píše:Já se stejně obávám, že se dvouřádkových panelů nebo panelů s "běhajícími" uzlovými zastávkami jen tak nedočkáme. :wink:

Avšak myslím, že v autobusech je to důležitější, tam jsou často velmi složité trasy.
Znovu opakuji, že dvouřádkový displej je jen bonus, stačí jeden řádek a bohatě.

No já nevím, ale když přilítnu na zastávku a jsou tam linky vedené odklonem kvůli výluce, kterou jsem ve spěchu nestačil prostudovat, tak by byly běhající informace - jede přes: k nezaplacení. Tramvaje také vozí mnoho turistů v centru že...

A také ještě jedna věc. Před časem v autobusech bylo, že se nejdříve vyhlásila současná zastávka a až po zavření dveří ta další. Škoda že se to zrušilo. Často totiž domácí ale i turisté zbystří až po chvilce hlášení a zaregistrují v hlášení až "příští zastávka ...." v domnění, že je to ta současná. To by se také mohlo změnit, všude ve světě to je takto, jen u nás trochu jinak :) jako vždy
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 11.3.2007 22:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 11.3.2007 22:08

Já se stejně obávám, že se dvouřádkových panelů nebo panelů s "běhajícími" uzlovými zastávkami jen tak nedočkáme. :wink:

Avšak myslím, že v autobusech je to důležitější, tam jsou často velmi složité trasy.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 11.3.2007 22:05

jara píše:Výkonný IS je všude stejný. Pouze to chce mít novější infrastruktůru. Ono v busech jsou namontovány dvouřádkové panely. A tramvaje mají pouze jedno. A díky tomu můžeš mít více informací na tom panelu
Dvouřádkové panely jsou pouze v nových Citybusech, citelisech, 951 a 961. Drtivá většina vozového parku má jednořádkové panely a ještě k tomu dvakrát užší než tramvaje a jde to v pohodě.

Mně ale spíš šlo o vnější panel. Rolování důležitých zastávek po trase by bylo opravdu užitečný. Nejenom pro turisty, opravdu, znám z vlastní zkušenosti.

Já myslím, že se tady pohybuje celkem dost lidí, co mohou něco v tomto oboru změnit, tak se zkuste zeptat na správných místech, rozproudit diskuzi a třeba se něco stane

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 11.3.2007 20:38

arny píše:Palubní počítač má, jestli se nemýlím (járo?), 2 MB paměť a to je jak u autobusů tak u tramvají. Starý jednomegovej PP neumí komunikovat s TETRou (vysílačkou), takže se na všech vozech měnil. Je to jen o tom naprogramování, tramvajáci chtěli něco jiného než busy. V principu by to rolování mělo BUSE zvládnout. Jinak ono je tam více mezi tram a autobusy je víc rozdílů: Tramvaje třeba používají PP Apex, autobusy většinou Mypol. Ale to by na to nemělo mít vliv, stačí kdyby se dal jiný program.
Ano je to v programu a v chtění!!!!HW to zvládne.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 11.3.2007 20:34

arny píše:Palubní počítač má, jestli se nemýlím (járo?), 2 MB paměť a to je jak u autobusů tak u tramvají. Starý jednomegovej PP neumí komunikovat s TETRou (vysílačkou), takže se na všech vozech měnil. Je to jen o tom naprogramování, tramvajáci chtěli něco jiného než busy. V principu by to rolování mělo BUSE zvládnout. Jinak ono je tam více mezi tram a autobusy je víc rozdílů: Tramvaje třeba používají PP Apex, autobusy většinou Mypol. Ale to by na to nemělo mít vliv, stačí kdyby se dal jiný program.
Je to přesně tak. Stačí to celé přeprogramovat. Ale já nevidím důvod tedy. Mě toto co ted je velice vyhovuje. Mít tam více informací zase dělá systém nepřehledným. K apexum. Apex má větší možnosti zobrazení. Což se u tramvají využivá více. Jako je stavění cesty, a mohl bych pokračovat. Oni se ty tramvaje časem dostanou na vyšší urověň autobusů. Ale chce to vše čas.........

Uživatelský avatar
arny
Uživatel
Příspěvky: 370
Registrován: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Příspěvek od arny » 11.3.2007 20:26

Tombus píše:Ale prd, akorát u tramvají někdo neumí a nebo je tam (jako vždy) malá paměť.. "Rolování" zastávek jde i na jednořádkovym panelu.
Palubní počítač má, jestli se nemýlím (járo?), 2 MB paměť a to je jak u autobusů tak u tramvají. Starý jednomegovej PP neumí komunikovat s TETRou (vysílačkou), takže se na všech vozech měnil. Je to jen o tom naprogramování, tramvajáci chtěli něco jiného než busy. V principu by to rolování mělo BUSE zvládnout. Jinak ono je tam více mezi tram a autobusy je víc rozdílů: Tramvaje třeba používají PP Apex, autobusy většinou Mypol. Ale to by na to nemělo mít vliv, stačí kdyby se dal jiný program.

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 11.3.2007 20:21

Káem píše:Tak vidíš , jaxi odporuješ.

Ale lidi se myslím mohou naučit koukat se do jízdních řádů. :roll: :wink:

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 11.3.2007 20:19

Mapl píše:Ano, to je pravda. Už mnohokrát s emi stalo, že se někdo řidiče zeptal přes co to jede.... :wink:
Avšak myslím, že pro kaštana není tak moc těžký podívat se do jízdního řádu či v případě turistů na internet... :?
Tak vidíš , jaxi odporuješ.

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 11.3.2007 20:14

Ale prd, akorát u tramvají někdo neumí a nebo je tam (jako vždy) malá paměť.. "Rolování" zastávek jde i na jednořádkovym panelu.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 11.3.2007 19:55

Smurfx píše:Škoda že IS v tramvajích nejsou tak výkonné, aby zvládl rolování důležitých zastávek, přes které jede (s přestupem na metro, důležité uzly apod.), jako tomu je právě u autobusů
Výkonný IS je všude stejný. Pouze to chce mít novější infrastruktůru. Ono v busech jsou namontovány dvouřádkové panely. A tramvaje mají pouze jedno. A díky tomu můžeš mít více informací na tom panelu

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 11.3.2007 19:54

Smurfx píše:Kromě modernizování samotných tramvaj bych byl také za modernější informační systém na úrovni autobusů. Ukazování pouze příští a konečné zastávky je nejen turistům mnohdy na dvě věci. Škoda že IS v tramvajích nejsou tak výkonné, aby zvládl rolování důležitých zastávek, přes které jede (s přestupem na metro, důležité uzly apod.), jako tomu je právě u autobusů

Ano, to je pravda. Už mnohokrát s emi stalo, že se někdo řidiče zeptal přes co to jede.... :wink:
Avšak myslím, že pro kaštana není tak moc těžký podívat se do jízdního řádu či v případě turistů na internet... :?

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 11.3.2007 19:50

Mapl píše:Já si myslim, že na tramvajích v Praze je potřeba dělat něco potřebnějšího nežli přidávat digitální "cedulovky". :)
Prvořadé jsou předělávky na modernější tramvaje (KT8D5.RN2P, T3R.PLF aj.), takže toto se asi u T3R.P a u jiných typů řešit moc nebude. :P

Kromě modernizování samotných tramvaj bych byl také za modernější informační systém na úrovni autobusů. Ukazování pouze příští a konečné zastávky je nejen turistům mnohdy na dvě věci. Škoda že IS v tramvajích nejsou tak výkonné, aby zvládl rolování důležitých zastávek, přes které jede (s přestupem na metro, důležité uzly apod.), jako tomu je právě u autobusů

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od Sirka » 11.3.2007 0:03

Vulture píše:Budou mít třeba i T3P digitálně pořadí llinky? Dneska jsem ho viděl u jednoho autobusu na l.133 (žluté led, místo černých cedulek vpředu)........
To musel být 5882, má ho víceméně zkušebně.

Odpovědět