Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Znovu opakuji, že dvouřádkový displej je jen bonus, stačí jeden řádek a bohatě.Mapl píše:Já se stejně obávám, že se dvouřádkových panelů nebo panelů s "běhajícími" uzlovými zastávkami jen tak nedočkáme.
Avšak myslím, že v autobusech je to důležitější, tam jsou často velmi složité trasy.
No já nevím, ale když přilítnu na zastávku a jsou tam linky vedené odklonem kvůli výluce, kterou jsem ve spěchu nestačil prostudovat, tak by byly běhající informace - jede přes: k nezaplacení. Tramvaje také vozí mnoho turistů v centru že...
A také ještě jedna věc. Před časem v autobusech bylo, že se nejdříve vyhlásila současná zastávka a až po zavření dveří ta další. Škoda že se to zrušilo. Často totiž domácí ale i turisté zbystří až po chvilce hlášení a zaregistrují v hlášení až "příští zastávka ...." v domnění, že je to ta současná. To by se také mohlo změnit, všude ve světě to je takto, jen u nás trochu jinak jako vždy
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 11.3.2007 22:21, celkem upraveno 1 x.
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Dvouřádkové panely jsou pouze v nových Citybusech, citelisech, 951 a 961. Drtivá většina vozového parku má jednořádkové panely a ještě k tomu dvakrát užší než tramvaje a jde to v pohodě.jara píše:Výkonný IS je všude stejný. Pouze to chce mít novější infrastruktůru. Ono v busech jsou namontovány dvouřádkové panely. A tramvaje mají pouze jedno. A díky tomu můžeš mít více informací na tom panelu
Mně ale spíš šlo o vnější panel. Rolování důležitých zastávek po trase by bylo opravdu užitečný. Nejenom pro turisty, opravdu, znám z vlastní zkušenosti.
Já myslím, že se tady pohybuje celkem dost lidí, co mohou něco v tomto oboru změnit, tak se zkuste zeptat na správných místech, rozproudit diskuzi a třeba se něco stane
Ano je to v programu a v chtění!!!!HW to zvládne.arny píše:Palubní počítač má, jestli se nemýlím (járo?), 2 MB paměť a to je jak u autobusů tak u tramvají. Starý jednomegovej PP neumí komunikovat s TETRou (vysílačkou), takže se na všech vozech měnil. Je to jen o tom naprogramování, tramvajáci chtěli něco jiného než busy. V principu by to rolování mělo BUSE zvládnout. Jinak ono je tam více mezi tram a autobusy je víc rozdílů: Tramvaje třeba používají PP Apex, autobusy většinou Mypol. Ale to by na to nemělo mít vliv, stačí kdyby se dal jiný program.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Je to přesně tak. Stačí to celé přeprogramovat. Ale já nevidím důvod tedy. Mě toto co ted je velice vyhovuje. Mít tam více informací zase dělá systém nepřehledným. K apexum. Apex má větší možnosti zobrazení. Což se u tramvají využivá více. Jako je stavění cesty, a mohl bych pokračovat. Oni se ty tramvaje časem dostanou na vyšší urověň autobusů. Ale chce to vše čas.........arny píše:Palubní počítač má, jestli se nemýlím (járo?), 2 MB paměť a to je jak u autobusů tak u tramvají. Starý jednomegovej PP neumí komunikovat s TETRou (vysílačkou), takže se na všech vozech měnil. Je to jen o tom naprogramování, tramvajáci chtěli něco jiného než busy. V principu by to rolování mělo BUSE zvládnout. Jinak ono je tam více mezi tram a autobusy je víc rozdílů: Tramvaje třeba používají PP Apex, autobusy většinou Mypol. Ale to by na to nemělo mít vliv, stačí kdyby se dal jiný program.
Palubní počítač má, jestli se nemýlím (járo?), 2 MB paměť a to je jak u autobusů tak u tramvají. Starý jednomegovej PP neumí komunikovat s TETRou (vysílačkou), takže se na všech vozech měnil. Je to jen o tom naprogramování, tramvajáci chtěli něco jiného než busy. V principu by to rolování mělo BUSE zvládnout. Jinak ono je tam více mezi tram a autobusy je víc rozdílů: Tramvaje třeba používají PP Apex, autobusy většinou Mypol. Ale to by na to nemělo mít vliv, stačí kdyby se dal jiný program.Tombus píše:Ale prd, akorát u tramvají někdo neumí a nebo je tam (jako vždy) malá paměť.. "Rolování" zastávek jde i na jednořádkovym panelu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Výkonný IS je všude stejný. Pouze to chce mít novější infrastruktůru. Ono v busech jsou namontovány dvouřádkové panely. A tramvaje mají pouze jedno. A díky tomu můžeš mít více informací na tom paneluSmurfx píše:Škoda že IS v tramvajích nejsou tak výkonné, aby zvládl rolování důležitých zastávek, přes které jede (s přestupem na metro, důležité uzly apod.), jako tomu je právě u autobusů
- Mapl
- Uživatel
- Příspěvky: 622
- Registrován: 11.5.2005 20:42
- Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
- Kontaktovat uživatele:
Smurfx píše:Kromě modernizování samotných tramvaj bych byl také za modernější informační systém na úrovni autobusů. Ukazování pouze příští a konečné zastávky je nejen turistům mnohdy na dvě věci. Škoda že IS v tramvajích nejsou tak výkonné, aby zvládl rolování důležitých zastávek, přes které jede (s přestupem na metro, důležité uzly apod.), jako tomu je právě u autobusů
Ano, to je pravda. Už mnohokrát s emi stalo, že se někdo řidiče zeptal přes co to jede....
Avšak myslím, že pro kaštana není tak moc těžký podívat se do jízdního řádu či v případě turistů na internet...
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Mapl píše:Já si myslim, že na tramvajích v Praze je potřeba dělat něco potřebnějšího nežli přidávat digitální "cedulovky".
Prvořadé jsou předělávky na modernější tramvaje (KT8D5.RN2P, T3R.PLF aj.), takže toto se asi u T3R.P a u jiných typů řešit moc nebude.
Kromě modernizování samotných tramvaj bych byl také za modernější informační systém na úrovni autobusů. Ukazování pouze příští a konečné zastávky je nejen turistům mnohdy na dvě věci. Škoda že IS v tramvajích nejsou tak výkonné, aby zvládl rolování důležitých zastávek, přes které jede (s přestupem na metro, důležité uzly apod.), jako tomu je právě u autobusů