Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 29.4.2007 12:46

V jednom článku v novinách také byl napsán důvod proč je ted mezera mezi dodávkama tak veliká. Pro nás asi nic nového ale velmi pěkně tam bylo napsáno, že dodávka je ted pozastavena z důvodu přechodu výroby ná vyrobu pouze strojema bez pomoci lidí. Takže další dodávky tramvají už budou vyrobeny pouze za pomoci "robotů". A tramvajka by měla pak chodit každý týden jedna.

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 29.4.2007 12:03

mechurav píše:neříkalo se, že 15t bude mít desing od jiné firmy než Porsche? opravdu myslíte, že do konce letošního roku přijde 15 tramvají?
Zmiňovaný článek píše o vozech 14T, nikoliv o 15T. A vozů by mělo být opravdu 15.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 29.4.2007 11:27

mechurav píše:
neříkalo se, že 15t bude mít desing od jiné firmy než Porsche? opravdu myslíte, že do konce letošního roku přijde 15 tramvají?
15T nebude mít design od firmy Porsche, nýbrž od některého z domácích významných designérů. Ohledně těch dalších15-ti kusů 14T v tomto roce jsem skeptický, jako obvykle to bude méně a nebude se stíhat.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 29.4.2007 10:55

Praha - Ulice metropole budou křižovat další tramvaje s luxusním designem značky Porsche. Ještě letos se jich v Praze objeví patnáct, což je dobrá zpráva především pro cestující na invalidních vozících a matky s kočárky. Tramvaje Porsche jsou totiž nízkopodlažní.
Supermoderní soupravy vídají cestující na linkách 3 a 9, po Praze jich zatím jezdí dvanáct. Jednatřicetimetrová kloubová tramvaj vyjde město přibližně na šedesát milionů korun, Praha je objednává u plzeňské firmy Škoda Holding.
„Všech šedesát vozů z prvního kontraktu za přibližně tři a půl miliardy korun bude do depa Dopravního podniku dodáno do roku 2009,“ řekla mluvčí společnosti Radka Pistoriusová. Podle plánů magistrátu by v ulicích města mělo časem jezdit až 310 nízkopodlažních tramvají Porsche.
Pražané oceňují také design tramvaje. „Líbí se mi vnitřek i vnějšek, je to moderní tramvaj a designérsky čistá práce,“ pochválil tramvaj grafik Roman Jakl.
První tramvaj s designem Porsche se objevila na pražských kolejích na konci roku 2005. Souprava je nyní v Plzni na revizi, na bezmála třiadvacetikilometrové trase linky číslo tři z Modřan do Hloubětína totiž stihla najezdit už sto tisíc kilometrů.
O autorovi| ALEŠ BERNÝ, s přispěním redaktorů MF DNES
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor: ALEŠ BERNÝ 24.4.2007

neříkalo se, že 15t bude mít desing od jiné firmy než Porsche? opravdu myslíte, že do konce letošního roku přijde 15 tramvají?

Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 204
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Příspěvek od 7001 » 28.4.2007 15:57

9001 píše:Dnes na lince 26 9114. Asi poprvé venku s lidma,
Hurá, vyvěste vlajky! :smt038 :smt041 :smt006 @3666

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 28.4.2007 14:19

Dnes na lince 26 9114. Asi poprvé venku s lidma,

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 28.4.2007 11:44

pawel píše:mechurav: celkem by mě zajímalo, jak je to obecně s postojem k "tatrám" ve vých. německu... často jsem na tamních webech typu prazsketramvaje.cz našel informace o tom, že dodávky vozů T byly shora naordinované, takže nechtěné, že T byly poruchové, hlučné, těžké a energeticky náročné. tak nevím, kde je pravda. ale osobně bych to viděl podobně jak u nás - tzn. zpoč.problémy a následně zlenivění a naprostá degenerace údržby a všeho kolem díky nějakým 30 letům prakticky výhradního provozu vozů T. jen u nás je tahle degradace o něco víc "tiefgreifend", jak by řekli N., pač tady máme absolutismus vozů T už půl století.
jsou to jen názory pár lidí. skutečnost je taková, že v NDR nebyla ani jedna vagónka schopná vyrobit něco modernějšího než T3. stačí se podívat na vozy Gotha nebo licenčně vyráběné vozy z ČKD. Jinak škodovka se vždy hlásí do výběrových řízení, takže nějaký truc nebo co jsem tu psalo to fakt není. je to o poměru kvalita x cena, design a schopnost zakázku vyrobit.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 28.4.2007 0:20

mechurav: celkem by mě zajímalo, jak je to obecně s postojem k "tatrám" ve vých. německu... často jsem na tamních webech typu prazsketramvaje.cz našel informace o tom, že dodávky vozů T byly shora naordinované, takže nechtěné, že T byly poruchové, hlučné, těžké a energeticky náročné. tak nevím, kde je pravda. ale osobně bych to viděl podobně jak u nás - tzn. zpoč.problémy a následně zlenivění a naprostá degenerace údržby a všeho kolem díky nějakým 30 letům prakticky výhradního provozu vozů T. jen u nás je tahle degradace o něco víc "tiefgreifend", jak by řekli N., pač tady máme absolutismus vozů T už půl století.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 27.4.2007 20:25

mechurav píše:co není může být. o Dacii Logan taky prvně výrobce prohlašoval, že je určena jen na "východní" nenáročné trhy a že ani do ČR ani do Německa či jiných zemí západný Evropy se dovážet nebude....
je to dané hlavně tím, že mnozí obyvatelé NDR s tramvajovými provozy se ptají, ty české tramvaje T4, KT4, T6, byli moc dobré a jak je to nyní s českými tramvajemi? opravdu jsem se mockrát setkal s touto otázkou.
v mnoha městech totiž nic jiného než české tramvaje nepotkávali.
14T se asi kromě Prahy nikam nedostane, ale uvidíme co její nástupce.
o CROTRAM se taky říkalo, že je pouze pro Záhřeb a přitom nyní po zkouškách O6T je chce na zkoušku i Bratislava. spekulace to určitě jsou, ale ne nereálné.
Potencial jiste je. Ale nejvice zalezi schopnostech jejich obchodniku. A tady zatim skodovka za konkurenci dost pokulhavala. Predstava, ze provozovatel prijde za vyrobcem a zacne skemrat jestli by se nahodou nedala koupit nejaka tramvaj/trolejbus/lokomotiva/... (tak jak se to delalo pred 89) je licha. Zakazka pro Calgiary je spise z trucu Inekonu, nez aby dokazovala uspech obchodniho oddeleni.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 27.4.2007 18:10

Absolut píše:Dresden není na seznamu možných odběratelů našich tramvají.
co není může být. o Dacii Logan taky prvně výrobce prohlašoval, že je určena jen na "východní" nenáročné trhy a že ani do ČR ani do Německa či jiných zemí západný Evropy se dovážet nebude....
je to dané hlavně tím, že mnozí obyvatelé NDR s tramvajovými provozy se ptají, ty české tramvaje T4, KT4, T6, byli moc dobré a jak je to nyní s českými tramvajemi? opravdu jsem se mockrát setkal s touto otázkou.
v mnoha městech totiž nic jiného než české tramvaje nepotkávali.
14T se asi kromě Prahy nikam nedostane, ale uvidíme co její nástupce.
o CROTRAM se taky říkalo, že je pouze pro Záhřeb a přitom nyní po zkouškách O6T je chce na zkoušku i Bratislava. spekulace to určitě jsou, ale ne nereálné.

Uživatelský avatar
Sergei-LBC
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 19.12.2004 10:38
Bydliště: d-22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sergei-LBC » 27.4.2007 15:56

Spekulace, zaslechnuto prý z nějakého německého rádia jak cyp :)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 27.4.2007 15:54

spekulace jak cyp, 15T si samozřejmě bude ŠT zkoušet pod nosem a Dresden není na seznamu možných odběratelů našich tramvají.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 27.4.2007 15:42

Sergei-LBC píše:Ne, jde o NGTD8DD, konkrétně vůz 2610. :)
Ale zase pozor, spekuluje se o možnosti zkušebních jízd "nějaké české tramvaje" v Drážďanech, tak těžko říct..
podle mého zdroje by se mohlo jednat o "předzkoušky 15T příští rok namísto zkoušek v Plzni jako u 14T...ale asi jen to jen spekulace nebo teorie

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 27.4.2007 14:41

zdepa píše:ano v Motole byla, ale byla vrácena a TK nepovolila provoz s lidma ani jako školní. co jí je nevím. protokol kde bylo TK upozorněno na 36 závad je snad už smáznut....
Aha, radoval jsem se holt předčasně...:(

Uživatelský avatar
Sergei-LBC
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 19.12.2004 10:38
Bydliště: d-22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sergei-LBC » 27.4.2007 14:25

jara píše:Jde o reklamu na článku tramvaje typu NGT 12?? A na této reklamě jsou znázorněny hradčany a před nima vůz 14T.
Ne, jde o NGTD8DD, konkrétně vůz 2610. :)
Ale zase pozor, spekuluje se o možnosti zkušebních jízd "nějaké české tramvaje" v Drážďanech, tak těžko říct..

Odpovědět