Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
V jednom článku v novinách také byl napsán důvod proč je ted mezera mezi dodávkama tak veliká. Pro nás asi nic nového ale velmi pěkně tam bylo napsáno, že dodávka je ted pozastavena z důvodu přechodu výroby ná vyrobu pouze strojema bez pomoci lidí. Takže další dodávky tramvají už budou vyrobeny pouze za pomoci "robotů". A tramvajka by měla pak chodit každý týden jedna.
- pan Vedoucí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 07.12.2006 10:23
- Bydliště: Praha
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
15T nebude mít design od firmy Porsche, nýbrž od některého z domácích významných designérů. Ohledně těch dalších15-ti kusů 14T v tomto roce jsem skeptický, jako obvykle to bude méně a nebude se stíhat.mechurav píše:
neříkalo se, že 15t bude mít desing od jiné firmy než Porsche? opravdu myslíte, že do konce letošního roku přijde 15 tramvají?
Praha - Ulice metropole budou křižovat další tramvaje s luxusním designem značky Porsche. Ještě letos se jich v Praze objeví patnáct, což je dobrá zpráva především pro cestující na invalidních vozících a matky s kočárky. Tramvaje Porsche jsou totiž nízkopodlažní.
Supermoderní soupravy vídají cestující na linkách 3 a 9, po Praze jich zatím jezdí dvanáct. Jednatřicetimetrová kloubová tramvaj vyjde město přibližně na šedesát milionů korun, Praha je objednává u plzeňské firmy Škoda Holding.
„Všech šedesát vozů z prvního kontraktu za přibližně tři a půl miliardy korun bude do depa Dopravního podniku dodáno do roku 2009,“ řekla mluvčí společnosti Radka Pistoriusová. Podle plánů magistrátu by v ulicích města mělo časem jezdit až 310 nízkopodlažních tramvají Porsche.
Pražané oceňují také design tramvaje. „Líbí se mi vnitřek i vnějšek, je to moderní tramvaj a designérsky čistá práce,“ pochválil tramvaj grafik Roman Jakl.
První tramvaj s designem Porsche se objevila na pražských kolejích na konci roku 2005. Souprava je nyní v Plzni na revizi, na bezmála třiadvacetikilometrové trase linky číslo tři z Modřan do Hloubětína totiž stihla najezdit už sto tisíc kilometrů.
O autorovi| ALEŠ BERNÝ, s přispěním redaktorů MF DNES
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor: ALEŠ BERNÝ 24.4.2007
neříkalo se, že 15t bude mít desing od jiné firmy než Porsche? opravdu myslíte, že do konce letošního roku přijde 15 tramvají?
Supermoderní soupravy vídají cestující na linkách 3 a 9, po Praze jich zatím jezdí dvanáct. Jednatřicetimetrová kloubová tramvaj vyjde město přibližně na šedesát milionů korun, Praha je objednává u plzeňské firmy Škoda Holding.
„Všech šedesát vozů z prvního kontraktu za přibližně tři a půl miliardy korun bude do depa Dopravního podniku dodáno do roku 2009,“ řekla mluvčí společnosti Radka Pistoriusová. Podle plánů magistrátu by v ulicích města mělo časem jezdit až 310 nízkopodlažních tramvají Porsche.
Pražané oceňují také design tramvaje. „Líbí se mi vnitřek i vnějšek, je to moderní tramvaj a designérsky čistá práce,“ pochválil tramvaj grafik Roman Jakl.
První tramvaj s designem Porsche se objevila na pražských kolejích na konci roku 2005. Souprava je nyní v Plzni na revizi, na bezmála třiadvacetikilometrové trase linky číslo tři z Modřan do Hloubětína totiž stihla najezdit už sto tisíc kilometrů.
O autorovi| ALEŠ BERNÝ, s přispěním redaktorů MF DNES
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor: ALEŠ BERNÝ 24.4.2007
neříkalo se, že 15t bude mít desing od jiné firmy než Porsche? opravdu myslíte, že do konce letošního roku přijde 15 tramvají?
jsou to jen názory pár lidí. skutečnost je taková, že v NDR nebyla ani jedna vagónka schopná vyrobit něco modernějšího než T3. stačí se podívat na vozy Gotha nebo licenčně vyráběné vozy z ČKD. Jinak škodovka se vždy hlásí do výběrových řízení, takže nějaký truc nebo co jsem tu psalo to fakt není. je to o poměru kvalita x cena, design a schopnost zakázku vyrobit.pawel píše:mechurav: celkem by mě zajímalo, jak je to obecně s postojem k "tatrám" ve vých. německu... často jsem na tamních webech typu prazsketramvaje.cz našel informace o tom, že dodávky vozů T byly shora naordinované, takže nechtěné, že T byly poruchové, hlučné, těžké a energeticky náročné. tak nevím, kde je pravda. ale osobně bych to viděl podobně jak u nás - tzn. zpoč.problémy a následně zlenivění a naprostá degenerace údržby a všeho kolem díky nějakým 30 letům prakticky výhradního provozu vozů T. jen u nás je tahle degradace o něco víc "tiefgreifend", jak by řekli N., pač tady máme absolutismus vozů T už půl století.
mechurav: celkem by mě zajímalo, jak je to obecně s postojem k "tatrám" ve vých. německu... často jsem na tamních webech typu prazsketramvaje.cz našel informace o tom, že dodávky vozů T byly shora naordinované, takže nechtěné, že T byly poruchové, hlučné, těžké a energeticky náročné. tak nevím, kde je pravda. ale osobně bych to viděl podobně jak u nás - tzn. zpoč.problémy a následně zlenivění a naprostá degenerace údržby a všeho kolem díky nějakým 30 letům prakticky výhradního provozu vozů T. jen u nás je tahle degradace o něco víc "tiefgreifend", jak by řekli N., pač tady máme absolutismus vozů T už půl století.
Potencial jiste je. Ale nejvice zalezi schopnostech jejich obchodniku. A tady zatim skodovka za konkurenci dost pokulhavala. Predstava, ze provozovatel prijde za vyrobcem a zacne skemrat jestli by se nahodou nedala koupit nejaka tramvaj/trolejbus/lokomotiva/... (tak jak se to delalo pred 89) je licha. Zakazka pro Calgiary je spise z trucu Inekonu, nez aby dokazovala uspech obchodniho oddeleni.mechurav píše:co není může být. o Dacii Logan taky prvně výrobce prohlašoval, že je určena jen na "východní" nenáročné trhy a že ani do ČR ani do Německa či jiných zemí západný Evropy se dovážet nebude....
je to dané hlavně tím, že mnozí obyvatelé NDR s tramvajovými provozy se ptají, ty české tramvaje T4, KT4, T6, byli moc dobré a jak je to nyní s českými tramvajemi? opravdu jsem se mockrát setkal s touto otázkou.
v mnoha městech totiž nic jiného než české tramvaje nepotkávali.
14T se asi kromě Prahy nikam nedostane, ale uvidíme co její nástupce.
o CROTRAM se taky říkalo, že je pouze pro Záhřeb a přitom nyní po zkouškách O6T je chce na zkoušku i Bratislava. spekulace to určitě jsou, ale ne nereálné.
co není může být. o Dacii Logan taky prvně výrobce prohlašoval, že je určena jen na "východní" nenáročné trhy a že ani do ČR ani do Německa či jiných zemí západný Evropy se dovážet nebude....Absolut píše:Dresden není na seznamu možných odběratelů našich tramvají.
je to dané hlavně tím, že mnozí obyvatelé NDR s tramvajovými provozy se ptají, ty české tramvaje T4, KT4, T6, byli moc dobré a jak je to nyní s českými tramvajemi? opravdu jsem se mockrát setkal s touto otázkou.
v mnoha městech totiž nic jiného než české tramvaje nepotkávali.
14T se asi kromě Prahy nikam nedostane, ale uvidíme co její nástupce.
o CROTRAM se taky říkalo, že je pouze pro Záhřeb a přitom nyní po zkouškách O6T je chce na zkoušku i Bratislava. spekulace to určitě jsou, ale ne nereálné.
- Sergei-LBC
- Uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 19.12.2004 10:38
- Bydliště: d-22
- Kontaktovat uživatele:
podle mého zdroje by se mohlo jednat o "předzkoušky 15T příští rok namísto zkoušek v Plzni jako u 14T...ale asi jen to jen spekulace nebo teorieSergei-LBC píše:Ne, jde o NGTD8DD, konkrétně vůz 2610.
Ale zase pozor, spekuluje se o možnosti zkušebních jízd "nějaké české tramvaje" v Drážďanech, tak těžko říct..
- Sergei-LBC
- Uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 19.12.2004 10:38
- Bydliště: d-22
- Kontaktovat uživatele: