Souhlas. Já se jen ozval proti tomu, že tramvaje neprodukují zplodiny.Karotka píše:To by bylo na věčnou debatu... elektrárny zase mají mnohem větší účinnost oproti spalovacím motorům, frakční destliace ropy taky není "zadarmo". V globálním měřítku je elektřina opravdu ekologičtější.
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Á propos, abych nepominul tvrzení dr.Schwartze, že "někteří lidé, kteří zrovna moc peněz nemají, odmítají MHD jezdit a mají spočítáno, že se jim vyplatí jezdit raději starším vozem z bazaru než MHD", tak každý kdo osobní auto pro provoz po Praze používá mi jistě potvrdí, že právě toto je absolutní ekonomický nesmysl.9001 píše:U toho druhého odstavce bylo myšleno to, že tramvají nejezdí ten co má peníze na provoz po městě. Ne každý kdo má auto má peníze na to aby projezdil denně např. 200 po Praze.
Už jen povinné pojištění odpovědnosti na takovéto vozidlo totiž dosahuje částky vynaložené na roční časovu jízdenku a to neberu v potaz další výdaje na provoz vozidla (nutné opravy, pohonné hmoty, provozní náplně) a časovou ztrátu při používání IAD.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Naši řidiči jsou ohleduplní nejen k řidičům tramvají a mrzí je situace, kdy řidič tramvaje jim neumožní plynulý průjezd nebo je jiným způsobem neochotně blokuje a dokonce ohrožuje. Máme každoročně několik dopravních nehod s tramvají, která jim nedala přednost, když spěchali k nemocnému.
A proto mám já osobně za poslední půlrok na kontě tři, jen díky mé pozornosti odvrácené MU s vozidly ZZSHMP, která mi nedala přednost při jízdě křižovatkou (jedoucí pod majákem, ale bez akustického signálu, tudíž naprosto neidentifikovatelné a v rozporu se zákonem).
Počítám, že dopravních nehod vozů ZZSHMP s tramvajemi bude podstatně víc zaviněných ze strany ZZSHMP, přestože přiznávám, že podrobnou statistiku k dispozici nemám...
Představa, že vyženete lidi z jejich aut, na které mají peníze a která si koupili právě proto, aby nemuseli jezdit smradlavými a špinavými tramvajemi plné páchnoucích bezdomovců, kapsářů i úchylů, je demagogická.
Tady tak nějak "pan ředitel" pomíjí fakt, že v Praze je v současnosti poměr OA na obyvatele větší než 1, tudíž těch více než 56% občanů hlavního města využívajících denně MHD, se rekrutuje i z těch, co dle něj "mají peníze na to, aby si koupili auta právě proto, aby nemuseli jezdit smradlavými a špinavými tramvajemi plnými páchnoucích bezdomovců, kapsářů i úchylů..."
Tady jeho teorie toho, že "smradlavou a špinavou tramvají" jezdí jen ten, kdo na auto nemá, poněkud kulhá...
A proto mám já osobně za poslední půlrok na kontě tři, jen díky mé pozornosti odvrácené MU s vozidly ZZSHMP, která mi nedala přednost při jízdě křižovatkou (jedoucí pod majákem, ale bez akustického signálu, tudíž naprosto neidentifikovatelné a v rozporu se zákonem).
Počítám, že dopravních nehod vozů ZZSHMP s tramvajemi bude podstatně víc zaviněných ze strany ZZSHMP, přestože přiznávám, že podrobnou statistiku k dispozici nemám...
Představa, že vyženete lidi z jejich aut, na které mají peníze a která si koupili právě proto, aby nemuseli jezdit smradlavými a špinavými tramvajemi plné páchnoucích bezdomovců, kapsářů i úchylů, je demagogická.
Tady tak nějak "pan ředitel" pomíjí fakt, že v Praze je v současnosti poměr OA na obyvatele větší než 1, tudíž těch více než 56% občanů hlavního města využívajících denně MHD, se rekrutuje i z těch, co dle něj "mají peníze na to, aby si koupili auta právě proto, aby nemuseli jezdit smradlavými a špinavými tramvajemi plnými páchnoucích bezdomovců, kapsářů i úchylů..."
Tady jeho teorie toho, že "smradlavou a špinavou tramvají" jezdí jen ten, kdo na auto nemá, poněkud kulhá...
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
To by bylo na věčnou debatu... elektrárny zase mají mnohem větší účinnost oproti spalovacím motorům, frakční destliace ropy taky není "zadarmo". V globálním měřítku je elektřina opravdu ekologičtější.Jabberwocky píše:K tomu je ovšem nutno připočítat vytěženou krajinu, případně problém uložení jaderného odpadu. Já také nemám rád auta v ulicích, ale úplně jednoduché to s tou elektřinou zase není... Bohužel
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
K tomu je ovšem nutno připočítat vytěženou krajinu, případně problém uložení jaderného odpadu. Já také nemám rád auta v ulicích, ale úplně jednoduché to s tou elektřinou zase není... Bohužel :-(I.am.good píše:Proto se také učí, že v místě provozu ekologické. Přesto ta energie na tramvaj čoudí a smrdí míň, jak energie na auta .) A navíc v místě elektrárny se to dosti "rozmělňuje" ty zplodiny, ale ve městě to jde od aut přímo naférovku tobě do plic. :(((
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Mno v bodě 11 s ním do puntíku souhlasím, jak jsem zde také již uváděl, i já zažil odmítnutí cestujícího při žádosti o "vyčištění" vozu od závadné osoby. Navíc všem zde doporučuji jízdu vozem 8712 (dnes linak 7), při nástupu v UD jsem také dosti zděšen, špinavá (hooodně nad normál) podlaha, olysalé a šíleně špinavé sedačky..... Vrchol tomu dodal jakýsi bezdomovec, přistoupivší na zastávce Na homoli. V tom okamžiku to byla přesně tramvaj dle popisu páně Schwarze. A takovéto otřesné zážitky se do paměti vryjí mnohem snáz, než to, že cestující cestoval na druhou stranu třeba hezkým novým progressem.
Jinak se mi pořád nelíbí, jak v závěru napsal, že jsou si všichni rovni, tak proč preference, proč samostatná tělesa. Rovni si všichni jsme (teoreticky, ale dejme tomu ). Ale zkuste si (je to mnohokrát též řešeno) řídit v pražské dopravní špičce tramvaj a automobil. V tomto si totiž rovni nejsme. Řidič osobního vozu v případě nutnosti je schopen na velice krátké vzdálenosti zastavit vozidlo. Anebo v případě náhlého ohrožení případně i strhnout řízení mimo možnou kolizi. Takovéto možnosti ale řidič tramvaje nemá. Prostě srovnávání tramvaje a automobilu je naproto nemožné téměř ze všech důvodů, společné mají maximálně to, že přepravují cestující. Ostatně to má společná jakákoliv doprava na světě. Navíc proti MUDr. Schwarzovi se sice ozvali tramvajáci a on to řeší jako dá se řící lidský spor. Jenže to lidský spor není, tramvaj se sama neozve, že neumí to, co automobil. Je třeba vyřešit soužití dvou takto rozdílných dopravních prostředků. A právě proto, že jsou odlišné, tak je nejlepší řešení oddělený tramvajový pás.
A k preferenci? V případě té je spíš otázka, co je lepší pro společnost. Je lepší pro společnost to, že všichni budou stát v zácpě, anebo to, že
většina tu zácpu objede??? Vždyť tak, jak nikdo nenutí nikoho jezdit tramvají, tak přece potom to může být i naopak a ten, co jede tramvají si řekne - pojedu autem, hezky to město ucpu ještě víc a budu obtěžovat ostatní. Já bych tedy preferenci a samostatná tělesa zrušil, tramvaje bych začlenil meti normální automobily. Aby ta tramvaj nikoho neobtěžovala. Ale potom požaduji, aby každý automobil měl např. výfuk vyvedený do nitra vozu, neboť ten automobil mě velice mnoho obtěžuje svými zplodinami a zápachem. V ostatním mě již neomezuje a neobtěžuje automobil, ale řidiči a ty zde nemíním komentovat, stejně jako řidiče tramvají.
Jak to tedy je? Vezmu-li veškerá tramvajová vozidla, co jsou v Praze, a seřadím je za sebou, tak zaberou cca 15km na délku. Vezmu-li všechny automobily a seřadím je za sebou, tak při uvažované délce 3m/auto mi utvoří frontu dlouhou 3000km. Teď vezměme, že tramvaje přepraví cca 20% veškerých osob cestujících během dne po městě. Osobní automobily cca 50%. Automobily tedy přepraví dejme tomu tomu třikrát tolik více osob, ale zaberou u toho DVĚSTĚKRÁT více prostoru. Dále - automobily vyprodukují X tun splodin, tramvaje NULA. Také o hluku by se dalo mluvit, zcela jistě veškerá vozidla průměrně denně hlučí mnohem více, jak všechny tramvaje. A takto by se dalo pokračovat dále. Ve všem měřítkách, která budou zahrnovat zájmy více lidí (tedy veřejnosti) vyhrává tramvaj. Proto je to též veřejná hromadná doprava. Proto, pane, si zalouží větší práva, než automobil. Nebo snad chcete říci, že již neplatí pravidlo "jednotlivec se má podřídit potřebám většiny"?
Jinak se mi pořád nelíbí, jak v závěru napsal, že jsou si všichni rovni, tak proč preference, proč samostatná tělesa. Rovni si všichni jsme (teoreticky, ale dejme tomu ). Ale zkuste si (je to mnohokrát též řešeno) řídit v pražské dopravní špičce tramvaj a automobil. V tomto si totiž rovni nejsme. Řidič osobního vozu v případě nutnosti je schopen na velice krátké vzdálenosti zastavit vozidlo. Anebo v případě náhlého ohrožení případně i strhnout řízení mimo možnou kolizi. Takovéto možnosti ale řidič tramvaje nemá. Prostě srovnávání tramvaje a automobilu je naproto nemožné téměř ze všech důvodů, společné mají maximálně to, že přepravují cestující. Ostatně to má společná jakákoliv doprava na světě. Navíc proti MUDr. Schwarzovi se sice ozvali tramvajáci a on to řeší jako dá se řící lidský spor. Jenže to lidský spor není, tramvaj se sama neozve, že neumí to, co automobil. Je třeba vyřešit soužití dvou takto rozdílných dopravních prostředků. A právě proto, že jsou odlišné, tak je nejlepší řešení oddělený tramvajový pás.
A k preferenci? V případě té je spíš otázka, co je lepší pro společnost. Je lepší pro společnost to, že všichni budou stát v zácpě, anebo to, že
většina tu zácpu objede??? Vždyť tak, jak nikdo nenutí nikoho jezdit tramvají, tak přece potom to může být i naopak a ten, co jede tramvají si řekne - pojedu autem, hezky to město ucpu ještě víc a budu obtěžovat ostatní. Já bych tedy preferenci a samostatná tělesa zrušil, tramvaje bych začlenil meti normální automobily. Aby ta tramvaj nikoho neobtěžovala. Ale potom požaduji, aby každý automobil měl např. výfuk vyvedený do nitra vozu, neboť ten automobil mě velice mnoho obtěžuje svými zplodinami a zápachem. V ostatním mě již neomezuje a neobtěžuje automobil, ale řidiči a ty zde nemíním komentovat, stejně jako řidiče tramvají.
Jak to tedy je? Vezmu-li veškerá tramvajová vozidla, co jsou v Praze, a seřadím je za sebou, tak zaberou cca 15km na délku. Vezmu-li všechny automobily a seřadím je za sebou, tak při uvažované délce 3m/auto mi utvoří frontu dlouhou 3000km. Teď vezměme, že tramvaje přepraví cca 20% veškerých osob cestujících během dne po městě. Osobní automobily cca 50%. Automobily tedy přepraví dejme tomu tomu třikrát tolik více osob, ale zaberou u toho DVĚSTĚKRÁT více prostoru. Dále - automobily vyprodukují X tun splodin, tramvaje NULA. Také o hluku by se dalo mluvit, zcela jistě veškerá vozidla průměrně denně hlučí mnohem více, jak všechny tramvaje. A takto by se dalo pokračovat dále. Ve všem měřítkách, která budou zahrnovat zájmy více lidí (tedy veřejnosti) vyhrává tramvaj. Proto je to též veřejná hromadná doprava. Proto, pane, si zalouží větší práva, než automobil. Nebo snad chcete říci, že již neplatí pravidlo "jednotlivec se má podřídit potřebám většiny"?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Reakce ředitele ZZS na diskuzi na DP-Areně
Je to sice líp zformulovaný, ale blít se mi chce pořád...
Je to sice líp zformulovaný, ale blít se mi chce pořád...
Schwarz a jeho vyjádření
K panu Schwarzovi. Nejprve stojí za to říct, že jeho vyjádření z DP-Arény na jeho vlastní žádost již zmizelo...
Nicméně všichni si ho dobře pamatujeme. Pokud se ředitel Schwarz domnívá, že tramvaje překážení v provozu autům, tak se mýlí. Vozidel MHD se v provozu obecně pohybuje tak málo, že jen těžko mohou být významnou příčinou takových dopravních komplikací, jaké zažívá Praha. Jsou to právě auta a jejich velké množství, které zhoršuje dopravní situaci ve městě a průjezd složek IZS jednoduše tím, že v době přetížení komunikací blokují dopravní prostor určený pro silniční provoz.
Pan Schwarz by měl být naopak rád za každou tramvaj, a zvláště pak tramvaj preferovanou, protože ta veze takové množství lidí, kteří by při použití auta v případě natěsnání vozidel i těsně za sebe vytvořili kolonu dlouhou půl kilometru. Místo ponižování by měl naopak děkovat lidem, kteří tramvají jezdí (tramvaje odvedou cca 20 % všech přepravních výkonů ve městě), protože kdyby s nimi nejeli, tak by také mohli použít auto a je jasné, že všem motoristům by se po městě jezdilo ještě mnohem hůře než nyní.
Stejně tak je nesmyslná myšlenka, že bumlíky stojí za dopravními kolapsy... A zničená kola aut? Sleduji dopravní značení, nejezdím jako blázen a ještě se mi nestalo, že bych na bumlík někdy najel... A jak vnímá pan ředitel fakt, že na mnoha místech ubylo díky instalaci bumlíku nehod při souběžné jízdě tramvají a aut, že ubylo vzájemné zdržování IAD x MHD, že ubylo aut parkujících vedle kolejí a nutících ostatní k nepohodlnému objíždění?
K provozu vozidel IZS po kolejích a k panem Schwarzem tolik napadané rekonstrukci tratí do stavu, že po nich není možné jezdit silničním vozidlem vs. zvyklosti ze zahraničí:
Zatímco v zahraničí jsou tratě mimo centrum města realizovány převážně formou otevřeného svršku, po kterém se autem samozřejmě jezdit nedá, v Praze vznikaly tratě v obdobných místech většinou formou velkoplošných panelů, po kterých se jezdit dá. To možná vedlo k tomu, že si leckdo zvyknul na to, že koleje lze použít i pro jízdu autem.
Nicméně tramvajová doprava je svým charakterem značně odlišná od automobilové. A trať není silnice, nýbrž by měla být vnímána jakožto dráha, čili prostor pro drážní vozidla. Vždyť tramvaje také obvykle nemohou jezdit po silnici a nikdo se tomu nepodivuje. Tak proč by to mělo být naopak?
Není tedy pravda ani to, že všude v zahraničí, na rozdíl od Prahy, jezdí po kolejích běžně auta. Naopak, míra oddělení provozu IAD od tramvají a tedy preference MHD touto formou je v Praze stále poměrně malá.
Pokud by tramvaje v Praze nebyly (což by si možná pan Schwarz přál), tak by se na místě kolejí pravděpodobně nacházel zelený pás porostlý dřevinami, nebo by ulice byly zkrátka užší, bez středového dělícího pásu. V obou případech je zřejmé, že sanitky by nemohly tyto neexistující koleje využívat. Naopak, díky existenci tramvají je dnes v Praze leckde umožněn sanitkám rychlejší průjezd. Paradox, že?
Z vyjádření pana Schwarze mám pocit, že veškerou svou kvalifikaci pro vyjadřování k dopravě získal v okamžiku, kdy v ruce držel volant.
Jako osoba veřejná, navíc v takové funkci, by se podle mého pan názoru neměl pan Schwarz vyjadřovat způsobem, který poškozuje město, jeho občany a nakonec i jeho samotného. Pokud mu někdo uvěří, možná skutečně z MHD přesedne do auta (které má dnes stejně k dispozici skoro každý) a bude dalším, kdo v nekonečné koloně aut bude více a více zdržovat ředitele ZZSHMP a sanitky.
Nicméně všichni si ho dobře pamatujeme. Pokud se ředitel Schwarz domnívá, že tramvaje překážení v provozu autům, tak se mýlí. Vozidel MHD se v provozu obecně pohybuje tak málo, že jen těžko mohou být významnou příčinou takových dopravních komplikací, jaké zažívá Praha. Jsou to právě auta a jejich velké množství, které zhoršuje dopravní situaci ve městě a průjezd složek IZS jednoduše tím, že v době přetížení komunikací blokují dopravní prostor určený pro silniční provoz.
Pan Schwarz by měl být naopak rád za každou tramvaj, a zvláště pak tramvaj preferovanou, protože ta veze takové množství lidí, kteří by při použití auta v případě natěsnání vozidel i těsně za sebe vytvořili kolonu dlouhou půl kilometru. Místo ponižování by měl naopak děkovat lidem, kteří tramvají jezdí (tramvaje odvedou cca 20 % všech přepravních výkonů ve městě), protože kdyby s nimi nejeli, tak by také mohli použít auto a je jasné, že všem motoristům by se po městě jezdilo ještě mnohem hůře než nyní.
Stejně tak je nesmyslná myšlenka, že bumlíky stojí za dopravními kolapsy... A zničená kola aut? Sleduji dopravní značení, nejezdím jako blázen a ještě se mi nestalo, že bych na bumlík někdy najel... A jak vnímá pan ředitel fakt, že na mnoha místech ubylo díky instalaci bumlíku nehod při souběžné jízdě tramvají a aut, že ubylo vzájemné zdržování IAD x MHD, že ubylo aut parkujících vedle kolejí a nutících ostatní k nepohodlnému objíždění?
K provozu vozidel IZS po kolejích a k panem Schwarzem tolik napadané rekonstrukci tratí do stavu, že po nich není možné jezdit silničním vozidlem vs. zvyklosti ze zahraničí:
Zatímco v zahraničí jsou tratě mimo centrum města realizovány převážně formou otevřeného svršku, po kterém se autem samozřejmě jezdit nedá, v Praze vznikaly tratě v obdobných místech většinou formou velkoplošných panelů, po kterých se jezdit dá. To možná vedlo k tomu, že si leckdo zvyknul na to, že koleje lze použít i pro jízdu autem.
Nicméně tramvajová doprava je svým charakterem značně odlišná od automobilové. A trať není silnice, nýbrž by měla být vnímána jakožto dráha, čili prostor pro drážní vozidla. Vždyť tramvaje také obvykle nemohou jezdit po silnici a nikdo se tomu nepodivuje. Tak proč by to mělo být naopak?
Není tedy pravda ani to, že všude v zahraničí, na rozdíl od Prahy, jezdí po kolejích běžně auta. Naopak, míra oddělení provozu IAD od tramvají a tedy preference MHD touto formou je v Praze stále poměrně malá.
Pokud by tramvaje v Praze nebyly (což by si možná pan Schwarz přál), tak by se na místě kolejí pravděpodobně nacházel zelený pás porostlý dřevinami, nebo by ulice byly zkrátka užší, bez středového dělícího pásu. V obou případech je zřejmé, že sanitky by nemohly tyto neexistující koleje využívat. Naopak, díky existenci tramvají je dnes v Praze leckde umožněn sanitkám rychlejší průjezd. Paradox, že?
Z vyjádření pana Schwarze mám pocit, že veškerou svou kvalifikaci pro vyjadřování k dopravě získal v okamžiku, kdy v ruce držel volant.
Jako osoba veřejná, navíc v takové funkci, by se podle mého pan názoru neměl pan Schwarz vyjadřovat způsobem, který poškozuje město, jeho občany a nakonec i jeho samotného. Pokud mu někdo uvěří, možná skutečně z MHD přesedne do auta (které má dnes stejně k dispozici skoro každý) a bude dalším, kdo v nekonečné koloně aut bude více a více zdržovat ředitele ZZSHMP a sanitky.
Naposledy upravil(a) Grossák dne 08.5.2007 17:40, celkem upraveno 2 x.