Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Příspěvek od DPmPET » 29.6.2007 13:03

Quetzalcoatl píše:Včer jsem viděl naskládané panely na vagonech v Radotíně. Neví někdo kam půjdou?
Nevím jestli je to pro Prahu?Ale nové panely příjdou na Štefánikův most,Palackého most-Lidická,Karlovo náměstí.
DPmPET 8-)

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quetzalcoatl » 28.6.2007 23:33

Včer jsem viděl naskládané panely na vagonech v Radotíně. Neví někdo kam půjdou?

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

reko v minský

Příspěvek od Matošo » 28.6.2007 22:06

Bezva, tak to teďka rozhrabali i tady u nás. Koukli se na zoubek oblouku, po kterym najíždí zespoda z Vršovický 4.
Randál jak při náletu, sbíječky, starý Tatrovky a bůhví co ještě.
Snad jim to nebude trvat celou noc, ráno v 8:00 mám zkoušku a nerad bych probděl celou noc.

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: TT-Albertov -Otakarova

Příspěvek od Matošo » 28.6.2007 21:50

DPmPET píše:Samozřejmě by bylo super rekonstruovat tramvajovou tratˇ od jednoho kolejového uzlu na druhý.Ale zde popisovaná tratˇ je ve slušném stavu od některých tram.tratí které bych radši ani nejmenoval.Vyměnilyse panely a kolejnice v obloucích Ostrčilovo náměstí a v podjezdu v Jaromírově ulici a oblouk na Fidlovačce,kde to bylo opravdu hodně žalostném stavu,a je taky vidět přístup DP do jakého extrému to nechá doject.
DPmPET 8-)
Já teda nevim, ale teď tam chodím pěšky opravdu často (do hotlinera mě nokdo nedostane - navíc je to pěšo mnohem rychlejší), ale rozhodně mi ta trať nepříjde nějak extra suprová, jsou tam dost velký prohnutiny na tý rovný části. A ten oblouk u hotelu Union byl taky lahůdka - ve směru dc obě kolejnice zlomený...

Je teda fakt, že jsem se taky zamýšlel nad tím, proč to DP nechá zajít až do tak kritickýho stavu. Tady se asi dloho nic nestalo, tak to nechali být, ale že se prodloužil průjezd tramvají 1 - 2 minuty, to je asi nezajmalo. Ostatně přístup k rekonstrukci je vidět i z Palačáku. Kdyby se to opravilo už dřív, neměli by rozkřápnutý dvě trmavaje....

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

TT-Albertov -Otakarova

Příspěvek od DPmPET » 28.6.2007 21:22

Samozřejmě by bylo super rekonstruovat tramvajovou tratˇ od jednoho kolejového uzlu na druhý.Ale zde popisovaná tratˇ je ve slušném stavu od některých tram.tratí které bych radši ani nejmenoval.Vyměnilyse panely a kolejnice v obloucích Ostrčilovo náměstí a v podjezdu v Jaromírově ulici a oblouk na Fidlovačce,kde to bylo opravdu hodně žalostném stavu,a je taky vidět přístup DP do jakého extrému to nechá doject.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatlačovací guma ve velkoplošných panelech

Příspěvek od Matošo » 28.6.2007 21:06

DPmPET píše:Špatně zatlačení strojní zatlačovačkou bych vyvrátil.Guma je na strojní zatlačovačce navinuta na 4 bubnech a pomalou rychlostí se zatlačuje 2 bačkorami v nichž jsou celkem 4 úzká kola na šířku zatlačovací gumy.Guma se maže mazivem(šampon)
DPmPET 8-)

Nedávno jsem si ji prohlížel a taky bych souhlasil s tím, že zatlačovačka za to nemůže (i když má dost odzatlačováno - r.v. 1963).
Jen jsem se pozastavoval nad tím, že "nová" trať vypsdá úplně stejně jako ta stará - jen má šedivý a ne béžový panely...

Taky je mi divný, jak se celá rekonstrukce dělá. Je to rozhrabaný asi na třech místech (Ostrčil, Albertov a Svobodova u kdysi Fiatu), což podle mě neni úplně šťastné řešení, neboť pracovní stroje musí přejíždět pořát tam a spátky, místo toho, aby se začlo třeba na Albertově a skončilo u Fidlovačky.

Navíc si nejsem zcela jist, jestli se v Nuslích vymění všechny panely. Protože jestli ne, tak toho můžou rovnou nechat, trať je tam ve strašnym stavu, ale označený na výměnu jsou jenom některý BKVčka...

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Zatlačovací guma ve velkoplošných panelech

Příspěvek od DPmPET » 28.6.2007 20:42

Matošo píše:taky mi připadá, že ta upevňující guma (nebo jak se to jmenuje... - prostě to z obou stran kolejí v BKV) je hlavně u Fidlovačky dost mizerně zatlačená. Jsou tam místa (převážně v tom oblouku k Otakarce), kde třeba jí je jenom tak půl metru, pak je asi 10 cm nic, pak zase třeba 20 cm guma a zase 10 cm díra. Nevim, třeba je to naschvál, ale mě se to teda nezdá... :smt087

Nevím jestli je to samotnou kvalitou gumy nebo vlivem extrémních teplot(Horko) ,tak dochází k natažení gumy.Tudíž při ochlazení se trhá a smrskává se ,proto vznikají ty mezery .Je pravda že zatlačovací gumu dokážou roztrhat sváry ,zarostlá kolej rzí,vyvalcovaná koruna blokové kolejnice(Ostrá hrana koleje B1).Špatně zatlačení strojní zatlačovačkou bych vyvrátil.Guma je na strojní zatlačovačce navinuta na 4 bubnech a pomalou rychlostí se zatlačuje 2 bačkorami v nichž jsou celkem 4 úzká kola na šířku zatlačovací gumy.Guma se maže mazivem(šampon)
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matošo » 26.6.2007 17:43

taky mi připadá, že ta upevňující guma (nebo jak se to jmenuje... - prostě to z obou stran kolejí v BKV) je hlavně u Fidlovačky dost mizerně zatlačená. Jsou tam místa (převážně v tom oblouku k Otakarce), kde třeba jí je jenom tak půl metru, pak je asi 10 cm nic, pak zase třeba 20 cm guma a zase 10 cm díra. Nevim, třeba je to naschvál, ale mě se to teda nezdá... :smt087

fibou
Uživatel
Příspěvky: 356
Registrován: 12.10.2006 14:55
Bydliště: Praha Hloubětín

Příspěvek od fibou » 26.6.2007 16:13

Už se těšim na srpen. Na Náměstí Republiky znova předělávají (už déle) dlažbu mezi a u kolejí. A hle -1) všude je bordel a asfaltem sou politý i dlažební kostky. 2) Ve žblácích jsou šutry a někde tak ASFALT! Moc hezký!

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Rekonstrukce tramvajové křižovatky Albertov

Příspěvek od DPmPET » 26.6.2007 16:06

Včera sem se zastavil na rekonstruované křižovatce a musím podoknout že firma Hans Wendel se moc nepředvedla a divím se že takováhle firma může dostat zakázku na tyto práce.
1 postřeh:za rozvětvením 1x6 směr Botanická zahrada sem nepochopil na koleji z centra zdeformovaný mírný oblouk který začíná od dilatačního přechodového kusu(B1 a NT1).Takže tam vznikl pěkný esíčkový úkaz.
2 postřeh:v rozvětvení 1x6 od ex.nádraží Vyšehrad jsem si povšiml v obou vitřních spojovacích obloucích od 4srdce dvou zlomených kolejí již svařených,takže koleje jsou zlomené cirka asi 2 cm,je to vidět ve svárech a po chůzy po pražcích.
3 postřeh:Podbití kolejové konstrukce je nekvalitně provedené,protože se podbíjejí takzvaně jenom hlavy pražců a ne celé pražce,hlavně u kolejové konstrukce je to potřeba,což firma Hans Wendel s.r.o neprovádí a na kolejové konstrukci Stírka to bylo krásně vidět ,kde to bylo podbité(Hlavy pražců) a prostředky pražců byly duté.
4 postřech:Debatu o povrchu této křižovatky radši nebudu rozvíjet,protože k tomu mám svůj názor a do této lokality toto zhotovení vůbec nepatří.
DPmPET 8-)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 06.6.2007 10:51

MOp píše:Ano, Ječná je velice povedená! Ale na takový oblouk v klasice co je před Hlavním nádražím to stejně nemá..
to si děláš srandu, nebo to myslíš vážně?
asi 25m po rozjezdu ze zast. Hl. nádr. směr Sen. nám. to tak svinsky kopne, že bych ten oblouk jako příklad fakt nedával - zhoršuje se to postupně, takže bude hůř

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 06.6.2007 10:39

Ano, Ječná je velice povedená! Ale na takový oblouk v klasice co je před Hlavním nádražím to stejně nemá..

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 06.6.2007 10:34

Vím, že budu za to kamenován, ale radši dobře provdená repanelizace v celém úseku Korunní, než nic nebo 300 metrů klasiky. Když se podívám na Ječnou, tak vidím, že i repanelizace může dopadnout dobře. Samozřejmě je i mnoho negativních příkladů, třeba ve Spálené se 10 let po kompletní repanelizaci propadají žlaby v panelech, ale to je bohužel asi vada výrobku a ne konstrukce trati jako takové. Já bych prostě panely zcela nezavrhoval, mám pocit, že posledních několik let dopadají opravy trati v panelech docela dobře - myslím tedy ty opravy, kde se pokládají nové panely na novou živičnou vrstvu a ne akce typu loňský Palackého most

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Příspěvek od KGX 63 » 05.6.2007 23:38

To by se u rekonstrukcí muselo myslet trochu dopředu. Ovšem začíná se blýskat na lepší časy... :) Změny se už brzy dostaví. BKV tady ještě dlouho budou, zvykejte si.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 05.6.2007 23:33

MOp píše:Jenže Korunní repanelizace.. :-(
To je potom snad škoda práce... ](*,)

Odpovědět