Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zdeněk
Uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 19.12.2005 20:45
Bydliště: Kdysi konečná...mj. šestky

Příspěvek od Zdeněk » 23.6.2007 17:11

PvvS píše:Sedne mi Ulf , jinak asi zadna z neplnoNP vede RT6 nasledovana vektrou
ULF, souhlasím.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1398
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 23.6.2007 16:55

Sedne mi Ulf , jinak asi zadna z neplnoNP vede RT6 nasledovana vektrou

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 23.6.2007 14:10

PvvS píše:Ale obcas se to nepodari. Jediny , co ve me evokuje toto celo http://web.ncf.ca/fe177/images/tramway2.jpg je pisoar . A to asi ucelem nebylo.
ale podařilo se to. jinak by tě nenapadl ten pisoar :lol:
docela by mě zajímalo, která 100% nízkopodlažní článková tramvaj je pro vás nejhezčí....
navrhněte typy vozů...pak uděláme anketu a jsem zvědavej která vyhraje

admirak

Příspěvek od admirak » 23.6.2007 12:06

ad Pvvs: Docela mi to připomíná hlavu tohoto dinosaura http://www.islandsofadventure.com/jpra.jpg

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1398
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 23.6.2007 11:07

Ale obcas se to nepodari. Jediny , co ve me evokuje toto celo http://web.ncf.ca/fe177/images/tramway2.jpg je pisoar . A to asi ucelem nebylo.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 23.6.2007 10:53

čelo T3 má evokovat svěžost 60. let ,uvolněnost a eleganci. a podle samotného architekta mělo připomínat (tedy celek tramvaje) rybu, která s elegancí pluje městem.
pokud se podíváme na původní návrh designu tak je to docela pravděpodobné. desing hledá inspiraci a záleží na jeho tvůrci v čem.
Kotas měl jednou prohlásit, že wana má takový desing proto, aby ukázala zastaralost pražských tramvají a především jejich designu (drtivá většina vozů ze 60. let) a návrat ke slávě trolejbusů. Pokud má tedy Praha oblibu v 60. letech (nové tramvaje se stejným designem jako o 40 let starší kolegyně) nedivil bych se pak "šinkanzenu". ten vznikl také v 60. letech a pokud Kotas něco takového vytvořil, bral to pravděpodobně jako výsměch pražské, potažmo české konzervativní společnosti.

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quetzalcoatl » 22.6.2007 23:02

Poslední dobou se mi zdá, že moderní design musí něco připomínat, něco evokovat nebo vypadat podobně jako... Může mi to nějaký teoretik umění vysvětlit? Knihovna má evokovat "cosi organického", Střížkov zase velrybu, ta věc o příspěvek níž loď. Co má připomínat třeba třeba kardausovské čelo? "Interakci s městěm a jeho obyvateli", nebo je prostě udělané tak, protože je pěkné? Už aby tohle období přešlo.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 22.6.2007 20:36

nenavrhoval podobu rekonstruované KT8 taky Kotas? Pelikán není špatný architekt, např. Astry měli na svojí dobu velice moderní design, čela 81-71M jsou také povedená, jen ty wany .....
na fotce je tramvaj pro francouzské město Marseille....krásné a historické město jehož centrem vede nová tramvajová trať....a nikdo si na desing neztěžuje...to jen tady v ČR máme nejradši desing T3 a proto ho mají i T3RPV ačkoliv se jejich skříň vyrábí úplně nová, a varia vychází koncepčně z T3 protože je to prostě nejlepší tramvaj....to co je nové je špatné
k foto: návrh designu tramvaje má připomínat loď neboť Marseille je významný přístav, takže tramvaj od Kotase bude vypadat jako Karlův most nebo chrám sv. Víta ale určitě ne jako šinkanzen, nejsme přeci v Tokiu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Hypertajná tramvaj

Příspěvek od Neral » 22.6.2007 17:57

Smurfx píše:Ale vždyť přece jezdí, jenže v tunelu :) . M1 jsou přece jeho práce
Jo, jasně, to vím. :) Měl jsem na mysli tramvaje, jenom jsem to nějak špatně formuloval. :wink:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 22.6.2007 13:23

Já taky doufám, že za to pořádně zaplatili. Zvlášť, když je to na několika místech na internetu...

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1418
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 22.6.2007 12:47

Absolut píše:Jéje, tady se toho stalo. Na obrázku v plátku 24hodin je samozřejmě vizualizace LT38 z roku 1998 a na obrázek 15T, který už je na světě nějaký ten půlrok, si musíte počkat do oficiálního představení tohoto vozu.
Pevně doufám, že redakce 24H (stejný vydavatel jako Blesk) za ten supertajný obrázek pořádně zaplatila :D . Poučení pro příště.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 22.6.2007 12:43

Jo a co se týče Pelikána, tak bych tolik nepoomlouval. Práce architekta dopravních prostředků ani dopravních staveb není jednoduchá.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 22.6.2007 12:42

Jéje, tady se toho stalo. Na obrázku v plátku 24hodin je samozřejmě vizualizace LT38 z roku 1998 a na obrázek 15T, který už je na světě nějaký ten půlrok, si musíte počkat do oficiálního představení tohoto vozu.

kombi
Uživatel
Příspěvky: 16
Registrován: 29.10.2006 22:56
Bydliště: Toho času Fort Lauderdale, FL

Příspěvek od kombi » 21.6.2007 22:03

7080 píše:Jen né žádnou Pelikánovinu. Ostravské wany se mi nelíbí a to co udělal v rekonstruovaných vozech metra taky nic extra. A o vnitřku 14T víme každý své.
Kam se hrabe rekonstrukce metra na jeho supervlak 6MT. To je teprve síla! Hlavně doufám, že si Škodovka zase neprosadí ta malá pitomá světla jako u 14T. A přitom její původní návrh byl tak krásný...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1614
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Hypertajná tramvaj

Příspěvek od DavidD » 21.6.2007 19:39

Designer píše:Podle mě LT38 s designem 15T opravdu nemá nic společného. Spíš podle unikajících informací o podobě se Šinkanzenem by se třeba mohla podobat Kotasově Pendolinu, které se nikdy nevyrobilo. http://spz.logout.cz/vozidla/680/680_projekt98.html Nu, uvidíme, ale Kotas mívá nadčasový design, který zpravidla nikoho neurazí, takže se asi máme na co těšit :wink: Byla by sranda, kdyby tenhle nákres byl v zítřejším vydání deníku 24 hodin :lol:
Po dnešku bych se ani nedivil...

Odpovědět