Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 25.6.2007 19:29

Matošo píše:EXKLUZIVNĚ: Nová tramvaj pro Prahu - Škoda 15t
20.6.2007 12:17

Pražskou MHD poslední dobou zmítá jedna aféra za druhou. Generální ředitel, který nemá o fungování dopravy ani potuchy, nebo již zmíněná kontroverzní tramvaj Škoda 14t "Porsche", která je cestující veřejností prakticky zavrhnuta. Výrobce Škoda Transportation tudíž usoudil, že spolupráce se studiem Porsche design nebyla zrovna krokem správným směrem a tak se rozhodl, že novou obří zakázku na 250 tříčlánkových tramvají pro hlavní město svěří po designové stránce úspěšnějšímu partnerovi, designstudiu pana Patrika Kotase. Ten již v minulosti spolupracoval na vozech RT6, jejich vývoj však krachující ČKD nedokázalo dokončit a čtyři vozy stojí již 10 let v Pankrácké vozovně. DP se sice snaží vozy uvést do provozu, špatně zvolená koncepce však vše velice komplikuje. Design vozů RT6 však byl hodnocen natolik pozitivně, že právě nová Škoda 15t by se jim měla velice přiblížit. My Vám exkluzivně představujeme skicu vozu 15t, jehož design by se již neměl nijak výrazně měnit.
Zdá se mi to nebo se skutečně jedná o projekt ČKD LT38?

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 25.6.2007 17:32

blábol par excellence

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matošo » 25.6.2007 17:23

EXKLUZIVNĚ: Nová tramvaj pro Prahu - Škoda 15t
20.6.2007 12:17

Pražskou MHD poslední dobou zmítá jedna aféra za druhou. Generální ředitel, který nemá o fungování dopravy ani potuchy, nebo již zmíněná kontroverzní tramvaj Škoda 14t "Porsche", která je cestující veřejností prakticky zavrhnuta. Výrobce Škoda Transportation tudíž usoudil, že spolupráce se studiem Porsche design nebyla zrovna krokem správným směrem a tak se rozhodl, že novou obří zakázku na 250 tříčlánkových tramvají pro hlavní město svěří po designové stránce úspěšnějšímu partnerovi, designstudiu pana Patrika Kotase. Ten již v minulosti spolupracoval na vozech RT6, jejich vývoj však krachující ČKD nedokázalo dokončit a čtyři vozy stojí již 10 let v Pankrácké vozovně. DP se sice snaží vozy uvést do provozu, špatně zvolená koncepce však vše velice komplikuje. Design vozů RT6 však byl hodnocen natolik pozitivně, že právě nová Škoda 15t by se jim měla velice přiblížit. My Vám exkluzivně představujeme skicu vozu 15t, jehož design by se již neměl nijak výrazně měnit.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 25.6.2007 16:54

hoď sem přímo obsah, píše mi to totiž tohle, MOp bude vědět proč a NENAPÍŠE TO SEM.

fibou
Uživatel
Příspěvky: 356
Registrován: 12.10.2006 14:55
Bydliště: Praha Hloubětín

Příspěvek od fibou » 25.6.2007 16:49


Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Příspěvek od Marek B. » 25.6.2007 15:26

Osobně považuji za nejlepší Kotasův design LT 24, 36 a 38, který se bohužel díky krachu ČKD nikdy nerealisoval. Je hodně podobný M1 a perfektní by bylo, kdyby podobný design dal Kotas i 15T

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 24.6.2007 23:50

PvvS píše:I u kotasa dela lak hodne. Puvodni hranatej lak oddeluje cela od vozu a ty vypadaj jak spatne prilepeny.
No jo, ono se to snad od začátku prezentovalo jako čelo a la RT6, napasovaný na ... (doplňte si typ z ČKD dle libosti). Třeba to tak dopadne i s 15T.

OT: ULF podle mě vypadá rozsekaně, kdyby natřeli "portály" jako články, bylo by to lepší. Ale co tu ještě nikdo nepoznamenal: kdeže je slavná vídeňská červeno/+-bílá "corporate identity", kterou se inspirovala i Praha? :?

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 24.6.2007 22:41

Jabberwocky píše:ULF vypadá hrozně nudně. I když ještě nudnější tramvaje (po stránce designu) mají podle mne v Mnichově ( http://www.tram-muenchen.de/fzg-r2.htm ).
14T se mi líbí, hlavně zvnějšku.
Souhlasím. ULF není ošklivý, ale je neskutečně nudný a unylý. Prostě design o ničem. 14T zaujme, je elegantní a mně se líbí opravdu několikanásobně víc. Jediný co mě irituje je žádná snaha o zamaskování oken v různé úrovni. Trocha barvy nebo protažení oken dolů /nahoru (falešné protažení, pod kterym by byl jenom plech) a bylo by to lepší.

Ale to už do diskuze o 15T moc nepatří že :).

každopádně má tento týden Škodovka představit světu první vizualizaci 15T. Opravdu to snad nebude šinkanzen :)

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 24.6.2007 22:23

Pritom kdyz sem ho tam pajcoval tak to vypadalopriserne, kabina je v uplne jine vysce nez origo anitra, a celkove to k sobe nepatri. Trochu barev a jde to.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 24.6.2007 22:19

PvvS: Ta Astra s té-dvojkovým čelem je absolutně sqělá!!! :-) To bych pustil do ulic a pak už se jenom tiše bavil... ;-)

6514
Uživatel
Příspěvky: 424
Registrován: 07.4.2007 16:44

Guten abend

Příspěvek od 6514 » 24.6.2007 21:40

teraz som ták, ze nevim co bolo skorej:vajce, nebo kurca, lebo mám zoznam po Wiedenské 601 a vysse, a to tiez volaju :ULF

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 24.6.2007 21:21

Nc co clovek to jinej vkus. Osobne se mi libi prave ULF, kvuli jeho jednoduchymu desingu a i vektra je na tom podobne. Naopak mi vubec nesedl pelikan a porse. Jeste max kotase , ovsem v druhym provedeni z autosvetlama (ne ty kulaty velkooky prisery). I u kotasa dela lak hodne Puvodni hranatej lak oddeluje cela od vozu a t yvypadaj jak spatne prilepeny. Ale kdyz se na to da nejaka jednolita barva pod CVR , nebo se rpechod zamaskuje jako v novy verzi brnenskyho laku , tak uz se rozdil celo/vuz/okna minimalizuje a mizi.

Jak zapusobi lak je krasne videt na par nasledujicich fotkach (fotomontazich)

Obrázek


Obrázek

Obrázek

Kde jakykoliv celo vcelku sedne k vozu , hlavne bez prechodu

Tady je videt vyskovy rozdil oken a nasilnej prechod cela a vozu

Obrázek

stejne jako tady , dlouhy zadni okno je od ostatnich i kdyz nastavenych sedou barvou oddeleny a nesedne tam

Obrázek

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 24.6.2007 20:56

ULF vypadá hrozně nudně. I když ještě nudnější tramvaje (po stránce designu) mají podle mne v Mnichově ( http://www.tram-muenchen.de/fzg-r2.htm ).
14T se mi líbí, hlavně zvnějšku. Když jsem ji viděl prvně, měl jsem pocit, jako by v tom bylo zadní čelo T3 obrácené jakoby šikmo nahoru. Nepřijde Vám to tak? Já bych skoro řekl, že to mohl být i záměr...

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel PS » 24.6.2007 19:33

též se připojím k "hlasování", myslím, že 14T má vnější design povedenej, ale nátěr se tolik nepovedl... (ostatně už jsem tu před časem dával takový svůj malý pokus, jak Porchetru podle mě přetřít). ULF se do histrorického města myslím moc nehodí.

Uživatelský avatar
Vulture
Uživatel
Příspěvky: 51
Registrován: 18.9.2005 20:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vulture » 24.6.2007 19:32

Ještě k tomu šinkanzenu, tak ten nebyl jen z šedesátých let, ale šinkanzeny mají i moderní, podobající se opravdu i návrh Kotase na český pendolino z ČKD.....

Odpovědět