Zdá se mi to nebo se skutečně jedná o projekt ČKD LT38?Matošo píše:EXKLUZIVNĚ: Nová tramvaj pro Prahu - Škoda 15t
20.6.2007 12:17
Pražskou MHD poslední dobou zmítá jedna aféra za druhou. Generální ředitel, který nemá o fungování dopravy ani potuchy, nebo již zmíněná kontroverzní tramvaj Škoda 14t "Porsche", která je cestující veřejností prakticky zavrhnuta. Výrobce Škoda Transportation tudíž usoudil, že spolupráce se studiem Porsche design nebyla zrovna krokem správným směrem a tak se rozhodl, že novou obří zakázku na 250 tříčlánkových tramvají pro hlavní město svěří po designové stránce úspěšnějšímu partnerovi, designstudiu pana Patrika Kotase. Ten již v minulosti spolupracoval na vozech RT6, jejich vývoj však krachující ČKD nedokázalo dokončit a čtyři vozy stojí již 10 let v Pankrácké vozovně. DP se sice snaží vozy uvést do provozu, špatně zvolená koncepce však vše velice komplikuje. Design vozů RT6 však byl hodnocen natolik pozitivně, že právě nová Škoda 15t by se jim měla velice přiblížit. My Vám exkluzivně představujeme skicu vozu 15t, jehož design by se již neměl nijak výrazně měnit.
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
- Matošo
- Uživatel
- Příspěvky: 279
- Registrován: 06.6.2007 11:46
- Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
- Kontaktovat uživatele:
EXKLUZIVNĚ: Nová tramvaj pro Prahu - Škoda 15t
20.6.2007 12:17
Pražskou MHD poslední dobou zmítá jedna aféra za druhou. Generální ředitel, který nemá o fungování dopravy ani potuchy, nebo již zmíněná kontroverzní tramvaj Škoda 14t "Porsche", která je cestující veřejností prakticky zavrhnuta. Výrobce Škoda Transportation tudíž usoudil, že spolupráce se studiem Porsche design nebyla zrovna krokem správným směrem a tak se rozhodl, že novou obří zakázku na 250 tříčlánkových tramvají pro hlavní město svěří po designové stránce úspěšnějšímu partnerovi, designstudiu pana Patrika Kotase. Ten již v minulosti spolupracoval na vozech RT6, jejich vývoj však krachující ČKD nedokázalo dokončit a čtyři vozy stojí již 10 let v Pankrácké vozovně. DP se sice snaží vozy uvést do provozu, špatně zvolená koncepce však vše velice komplikuje. Design vozů RT6 však byl hodnocen natolik pozitivně, že právě nová Škoda 15t by se jim měla velice přiblížit. My Vám exkluzivně představujeme skicu vozu 15t, jehož design by se již neměl nijak výrazně měnit.
20.6.2007 12:17
Pražskou MHD poslední dobou zmítá jedna aféra za druhou. Generální ředitel, který nemá o fungování dopravy ani potuchy, nebo již zmíněná kontroverzní tramvaj Škoda 14t "Porsche", která je cestující veřejností prakticky zavrhnuta. Výrobce Škoda Transportation tudíž usoudil, že spolupráce se studiem Porsche design nebyla zrovna krokem správným směrem a tak se rozhodl, že novou obří zakázku na 250 tříčlánkových tramvají pro hlavní město svěří po designové stránce úspěšnějšímu partnerovi, designstudiu pana Patrika Kotase. Ten již v minulosti spolupracoval na vozech RT6, jejich vývoj však krachující ČKD nedokázalo dokončit a čtyři vozy stojí již 10 let v Pankrácké vozovně. DP se sice snaží vozy uvést do provozu, špatně zvolená koncepce však vše velice komplikuje. Design vozů RT6 však byl hodnocen natolik pozitivně, že právě nová Škoda 15t by se jim měla velice přiblížit. My Vám exkluzivně představujeme skicu vozu 15t, jehož design by se již neměl nijak výrazně měnit.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
No jo, ono se to snad od začátku prezentovalo jako čelo a la RT6, napasovaný na ... (doplňte si typ z ČKD dle libosti). Třeba to tak dopadne i s 15T.PvvS píše:I u kotasa dela lak hodne. Puvodni hranatej lak oddeluje cela od vozu a ty vypadaj jak spatne prilepeny.
OT: ULF podle mě vypadá rozsekaně, kdyby natřeli "portály" jako články, bylo by to lepší. Ale co tu ještě nikdo nepoznamenal: kdeže je slavná vídeňská červeno/+-bílá "corporate identity", kterou se inspirovala i Praha?
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím. ULF není ošklivý, ale je neskutečně nudný a unylý. Prostě design o ničem. 14T zaujme, je elegantní a mně se líbí opravdu několikanásobně víc. Jediný co mě irituje je žádná snaha o zamaskování oken v různé úrovni. Trocha barvy nebo protažení oken dolů /nahoru (falešné protažení, pod kterym by byl jenom plech) a bylo by to lepší.Jabberwocky píše:ULF vypadá hrozně nudně. I když ještě nudnější tramvaje (po stránce designu) mají podle mne v Mnichově ( http://www.tram-muenchen.de/fzg-r2.htm ).
14T se mi líbí, hlavně zvnějšku.
Ale to už do diskuze o 15T moc nepatří že .
každopádně má tento týden Škodovka představit světu první vizualizaci 15T. Opravdu to snad nebude šinkanzen
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Guten abend
teraz som ták, ze nevim co bolo skorej:vajce, nebo kurca, lebo mám zoznam po Wiedenské 601 a vysse, a to tiez volaju :ULF
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Nc co clovek to jinej vkus. Osobne se mi libi prave ULF, kvuli jeho jednoduchymu desingu a i vektra je na tom podobne. Naopak mi vubec nesedl pelikan a porse. Jeste max kotase , ovsem v druhym provedeni z autosvetlama (ne ty kulaty velkooky prisery). I u kotasa dela lak hodne Puvodni hranatej lak oddeluje cela od vozu a t yvypadaj jak spatne prilepeny. Ale kdyz se na to da nejaka jednolita barva pod CVR , nebo se rpechod zamaskuje jako v novy verzi brnenskyho laku , tak uz se rozdil celo/vuz/okna minimalizuje a mizi.
Jak zapusobi lak je krasne videt na par nasledujicich fotkach (fotomontazich)
Kde jakykoliv celo vcelku sedne k vozu , hlavne bez prechodu
Tady je videt vyskovy rozdil oken a nasilnej prechod cela a vozu
stejne jako tady , dlouhy zadni okno je od ostatnich i kdyz nastavenych sedou barvou oddeleny a nesedne tam
Jak zapusobi lak je krasne videt na par nasledujicich fotkach (fotomontazich)
Kde jakykoliv celo vcelku sedne k vozu , hlavne bez prechodu
Tady je videt vyskovy rozdil oken a nasilnej prechod cela a vozu
stejne jako tady , dlouhy zadni okno je od ostatnich i kdyz nastavenych sedou barvou oddeleny a nesedne tam
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
ULF vypadá hrozně nudně. I když ještě nudnější tramvaje (po stránce designu) mají podle mne v Mnichově ( http://www.tram-muenchen.de/fzg-r2.htm ).
14T se mi líbí, hlavně zvnějšku. Když jsem ji viděl prvně, měl jsem pocit, jako by v tom bylo zadní čelo T3 obrácené jakoby šikmo nahoru. Nepřijde Vám to tak? Já bych skoro řekl, že to mohl být i záměr...
14T se mi líbí, hlavně zvnějšku. Když jsem ji viděl prvně, měl jsem pocit, jako by v tom bylo zadní čelo T3 obrácené jakoby šikmo nahoru. Nepřijde Vám to tak? Já bych skoro řekl, že to mohl být i záměr...
- Pavel PS
- Uživatel
- Příspěvky: 91
- Registrován: 31.1.2007 21:29
- Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
- Kontaktovat uživatele:
též se připojím k "hlasování", myslím, že 14T má vnější design povedenej, ale nátěr se tolik nepovedl... (ostatně už jsem tu před časem dával takový svůj malý pokus, jak Porchetru podle mě přetřít). ULF se do histrorického města myslím moc nehodí.