No jo, ale ty peníze už asi evidentně sehnal někdo jiný a už je rozdáno A nebo, abych nikoho neobviňoval bez důkazů, rozdáno není, ale pak můžu obviňovat z kolosální pitomosti, a k tomu by se už důkazy našly .radek31 píše:kdybys ale sehnal pár desítek mil. Kč na úplatky, tak by se s tím určitě dalo něco podniknout
Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro na letiště?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Jsem rád, že takto reagujete jako obyvatel Prahy 6. Alespoň se mi potvrzuje, že moje postřehy nejsou v rozporu se zájmy tam žijících obyvatel. Škoda, že k většině Vašich sousedů v této městské části se určité informace nedostanou a nebudou mít možnost se k tomu, co se peče na radnici za jejich zády (a navenek je to opatřeno pentličkami) vyjádřit.
JJ výbornej článek, žiju na Praze 6, dokonce tak 100 m od plánované stanice Červený vrch, takže se mě tato problematika týká. Kdybych měl tu možnost rozhodnout, tak bych výstavbu metra na pár let úplně zastavil a prostředky investoval do renovace koncových úseků tramvajových tratí (zatravnění, kvalitní povrch) přestavby zastávek a jejich občanské vybavenosti, třeba na Praze 6 výstavbou nadchodů a podchodů) a další modernizaci vozidel, pač metro neni všechno, ale dá se v něm (v betonu) utopit nejvíc peněz a o to de asi nejvíc
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: Metro na letiště?
opravdu velmi dobrý článek, bohužel logika na politiky neplatíMartin Šubrt píše:Tak nějak jsem se nesmířil s aktuálním návrhem prodloužení metra směrem na letiště a dovolil jsem si napsat jistý článek. S tramvajemi to ovšem také v mnohém souvisí. http://subrt.blog.idnes.cz/c/5823/Smutn ... aze-6.html
kdybys ale sehnal pár desítek mil. Kč na úplatky, tak by se s tím určitě dalo něco podniknout
mimochodem v současné době už je jasné, že během několika let (3-5 let přesněji) bude každá druhá vypravená tramvaj nízkopodlažní - takže proč stavět k nemocnici Motol drahé metro, když se tam dá krásně poslat pohodlná nízkopodlažní tramvaj, která může mít oproti metru další přínosné zastávky? tramvajová trať navíc stojí 10x méně než metro a pokud se změní politika Prahy ve vztahu k preferenci tramvají, tak by to ani nebylo o moc pomalejší
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Metro na letiště?
Tak nějak jsem se nesmířil s aktuálním návrhem prodloužení metra směrem na letiště a dovolil jsem si napsat jistý článek. S tramvajemi to ovšem také v mnohém souvisí. http://subrt.blog.idnes.cz/c/5823/Smutn ... aze-6.html
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Ty se nachází na zkušebních tratích v depech, takže třeba na ZL by mohla být vidět. Pak se v metru používá ještě třetí druh - inerční (výkyvná) skoba, která zasáhne jen při rychlosti vyšší než 20 km/hod. Ty se používají na začátku obratových kolejí.Martin píše:Tonda Ježek: Jsou někde k vidění i ty sklopné skoby?
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 15.6.2007 23:30, celkem upraveno 1 x.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Kraken - Modernizovaná souprava 81-71MJabberwocky píše:Tonda Ježek: Uf, líběj vodpustit, jemnostpane metráku, ale já nerozumím ani slovo. Co je kraken? Co je LZA, SOP, ARS? A je poruchovost tak velká i na jiných trasách? Jo a co jsou ty skoby? Díky.
LZA (SOP), ARS - typy vlakového zabezpečovače
Poruchovost - Dá se srovnávat pouze s trasou A a tam je dle mého pozorování menší
Pevná skoba - zařízení, které při projetí soupravy zasáhne součást předního podvozku (tzv. autostop) čímž aktivuje nouzovou brzdu, používá se před koncem koleje - k vidění např. ve stanici Depo Hostivař (Tady je vidět na zkušební trati v depu Zličín http://www.metroweb.cz/metro/zajimavost ... 230972.JPG)
Omlouvám se, jsem zvyklý z metrowebu na používání slangu
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Od nového GVD, který začal platit na B od 1.5. tohoto roku je pro krakeny vyhrazeno několik oběhů (to bude těch 12 souprav, já si to z hlavy nepamatuji), ale jezdí jich občas více, ale i méně a to vzhledem k velké poruchovosti (ARS, dveře,...). Není snad den, aby se neměnil kraken do depa za zálohu (nejvíce výměn jsem za jeden den zaznamenal 5).7080 píše:Podle grafikonu jezdí 12 souprav s tím, že jich je provozních 18. Škodovka už dokázala vyvinout novou podobu zabezpečovače, která není tak veliká a vejde se do kabiny. Není už potřeba montovat do vozu udírnu. Bohužel o tuto verzi DP neprojevil zájem. Prý to není potřeba.
Škodovka sice vyvinula novou podobu zabezpečovače, ale DP vlastně ani nemohl na tuto podobu kývnout, protože se víceméně jednalo o upravenou LZA (ofiko označení bylo SOP / ARS a pokud se nepletu, tak to bylo nainstalováno na prototypovou 81-71M) a nejspíš by to bylo posouzeno jako fungl nová mobilní část vlakového zabezpečovače (a to by nešlo bez výběrového řízení). Nehledě na to, že s tím Škodovka přišla skoro rok po té, co již zkušební souprava s "udírnou" měla téměř odježděny všechny zkoušky a měl se zahájit zkušební provoz s cestujícími. Kdyby na to DP kývnul, potřebné zkoušky by trvaly cca další rok. A vzhledem k tomu, že krakeni na B vyjely proti původnímu očekávání s půlročním zpožděním, tak by už nebylo čím jezdit a možná by došlo na krizový plán - jízda bez zabezpečovače, max rychlost 60 km/hod, dvoučlenná vlaková četa a elektromotorické sklopné skoby u absolutních návěstidel.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 25.6.2007 23:50, celkem upraveno 1 x.