Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Kámo, ty nestíháš jednu věc - ten problém nastal dááávno před stavbou, třeba byl rozsah stavby pevně dán nějakou nesplnitelnou posmínkou nějaké zúčastněné strany. Třeba jako o dvě zastávky dál muselo zůstat pár starých panelů (jistě víš kde a proč).
Technicky by to problém samozřejmě nebyl, nahradit toho "hada" jedním obloukem, nebo lépe dvěma obloučky s mezipřímou. Ale Ty to nesmyslně svaluješ na Hans Wendel, když zrovna tohle je snad jediná věc, za kterou oni nemůžou, neboť byla jasná, když ještě ani nevěděli, že budou nějaký Albertov stavět.
Technicky by to problém samozřejmě nebyl, nahradit toho "hada" jedním obloukem, nebo lépe dvěma obloučky s mezipřímou. Ale Ty to nesmyslně svaluješ na Hans Wendel, když zrovna tohle je snad jediná věc, za kterou oni nemůžou, neboť byla jasná, když ještě ani nevěděli, že budou nějaký Albertov stavět.
Absolut píše:Je ÚPLNĚ JEDNO, kterou kolej dělali kdy. V koleji z.c. je udělané rozšíření, aby byly dodrženy v křižovatce průjezdné průřezy. Proto je tam esíčko. No a ve stávajícím stavu hned za úpravou je oblouk. Tím vzniká tenhle had. Kdyby rosah stavby mohl šáhnout až do toho oblouku (je na fotce vidět v dálce na starých panelech), tak mohly být místo "hada" dva stejnosměrné obloučky.
Je to divná geometrie, ale je to tak, jak to mělo být.
To je tak obrovský problém na prkně na papíře vykroužit oblouk,na díle vyfrézovat a udělat novou živici,vyměřit polohu panelů,položit panely a koleje a zatlačit.Tam bylo docela na to hodně času(2.měsíce),takže se to dalo udělat.
DPmPET
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Je ÚPLNĚ JEDNO, kterou kolej dělali kdy. V koleji z.c. je udělané rozšíření, aby byly dodrženy v křižovatce průjezdné průřezy. Proto je tam esíčko. No a ve stávajícím stavu hned za úpravou je oblouk. Tím vzniká tenhle had. Kdyby rosah stavby mohl šáhnout až do toho oblouku (je na fotce vidět v dálce na starých panelech), tak mohly být místo "hada" dva stejnosměrné obloučky.
Je to divná geometrie, ale je to tak, jak to mělo být.
Je to divná geometrie, ale je to tak, jak to mělo být.
Folie proti eliminaci bludných proudů
Nevím ,ale firmy SKANSKA nebo Hans Wendel neumějí dávat folii pod drážní upevnˇovadla?Když už se to provádí tak alesponˇ kvalitně a ne tohle zpracování.
DPmPET
DPmPET
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Napojení tramvajové trati
To vypadá na firmu Horské dráhy, s.r.o.DPmPET píše:Takhle vypadá práce renomovaných firem.
DPmPET
Docela by mě zajímalo, kterou kolej dělali první, jestli tu křivou ke křižovatce nebo tu k Botanické zahradě, páč ta vypadá celkem rovně.
Napojení tramvajové trati
Takhle vypadá práce renomovaných firem.
DPmPET
DPmPET
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) DPmPET dne 12.7.2007 14:21, celkem upraveno 1 x.
Zabil jsem si to sám... a to jsou lidi sedící na odpovědných místech pologramoti?Tady je návrh co by se dalo udělat a NIKDE není psáno že se to musí udělat takhle.Dá se z tohoto návrhu vybrat to co lze udělat v přijatelném čase za přijatelné peníze.
Zase na druhou stranu třeba před dalšíma volbama se tenhle návrh opráší(aby po volbách a patřičné medializaci typu x kilometrů zatravněných tratí byl opět zasunut hluboko do šuplíku).I když podle mého názoru by celá ta trť potřebovala generální opravu.
A ubírání pruhů :někde na K-reportu psal kdysi Jenki něco podobného jak to funguje v OVĚ s montáží SSZ.Zkusím to doma vyhrabat moc poučné.Ve zkratce :až se stane nějaký průser nějakému správnému hlavounovi (nebo někomu z jeho okolí)začne se to řešit.Do té doby to je každému u zádě.
Mop:odkud jsem teda vzal 1924?Budu muset znovu nastudovat odborné šotopublikace
Zase na druhou stranu třeba před dalšíma volbama se tenhle návrh opráší(aby po volbách a patřičné medializaci typu x kilometrů zatravněných tratí byl opět zasunut hluboko do šuplíku).I když podle mého názoru by celá ta trť potřebovala generální opravu.
A ubírání pruhů :někde na K-reportu psal kdysi Jenki něco podobného jak to funguje v OVĚ s montáží SSZ.Zkusím to doma vyhrabat moc poučné.Ve zkratce :až se stane nějaký průser nějakému správnému hlavounovi (nebo někomu z jeho okolí)začne se to řešit.Do té doby to je každému u zádě.
Mop:odkud jsem teda vzal 1924?Budu muset znovu nastudovat odborné šotopublikace
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
To je přece jedno, kdy jsi to psal! Ano, měla tam být výluka jak píšeš. Ale skutečně přeložka se změnou trasy tratě není taková legrace, jako rozebrat trať, vyměnit plynovod a obnovit trať ve stávající stopě. S tou přeložkou trati by byla výluka tak měsíc a půl, na výměnu panelů v tunelu budou tři týdny. To máš dvojnásobek.
Rozšíření zastávek by se samozřejmě v třítýdenní výluce stihlo.
Výměna jednotlivých panelů nic neřeší. Je to plýtvání penězi. Má-li to mít smysl, musí se udělat celistvý kus. Proto se radši podfoukává.
No jasně - zabil sis to sám. Když píšeš o zatravnění, tak jsi v investici jako kráva - úsek tří stanic do klasiky - to si návrhu na rozšíření zastáven NIKDO ANI NEVŠIML, protože už tou trávou se Tvůj dopis řadí do sekce science fiction - pokud bys byl při zemi a chtěl jen to mírné rozšíření zastávek, jako jsem psal minule, asi bys uspěl.
Tajně jsem doufal, že jste trošku z oboru.
Takže vodovod ve vyšehradském tunelu je v provozu od roku 1908, dříve než TT. Pak je tam středotlaký plynovod, jednotná kanalizace (hlavní řad z Braníka), dál jsou v tunelu kabely PRE 22kV i 1kV, kabely VO, samozřejmě DP a ještě asi 10 sdělováků, naštěstí kabely jsou mimo trať, ale nenormově blízko.
Při libovolném posunu osy TT by se musela také řešit statika nábřeží, asi sondami dlouho předem a nevinný pokus o zbytečné rozšíření pruhů pro gumokoly by mohl dopadnout až opravou nábřežní zdi Jinak v tom úseku, co jsi chtěl přeložit, by vadil kromě statiky asi jenom ten plynovod, kterej tam vede ve vozovce, když už by se tam koplo, tak by vodárna jistě chtěla přeložit vodu do vozovky...
Rozšíření zastávek by se samozřejmě v třítýdenní výluce stihlo.
Výměna jednotlivých panelů nic neřeší. Je to plýtvání penězi. Má-li to mít smysl, musí se udělat celistvý kus. Proto se radši podfoukává.
No jasně - zabil sis to sám. Když píšeš o zatravnění, tak jsi v investici jako kráva - úsek tří stanic do klasiky - to si návrhu na rozšíření zastáven NIKDO ANI NEVŠIML, protože už tou trávou se Tvůj dopis řadí do sekce science fiction - pokud bys byl při zemi a chtěl jen to mírné rozšíření zastávek, jako jsem psal minule, asi bys uspěl.
Tajně jsem doufal, že jste trošku z oboru.
Takže vodovod ve vyšehradském tunelu je v provozu od roku 1908, dříve než TT. Pak je tam středotlaký plynovod, jednotná kanalizace (hlavní řad z Braníka), dál jsou v tunelu kabely PRE 22kV i 1kV, kabely VO, samozřejmě DP a ještě asi 10 sdělováků, naštěstí kabely jsou mimo trať, ale nenormově blízko.
Při libovolném posunu osy TT by se musela také řešit statika nábřeží, asi sondami dlouho předem a nevinný pokus o zbytečné rozšíření pruhů pro gumokoly by mohl dopadnout až opravou nábřežní zdi Jinak v tom úseku, co jsi chtěl přeložit, by vadil kromě statiky asi jenom ten plynovod, kterej tam vede ve vozovce, když už by se tam koplo, tak by vodárna jistě chtěla přeložit vodu do vozovky...
No já jsem to psal protože někdy na jaře vylezl seznam výluk kde byly asi tři výluky tratě od Výtoně do Modřan.Bylo tam mj. něco ve smyslu rozborky a zborky kolejí v tunelu pro Pražskou plynárenskou,Výměna výhybky na Dvorcích, a oprava TT od Dvorců k NB.Psal jsem něco v tom smyslu že když už tak by nebylo od věci to udělat pořádně.Namátkou výměna podfouklejch a rozpadajících se BKV na celém nábřeží(doporučuju pěší procházku po dešti) a to šoupnutí kolejí za tunelem(když už to vlastně stejně platěj plynárny.Jinak vodovod z roku 1910 tam rozhodně nebude když byl tunel otevřenej 1924. Bude tam asi plyn(viz výše)zpětný vedení od tramvají(i když dost o tom pochybuju bo ani kvuli trolejbusum se tam nedavalo) a voda(i o tom bych pochyboval).V mém návrhu byly teda i nápady zhýralé buržoazie jako třeba zatravněný svršek od Podolské vodárny až k přejezdu u zast.Přístaviště, rozšíření zastávek(zkus si někdy čekat v dešti na zastávkách na Podolskym nábřeží, bude ti srdečně jedno že prší, páč mokrej budeš stejně ze všech stran),rozšíření ostrůvku zastávky Čechova čtvrť(zajeď se tam kouknout měl bys to mít kousek ) a další.
K tomu ubrání pruhů je to jenom asi na 100 metrech a je to ve městě kde je stejně padesátka.Takže já bych v tom žáden problém nehledal.
K tomu ubrání pruhů je to jenom asi na 100 metrech a je to ve městě kde je stejně padesátka.Takže já bych v tom žáden problém nehledal.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Škoda, že to tak odbyli. Některé podnětné mejly se více hrotí.
Na přeložení kolejí fakt peníze nejsou a nebudou, tam opravdu nejde jenom o to šoupnout panelama o dva metry, v tom tunelu je mračno inženýrskejch sítí, něco pod tratí, něco těsně vedle, bylo by to přeložek jako kráva, jakmile bys do toho šáhnul, tak by to bylo potřeba dát do jakž takž normových poměrů, nemluvě o tom, že vodovod z roku 1910 už asi bude ve stádiu slušného rozpadu
Rozšíření zastávek... Ono by to ubrání jízdního pruhu ani nebylo potřeba, jízdní pruhy jsou tam široký jako kráva. Jeden pruh zrušit nedovolí PČR, ale zúžením pruhů na 2 x 3,0 nebo na 3,0 + 2,75 dosáhneš zastávky v docela slušné šířce se zábradlím a přístřeškem a to i Dvorce z.c. Je lepší uvažovat realisticky, než megalomansky. Podívej se třeba na zastávku Biskupcova. sice teď působí užším dojmem, ale má zábradlí a přístřešek. A u Vás by ty zastávky byly širší, řekněme ... jako Balabenka d.c. na Sokolovské... no něco mezi Balabenkou a Poliklinikou Vysočany...
Dvorce z.c. by snesly přechod před i za zastávkou, podobně jako má Kublov d.c., úprava SSZ by jistě možná byla.
Na přeložení kolejí fakt peníze nejsou a nebudou, tam opravdu nejde jenom o to šoupnout panelama o dva metry, v tom tunelu je mračno inženýrskejch sítí, něco pod tratí, něco těsně vedle, bylo by to přeložek jako kráva, jakmile bys do toho šáhnul, tak by to bylo potřeba dát do jakž takž normových poměrů, nemluvě o tom, že vodovod z roku 1910 už asi bude ve stádiu slušného rozpadu
Rozšíření zastávek... Ono by to ubrání jízdního pruhu ani nebylo potřeba, jízdní pruhy jsou tam široký jako kráva. Jeden pruh zrušit nedovolí PČR, ale zúžením pruhů na 2 x 3,0 nebo na 3,0 + 2,75 dosáhneš zastávky v docela slušné šířce se zábradlím a přístřeškem a to i Dvorce z.c. Je lepší uvažovat realisticky, než megalomansky. Podívej se třeba na zastávku Biskupcova. sice teď působí užším dojmem, ale má zábradlí a přístřešek. A u Vás by ty zastávky byly širší, řekněme ... jako Balabenka d.c. na Sokolovské... no něco mezi Balabenkou a Poliklinikou Vysočany...
Dvorce z.c. by snesly přechod před i za zastávkou, podobně jako má Kublov d.c., úprava SSZ by jistě možná byla.
To už jsem psal před měsícem.Od Dvorců k Podolský vodárně rozšířit v obou směrech ostrůvky o jeden jízdní pruh(všude až na Dvorce ZC by tam místo bylo), a nastavit semafory pro chodce na kontakt přijíždějící tramvaje.K tomu ještě návrh na přeložení kolejí u Vyšehradského tunelu ZC blíž k pravému chodníku čímž zbude jeden široký pruh pro IAD DC s možností šoupnout preferenci až k tunelu.Odpověď ? Nejsou peníze.Čili je to marný, je to marný je to marný.....
Dvorce myslím jsou bezbariérový(taky tam jezdim 10x týdně a někdy i častěji).Ale hlavně je to nebezpečné.Davy lidí vystoupí z tramvaje a jdou buďto na autobus nebo do Žlutých lázní.A za cyklus semaforů pro chodce bych vraždil...
Dvorce myslím jsou bezbariérový(taky tam jezdim 10x týdně a někdy i častěji).Ale hlavně je to nebezpečné.Davy lidí vystoupí z tramvaje a jdou buďto na autobus nebo do Žlutých lázní.A za cyklus semaforů pro chodce bych vraždil...