Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Na tramvaji T3 není kam umístit klimatizační jednotku ...
Ale jde, jen nebude přesně v ose vozidla (kvůli ručnímu stahování pantografu), ale posunuta více k levému kraji.
Vozy vybavené elektrickým stahováním pantografu můžou mít klimu v ose.
Vozy, které šli na instalaci mokrého hadru do Martinova, se vrátili zhruba za tři dny.[/i]
Ale jde, jen nebude přesně v ose vozidla (kvůli ručnímu stahování pantografu), ale posunuta více k levému kraji.
Vozy vybavené elektrickým stahováním pantografu můžou mít klimu v ose.
Vozy, které šli na instalaci mokrého hadru do Martinova, se vrátili zhruba za tři dny.[/i]
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Martins dne 18.7.2007 15:45, celkem upraveno 1 x.
Klimatizace TRAV-L-COOL
Technická data:
Příkon: max.cca 70W (6A), min.cca 40W (3,3A)
Napětí: 12/24 V, Váha chladícího zařízení: cca 8 kg
Spotřeba vody: cca 0,5 l/hod, Rozměry: délka 805mm, šířka 680mm, výška nad střechou vozidla 180mm, rozměr pod plochou střechy 64mm
Mechanické vlastnosti:
Klimatizační zařízení na bázi odpařování vody
Chlazení při jízdě i stání vozidla
Nízká potřeba proudu
Je vhodný na střešní otvor (356 x 356) mm
Lehké zařízení - není nutné dodatečné střešní vyztužení
Kompletní dodávka, oddělený vodní systém
Žádný spec. chlad. prostředek - neškodící život. prostředí
Větrání vozidla pomocí ventilátoru
info http://www.nopozm.cz/klimatizace/klimat ... l-cool.htm
To se dá namontovat za pár hodin .....
Technická data:
Příkon: max.cca 70W (6A), min.cca 40W (3,3A)
Napětí: 12/24 V, Váha chladícího zařízení: cca 8 kg
Spotřeba vody: cca 0,5 l/hod, Rozměry: délka 805mm, šířka 680mm, výška nad střechou vozidla 180mm, rozměr pod plochou střechy 64mm
Mechanické vlastnosti:
Klimatizační zařízení na bázi odpařování vody
Chlazení při jízdě i stání vozidla
Nízká potřeba proudu
Je vhodný na střešní otvor (356 x 356) mm
Lehké zařízení - není nutné dodatečné střešní vyztužení
Kompletní dodávka, oddělený vodní systém
Žádný spec. chlad. prostředek - neškodící život. prostředí
Větrání vozidla pomocí ventilátoru
info http://www.nopozm.cz/klimatizace/klimat ... l-cool.htm
To se dá namontovat za pár hodin .....
Už jsi to tam poslal? Těším se na aféru...Jabberwocky píše:Dobrý den,
mám podnět na reportáž. Diváky i odpovědná místa by mohly zajímat pracovní podmínky, v nichž v těchto dnech pracují řidiči pražských tramvají. Zatímco do kanceláří se montují klimatizace, většina tramvají v Praze toto nemá, ačkoli např. v Brně se klimatizace na stejné typy tramvají montují. Řidiče na konečných vídám zpocené, zrudlé a unavené. Kromě toho, že takové podmínky nejspíš neodpovídají žádnému zákonu, jsou ohroženi i cestující a ostatní účastníci provozu. Je podle mne jen otázkou času, kdy řidič s úžehem způsobí nehodu. Pokaždé když ty uhřáté řidiče vidím, nastupuji do tramvaje s obavami.
S pozdravem atd.
Možná lepší než krátká reportáž v TV novinách by bylo něco delšího v pořadech typu Na vlastní Bulvy, nebo Reportéři ČT, aby to tam proprali pěkně do hloubky, zajeli do ostatních měst a zkonfrontovali výroky tamních a zdejších hlavounů.
Klimatizace není třeba, protože naši vedoucí pracovníci mají takové pravomoce a schopnosti, že by klidně mohli poručit větru deštiMOp píše:Ano, všichni víme, že to technicky možné je. Problém je v tom, že se v Praze NECHCE, aby to šlo!
Franta bude říkat, že to žere moc energie. Pepa bude říkat, že to nejde do současných vozů zapojit. Jarda bude říkat, že je to moc drahé. Co udělá Karel, když mu to takto jeho podřízení podají? Samozřejmě prohlásí, je to zbytečnost a klimatizace tam nebude.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Ano, všichni víme, že to technicky možné je. Problém je v tom, že se v Praze NECHCE, aby to šlo!
Franta bude říkat, že to žere moc energie. Pepa bude říkat, že to nejde do současných vozů zapojit. Jarda bude říkat, že je to moc drahé. Co udělá Karel, když mu to takto jeho podřízení podají? Samozřejmě prohlásí, je to zbytečnost a klimatizace tam nebude.
Franta bude říkat, že to žere moc energie. Pepa bude říkat, že to nejde do současných vozů zapojit. Jarda bude říkat, že je to moc drahé. Co udělá Karel, když mu to takto jeho podřízení podají? Samozřejmě prohlásí, je to zbytečnost a klimatizace tam nebude.
Ostrava
Liberec
Ať mi sebeučenějsí hlava netvrdí ,že něco nejde .
,,Na tramvajích typu T3 není kam umístit a vozidlo nemá dostatečný výkon v palubní síti , je potřeba střídavý systém 3x400V .Úprava T3 by zasáhla zcela zásadně do modernizace a prodražila by vozilo o 1 000 000 Kč.... ,,
( ing.Jan Doubek ,j.S.v.T. ) zdroj DP KONTAKT
Kód: Vybrat vše
http://www.dany.webgarden.cz/
Ať mi sebeučenějsí hlava netvrdí ,že něco nejde .
,,Na tramvajích typu T3 není kam umístit a vozidlo nemá dostatečný výkon v palubní síti , je potřeba střídavý systém 3x400V .Úprava T3 by zasáhla zcela zásadně do modernizace a prodražila by vozilo o 1 000 000 Kč.... ,,
( ing.Jan Doubek ,j.S.v.T. ) zdroj DP KONTAKT
Naposledy upravil(a) Tedy dne 18.7.2007 11:42, celkem upraveno 3 x.
To se tady někde níže už psalo. Kdyby tam dávali to, co ukazoval Egee, tak by to stačilo. Hold bychom v kabině měli dvě PET láhve s vodou na dolití a co...KGX 63 píše:Zrovna předevčírem jsem četl vyjádření povolané osoby, proč se do T3R.P/V/LF nemontuje klimoška při modernizaci. Finance - údajně by se tím celková cena za modernizaci zvýšila o neskutečný milion!?
Ať Doubek netvrdí, že je hned třeba 3x400V (i když u kachny a 14T to je). Doma taky mám jen 230V a ne 3x400V když chci mít klimošku. To samé v autě se taky spokojím s 12V...
To by stačilo. 45W je nula nula prd. Momentálně řidiči mají puštěný motorek kaloriferu a větráček v kabině. Myslím, že ten motorek kaloriferu žere mnohem více než celá tato klimoška.egee píše:http://www.karavan-servis.cz/aktualne/13/
myslím že by to plně stačilo i pro nás,
Výhody této klimatizace :
funguje při nespuštěném motoru - 24 hodin denně
energeticky nenáročné - odběr proudu při 12 V / 45 W
účinnost klimatizace je znázorněna v grafu na druhém obrázku
spolehlivá funkčnost a znázorněné zapojení na třetím obrázku
levný a tichý provoz než u kompresorové klimatizace - čerpadlo,ventilátor
vylepšená technologie ochlazování - spotřeba vody (0,8 - 1,5 litr/hod.) - vyšší výkon
Záruční a pozáruční servis ,vyškolení servisní pracovníci výrobcem
co vy na to ??
http://www.karavan-servis.cz/aktualne/13/
myslím že by to plně stačilo i pro nás,
Výhody této klimatizace :
funguje při nespuštěném motoru - 24 hodin denně
energeticky nenáročné - odběr proudu při 12 V / 45 W
účinnost klimatizace je znázorněna v grafu na druhém obrázku
spolehlivá funkčnost a znázorněné zapojení na třetím obrázku
levný a tichý provoz než u kompresorové klimatizace - čerpadlo,ventilátor
vylepšená technologie ochlazování - spotřeba vody (0,8 - 1,5 litr/hod.) - vyšší výkon
Záruční a pozáruční servis ,vyškolení servisní pracovníci výrobcem
co vy na to ??
myslím že by to plně stačilo i pro nás,
Výhody této klimatizace :
funguje při nespuštěném motoru - 24 hodin denně
energeticky nenáročné - odběr proudu při 12 V / 45 W
účinnost klimatizace je znázorněna v grafu na druhém obrázku
spolehlivá funkčnost a znázorněné zapojení na třetím obrázku
levný a tichý provoz než u kompresorové klimatizace - čerpadlo,ventilátor
vylepšená technologie ochlazování - spotřeba vody (0,8 - 1,5 litr/hod.) - vyšší výkon
Záruční a pozáruční servis ,vyškolení servisní pracovníci výrobcem
co vy na to ??
Kdyby bylo vyhlášené regulérní výběrové řízení na klimatizaci napájenou z 24V pro vozy T3 a T6, či střídavým proudem 1-3x230V pro vůz T3R.P či KT8N, tak by se jistě nějaký výrobce našel. Když ale počítají s výrobky od různých "spřátelených organizací" - jako příklad uvedu BAHOZU, tak se není čemu divit, že stav je takový jaký je.
Nejen brněnská, ale i liberecké T3m po VP a všechny T3R.PV a wany, část ostravských taky (včetně K2R). Myslím, že by to jen chtělo trochu víc chtít. U autobusů mají klimatizaci stanoviště řidiče všechny nově dodané i rekonstruované vozy od roku tuším 2002 včetně, to už je dostatečně dlouhá doba na to, aby se našlo nějaké řešení i pro tramvaje.egee píše:citace z DP KONTAKTU
Nejsem odborník ale je podivné , že brněnská T3 klimatizaci má ,což se tam zeptat ,jak je to možné ??Na tramvajích typu T3 není kam umístit a vozidlo nemá dostatečný výkon v palubní síti , je potřeba střídavý systém 3x400V .Úprava T3 by zasáhla zcela zásadně do modernizace a prodražila by vozilo o 1 000 000 Kč....
( ing.Jan Doubek ,j.S.v.T. )
A určitě jsou klimatizace na 12V , 24 V , vídáme je na kabinách dodávek takže existuje alternativa.Před několika lety údajně jějaká firma nabídla klimatizace včetně montáží ale ,,nějak,, se nedohodli......
No co ,oni to řidiči vydrží ...mají přece JUVÍKa.
Opakuji jiná města jiný vozový park a jiný přístup ke zdraví řidičů .....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tramvaje a vedro
Pěkné. Už se těším na šokující reportáž o hyenismu nadřízených v DP.
Jen aby to ti řidiči neschytali - kdo bude vypadat zrudle a bude zpocený, bude bez prémií.
Až mi z toho leze mráz po zádech!Jabberwocky píše:Pokaždé když ty uhřáté řidiče vidím, nastupuji do tramvaje s obavami.
Jen aby to ti řidiči neschytali - kdo bude vypadat zrudle a bude zpocený, bude bez prémií.