Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
pokud je oblouk kvalitně udělaný, tak se dá se 14T jet v pohodě stejně rychle jako s T6
problém nastane např. pokud je oblouk zlomený (třeba ten 35m za zast. Smích. nádr. ZC), to se pak jede třeba 7 km/h
ale obecně to dle mého názoru není zase takový problém, jak se všude řeší
hluk je ale opravdu nepříjemný, souhlasím - třeba takový Stross napříč přes křížení je slyšel snad až na Letné
problém nastane např. pokud je oblouk zlomený (třeba ten 35m za zast. Smích. nádr. ZC), to se pak jede třeba 7 km/h
ale obecně to dle mého názoru není zase takový problém, jak se všude řeší
hluk je ale opravdu nepříjemný, souhlasím - třeba takový Stross napříč přes křížení je slyšel snad až na Letné
všude ne! mnoho tramvají v SRN apod. mají podvozky pevné! bohužel se to někomu neznalému může zdát jako nemodernost! 90% tramvají v Berlíně má pevné podvozky, 80% tramvají v Mnichově a Norimberku mají také pevné podvozky! takže mluvit o tom, že je Škoda zaostalá je poněkud scestné. bohužel těch výrobců co vyrábí nízkopodlažní tramvaj s otočnými podvozky a která by nevycházela z T3 je v ČR a v Evropě poněkud málo. zkuste mi vyjemovat všechny výrobce tramvají od ČR na západ co vyrábí nízkopodlažní tramvaje a pak se koukněte co vyrábí (tramvaje s pevnými i otočnými podvozky)I.am.good píše:No právě. Zatímco ty dvounápravové vozy postavil první Ing.František Křižík někdy v roce 1891, tak nám tu staví Škoda to samé, jen spojené, jak říkáš, np články o stopatnáct let později. To teda taky nic moc.
Navíc dřív se s nima mimo jiné kvůli těm chodovým vlastnostem v obloucích a podobně, jezdilo pomalu. Ale doba trochu pokročila a nevím, jestli by uspěl DP, který bude mít tramvaje jezdící maximálně tak 20-30km/hod.
Právě pro zvýšení rychlosti a kvůli lepším chodovým vlastnostem se vyvinuly podvozky otočné. A všude v kolejové dopravě se k nim přešlo.
No právě. Zatímco ty dvounápravové vozy postavil první Ing.František Křižík někdy v roce 1891, tak nám tu staví Škoda to samé, jen spojené, jak říkáš, np články o stopatnáct let později. To teda taky nic moc.PvvS píše:Vzdyt v podstate porse je jenoom souprava 3 dvounapravovych vozu (2 metry rozvor nebyl az tak vyjimecny) spojenych np clankama. Chovani v oblouku je uplne stejny.
Navíc dřív se s nima mimo jiné kvůli těm chodovým vlastnostem v obloucích a podobně, jezdilo pomalu. Ale doba trochu pokročila a nevím, jestli by uspěl DP, který bude mít tramvaje jezdící maximálně tak 20-30km/hod.
Právě pro zvýšení rychlosti a kvůli lepším chodovým vlastnostem se vyvinuly podvozky otočné. A všude v kolejové dopravě se k nim přešlo.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2458
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím, a dokonce bych šel dál - zakázal bych nástup i do posledních dveří, které by byly pouze pro výstup. Nebo vyhodit tu dvousedačku z posledního článkuSmurfx píše:V žádném případě! To by byla největší hloupost vzhledem k uspořádání 1.článků. Důchodci se budou šplhat do úzkých dveří a schodů a pak si nesednou, tak se budou muset prodírat úzkou uličkou a zase schodama dolů. V lepší případě by je někdo pustil, a pak by se on musel vyhýbat, prodírat atd.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
MNo a co ty pridavny maticky a spoje (cepy, klouby) udelaji na nekvalitnim svrsku ? Za chvili to zas bude tam kde to bylo. Levnejsi reseni neni vzdy to spravny. Zacit seale musi s obojm. JAk doladit vozy (rozdil v hlucnosti mezi anitrou a triem je dukazem ze to jde), tak i s tratema. Kdyz sly upravivat trate a trakcni vedeni po dvounapravakach , tak to pujde i ted. Vzdyt v podstate porse je jenoom souprava 3 dvounapravovych vozu (2 metry rozvor nebyl az tak vyjimecny) spojenych np clankama. Chovani v oblouku je uplne stejny.
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
V žádném případě! To by byla největší hloupost vzhledem k uspořádání 1.článků. Důchodci se budou šplhat do úzkých dveří a schodů a pak si nesednou, tak se budou muset prodírat úzkou uličkou a zase schodama dolů. V lepší případě by je někdo pustil, a pak by se on musel vyhýbat, prodírat atd.Bobek píše:Viděl bych to jinak. Menší kabinu a první dveře pro cestující.
To je samozřejmě jasné, to nemusíš nikomu vysvětlovat. Jasně že je 14T krásně tichá na kvalitních tratích (kromě hluku z výzbroje, motorů apod.) a jasně že máme kvalitních tratí jako šafránu.PvvS píše:.Na solidni trati neni vuz ani slyset, na tankodromu se trepou i maticky co zapomeli v dilnach na stole. Krizeni se daji zmirnit vyvarenim zlabku tak aby se jelo vic po okolku a min se skakalo pres pricnej zlab, nabehy do zatacek a vyhybek zas prechodnici. Jenze to by nekdo musel uznat ze trate sou na 2 veci a ne to ze vyrobce muze za vsechno.Jakakoliv tram bude jenom tak kvalitni jako trat po ktere pojede.
Ale zamysli se. Co je levnější? Připevnit pár matiček a destiček tak, aby ta tramvaj byla menší pojízdné železářství na nekvalitním svršku, nebo vyměnit přes 100km nekvalitních BKV tratí? Já myslím že to první.
Jediný s čím by se dalo souhlasit je ta lednička. Vždyť už i v autobusech jí řidiči mají a to nestojí bus 60 mega!Vendelínek píše:Já ten elaborát náhodně viděl. OSPEA sepsala A4 věcí a požaduje jejich odstranení. Nelíbí se jim hlučnost, netěstnost oken, hlučná klima.... A požadují držák na jízdní řád, věšák na čip, průhledné rolety, popelník, ledničku atd. Komentovat to nebudu...
OSPEA asi podala namety na zlepsenie, technicka kontrola dopravneho podniku pracuje s technickymi podmienkami. Vada je neodsuhlasena odchylka od schvalenej technickej specifikacie a zatial som nepocul, ze by sa na tejto urovni nieco riesilo okrem beznej nekvality pri prejimkach.Vendelínek píše:DP o tom prave se Skodou jedna. Hlucnost je jeden z problemu, ale je dalsich milion drobnejsich, ktere se maji taky odstranit. Ted se do toho zacla stourat i strasnicka OSPEA a sepsala A4 vad ktere chteji odstranit. Jen nechapu proc to to delaji odbory, od čeho je Technická kontrola?! Aby jen buzerovala depaky za krive nalepene piktogramy?! Dp je v nakupu celkem nevine, to spis byla akce pražského magistrátu, podnik byl spis postaven pred hotovou věc.