Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Příspěvek od m@rtin » 02.9.2007 11:07

Mayg:
Pokud je mi známo, tak opce přešla pod pevnou objednávku. Takže 60 14T tu nakonec opravdu bude.

Uživatelský avatar
MayG
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 06.11.2004 16:42
Bydliště: V noci slyším vláčky, a anténu na televizi taky nepotřebuju

Příspěvek od MayG » 02.9.2007 11:03

Omlouvám se za stupidní dotaz, sice toto téma sleduju, ale asi jsem něco zaspal. Vždy jsem měl dojem že Pošeter má být 20 a pod slovem opce sem si představoval že je to MOŽNOST koupě dalších vozů a ne povinnost, stalo se snad něco co jsem zaspal že se tady bavíte o 60vozech které jsou jisté?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 01.9.2007 12:57

pokud je oblouk kvalitně udělaný, tak se dá se 14T jet v pohodě stejně rychle jako s T6
problém nastane např. pokud je oblouk zlomený (třeba ten 35m za zast. Smích. nádr. ZC), to se pak jede třeba 7 km/h

ale obecně to dle mého názoru není zase takový problém, jak se všude řeší

hluk je ale opravdu nepříjemný, souhlasím - třeba takový Stross napříč přes křížení je slyšel snad až na Letné

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 01.9.2007 10:46

I.am.good píše:No právě. Zatímco ty dvounápravové vozy postavil první Ing.František Křižík někdy v roce 1891, tak nám tu staví Škoda to samé, jen spojené, jak říkáš, np články o stopatnáct let později. To teda taky nic moc. :roll:
Navíc dřív se s nima mimo jiné kvůli těm chodovým vlastnostem v obloucích a podobně, jezdilo pomalu. Ale doba trochu pokročila a nevím, jestli by uspěl DP, který bude mít tramvaje jezdící maximálně tak 20-30km/hod. :wink:
Právě pro zvýšení rychlosti a kvůli lepším chodovým vlastnostem se vyvinuly podvozky otočné. A všude v kolejové dopravě se k nim přešlo. :wink:
všude ne! mnoho tramvají v SRN apod. mají podvozky pevné! bohužel se to někomu neznalému může zdát jako nemodernost! 90% tramvají v Berlíně má pevné podvozky, 80% tramvají v Mnichově a Norimberku mají také pevné podvozky! takže mluvit o tom, že je Škoda zaostalá je poněkud scestné. bohužel těch výrobců co vyrábí nízkopodlažní tramvaj s otočnými podvozky a která by nevycházela z T3 je v ČR a v Evropě poněkud málo. zkuste mi vyjemovat všechny výrobce tramvají od ČR na západ co vyrábí nízkopodlažní tramvaje a pak se koukněte co vyrábí (tramvaje s pevnými i otočnými podvozky)

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 01.9.2007 10:37

Mno a kolik se jezdi do oblouku ted ?

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 01.9.2007 10:32

PvvS píše:Vzdyt v podstate porse je jenoom souprava 3 dvounapravovych vozu (2 metry rozvor nebyl az tak vyjimecny) spojenych np clankama. Chovani v oblouku je uplne stejny.
No právě. Zatímco ty dvounápravové vozy postavil první Ing.František Křižík někdy v roce 1891, tak nám tu staví Škoda to samé, jen spojené, jak říkáš, np články o stopatnáct let později. To teda taky nic moc. :roll:
Navíc dřív se s nima mimo jiné kvůli těm chodovým vlastnostem v obloucích a podobně, jezdilo pomalu. Ale doba trochu pokročila a nevím, jestli by uspěl DP, který bude mít tramvaje jezdící maximálně tak 20-30km/hod. :wink:
Právě pro zvýšení rychlosti a kvůli lepším chodovým vlastnostem se vyvinuly podvozky otočné. A všude v kolejové dopravě se k nim přešlo. :wink:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 01.9.2007 10:23

Smurfx píše:V žádném případě! To by byla největší hloupost vzhledem k uspořádání 1.článků. Důchodci se budou šplhat do úzkých dveří a schodů a pak si nesednou, tak se budou muset prodírat úzkou uličkou a zase schodama dolů. V lepší případě by je někdo pustil, a pak by se on musel vyhýbat, prodírat atd. ](*,)
Souhlasím, a dokonce bych šel dál - zakázal bych nástup i do posledních dveří, které by byly pouze pro výstup. Nebo vyhodit tu dvousedačku z posledního článku :wink:

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 01.9.2007 9:51

MNo a co ty pridavny maticky a spoje (cepy, klouby) udelaji na nekvalitnim svrsku ? Za chvili to zas bude tam kde to bylo. Levnejsi reseni neni vzdy to spravny. Zacit seale musi s obojm. JAk doladit vozy (rozdil v hlucnosti mezi anitrou a triem je dukazem ze to jde), tak i s tratema. Kdyz sly upravivat trate a trakcni vedeni po dvounapravakach , tak to pujde i ted. Vzdyt v podstate porse je jenoom souprava 3 dvounapravovych vozu (2 metry rozvor nebyl az tak vyjimecny) spojenych np clankama. Chovani v oblouku je uplne stejny.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 31.8.2007 12:03

Bobek píše:Viděl bych to jinak. Menší kabinu a první dveře pro cestující.
V žádném případě! To by byla největší hloupost vzhledem k uspořádání 1.článků. Důchodci se budou šplhat do úzkých dveří a schodů a pak si nesednou, tak se budou muset prodírat úzkou uličkou a zase schodama dolů. V lepší případě by je někdo pustil, a pak by se on musel vyhýbat, prodírat atd. ](*,)
PvvS píše:.Na solidni trati neni vuz ani slyset, na tankodromu se trepou i maticky co zapomeli v dilnach na stole. Krizeni se daji zmirnit vyvarenim zlabku tak aby se jelo vic po okolku a min se skakalo pres pricnej zlab, nabehy do zatacek a vyhybek zas prechodnici. Jenze to by nekdo musel uznat ze trate sou na 2 veci a ne to ze vyrobce muze za vsechno.Jakakoliv tram bude jenom tak kvalitni jako trat po ktere pojede.
To je samozřejmě jasné, to nemusíš nikomu vysvětlovat. Jasně že je 14T krásně tichá na kvalitních tratích (kromě hluku z výzbroje, motorů apod.) a jasně že máme kvalitních tratí jako šafránu.

Ale zamysli se. Co je levnější? Připevnit pár matiček a destiček tak, aby ta tramvaj byla menší pojízdné železářství na nekvalitním svršku, nebo vyměnit přes 100km nekvalitních BKV tratí? Já myslím že to první.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 31.8.2007 11:02

Vendelínek píše:Já ten elaborát náhodně viděl. OSPEA sepsala A4 věcí a požaduje jejich odstranení. Nelíbí se jim hlučnost, netěstnost oken, hlučná klima.... A požadují držák na jízdní řád, věšák na čip, průhledné rolety, popelník, ledničku atd. Komentovat to nebudu...
Jediný s čím by se dalo souhlasit je ta lednička. Vždyť už i v autobusech jí řidiči mají a to nestojí bus 60 mega!

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Příspěvek od Bobek » 31.8.2007 10:26

Vendelínek píše:držák na jízdní řád, věšák na čip, průhledné rolety, popelník, ledničku
splachovací záchod, držák toaletního papíru, hodinky s vodotryskem...

Viděl bych to jinak. Menší kabinu a první dveře pro cestující.

Vendelínek

Příspěvek od Vendelínek » 31.8.2007 10:06

Já ten elaborát náhodně viděl. OSPEA sepsala A4 věcí a požaduje jejich odstranení. Nelíbí se jim hlučnost, netěstnost oken, hlučná klima.... A požadují držák na jízdní řád, věšák na čip, průhledné rolety, popelník, ledničku atd. Komentovat to nebudu...

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 31.8.2007 7:57

Vendelínek píše:DP o tom prave se Skodou jedna. Hlucnost je jeden z problemu, ale je dalsich milion drobnejsich, ktere se maji taky odstranit. Ted se do toho zacla stourat i strasnicka OSPEA a sepsala A4 vad ktere chteji odstranit. Jen nechapu proc to to delaji odbory, od čeho je Technická kontrola?! Aby jen buzerovala depaky za krive nalepene piktogramy?! Dp je v nakupu celkem nevine, to spis byla akce pražského magistrátu, podnik byl spis postaven pred hotovou věc.
OSPEA asi podala namety na zlepsenie, technicka kontrola dopravneho podniku pracuje s technickymi podmienkami. Vada je neodsuhlasena odchylka od schvalenej technickej specifikacie a zatial som nepocul, ze by sa na tejto urovni nieco riesilo okrem beznej nekvality pri prejimkach.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 30.8.2007 22:43

Radši bych dal přednost reko vozů na K3 jako to dělají v Plzni. Bylo by to lepší než R.P a hlavně nízkopodlažní + dělat dále wany nebo koupit dvojwany.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 30.8.2007 22:40

Smurfx píše:Ale beru to s rezervou. Co tě to jinak napadlo dávat sem tuhle ohavnou fotomontáž? :)
Argumenty nekterych ... ](*,)

Odpovědět