Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Absolut v 04.9.2007 8:03

Náčelníku, díky, že jsi se mě zastal 8-)
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Palackého náměstí

Odeslatod Grossák v 04.9.2007 0:38

Já si dovolím jen krátce reagovat. Nevím, jak bude SSZ Palackého náměstí fungovat. Vím, že má být vylepšena detekce tramvají a především v souvislosti s tím částečně vylepšena preference, a to jak pro plynulejší průjezd tramvají, tak také pro snížení vlivu preferenčních zásahu do řízení. Nebudu rozvíjet podrobnosti. Co se týče problému zahlcování ulic auty kvůli křižovatce Palackého náměstí: každý kdo přes křižovatku jezdí, se často setkává s tím, že auta ve směru do centra blokují tramvaje ve směru na a od Moráně stáním na kolejích, a to přesto že na SSZ funguje režim světelné závory, který tyto situace aspoň částečně eliminuje. Co to znamená? Že tato křižovatka ve směru do centra není až zase takovým hrdlem, jak si myslíme. Tím hrdlem je především Jiráskovo náměstí, kde ale tento jev způsobují pouze auta. Palackého náměstí má aspoň v tomto směru určitou rezervu.

Jinak, pokud by přes Palackého náměstí byly vedeny linky i v manipulačních obloucích (což, jak zde zaznělo, nemusí být potřebné) nepředpokládám, že by došlo k nárůstu počtu spojů, pouze ke změně směru jejich průjezdu. Takže při vhodném návrhu řídící logiky SSZ, která by například umožňovala skládat jednotlivá nekolizní tramvajová volna k sobě, by nemělo dojít k zásadnímu omezení kapacity křižovatky. Ale je to skutečně otázka řešení.

Jinak se velmi dá souhlasit s Absolutem, že lze zamezit zahlcování křižovatek. A nejen jich, ale i celých úseků komunikací, kde se například auta musejí pohybovat (postávat) na kolejích. Existují detektory vzdutí, které dokáží zjistit a předpovědět hrozící zahlcení zájmového místa a semafor může reagovat červeným signálem na SSZ (zmíněná světelná závora).
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Odeslatod DavidD v 03.9.2007 17:39

demon napsal:Řekl bych to jinak.
Je nucen porušit předpis kvůli tomu, že někdo jiný jej porušil a tím mu nedal možnost volby.
To už je moc velký slovíčkaření, to pak může říct řidič auta, že tam vjel, protože ten z druhého směru mu tam najel a on by se nikam nedostal, kdyby stál na začátku křižovatky než se tam udělá místo.Ale to už mi přijde jak v Americe...návod k mikrovlnce-nevkládat živé zvířata... [-o<
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod demon v 03.9.2007 17:28

DavidD napsal:Já jsem nikoho nehledal :wink:
kde pak já jen tvrdím, že tím porušuje předpisy i tramvaják. Nehájím tím IAD!

Řekl bych to jinak.
Je nucen porušit předpis kvůli tomu, že někdo jiný jej porušil a tím mu nedal možnost volby.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod DavidD v 03.9.2007 16:44

demon napsal:9001 & DavidD: Vy jste se hledali, až jste se našli, co... :x

Rozdíl je v tom, že tramvaj najíždí do křižovatky zablokované IAD protože musí, jinak prostě neprojede a nepřekáží přitom ostatním účastníkům provozu, protože za křižovatkou většinou může pokračovat v jízdě, zatimco řidiči IAD najíždějí do zablokovaný křižovatky proto, aby je nedejbože někdo nepředjel a to bez ohledu na to, znemožní-li tím jízdu někomu ve volném směru... :(
Já jsem nikoho nehledal :wink:
kde pak já jen tvrdím, že tím porušuje předpisy i tramvaják. Nehájím tím IAD!
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod demon v 03.9.2007 16:08

9001 & DavidD: Vy jste se hledali, až jste se našli, co... :x

Rozdíl je v tom, že tramvaj najíždí do křižovatky zablokované IAD protože musí, jinak prostě neprojede a nepřekáží přitom ostatním účastníkům provozu, protože za křižovatkou většinou může pokračovat v jízdě, zatimco řidiči IAD najíždějí do zablokovaný křižovatky proto, aby je nedejbože někdo nepředjel a to bez ohledu na to, znemožní-li tím jízdu někomu ve volném směru... :(
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod Absolut v 03.9.2007 16:00

Proboha!

U železničního mostu žádná jízda po kolejích není!
Vyšehradský tunel je ošetřen preferenčním SSZ a funguje to.
Fronta ze Svobodovy je odhadnutelná a dá se taky regulovat.

Jezdím tam denně ...
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Odeslatod 9001 v 03.9.2007 15:35

Absolut napsal:9001: Marně se Ti pokouším vysvětlit, že křižovatky mohou zůstat průjezdné i pokud zpomalíš IAD. Jde to zařídit. Holt se ta fronta gumokolů o kousek posune. Bohužel již jsi produktem degradace gumofilního myšlení.


Jenže tobě nedochází, že někdě je jízda aut po tramvajovém pásu a to je případ již zmíněné Svobodovy ulice a nebo u podjezdu železničního mostu a vlastně i Vyšehradského tunelu.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Odeslatod 9001 v 03.9.2007 15:33

Ty ses vyjádřil jako kdyby všichni řidiči tram měli svatožář a všichni co řídí auto byly prasata.

Třeba na Vítězném náměstí nebo na Palmovce jsem častým svědkem pouštění tramvají, takže bych se trochu uklidnil. Jistě jsou mezi řidiči aut prasata, ale to samé platí o tramvajácích.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Odeslatod DavidD v 03.9.2007 15:31

I.am.good napsal:Asi tak. Nejmenovaný instruktor v tramvajoškole mi při jízdě od Malostranské na Staroměstskou ještě před křižovatkou na Staroměstské řekl, ať po padnutí čoček tam najedu, protože kdybych čekal na to, že budu mít volný průjezd, tak tou křižovatkou v životě neprojedu. A má pravdu.
Protože řidiči IAD (nejen) v Praze jsou zku*vený prasata (pardon za ten výraz) a myslej jen na sebe. Onehdá jsem byl svědkem toho, jak řidička gumokolu na Výtoni dc stála spisovně u semaforu, neboť za křižovatkou směr palačák to bylo ucpané. Dodržovala zákon + navíc tam jsou ještě ty žluté pruhy na vozovce. Nějakej frajírek kolem 35ky za ní na ní ale troubil a když nepopojela, tak vylezl a byl na ní sprostý, proč p*ča nejde apod. Tak na to jsem fakt už zakročil, stačilo mi se vysoukat z kabiny a prohodit pár slov s dotyčným. Ale ne vždy to takhle dopadne a někdo třeba raději popojede, než aby na něj troubili. O těch, co tam najedou a neřešej nic, raději pomlčím.
Jo plnej souhlas, ale toto všechno platí i na tramvaje.
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod I.am.good v 03.9.2007 15:25

DavidD napsal:No mam takový pocit, že tento stejný zákon porušůjí i tramvaje... 8-)
Asi tak. Nejmenovaný instruktor v tramvajoškole mi při jízdě od Malostranské na Staroměstskou ještě před křižovatkou na Staroměstské řekl, ať po padnutí čoček tam najedu, protože kdybych čekal na to, že budu mít volný průjezd, tak tou křižovatkou v životě neprojedu. A má pravdu.
Protože řidiči IAD (nejen) v Praze jsou zku*vený prasata (pardon za ten výraz) a myslej jen na sebe. Onehdá jsem byl svědkem toho, jak řidička gumokolu na Výtoni dc stála spisovně u semaforu, neboť za křižovatkou směr palačák to bylo ucpané. Dodržovala zákon + navíc tam jsou ještě ty žluté pruhy na vozovce. Nějakej frajírek kolem 35ky za ní na ní ale troubil a když nepopojela, tak vylezl a byl na ní sprostý, proč p*ča nejde apod. Tak na to jsem fakt už zakročil, stačilo mi se vysoukat z kabiny a prohodit pár slov s dotyčným. Ale ne vždy to takhle dopadne a někdo třeba raději popojede, než aby na něj troubili. O těch, co tam najedou a neřešej nic, raději pomlčím.
I.am.good
 

Odeslatod DavidD v 03.9.2007 14:45

radek31 napsal:křižovatky jsou neprůjezdné pouze pokud řidiči IAD porušují zákon - když začne PČR toto hlídat, křižovatky budou prázdné
No mam takový pocit, že tento stejný zákon porušůjí i tramvaje... 8-)
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod Absolut v 03.9.2007 14:29

9001: Marně se Ti pokouším vysvětlit, že křižovatky mohou zůstat průjezdné i pokud zpomalíš IAD. Jde to zařídit. Holt se ta fronta gumokolů o kousek posune. Bohužel již jsi produktem degradace gumofilního myšlení.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Odeslatod radek31 v 03.9.2007 14:14

9001 napsal:Sice je hezký že budeš mít preferovanou MHD,ale k čemu ti to je,když nebudeš mít průjezdný křižovatky a výsledně dojde ke zdržení MHD
křižovatky jsou neprůjezdné pouze pokud řidiči IAD porušují zákon - když začne PČR toto hlídat, křižovatky budou prázdné
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod 9001 v 03.9.2007 14:01

Sice je hezký že budeš mít preferovanou MHD,ale k čemu ti to je,když nebudeš mít průjezdný křižovatky a výsledně dojde ke zdržení MHD
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron