Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MOp » 26.11.2007 10:58

Zapomíná se na jednu základní věc - je to cesta jak se rychle a "velice levně" zbavit xx tisíc zaměstnanců. A o to jde přeci především!

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od XSC » 26.11.2007 9:52

Proxy píše:Budeš se divit, ale tomu se říká tržní ekonomika, která je založená na tom, že jiná firma je schopna dělat stejnou věc s nižšími náklady - cestou jak k tomu dojít je různá: vyšší produktivita práce, jiná technologie, jiná organizace práce... Z pohledu ekonoma je mi celkem jedno jak to ta firma udělá (to je její "know-how"), zajímá mne jen cena a zda práce odpovídá normě :wink:
Jenže to funguje jen tam, kde je těch firem nabízejících služby více a můžu si vybrat. Ale tady opět dojde k odštěpení další části DP, ne k tomu, že by si DP podle ceny najal něco, co je levnější. Nebo snad v současnosti nějaká taková firma existuje? Neexistuje, protože pro tuto činnost nikdo nemá vybavení, dokud nezíská část DP.
Jedná se v podstatě o privatizaci DP po kouscích. Vše, co může být ziskové, se privatizuje, to, co ziskové není, zůstává v DP a dotuje se městem. Ono by to tak nevadilo, kdyby se tímto přes DP nedotovaly soukromé firmy, které by jinak ani nemohly existovat. Vlastník takovéto firmy má totiž zajištěné zakázky a nikdo jiný to dělat nemůže.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Proxy » 26.11.2007 9:38

MF píše:Tak jsem si myslel, že od jak živa si jakákoliv firma snažila např. své stroje opravovat sama, protože jí to vyjde levněji, nebo si řezník porážel své vepře, než aby je kupoval vybourané od cizího a pak prodával. Vyplatilo se každému rozšířit si výrobu, než platit prostředníka. Nejsem ekonom, ale myslím, že co si je člověk či firma schopna udělat sama jí stojí méně než, když si na to objedná firmu, která si nechá tučně zaplatit.
Budeš se divit, ale tomu se říká tržní ekonomika, která je založená na tom, že jiná firma je schopna dělat stejnou věc s nižšími náklady - cestou jak k tomu dojít je různá: vyšší produktivita práce, jiná technologie, jiná organizace práce... Z pohledu ekonoma je mi celkem jedno jak to ta firma udělá (to je její "know-how"), zajímá mne jen cena a zda práce odpovídá normě :wink:

Když jsme u toho řezníka, tak taková situace přesně na trhu masa nastala v současnosti - tuzemští chovatelé prasat vyrábějí příliš draze a některé obchodní řetězce nakupují raději v zahraničí. Proč? Zákazníky těchto řetězců totiž nezajímá původ masa, ale cena a požadují ji co nejmenší... :roll:
zdepa píše:Bylo nám naznačeno, že do konce roku 2008 má přejít údržba vozidel pod soukromníka a to prý bude levnější - ušetří se... o března 2008 má takhle pod taktovkou Siemens začít fungovat depo Kačerov.
To je pravda, jenže se musí dodat že: Siemens vyhrál výběrové řízení na dodávku souprav právě proto, že nabídl "full-service". Navíc má dostatek kvalifikovaných pracovníků a málo zakázek.
Odlišná situace je v depech Hostivař a Zličín, které by měla převzít Škoda. Jenže ta má těchto pracovníků nedostatek. Navíc Škoda má docela strach z odpovědnosti za zajištění denní provozuschopnosti souprav, protože rekonstrukce narozdíl od M1 jsou nová technologie navařená na starých ruských kastlích a motorech, kdežto M1 jsou celkově-nové soupravy :^o

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

DP

Příspěvek od XSC » 26.11.2007 9:03

To je jen další z "výhodných" outsourcingů. Samozřejmě to bude nakonec dražší, protože soukromá firma z toho chce mít především zisk, což služba v rámci podniku mít nemusí. Nemyslím si, že by zaměstnancům poklesly platy, kolektivní smlouva DP není žádný zázrak a za míň už moc lidí dělat nebude. Jedině že by nabrali zaměstnance z UK. Výhodné to bude jen pro vlastníka firmy (bude dobré sledovat jeho vazby s radnicí a DP) a také pro těch pár manažerů v DP, kteří tímto předvedou kouzlo se snížením mzdových nákladů.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 25.11.2007 22:26

Tak jsem si myslel, že od jak živa si jakákoliv firma snažila např. své stroje opravovat sama, protože jí to vyjde levněji, nebo si řezník porážel své vepře, než aby je kupoval vybourané od cizího a pak prodával. Vyplatilo se každému rozšířit si výrobu, než platit prostředníka. Nejsem ekonom, ale myslím, že co si je člověk či firma schopna udělat sama jí stojí méně než, když si na to objedná firmu, která si nechá tučně zaplatit.

Stane-li se tak jak se píše, tak jistě převedou zaměstnance DP do služeb cizí firmy a tímpádem tito zaměstnanci budou pracovat za méně, dle kol.smlouvy vybrané firmy. Určitě ne za více. To by se pak DP nevyplatilo objednávat služby jinde. Ledaže by jeden dělal za dva což asi těžko.

Fakt je mi z toho zle, asi se zařídím pro sebe a budu v něčem podnikat, než dělat na této lodi se jmínem Titanic a krycím jménem DPP.

Omluvám se, nepatří to sem, ale když už jsme se nějak k tomuto tématu dopracovali...

zdepa
Uživatel
Příspěvky: 116
Registrován: 15.2.2007 19:03

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od zdepa » 25.11.2007 16:08

Jak naznačil Pavel PS s ČD, tak to dopadne s DP. Bylo nám naznačeno, že do konce roku 2008 má přejít údržba vozidel pod soukromníka a to prý bude levnější - ušetří se... o března 2008 má takhle pod taktovkou Siemens začít fungovat depo Kačerov.
To sem nepatří. Promiňte :roll:

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Jabberwocky » 25.11.2007 13:57

MF: Já bych to jako rozku*vení neviděl - majitelům kamionů taky nepatří silnice. Železniční cesta by měla být jedna věc a provozovatelé vlaků pak druhá. Zda mají být koleje státní či soukromé, to teď neřeším, ale rozdělit se to určitě mělo.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 25.11.2007 13:17

Aha, tak to jsem nevěděl. Je však zajímavé, jak se dá rozk.rvit podnik. Jeden se však bez druhého neobejde.

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Pavel PS » 25.11.2007 9:55

Tonda Ježek píše:SŽDC je státní organizace. Organizačně s ČD nemá vůbec nic společného.
Přesně tak, dřívější ČD státní organozace se transformovaly (rozuměj rozdělily) 1. ledna 2003 na ČD a.s. (poskytovatel přepravních služeb, t.j. vlastník kolejových vozidel) a SŽDC (Správa železniční dopravní cesty, která se staré o veškerou kolejovou infrastrukturu a jíž tudíž platí dopravci za využití tratí, účtuje se dle významu trati, typu trakce, významu trati, délce jízdy..). Dopravci navrhují JŘ a správce jim je musí schválit s ohledem na propustnost tratí. Tyto organizace opravdu spolu nemají nic společného, ale aby to bylo ještě zamotanější, na údržbu tratí si SŽDC najímá ČD a.s. a platí jim za to.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Tonda Ježek » 24.11.2007 23:13

SŽDC je státní organizace. Organizačně s ČD nemá vůbec nic společného.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 24.11.2007 23:01

slimman píše:
MF píše: nenažranosti ČD, které za použití kolejí chtějí nehorázné peníze.
Na vině je spíš SŽDC jako vlastník infrastruktury.
Ano, ale SŽDC je součástí ČD, stejně jako jDCT se součástí DP.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od slimman » 24.11.2007 17:21

MF píše: nenažranosti ČD, které za použití kolejí chtějí nehorázné peníze.
Na vině je spíš SŽDC jako vlastník infrastruktury.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 24.11.2007 15:30

watslaw píše:
MF píše:Jojo, vím, že mají vozy jen na jednu tramvaj. Bylo myšleno čistě hypoteticky. ČD nesnáším. Dobře jim tak, když jsou nenažraný, tak ať si vydělá autodopravce.
Ale ty tramvaje nevozily ČD ale Viamont.
Pravda, ale následky jsou stejné - Viamontu DP či Škoda (nevím kdo platí transport) nedá vydělat kvůli nenažranosti ČD, které za použití kolejí chtějí nehorázné peníze.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MOp » 24.11.2007 14:22

MF> to nebylo na tebe :-)

watslaw
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 17.8.2004 15:13

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od watslaw » 24.11.2007 14:07

MF píše:Jojo, vím, že mají vozy jen na jednu tramvaj. Bylo myšleno čistě hypoteticky. ČD nesnáším. Dobře jim tak, když jsou nenažraný, tak ať si vydělá autodopravce.
Ale ty tramvaje nevozily ČD ale Viamont.

Odpovědět