Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Richard Sadílek
Uživatel
Příspěvky: 46
Registrován: 08.9.2007 20:02
Bydliště: Luka
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Richard Sadílek » 20.12.2007 17:37

Absolut píše:Tak ještě jednou a důsledněji. .......................... než navrhuje Richard Sadílek. Jako méně významná větev do Písnice s depem (které musí být v Písnici, je v ÚP a jinde na něj není místo a vytěsnitz ho odtamtud znamená celé m-D zabít = odsunout k roku 2030) a s rezervou na napojení light rail systému z Jesenicka.
Již předem promiňte, ale tohle nešlo jen tak přejít. Estakáda je asi nejlepší celá prosklená (kromě spodku).

Stanice Sídliště Lhotka (+estakáda) by byla architektonicky navržena tak, aby co nejméně zasahovala do prostředí, a přitom sídliště Lhotku ozvláštnila (maximálně tak jako TT Barrandov sídliště Barrandov). Výška estakády tak 3. patro lhoteckého paneláku. Stanice v Lhotce by vypadla suše jako nástupiště (tratě by byly vedle sebe) ze dvou stran přilepené k nízkému tubusu. Sklo by se v prostoru stanice trochu rozšířilo aby zastřešilo právě ta nástupiště. Na zeleň by bylo spousty místa - představ si to na Ortofotomapě: vidíš dvě parkoviště mezi ulicema Zárubovou a Lhoteckou. To pravé by se zrušilo a byla by tam pouze estakáda - veškerý povrch zatravněn. To levé by se taktéž zrušilo a vznikla by tam stanice asi tak 4m vysoko. A čtyři metry pro zatravnění postačí (samozřejmě se na povrchu budou nacházet i podpěrné sloupy estakády, což nijak zvlášť trávu nepoškodí). Termnál autobusů a tramvají by byl na druhé straně - nutnost vytvoření lávky (architektonisky by se hodila nenápadná ale skleněná).

Estakáda by ulicí Lhoteckou procházela velmi těsně po jejím jižním okraji (jako druhá od ulice po chodníku). V případě velkých pozemkových problémů by se na malou chvíli odebrala na severní okraj. Zhruba v prostoru autobusové zastávky Labe by se odebrala do tunelu pod rozlehlým parkovištěm (mezi Krouzova a Lhotecká).

Stanice Tylova čtvrť by měla stejné parametry jako Lužiny - těsně podpovrchová se proskleným stropem. Umístění jsem již určil v předminulém příspěvku.

Zde již estakáda není, metro klasicky pod povrchem.

Stanice Modřany je jako Luka, terén to nerozděluje - opět lávka (á la Luka) do Obchodního Centra na Sofijském náměstí.

Dále je to už jen fikce - D do Zbraslavi jsem nemyslel do roku 2025, ale po roku 2025.


Velice bych ocenil, kdyby diskutující citace kolegy z diskuse zkracovali, pro přehlednost.
Děkuji. DUŠAN

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Radek » 20.12.2007 14:26

K tomu tram pásu na Pankráci - máme tam čerstvě stromky. Myslím, že to tady ještě nebylo.

Honzík
problémový jedinec
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004 11:11
Bydliště: Praha 4 Lhotka
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Honzík » 20.12.2007 14:11

AKUTNÍ. KDO CHCE SE MNOU JET DO PLZNĚ NA MHD AŤ SE OZVE 724952157. MÁM CELODENNÍ LÍSTKY MUSÍ SE PROJET.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 20.12.2007 8:52

Tak ještě jednou a důsledněji. Rád bych podotkl, že jsou místa, kde prostě trasu nebo stanici udělat nejde, a pokud má být trasa nad zemí, na povrchu, nebo těsně pod povrchem, tak těchto míst přibývá. Tím nechci nijak zlehčovat možnou větev m-D do Modřan, je reálná, avšak ne po povrchu. Nechci tady znít jako negativista, který všechno zavrhuje, to ani omylem. Jen už se pár let pokouším některé záměry prosazovat a vím, že to není jen o tom namalovat čáru do mapy.

Tak Stanice Sídliště Lhotka a estakáda u ní - estakádu lze udělat nad parkovištěm, povrchové nebo těsně podpovrchové vedení nevidím jako reálné. Stanice však musí být buď nad zemí, nebo pod zemí, aby se na případném terminálu MHD využily dvě úrovně. Nebo se musí vykoupit a zbourat Obi. Všeobecně mi ale dělání nějakého "BIG TERMINAL" na Sídlišti Lhotka smrdí zbytečným vytvářením velikých industriálních staveb v místě, kde bohatě postačí podzemní stanice s pár výstupy z vestibulu k zastávkám TRAM a BUS. Podzemní varianta skutečně méně zničí prostředí, dá šanci k jeho ozelenění, neruší parkovací místa, atd.

Druhý úsek estakády - chápu-li to dobře, tak to myslíš někde mezi stanicemi busů Labe a Družná. Tam mám několik zásadních připomínek proti nadzemnímu vedení metra - za prvé na té křižovatce, kde potřebuješ odbočit, je v projednání ÚR na obchodní buzinec centrum (myslím Kaufland, Tesco nebo tak něco - bude to mít 2 podzemní patra a hafo nadzemních) a za druhé u stanice Družná je děsný krpál. Už když jsem zkoušel trasovat tudy po povrchu tramvaj, tak to nevyšlo a musela na Labi do tunelu. Natož metro, které zvládá o dost menší podélné sklony !!! Je tedy nesmysl pokoušet se o estakádu u Lhotecké ulice, do ul. ČS. exilu bys to nemohl sklesat!!! To je prosím jenom FYZIKA a MATEMATIKA, tady ani nejde o dopravu. Já vím, že ty bílé fleky v mapě lákají k vymýšelní, ale tohle fakt nejde. Naopak, pokud bys byl pod Lhoteckou a od Labe pod Krouzovou nebo pod domy, tak můžeš někde u zast. Družná vylézt na povrch - ale na jednu zastávku to tak moc cenu nemá... jak jsi správně podotkl, u ul. Povodňová už to zase nad zemí nejde.

Dobrá tedy - pomineme li problém, že z estakády tam nelze sklesat, pak ta další stanice. Není to od stanice Sídliště Lhotka nějak daleko?? Není hloupost dělat stanici mezi panelákama a vilkama jenom proto, že tam je volný flek? Rozhodně lepší varianta by byla stanice na Labi, zajeď se tam podívat, jaký je tam oběh lidí - ale tam by to opět musela být jaksi stanice podzemní. Jinak k tomu plácku a povrchové stanici nemám z technického námitek, snad se tam ani zatím nic nemá stavět :-)

Třetí úsek estakády jsme vzdali, tak nekomentuju.

Stanice Modřany (tedy Poliklinika Modřany) - no ten plácek je volný, nějaký záměry tam jsou, ale není to žhavé, opět si ale myslím, že by bylo lepší udělat stanici podzemní a napojit ji výstupy rovnou do tramvajových zastávek, respektive do obchodů na Sofijském náměstí a ne dělat stanici za čtyřpruhovou silnicí daleko od obchodního dění - jasně, přestupy by se daly vyřešit i tam, co navrhuješ Ty, ale docházková vzdálenost zase roste - většina lidí chodí na nákup a pak do sídliště. Povrchová stanice jako Luka je neskutečné plýtvání prostorem a rozetne Ti terén na dvě půlky - hele, Ty jsi odtamtud, tak můžeš říct, kde je jednodušší pěší trasou křížit metro - na Lužinách, nebo na Lukách? He? Krom toho jaksi metpo na Lukách neumí otevírat dveře na obou stranách, i když by to technicky šlo.... vůči metru na povrchu nejsem, ale ne věci typu Luka.

Stanice Nádraží Modřany... jak se tam jako chceš vytočit od Polikliniky z té Tvojí polohy? No budiž, geometrickým prasárnám zdar, ale samotná stanice... mezi ulicí Vltavanů (tedy cyklostezkou A1, abysme si rozuměli) a tram. tratí - to bude tedy podzemní stanice těsně u řeky a všechny výstupy z vestibulu pod stoletou vodou? To bude príma povodňová ochrana :-) Sorry, ale tohle je fakt blbost, co nemá obdoby nejen koncepčně, ale i technicky, proč by ta stanice nemohla mít jeden výstup na Obchodní náměstí a druhej tedy k tramvaji, když už ji tam chceš nacpat? Chápu snahu o přestup k železnici, ale na těch pár metrů mezi tram a železnici to nenacpeš, navíc Ti tam opravdu vadí Vltava, nesmíš zničit protipovodňovou ochranu žel. tratí ... sorry, prostě je to technicky hodně vyžlucené.

Stanice Lahovice - ale jo, pokud už nějakou dopravu trasuješ přes řeku, tak souhlasím s umístěním stanic an obou stranách, nicméně opět kroutím hlavou nad tím, kam že to chceš tu stanici nacpat... za prvé, mezi zmíněné ulice se žádná stanice nevejde, pokud tedy nepočítáš z demolicí Lahovic, za druhé opět povodňový problém - nad Q500 je tady jen Lahovický most a zbytek hezky plave ve vodě - kup si knížku "Dny, kdy Pražské MHD vládla voda"... za druhé, ujíždí Ti busy od Radotína, to už tedy rovnou můžeš udělat stanici na Zbraslavským náměstí... za třatí, jseš si jistej, že tady jsou poptávky na metro?? Možná kdybys to dotáhnul k Nádraží Radotín na přestup s vlakem... Samotná Zbraslav neuživí ani tramvaj (zatím), natož dvě stanice metra!!!

Stanice Zbraslav / Žabovřesky - viz Lahovice. Nejsou tam intenzity ani na tramvaj a Ty tam ženeš metro. No comment.

---

Sorry všem za tak rozsáhlý kometář, ale tohle nešlo jen tak přejít.

Malinko naťuknu k mému názoru - hlavní větev m-D do stanice Poliklnikika Modřany, ale pouze pod zemí a více zastávek (a jinde), než navrhuje Richard Sadílek. Jako méně významná větev do Písnice s depem (které musí být v Písnici, je v ÚP a jinde na něj není místo a vytěsnitz ho odtamtud znamená celé m-D zabít = odsunout k roku 2030) a s rezervou na napojení light rail systému z Jesenicka.

Richard Sadílek
Uživatel
Příspěvky: 46
Registrován: 08.9.2007 20:02
Bydliště: Luka
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Richard Sadílek » 19.12.2007 20:08

Absolut píše:Dobrá větev. Ale estakáda zabírá pozemky. Nic proti ní, jen to konstatuju.

Máš tam kolize se soukŕomými pozemky a záměry, co mají ÚR
Estakáda by tedy končila už u křižovatky Československého exilu x Povodňová. Stanice Modřany tím pádem byla přibližně umístěna v nadzemní poloze jako Luka.
Dál by byly stanice Nádraží Modřany (podzemní) mezi ulicí Vltavanů a tramvajovým tělesem - tedy pod železniční stanicí Modřany.
Stanice Velká Chuchle u železniční stanice Velká Chuchle na ulici Radotínské, u stávající zastávky autobusu Závodiště Chuchle. Navazná doprava: autobusy.
Stanice Lahovice by se nacházela mezi ulicemi Lahovská a Strakonická resp. Lahovický most s pouze autobusovou návaznou dopravou.
Stanice Zbraslav - konečná. Její umístění je sporné, podle mně nejlepší je v sídlišti Žabovřesky (dnes zastávka busu Žabovřesky), s případnou konečnou tramvají z Komořan (tedy z Modřan).

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 19.12.2007 17:03

Marek_B: V pohodě. Potom se omlouvám, ale nejsem si jistej, jestli se jedná o zastávkové ostrůvky - rád se nechám přesvědčit dobovou fotkou s označníkem. Vložit fotku s uvedením zdroje je naprosto v pořádku. A klidně mi tykej, jsme přece na netu.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Metro D

Příspěvek od Marek B. » 19.12.2007 16:37

Absolut: Ty ostrůvky tam byly, akorát je letos v červnu odstranili. Mám to na fotce, bohužel ji nemohu najít a na Prtkách zrovna tato část z doby před 10 lety je hrozně špatně vidět. Tak jsem použil vaší fotku(promiňte)a vyznačil jsem kdde byly. Dokládám ještě fotku z PT z r. 1995(taky se omlouvám) Tam za křižovatkou jsou ostrůvky patrné.
x-budejovicka-11.jpg
x-napankraci-likvidace-010.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Markus » 18.12.2007 20:16

Nad zemí to do blízkosti Sofijského náměstí vážně nepůjde, je to tam hodně zabraný, přesně jak píše absolut :) V místě je plánována dost velká zástavba, hodně se mluví především o pozemku vedle polikliniky (roh mezi Čs exilu a Generála Šišky). Má se stavět i na současném pozemku pražské teplárenské (za touto křižovatkou směr Beránek). Bývalý Prior má být částečně přestavěn na radnici Prahy 12 a nové komerční plochy. Aktuálně se řeší prodej pozemku mezi Botevova a K Vltavě (nyní je tam hlídané parkoviště). Zastávka metra u této křižovatky by byla logická, busy to nezvládají. Přestože tam jezdí celkem frekventovaně, jsou už na Lhotce nacpané a už několikrát jsem byl v poslední době svědkem agresivního chování některých cestujících, to přechodu lidí na MHD v této oblasti rozhodně nepřidá.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 18.12.2007 18:24

Dobrá větev. Ale estakáda zabírá pozemky. Nic proti ní, jen to konstatuju.

Máš tam kolize se soukŕomými pozemky a záměry, co mají ÚR

Richard Sadílek
Uživatel
Příspěvky: 46
Registrován: 08.9.2007 20:02
Bydliště: Luka
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Richard Sadílek » 18.12.2007 17:06

Absolut píše:Nene, kromě Nádraží Krč všechno pod zemí. A žádná stanice Zálesí tam už není :-) ... ale jak říkám, nemá smysl pitvat detaily, díky nečinnosti P4 (respektive činnopsti zaměřené výhradně na gumokolní obsluhu nové zástavby na Pankráci) pravděpodobně bude dřív Áčko k nemocnici Motol a dál, než I.D.
Ano, já vím," nemá smysl pitvat detaily", ale rád bych se optal jak to tedy je s větvením :oops: a ukázal svůj návrh. Mám podle metrowebu udělané vedení větve, podle jebe doplněné estakády -
první úsek estakády - začátek u křiřovatky Vošátkova x Zárubova, dál severoseverovýchodně, po křižovatce ulic Snopkova x Zárubova souběžně s ulicí Lhoteckou
stanice Sídliště Lhotka -
  • umístění přibližně okolo křižovatek Zárubova x Seidlova a Lhotecká x Zárubova, návazná doprava autobusy (terminál), v budoucnu tramvaje a potencionálně trolejbusy
druhý úsek estakády -
  • souběžně s ulicí Lhoteckou, po křižovatce Lhotecká x Československého exilu x V Otočce jižně
stanice Tylova čtvrť -
  • na plácku mezi ulicemi Československého exilu, Na cikorce a Herrmannova, návazná doprava autobusy, potencionálně trolejbusy
třetí úsek estakády -
  • souběžně s ulicí Československého exilu (jižně)
stanice Modřany -
  • na plácku mezi ulicemi Generála Šišky, Soukalova a Českosloveského exilu, návazná doprava autobusy, tramvaj a potencionálně i trolejbusy
(stávající zastávka autobusů Tylova čtvrť by se jmenovala Botevova)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 18.12.2007 16:57

Územní plán je cár papíru, když máš záměr a peníze, tak si ho změníš.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Neral » 18.12.2007 15:56

Absolut píše: Provádí se skutečně takové úpravy, aby místo na tramvaj nebylo a to doslova tak, aby vzdálenost mezi fasádami nových bhudov nebyla dostatečná na umístění TT se zastávkou.
Ale pokud bude trať zanesena v ÚP, tak by snad takovýhle postup měl být znemožněn, ne? Nedělám si iluze, že by zanesení do ÚP znamenalo brzkou realizaci, ale právě pro tenhle účel, aby se s plánovavnými stavbami (tramvajovými traťemi) prostorově počítalo, je mimo jiné územní plán určený...
Absolut píše:Trať se podle mého osobního názoru nebude stavět nikdy a to jsem v té skupině, která se jí snaží prosadit.
No jo, všedhno je to o politice (a zejména o politicích). Jen se pořád nemůžu rozhodnout, jestli mám být rád nebo nerad, že bydlím na Praze 6... :)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 18.12.2007 7:57

Nene, kromě Nádraží Krč všechno pod zemí. A žádná stanice Zálesí tam už není :-) ... ale jak říkám, nemá smysl pitvat detaily, díky nečinnosti P4 (respektive činnopsti zaměřené výhradně na gumokolní obsluhu nové zástavby na Pankráci) pravděpodobně bude dřív Áčko k nemocnici Motol a dál, než I.D.

Richard Sadílek
Uživatel
Příspěvky: 46
Registrován: 08.9.2007 20:02
Bydliště: Luka
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Richard Sadílek » 17.12.2007 19:10

Absolut píše:Ad Richard Sadílek:
Trasa I.D. Písnice - Hlavní Nádraží zas tak stabilizovaná není. Probíhá ověřovací studie větvení do Modřan, která je na nejlepší cestě celé Déčko posunout dál nebo úplně zabít.
Doopravdy! Bude se uvažovat i o estakádách přímo mezi paneláky? V okolí stanice Zálesí se o něčem takovém uvažovalo, ale pak to přesunuli na větvení do Kamýku, Lhotky ...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 17.12.2007 13:49

Ad Marek B.
To je tím, že tam Praha 4 tu TT nechce. Se zastávkami se mýlíš, žádné ostrůvky tam v nedávné době nebyly - trať jsem prošel v roce 1997 celou a žádné ostrůvky tam nebyly.

Ad adam_r:
Provádí se skutečně takové úpravy, aby místo na tramvaj nebylo a to doslova tak, aby vzdálenost mezi fasádami nových bhudov nebyla dostatečná na umístění TT se zastávkou.
Trať se podle mého osobního názoru nebude stavět nikdy a to jsem v té skupině, která se jí snaží prosadit.

Ad Richard Sadílek:
Trasa I.D. Písnice - Hlavní Nádraží zas tak stabilizovaná není. Probíhá ověřovací studie větvení do Modřan, která je na nejlepší cestě celé Déčko posunout dál nebo úplně zabít.

Odpovědět