Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 07.3.2008 8:34

Trasa I.D. je skutečně ohrožena.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Proxy » 07.3.2008 8:13

Absolut píše:Nevím, z jakého projektu trasy D vycházíte, u trady I.D není ještě jisté nic a to, že nejrozkreslenější varianta má na Olbrachtově jeden vestibul nic neznamená.
Ano, před několika dny jsem četl v novinách článek, že zřejmě všechny současné varianty spadnou pod stůl a metro D bude budováno ze soukromých peněz projektem typu PPP. To znamená, že bude vypsáno volné výběrové řízení, přičemž podobu trasy si vybere sám investor, resp. podoba trati bude součástí hodnocení jeho nabídky.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 06.3.2008 22:26

Nevím, z jakého projektu trasy D vycházíte, u trady I.D není ještě jisté nic a to, že nejrozkreslenější varianta má na Olbrachtově jeden vestibul nic neznamená.

František Nyklíček
Uživatel
Příspěvky: 9
Registrován: 10.12.2006 13:07
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od František Nyklíček » 03.3.2008 18:57

Když už tu byla zmínka i o oficiální trase, nedá mi, abych se nezmínil o jedné kulišárně. Stanice Olbrachtova má mít pouze jeden vestibul na křižovatce Na Strži x Olbrachtova resp. Jeremenkova. Po podrobnějším zkoumání projektu je také jasné proč. Stanice je umístěna podél ulice Na Strži zhruba v úrovni Krčského hřbitova. Že zde zcela odpadne vazba na směr Antala Staška - Zelený Pruh, je podle mě chybou. Lépe by bylo stanici umístit tak, aby druhý vestibul směřoval na křižovatku Na Strži x Antala Staška - už z toho prostého důvodu, že v okolí této křižovatky se jednak staví zhutněné repliky věžáku a ubytovny, a za druhé se další věžák plánuje v prostoru u parčíku a prodejen. Dále navrhuji pozměnit názvy zastávek tak, aby nebyly zavádějící. Nazývat totiž zastávku na zmíněné křižovatce podle usedlosti, ležící pár desítek kroků od zastávky dříve jmenované U Statku (kterým byla bezpochyby myšlena usedlost Ryšánka), a nyní poněkud nepřesně nazývané Na Planině (přestože zmíněná ulice a vchod do stejnojmenné školy leží dále odtud v místě, kde zastávka chybí), je přežívajícim archaismem. Pokud by sem byla někdy opět přivedena tramvajová trať, stejně nebude její konečná Ryšánka, ale nejspíše až Zelený Pruh. Navrhuji: Na Strži -> Olbrachtova, Ryšánka -> Na Strži, Na Planině -> Ryšánka, a případně zřízení nové zastávky Na Planině mezi vyústěním této ulice a ulice Hudečkovy, nebo vůbec změnu umístění zastávek tak, aby byly vzdálenosti mezi nimi rovnoměrnější. To vše by se dalo spojit právě se zavedením metra.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Metro D

Příspěvek od P_V » 29.12.2007 16:47

Proxy píše:2/ Ten sjezd z Jihlavské k metru Kačerov by zas nemusel být takový problém, kdyby se udělal zářez.
jihlavska.jpg
Tady je v ÚP sjezd z magistrály.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Proxy » 29.12.2007 13:02

Absolut píše:Proxy: Ten Trianon by se nakonec objet dal (právě koukám z okna na jeho staveniště), ale pak je tam ještě areál nějaký školy a z Jihlavský ulice na Kačerov už to taky nejde z důvodu terénních úprav při stavbě metra.
1/ Já bych řekl, že ten Trianon nejde příliš objet, neb na severní straně je příliš blízko bytový dům a neprošly by hlukové normy. Na východě by se TT mezi hotel ILF a Trianon vešel, ale je zde plánovaný výjezd podzemního parkingu - tedy stejný problém jak BBC - dvě křižovatky vedle sebe.
200712281200_budejovicka_www.jpg
2/ Ten sjezd z Jihlavské k metru Kačerov by zas nemusel být takový problém, kdyby se udělal zářez. Aby nedošlo k úbytku parkovacích míst v oblasti je nutné rozšíření parkoviště nad metrem Kačerov, případně vybudovat spodní parkovací patro.
jihlavska.jpg
Nicméně nejsem přesvědčen o potřebě TT v této oblasti, ta Brumlovka je podle mne zajímavější a již dlouho se v mých představách objevuje tramvajová estakáda na Spořilov :wink:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 29.12.2007 10:19

Rchard Sadílek: Opakujiprosbu, nakresli to do nějaký mapky. Líp se pak nad tím debatuje.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 29.12.2007 10:16

Richard Sadílek: No to se teda opravdu směju.

Proxy: Ten Trianon by se nakonec objet dal (právě koukám z okna na jeho staveniště), ale pak je tam ještě areál nějaký školy a z Jihlavský ulice na Kačerov už to taky nejde z důvodu terénních úprav při stavbě metra.

Ad Marek. B: Samozřejmě, tramvaj de facto nacpeš do libovolného koridoru šířky aspoň 3 metry, viz letenská splítka. Ale bavíme se o jiném uspořádání již existujících hlavních ulic.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Proxy » 28.12.2007 19:32

Richard Sadílek píše:
Absolut píše:Tahat TT z Pankráce na Kačerov? To jako kudy? Rád se zasměju :-)
Zasměj se, Absolute. V dnešní odbočnce TT na ulici Na Veselí (z Na Pankráci) zastávka Na Veselí, poté Pankrác. Dále zastávka Bystřická (Budějovická x Bystřická), Zelená liška (Budějovická x Za Zelenou liškou). Pak Budějovická (metro), Jihlavská (na Jihlavské), Lísek (na Třeboňské) a Kačerov. A u toho smíchu nepij, ať se nám nezadusíš :cry: .
@3663 To teda zírám a směju se společně s Absolutem, neb od metra na Budějovické se do ulice Jihlavské nijak nedostaneš @3654

nápověda: http://www.trianon.cz/1.0.html?&L=1

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Metro D

Příspěvek od Marek B. » 28.12.2007 19:27

Absolut píše: Ono bohužel mezi šotouši zažitá pověra, že do každé ulice, ikterá má 2+2 pruhy, lze nacpat TT, není úplně pravda.
Podle mě lze TT nacpat i do ulice 1+0. Akorát se musí chtít. Nedávno jsem si okem proměřoval, jestli by tramvaje projely jednokolejně Melantrichovou k orloji :D ...
Je to můj tajný sen. Jsem prostě nevyléčitelný šotouš :)

Metro D: Připadá mi, že nejlepší řešení pro obsluhu Jesenice je protáhnout metro až tam. Kdysi jsem tento návrh dával na Metroweb. Připadá mi zbytečné, aby lidé museli přestupovat z jednoho kapcitního systému do druhého. Metro samozřejmě po povrchu a vyžší rychlostí. V Jesenici mega P+R.

Richard Sadílek
Uživatel
Příspěvky: 46
Registrován: 08.9.2007 20:02
Bydliště: Luka
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Richard Sadílek » 28.12.2007 17:52

Absolut píše:Na to říkám asi tolik, že navržené TT nijak neřeší problém BBC.

Tahat TT z Pankráce na Kačerov? To jako kudy? Rád se zasměju :-) Nakresli to do nějaký mapky.

Tou Ryšánkou u m-D zřejmě myslíš stanici Olbrachtova, že? Ta ovšem není na Ryšánce...

Moje ideály o tramvaji BBC nepohřbilo, ale odložilo.
Zasměj se, Absolute. V dnešní odbočnce TT na ulici Na Veselí (z Na Pankráci) zastávka Na Veselí, poté Pankrác. Dále zastávka Bystřická (Budějovická x Bystřická), Zelená liška (Budějovická x Za Zelenou liškou). Pak Budějovická (metro), Jihlavská (na Jihlavské), Lísek (na Třeboňské) a Kačerov. A u toho smíchu nepij, ať se nám nezadusíš :cry: .

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 28.12.2007 10:54

Tak to já zase pevně věřím, že se toho systému dožiju.

Trasování existuje ze studie metrobusu, je naštěstí uděolána tak, aby trasa byla použitelná i pro nějaký light rail. Napojení v Praze v případě kolejového systému je docela oříšek, hodně mu napomáhá metro D se svojí nyní navrženou větví Libuš - Písnice. Napojení do stávajícího tramvajového systému není možné, všechny tram. tratě jsou daleko a problém Jesenice se bude asi muset řešit dřív, než zabedněnost P4 proti tramvajím

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 28.12.2007 8:37

Absolut píše:Ad MF: Ano, jistá rezerva tady je, ale Jesenice zatím tlačí na Metrobus (vyhrazenou komunikaci pro autobusy), na to je studie, kterou si bohužel sama Jesenice zadala tak, že trasa systému není optimální.
Tak, to se toho systému asi nedožiju :( Jako malý, když jsem tam chvíli bydlel jsem si představoval, jak okolo naší bytovky otáčí tramvaj a jak by to bylo prima :D

Ještě jsem se chtěl dotázat, jestli kromě rezervy pro případnou tramvaj na Jesenici existovala nějaká představa kudy bude trasována a kde by měla být případně ukončena a kde v Praze napojena na síť. Jestli to mělo být jednokolejné s výhybnami, nebo dvoukolejně atd. Dík.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 28.12.2007 7:04

Ad MF: Ano, jistá rezerva tady je, ale Jesenice zatím tlačí na Metrobus (vyhrazenou komunikaci pro autobusy), na to je studie, kterou si bohužel sama Jesenice zadala tak, že trasa systému není optimální.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Markus » 27.12.2007 15:15

Pokud by se nějak masivně zastavěla oblast Pankrácké pláně, Budějovické a Brumlovky a spojila v jedno velké byznys město, umím si tam představit fungování monorailu. Je třeba se zamyslet k jakému pohybu by tam docházelo. Napadá mě víc než jen vození cestujících mezi vzdálenějšími budovami a metrem. Máme tu dobu oběda, takže nějaké ty restaurace :) Velké nákupní a zábavní centrum by bylo také fajn. No a protože se bavíme o byznysu, je třeba vyřešit i to jak skloubit potřebu jezdit autem a mít rozumně fungující centrum kde to na úrovni země nepřipomíná dálnici, ale park. Řešení? Parkovací domy (podzemní + nadzemní) někde vhodně umístěné (blízko dálnice) a zároveň na trase monorailu. Chybí mi tam teda ještě letiště, to bych tam asi nedával i když třeba Kvčí Hory by nabízely excelentní vzlet nad Vltavu alá letadlová loď :) Monorail by jezdil po vlastním mimoúrovňovém tělese. Kolik by musel být rozpočet na takovou stavbu aby to mělo smysl? Miliarda eur? Je to finančně neúnosné? Neřekl bych. Když budu brát že kvalitní desetipatrová kancelářská budova stojí dnes miliardu korun a v té oblasti by mohla být za 20 let takových budov stovka (mrakodrap vydá za několik), investice by na oblast měla takový vliv že by se vyplatila. A to mluvím o plně soukromém investorovi, něco jako Monorail PragueFour s r.o. :P Jestli půjde "osidlování" Prahy administrativními budovami velkých korporací dál tak rychle jako za posledních 10 let, ceny pozemků vylétnou nahoru a cena těchto dopravních řešení bude relativně levnější a levnější.

Odpovědět