Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 10.1.2008 10:25

Mám tady jeden obrázek, schválně kdo uhodne kde to je... pány Mopa a Petra prosím, aby se zdrželi komentáře...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 10.1.2008 10:05

Absolut píše:To máme opravdu mnohem horší úseky BKV. Namátkou třebas Klamovka - Kavalírka.
Nebo třeba oblouk Lipanská. Pamatujete na ty šplouchance při focení propadlého panelu? Jen nevím, zda není již opraveno. :-)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 10.1.2008 9:10

Matošo: Tak úsek Otakarova - Oblouková jsem si projel tam i zpět. Žádná tragédie to není a opravdu celé z původních panelů 1988-89. Rovněž u toho Divadla na Fidlovačce jsem byl (ale nevystupoval) a nic tragického jsem nezanamenal. To máme opravdu mnohem horší úseky BKV. Namátkou třebas Klamovka - Kavalírka.

Pokud by TT od Strašniceké až po Otakarovu byla rekonstruována do klasiky, pak s travnatým krytem nevidím problém, tedy kromě míst u zastávek, kde PČR bude vyžadovat dlažbu nebo dva pruhy (rozum vybírá dlažbu) - jako např. zastávky U Svobodárny nebo Poliklinika Vysočany.

Martin: To, co popisuješ ovšem není problém trávy, ale údržby. Prašné víc neý zpevněný kryt to snad ale není... Laminátové kryty na trubkovém zábradlí a chybějící bezbariérové přístupy v úseku Vinice - Černokostelecká jsou otázkou doby. Samozřejmě by to šlo změnit. Dnes už by se to nestalo. Přístřešky lze dát jen od nějaké šířky zastávky.

Bezpečností odstup od zábradlí 0,5m vychází hlavně ze sliničních norem, de facto by za obrubou 0,5 m neměla být žádná spojitá překážka a to zejména pro případ potřeby mimořádných událostí. Určitě si někteří z nás pamatují z dětství, že to tak nebylo vždy, ale prostě teď to tak je a na rozdíl od jiných norem se z tohohle vyjímka udělat nedá.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 10.1.2008 8:10

Martin píše:Ještě bych měl otázku, asi na Absoluta: proč se dělá mezi obrubníkem do silnice a zábradlím na zastávce taková mezera?
Normovaný bezpečností odstup 50 cm.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin » 10.1.2008 0:50

Matošo píše: ...
Takovej můj ideál je od Strašnický až na Otakarku TRÁVA... chtěl bych tu tak pěknou trať jaká je od Vinice k ÚD....
Jenom pro přesnost: zatravnění není až k ÚDu, jenom od Vinice ke smyčce Černokostelecká, dál je odkryté těleso.
Na první pohled je to pěkné, ale na ten detailnější u bohužel moc ne: místy tráva chybí -vyšlapaná, uschlá díky zimnímu solení a gumokolům (mezi vnější kolejnicí a obrubníkem), takže to spíš prach tvoří, než omezuje; nechává se to přerůstat, roste tam plevel; v přechodech (mezery) mezi dlažbou a trávou se hromadí odpadky a vyvalují se obrubníky, místy jsou vytržené "příčné prahy". Mezi Zborovem a Solidaritou to asi v jednom místě rozhoupává vozy, tak by to možná chtělo srovnat.
K zastávkám: Laminát, co je na zábradlích, se v upevnění vylamuje. Docela by se mi místo toho líbila ta skleněná varianta hrazení a přístřešky bez bočních stěn. A hlavně bezbariérové přístupy - nějak se na ně zapomnělo. Ale to je spíš námět na možnou budoucí dílčí rekonstrukci, v příštích pár letech do této trati asi nikdo nevrazí ani korunu.
Jinak s Tebou souhlasím, zatravněná trať je velmi pěkná a ta ulice má taky jinou barvu než šedivou. Ovšem chce to propracovanou údržbu.

Ještě bych měl otázku, asi na Absoluta: proč se dělá mezi obrubníkem do silnice a zábradlím na zastávce taková mezera?

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Karotka » 09.1.2008 23:14

Matošo píše:já neveděl jak to popsat. jen mě překvapilo, že to dělá zrovna pod tim mostem... neni tam sekce, je tam prostě drát, žádný přerušení koleje. No když tak vzpomínám, tak T6 to nedělaj a T3 jenom když tam vjedou "rychle".
To znamená, že tam na chvíli odskočí pantograf. (& jasné srovnání kvality použitých pantografů/poloptg.)

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Matošo » 09.1.2008 22:57

já neveděl jak to popsat. jen mě překvapilo, že to dělá zrovna pod tim mostem... neni tam sekce, je tam prostě drát, žádný přerušení koleje. No když tak vzpomínám, tak T6 to nedělaj a T3 jenom kdž tam vjedou "rychle".

Takovej můj ideál je od Strašnický až na Otakarku TRÁVA... chtěl bych tu tak pěknou trať jaká je od Vinice k ÚD....

PS: když tady na Čecháči jede ZC Poršetra, tak je to slyšet i přes zavřený okna... snad nejhlučnější úsek na celý trati linky 22....

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 09.1.2008 18:33

Věř tomu, že kdyby došlo ke zkratu, tak vyletí šťáva v celým úseku mezi nejbližšíma úsekovejma děličema. To, co popisuješ, je ztráta napětí v troleji ve vozech starší koncepce (třeba T3). Dřív takhle blikaly vozy na každém úsekovém děliči, ale nyní se to stává jen na některých místech. Prostě ztratí pantograf kontakt s trolejí. Přes Výtoň jsem jel včera za tmy 4x a nestalo se mi to, ale třeba jsem na to nedával pozor, nevím... Pojedu tam dnes večer opět.

No s tím okolím Čechova náměstí máš bohužel pravdu, že tam je to fakt nic moc, všechny okolní tratě na BKV, na Francouzské a Moskevské se dělaly dílčí opravy úseků v roce 2005, úsek Kohinnor - Kubánské náměstí byl komplet přeskládán tuším 2001 za použití starých panelů, v úseku Oblouková - Otakarova pamatuji výstavbu zvýšeného tělesa u Nádraží Vršovice z BKV myslím v roce 1988 a od té doby žádnou výměnu panelů - mohl jsem ale zapomenout, ale mám pocit, že přejezd Ukrajinské i Sportovní ulice je původní z téhle doby - taky už ten úsek Nádraží Vršovice - Otakarova je dost ošklivý a opakovaně podfoukávaný. Konkrétně na prostor zastávky Čechovo náměstí mám už dlouho zálusk, předělal bych tam zastávky tak, aby vznikl přestup z TRAM na BUS... no a oblouk z BKV typu VL5, co je hned za zastávkou z.c. mi taky leží v žaludku, tam bych raději viděl klasiku... No a zastávky Oblouková - hrůza a děs - ostrůvky 1,70m bez rozumného přechodu pro chodce, obě u křižovatek a to je tam škola a několik zdravotnických zařízení... o Bohemce nemluvě... taky by se tam našla nějaká idea, jak ty zastávky předělat, ale to by asi muselo vzejít z P10, což se stane až v případě nějaké nehody.

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Matošo » 09.1.2008 17:56

Tak já jsem si pochopitelně všimnul například tý Moráně (Palačáku?) a chválím za to DP, ale jak je u nás pravidlem, aby se něco udělalo, tak se musí kritizovat a musí se to dělat hodně a co nejvíc lidí. Když všichni budem chválit, tak se za chvíli usne na vavřínech.
Já se samozřejmě nepohybuju po celý Praze a informace mám jenom odsud nebo z vlastního pozorování. Třeba u nás se už dost dlouho nemáklo a úseků vodných pro opravu už tady je ažaž. Např Oblouková - oba směry+ okolí, křižovatka Čechovo náměstí a Vršovické náměstí se po dešti taky mění ve fontánu...
Mám pocit, že ta Fidlovačka je v oblouku ZC za železničnim mostem. Někde tam jak jsou kanály, asi to bude od toho jak se tam otáčej a parkujou autobusy....

Jenom jsem si vzpomněl, je to trochu odjinud, jak jsem tudy posledně jel, tak jsem si všim, že když projíždí tramka pod železničnim mostem ZC, tak jí bliknou světla v interiéru, jako by řidič vypnul a zapnul celou tramku, protože mám pocit, že je i slyšet, jak se na chvilišku zastavěj větráky (celý to trvá tak vteřinu) - pročpak? Když jede pomalu, tak se to nestane. Jakoby se dotknul pantograf dotknul ty desky z vlnityho plechu nad trolejema a nachvilku se to zkratovalo...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od gabuliatko » 09.1.2008 16:47

ale je jen mým zbožným přáním, abych se dočkal před odchodem do důchodu stavu, kdy tratě na panelech BKV zmizí úplně
nejen Vaším

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 09.1.2008 16:31

Matošo:
1-2 velké rekonstrukční akce, u kterých mizí BKV je úspěch. Byly doby, kdy to byla nula.
Rozhodně nesouhlasím, že se dělají opravy nekvalitně a pozdě. Dělají se se snahou o kvalitu
a spousta se dělá preventivně a včas - příklad třeba RTT Ohrada - Vápenka, tam by BKV ještě
pár let vydržely a už tam nejsou, dále RTT Na Moráni, opět se nečekalo na horší stav a když
už byl zavřený Palačák, tak se provedla změna typu svršku v celé ulici. To jsou obrovské úspěchy
a je za tím snaha několika jedinců... Jenže, jak dokazují Tvoje příspěvky, náš národ umí víc
kritizovat, než pochválit...

U Fidlovačky jsou propadlé kolejnice do žlabů? Kde přesně? Podívám se tam večer.

To, co máš na snímku, je esíško napojení na starý stav. Omlovám se, myslel jsem
jiné místo. Bohužel, tohle je směrově paskvil a vzniklo to napojením na stávající stav,
místo napojení na stávající stav vzniklo z potřeb dopravy během uzávěrky ulice a nešlo
s nim pohnout, tak je tam tohle, ale není to nic proti ničemu, protože proti hrotu stejně
musíš jet 10/15 km/h.... Tohle foto je dost přizoomnuté, byli jsme tam tehdy před kolaudací
fotit s MOpem společně...

Cena jízdného je politická záležitost a nehledej v ní souvislost s kvalitou služby.

Pojď na pivo. Vyskytuju se často večer tři zastávky od Tebe.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 09.1.2008 15:12

Tak se musí upravit jízdní doba a nebo opravit trat a nebo kaštani musí být zticha a překousnout skákání, ikdyž může vést i ke zranění cestujícího...

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Matošo » 09.1.2008 14:58

Absolut:
DP dělá 1-2 velké rekonstrukční akce? Ty bláho, teď jsem z toho úplně vedle... tolik? To se divim, že maj čas ještě na něco jinýho... No to je fuk, problém je v tom, že ať se dělá cokoliv, tak se to dělá nekvalitně a především pozdě! Tím se samozřejmě všecho prodraží, protože rozsah rekonstrukcí je větší.
K tý Fidlovačce, nekoukám na panely, ale na koleje a když vidím, že jsou prohnutý dolů, tak je jasný, že neni něco v pořádku.
To rošřínění osové vzdálensti je tohle http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/v ... ko-009.jpg?
Teď se navíc zdražilo a to mě fakt štve, protože je mi jasný, že ty prachy navíc protečou někde do kanálu a žádný zlepšování služeb se konat nebude.

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 2217 » 09.1.2008 10:42

Absolut: S tím posledním o trati Kublov - dvorce spouhlasím. Ikdyž si tu stěžuju, že to drncá, tak radši budu v tramvaji skákat jak pominutá, ale přijedu VČAS, než sice možná pohodlněji , ale PŘÍŠERNĚ ZPOŽDĚNÁ!!! To ať radši jezdí tramvajáci načas a trochu "hnusně", než sice božsky, ale naprosto mimo JŘ...
Skákání totiž stejně většina kaštanů, dle mého, hodí na stav tramvaje, zatímco zpoždění je jasně vina řidiče...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 09.1.2008 10:22

Matošo:
Z mnoha důvodů považuje DP konstrukci TT na BKV za překonanou. Bohužel, panely BKV máme na velké části sítě a tak tady s námi budou ještě nějakou dobu. Měl jsem tu čest podílet se na jejich odstranění z některých úseků, ale je jen mým zbožným přáním, abych se dočkal před odchodem do důchodu stavu, kdy tratě na panelech BKV zmizí úplně... Myslím, že chytré kecy o tom, kdy se co mělo opravit bys měl potlačit, protože se posledních několik let v DP dělá ročně 1-2 velké rekonstrukční akce (často spojené s odstraněním BKV v nějakém úseku) a dále probíhají i rozsáhlé udržovací práce na stávajícím svršku. Ano, přesto dochází k tomu, že jsou v některých úsecích tratě ve špatném stavu. K té opravě v Nuslích - nejhorší oblouky byly vyměněny včetně panelů. To, že třeba táhlý oblouk u Fidlovačky zůstal ve starých panelech, není zas až takový průser, ostatně staré panely jsou někdy lepší, než ty nové (takže to nejsou vyhozené peníze)- nenech se zmást ošklivým povrchem, panel může být v pořádku... S tím vykolejením bych také byl opatrný, většina vykolejení se stane v kolejových konstrukcích, i když třeba v Nuslích se to PŘED loňskou opravou skutečně stalo... Elegantní esíčko před Albertovem od Botanické je rozšíření osové vzdálenosti, aby se mohly v křižovatce míjet vozy KT8D5, čili opět to nejsou vyhozené peníze... Akce Albertov byla DP ostře sledována a zhotovitel byl pokárán za některé nedostatky, ale určitě bych to neoznačil za "vyhozené peníze"... Mimochodem, kolem Bohemky i Albertova jezdím skoro denně...
Jsi hodně rázný, to je snad dobře, ale ńemáš dostatek informací!!!

XSC: Hlavně nerovnosti podkladu pod panely (tedy živice, ale i podloží pod živicí), bohužel pod panely máme leckde pražce, původní betonové desky, nehomogenní materiály typu štěrkodrť doplněná lokálně betonem (to jsem viděl na vlastní oči) - prostě teorie o několika živičných vrstvách všude neplatí. Jakákoli vada se šíří rázy od vozidla. V obloucích dochází i k příčným pohybům panelů po živičné vrstvě a její následná deformace (stačí malinko) způsobí stav, kdy je oblouk zdeformovaný jak směrově, tak výškově = nejhorší možný stav = viz ten podolský tunel. Jakmile je pod panelem mezera, nateče tam voda a koná své dílo, třeba v dnešních dnech tam zmrzne. V těchto závadách obvykle není na vině panel, ale podklad a uložení panelu.
Jiný typ vady je propadání žlabů v panelech, tam je jednoznačně na vině panel, ukázka je třeba ve Spálené ulici.

Demon: Některé oblouky už podle poloměru a převýšení vycházejí na v=15km/h při novostavbě. Ale to obvykle DP nevyvěšuje.

9001: Ty jsi fakt vtipálek a naivka. Kolik má tedy podle Tebe řidič jet v přímé na výškově a směrově deformované trati z BKV typu úseku Kublov - Dvorce? 30km/h? A to si myslíš, že by stíhal jízdní dobu? Věř tomu, že pokud by to tak do času vycházelo, tak tam R31 pojede klidne 25km/h....

Odpovědět