Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Bohužel, jakýkoli (i menšinový) podíl soukromého vlastnictví na pozemcích pod TT je problém. Toto byl třeba i důvod ponechání části starých BKV v obloučcích v Nuslích mezi Divadlem na Fidlovačce a Svatoplukovou v uvedeném směru.
Co když třeba jeden nevýměnný jazyk vydrží déle, než tři výměnné? Co když je třeba levnější po dělším čase vyměnit celou výměnu, než za tu dobu 3x měnit jazyk? Vařím z vody, jen naznačuju, kde může být odpověď.
Myslíkova je v plánu a momentálně ji brzdí plány městské části, která si vzpomněla, že tam chce stromy a nechala si na to udělat studii od architekta, který trošku zapomněl, že v té ulici jsou nějaké podzemní sítě, nějaké trakční vedení a nějaké veřejné osvětlení...
Za Ženskými domovy je v plánu až po vyřešení majetkových poměrů přilehlého nádraží.
Co když třeba jeden nevýměnný jazyk vydrží déle, než tři výměnné? Co když je třeba levnější po dělším čase vyměnit celou výměnu, než za tu dobu 3x měnit jazyk? Vařím z vody, jen naznačuju, kde může být odpověď.
Myslíkova je v plánu a momentálně ji brzdí plány městské části, která si vzpomněla, že tam chce stromy a nechala si na to udělat studii od architekta, který trošku zapomněl, že v té ulici jsou nějaké podzemní sítě, nějaké trakční vedení a nějaké veřejné osvětlení...
Za Ženskými domovy je v plánu až po vyřešení majetkových poměrů přilehlého nádraží.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPK 4/2008
Mj. křížový přejezd ve smyčce Nádraží Braník.P_V píše:- Nadbytečné kolejové spojky v obratištích se mají rušit. Kterépak to budou?
DPK 4/2008
V DPK 4/2008 mě zaujalo:
- Důkladné souvislé opravě trati Přístaviště - Nádraží Braník částečně brání majetkové poměry. V katastrální mapě jsem našel jen jediný takový pozemek, relativně malý, kde je město nebo MČ vlastníkem jen ze 75%. Z pozice většinového vlastníka by podle mě snad problém být neměl...
- Výhybky s výměnnými jazyky mají neuspokojivou životnost, a proto se budou nahrazovat výhybkami s nevýměnnými jazyky. Tak jak je to napsáno, vrtá mi hlavou, proč... snad ten jazyk je výměnný právě proto, aby se dal po ošoupání vyměnit. V čem by byl přínos nevýměnného jazyku pro životnost?
- Nadbytečné kolejové spojky v obratištích se mají rušit. Kterépak to budou?
- Uvažuje se o dalších rozřazovacích splítkách Dtto?
- Stále se nezapomíná na odstraňování nepotkávacích míst Kromě Myslíkovy, Škrétovy a za Ženskými domovy už všude na širé trati relativně nedávno výměna svršku proběhla a nic nezměnila, tak ať se to povede. Wana by mohla být vhodným argumentem, když se doposud jednalo jen o KT8.
- Důkladné souvislé opravě trati Přístaviště - Nádraží Braník částečně brání majetkové poměry. V katastrální mapě jsem našel jen jediný takový pozemek, relativně malý, kde je město nebo MČ vlastníkem jen ze 75%. Z pozice většinového vlastníka by podle mě snad problém být neměl...
- Výhybky s výměnnými jazyky mají neuspokojivou životnost, a proto se budou nahrazovat výhybkami s nevýměnnými jazyky. Tak jak je to napsáno, vrtá mi hlavou, proč... snad ten jazyk je výměnný právě proto, aby se dal po ošoupání vyměnit. V čem by byl přínos nevýměnného jazyku pro životnost?
- Nadbytečné kolejové spojky v obratištích se mají rušit. Kterépak to budou?
- Uvažuje se o dalších rozřazovacích splítkách Dtto?
- Stále se nezapomíná na odstraňování nepotkávacích míst Kromě Myslíkovy, Škrétovy a za Ženskými domovy už všude na širé trati relativně nedávno výměna svršku proběhla a nic nezměnila, tak ať se to povede. Wana by mohla být vhodným argumentem, když se doposud jednalo jen o KT8.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Však píšu, že to není z mojí hlavy, takhle jsem to prostě vyčetl...DPmPET píše:U mobilních svařoven jako Plasser se vaří jak blokové tak i stojinové kolejnice.
DPmPET
Díky za upřesnění.
Re: Rekonstrukce TT
U mobilních svařoven jako Plasser se vaří jak blokové tak i stojinové kolejnice.demon píše:Kolejnice se vyrábějí z uklidněné, vakuované, kyslíkové konvertorové oceli, odlévané do předlitků (kontislitků) na zařízení plynulého odlévání nebo ingotovou technologií do kokil spodem, dodávají ve stavu tepelně nezpracovaném.
Kolejnice se svařují:
- ručně el. obloukem,
- ručně el. obloukem do zápustky,
- stykovým odtavením mobilními svařovnami - pouze blokové žlábkové kolejnice,
- termitem - pouze stojinové žlábkové kolejnice.
P.S. Není to z mojí hlavy, podrobnosti čekej spíš od pana Absoluta, aj.
DPmPET
Re: Rekonstrukce TT
Samotné kolejnice mají určitě třídy tvrdosti,bohužel v Praze se používají kolejnice nejměkčí třídy aby se na to mohlo navařovat.Samozřejmě když budu mít kolejnice tvrdší třídy tak se budou sjíždět okolky.Materiál kolo-kolejnice by měl mít stejnou tvrdost,jistě mě někdo doplní.pterodaktyl píše:Mohl bych se (poněkud hloupě) zeptat na to, z jaké oceli jsou běžné kolejnice a kolejnice ve výhybkách na tramvajových tratích(resp. je to stejný materiál, jako u vignolových kolejnic, nebo jsou tramvajové kolejnice tvrdší?)
Jak se svařují-viděl jsem obloukově, ale vaří se také odporově či termitem?
díky za odpověď!
U výměn s pružnými jazyky se používají standartní kolejnice a materiál jazyků je z manganové slitiny.
Spoje kolejnic můžou být montované,svařované formou Liberáku(plechové pásky),obloukovým a odporovém svařováním.Termity se moc v Praze nepoužívají protože se časem protlučou.
DPmPET
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Kolejnice se vyrábějí z uklidněné, vakuované, kyslíkové konvertorové oceli, odlévané do předlitků (kontislitků) na zařízení plynulého odlévání nebo ingotovou technologií do kokil spodem, dodávají ve stavu tepelně nezpracovaném.
Kolejnice se svařují:
- ručně el. obloukem,
- ručně el. obloukem do zápustky,
- stykovým odtavením mobilními svařovnami - pouze blokové žlábkové kolejnice,
- termitem - pouze stojinové žlábkové kolejnice.
P.S. Není to z mojí hlavy, podrobnosti čekej spíš od pana Absoluta, aj.
Kolejnice se svařují:
- ručně el. obloukem,
- ručně el. obloukem do zápustky,
- stykovým odtavením mobilními svařovnami - pouze blokové žlábkové kolejnice,
- termitem - pouze stojinové žlábkové kolejnice.
P.S. Není to z mojí hlavy, podrobnosti čekej spíš od pana Absoluta, aj.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 23
- Registrován: 09.3.2008 20:44
- Bydliště: kraj Vysočina
Re: Rekonstrukce TT
Mohl bych se (poněkud hloupě) zeptat na to, z jaké oceli jsou běžné kolejnice a kolejnice ve výhybkách na tramvajových tratích(resp. je to stejný materiál, jako u vignolových kolejnic, nebo jsou tramvajové kolejnice tvrdší?)
Jak se svařují-viděl jsem obloukově, ale vaří se také odporově či termitem?
díky za odpověď!
Jak se svařují-viděl jsem obloukově, ale vaří se také odporově či termitem?
díky za odpověď!
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Přesně tak, Damire.
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Rekonstrukce TT
Ano, je to příprava na reko. Před nějakou dobou tady o tom informoval Absolut. Brzo je to uděláno proto, že dělníci pro opravy tratí teď moc neměli do čeho píchnout, tak aby se nenudili Pak v létě bude práce víc, takže se ten náskok bude hodit.nitro píše:Muzete pls nekdo vysvetlit, jaky vyznam melo odstraneni asfaltu v useku Olsanska Nakladove Nadr. Zizkov? Me napadla akorat priprava na planovanou rekonstrukci, ale to mi prijde nejak moc brzo... Dik
Re: Rekonstrukce TT
Muzete pls nekdo vysvetlit, jaky vyznam melo odstraneni asfaltu v useku Olsanska Nakladove Nadr. Zizkov? Me napadla akorat priprava na planovanou rekonstrukci, ale to mi prijde nejak moc brzo... Dik
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ten vyšrafovanej pruh tam tušim neni od rekonstrukce, ale objevil se tam až někdy v průběhu loňského roku !Martin píše:No vidiš, a já myslel, že ten půlmetr je nějaká chyba, protože ještě v silnici je asi 70 cm vyšrafovaný pruh v délce celé zastávky - od přechodu k přechodu.
K té údržbě - mě to trochu přijde, že si DP zas něco pořídil "aby to vypadalo" a teď netuší, jak se o to starat; nebo se mu jenom obyčejně nechce.
Nemyslim si, že by se zrovna o trať na Černokostelecké nikdo nestaral, v létě se poměrně často kropí a seká (to bych řek až moc, protože pak hodně prosychá).
Ty vyschlý plochy po stranách jsou od soli, pak se tam samozřejmě usadí plevel, s tim se asi těžko dá dělat něco jinýho, než pokládat každej rok novej koberec...
Re: Rekonstrukce TT
No vidiš, a já myslel, že ten půlmetr je nějaká chyba, protože ještě v silnici je asi 70 cm vyšrafovaný pruh v délce celé zastávky - od přechodu k přechodu.Absolut píše:...To, co popisuješ ovšem není problém trávy, ale údržby. Prašné víc neý zpevněný kryt to snad ale není... Laminátové kryty na trubkovém zábradlí a chybějící bezbariérové přístupy v úseku Vinice - Černokostelecká jsou otázkou doby. Samozřejmě by to šlo změnit. Dnes už by se to nestalo. Přístřešky lze dát jen od nějaké šířky zastávky.
Bezpečností odstup od zábradlí 0,5m vychází hlavně ze sliničních norem, de facto by za obrubou 0,5 m neměla být žádná spojitá překážka a to zejména pro případ potřeby mimořádných událostí. Určitě si někteří z nás pamatují z dětství, že to tak nebylo vždy, ale prostě teď to tak je a na rozdíl od jiných norem se z tohohle vyjímka udělat nedá.
Že se neudělaly už při generální rekonstrukci bezbariérové přístupy je mi s podivem, není to přece tak dlouho zpátky a nájezdy se už běžně dělaly u přechodů na normálních chodnících (a to jen tak bez větších úprav).
K té údržbě - mě to trochu přijde, že si DP zas něco pořídil "aby to vypadalo" a teď netuší, jak se o to starat; nebo se mu jenom obyčejně nechce.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Správně. Takhle vypadají BKV v Budapešti, tedy tam, kde je ještě nezrušili.
Re: Rekonstrukce TT
Vidím panely BKV, ale české to nejsou...Absolut píše:Mám tady jeden obrázek, schválně kdo uhodne kde to je... pány Mopa a Petra prosím, aby se zdrželi komentáře...
Vidím blokové kolejnice, ale profil B1 to není...
Snímek pořídil Absolut v roce 2007, kdepak v tomto roce byl...