Bratislava (SK)

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Quetzalcoatl » 18.1.2008 17:53

V Bľavě zítra končí Ikarusy. http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323 ... 1f&id=5395 Je ten co je u nás v muzeu pojízdný a pokud ano, kdy?

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Martin » 10.1.2008 17:04

fricoolinek2 píše:
MOp píše:Do súpravy električiek T6A5 #7915+7916 to nakúrila dvojica najnovších bratislavských vozidiel T3P #7717/II a 7718/II (krnováci) vyrobených pred necelým rokom.
kůrenie je topení, (-X takže spíš nafajčila, nie?
To fajčenie taky nebude nejlepší výraz, hezky slovensky jadrně by se prostě řeklo, že to do seba je***. :twisted: Dámy jakože nic neslyšely... O:)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od fricoolinek2 » 09.1.2008 21:07

MOp píše:Do súpravy električiek T6A5 #7915+7916 to nakúrila dvojica najnovších bratislavských vozidiel T3P #7717/II a 7718/II (krnováci) vyrobených pred necelým rokom.
kůrenie je topení, (-X takže spíš nafajčila, nie?

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Bobek » 09.1.2008 20:24

MOp píše:Do súpravy električiek ... to nakúrila dvojica...
Skutočně nakúrila? Tak to je dobre, v tejto zime sa každý stupienok tepelnej pohody zíde. :P

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od MOp » 09.1.2008 20:11

Do súpravy električiek T6A5 #7915+7916 to nakúrila dvojica najnovších bratislavských vozidiel T3P #7717/II a 7718/II (krnováci) vyrobených pred necelým rokom.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od jara » 09.1.2008 20:05


Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Petržalka

Příspěvek od adam_r » 07.6.2007 15:44

Martin píše:No díky bohu jsou doby, kdy se podnikům něco z hůry ne/dovolovalo, pryč. Ačkoliv v případě ČR a SR jsou možnosti výběru omezeny - prozměnu cenou - jen na místní dodavatele. A výrobci si dneska nebudou podkopávat nohy tím, že by odmýtali vyrábět něco, pro co bude odbyt.
On asi za široký rozchod v Blavě kope akorát někdo, kdo se chce zviditelnit a profitovat, nemyslím si, že by DPB byl tak tupý a šel do jiné technologie, než se kterou má dlouholeté zkušenosti. Ostatně pan inženýr Absolut jejich kvality potvrzuje.
Ono neni treba se orientovat jen na mistni vozidla. Treba takovy Citadis Katowice asi nebude zas nejak super drahy. odkaz
Jen by se muselo prekousnout, ze to castecne delaji polaci. Na druhou za tim stoji Alstom jako jeden z nejvetsich vyrobcu tramvaji v Evrope.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: Petržalka

Příspěvek od Martin » 07.6.2007 15:25

adam_r píše:S pokladanim 3 koleje se zacalo ze stejneho duvodu jako v Liberci. Tehdy jedinny vyrobce tramvaji (od ktereho se tramvaje mohli nakupovat) rozhodl, ze vozy na 1000mm vyrabet dale nebude. A zatimco v Liberci se s prestavbou (ktera po 20 letech stale neni dokoncena!!!) pokracovalo, tak v Bratislave naznali, ze jsou dulezitejsi veci, kam sypat penizky.

Muj osobni nazor je, ze sice mozna nejake lobby je, ale ve chvili, kdy se nekdo zepta kolik by to stalo a co by to prineslo (ve srovnani se stavajicim stavem), tak si to kazdy rozmysli.
No díky bohu jsou doby, kdy se podnikům něco z hůry ne/dovolovalo, pryč. Ačkoliv v případě ČR a SR jsou možnosti výběru omezeny - prozměnu cenou - jen na místní dodavatele. A výrobci si dneska nebudou podkopávat nohy tím, že by odmýtali vyrábět něco, pro co bude odbyt.
On asi za široký rozchod v Blavě kope akorát někdo, kdo se chce zviditelnit a profitovat, nemyslím si, že by DPB byl tak tupý a šel do jiné technologie, než se kterou má dlouholeté zkušenosti. Ostatně pan inženýr Absolut jejich kvality potvrzuje.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 07.6.2007 14:50

Názor na imhd.sk již jsem si udělal, děkuji za nabídku, lépe než s imhd.sk se mi v Blavě komunikovalo přímo s DP a to i o otazkach rozvoje infrastruktury.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Petržalka

Příspěvek od adam_r » 07.6.2007 14:45

Martin píše:Na http://www.imhd.sk jsem našel několik článků, kde se řeší rozchod zamýšlených tratí v Blavě. Lobby za normální široký rozchod tam stále trvá. No názor si udělejte sami.
S pokladanim 3 koleje se zacalo ze stejneho duvodu jako v Liberci. Tehdy jedinny vyrobce tramvaji (od ktereho se tramvaje mohli nakupovat) rozhodl, ze vozy na 1000mm vyrabet dale nebude. A zatimco v Liberci se s prestavbou (ktera po 20 letech stale neni dokoncena!!!) pokracovalo, tak v Bratislave naznali, ze jsou dulezitejsi veci, kam sypat penizky.

Muj osobni nazor je, ze sice mozna nejake lobby je, ale ve chvili, kdy se nekdo zepta kolik by to stalo a co by to prineslo (ve srovnani se stavajicim stavem), tak si to kazdy rozmysli.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: Petržalka

Příspěvek od Martin » 07.6.2007 11:35

Honzík píše:Zbytečně by to vysílilo pokladnu. Je třeba postavit do Petržalky. Je třeba vyřešit problém pravéh břehu Dunaje, který je obsloužen jen autobusy, kdežto levý má dobře konsipovanou síť tramvajových a trolejbusových tratí a autobusy tam jsou jen doplňkovou dopravou.
Na http://www.imhd.sk jsem našel několik článků, kde se řeší rozchod zamýšlených tratí v Blavě. Lobby za normální široký rozchod tam stále trvá. No názor si udělejte sami.

Honzík
problémový jedinec
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004 11:11
Bydliště: Praha 4 Lhotka
Kontaktovat uživatele:

Petržalka

Příspěvek od Honzík » 07.6.2007 10:33

Zbytečně by to vysílilo pokladnu. Je třeba postavit do Petržalky. Je třeba vyřešit problém pravéh břehu Dunaje, který je obsloužen jen autobusy, kdežto levý má dobře konsipovanou síť tramvajových a trolejbusových tratí a autobusy tam jsou jen doplňkovou dopravou.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 07.6.2007 8:22

Do té doby se stihl třeba položiot asi pětizastávkový úsek na sídlisko Ružinov v tříkolejnickových BKV - jako v Liberci

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 07.6.2007 8:21

Zcela správně. Idea Bratislavy na 1435mm byla opuštěna kolem roku 1992

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 07.6.2007 0:21

martyn píše:...Dotaz na větší znalce Bratislavy: Na dosti místech v síti (zejm. ve smyčkách - např. Vinohrady, Nové Město) je instalovaná třetí kolejnice širokého rozchodu. Nezná někdo důvod?
Nejsem sice znalec, ale: Někde jsem četl, že se jeden čas uvažovalo o předělání bratislavských tramvají na normální - tam tedy široký - rozchod. Tak se při rekonstrukcích tratí, které se od té doby prováděli, přidělávala třetí kolej s tím, aby se nemusela celá síť pak předělávat najednou. Jenže kvůli nedostačujícím financím na rekonstrukce by taková změna trvala příliš dlouho, tak to vlastně ztratilo smysl.

Odpovědět