Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MOp » 19.2.2008 13:36
8750 píše:Táboritská x Ondříčkova.
Zde je podminena preference. Naprosto idealni diky jednosmerne Lupacove, je zde tusim dvoufazove rizeni.
Prvni faze - tram + soubezna auta, ve smeru dc jeste moznost praveho odboceni.
Druha faze - auta z Ondrickovy + leve odboceni od Olsanskeho namesti do Ondrickovy
V teto krizovatce opravdu nevidim problem. Z hlediska preference jedno z velmi jednoduchych reseni..
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 19.2.2008 13:29
Navrhuji sejít se na té křižovatce
-
MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MOp » 19.2.2008 13:27
8750 píše:Denodenně vídám situaci, kdy gumokola najedou do křižovatky, v protisměru se valí proudy aut, takže neodbočí a zůstanou v ní stát, za nimi v řadícím pruhu stojí další vozidla, takže ten pruh stejně nemohou využit vozidla jedoucí rovně.
To tak bude ale vzdy, pokud nebude extra faze jen a pouze na leve odboceni. A to je az moc zbytecny luxus. Nehlede na to, ze se snizi propustnost krizovatky !ve vsech smerech!, zvysi se naroky na prostorovou velikost krizovatky a dale se prodlouzi delka cyklu coz vyvola neblahe reakce ze strany ridicu.
-
8750
- Uživatel
- Příspěvky: 583
- Registrován: 17.12.2005 14:54
- Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92
Příspěvek
od 8750 » 19.2.2008 13:06
Denodenně vídám situaci, kdy gumokola najedou do křižovatky, v protisměru se valí proudy aut, takže neodbočí a zůstanou v ní stát, za nimi v řadícím pruhu stojí další vozidla, takže ten pruh stejně nemohou využit vozidla jedoucí rovně.
-
8750
- Uživatel
- Příspěvky: 583
- Registrován: 17.12.2005 14:54
- Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92
Příspěvek
od 8750 » 19.2.2008 13:02
Příklad křižovatek - Olšanské náměstí - obě dvě:
Olšanská x Jičínská: Ve směru z Olšanské a Táboritské jsou řadící pruhy už teď, navrhuji SSZ šipky pro každý směr zvlášť. Cyklus se prodlouží o nějakých 10 s levého odbočení, což není moc a propustnost křižovatky tím neutrpí.
Táboritská x Ondříčkova: Ve směru dc instalovat doplňkovou šipku rovně+vpravo, vybírat ji jen na výzvu. Levé odbočení má už nyní fázi se Signálem pro opuštění křižovatky, takže může projet při ní nebo při dání přednosti projedoucím vozidlům už po průjezdu tramvaje, kdy by se rozsvítil plný zelený signál.
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 19.2.2008 12:44
Příklad k Tvému bodu 2 - oddělení směrů a samostatná šipka vlevo prodlouží signální cyklus a tím sníží celkovou propustnost křižovatky. Buď přidáš pruh vlevo a necháš vedle toho dva rovně a cyklus se prodlouží jenom trošku, ale zkrátí se v něm doba plné zelené a tak Ti třeba ve výsledku projede za hodinu míň tramvají, než za předchozího stavu. Pokud pruh nepřidáš, tak bude potřeba nechávat dlooouhou zelenou v přímém směru a poroste Ti délka cyklu a třeba to kapacitně nevyjde.
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 19.2.2008 12:40
Potřebuje samostatný řadící pruh doleva. A není možné měnit dopravní řešení SSZ a nechat tam prasečinky typu dlouhých přechodů. Nadhoď křižovatku a pobavíme se o ní konkrétně.
-
8750
- Uživatel
- Příspěvky: 583
- Registrován: 17.12.2005 14:54
- Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92
Příspěvek
od 8750 » 19.2.2008 12:37
Absolut píše:8750: Kamaráde věř tomu, že kdyby se tohle všude vešlo, tak to všude je.
Tam nejde o místo, ale o to zakázat pomocí úpravy SSZ odbočení vlevo při současné jízdě tramvaje. Varianta s dodatkovou šipkou nepotřebuje ani řadicí pruhy.
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 19.2.2008 12:05
Ale je. Jsou tam zbytečně široké pruhy pro IAD.
-
trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od trainzjohny » 19.2.2008 10:53
No bylo by to krásné, ale jak to chcete na Plzeňskou narvat ??? Tolik místa na zelené pásy tam není
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 19.2.2008 10:48
Keříčky vyrostou, to chce čas
-
MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MOp » 19.2.2008 10:32
Realna je pouze S49 s otevrenym sterkovym lozem, nikoliv ty kericky po stranach. Do sekce scifi zarazuji zminene vyoseni telesa mimo stred komunikace.
-
jara
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od jara » 19.2.2008 9:58
Absolut píše:Toto je, pane Jára, velice reálný obrázek. Takto to skutečně může na Plzeňské být.
Kéž by tomu tak bylo!
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 19.2.2008 9:53
Toto je, pane Jára, velice reálný obrázek. Takto to skutečně může na Plzeňské být.
-
jara
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od jara » 19.2.2008 9:48
P_V píše:4) Rozšířit komunikaci o 4 m na obě strany od tramvajového pásu, kde bude zeleň, nástupiště a vlevoodbočovací pruh před křižovatkami s vlastním semaforem.
Tak Takto bych si představoval nově rekonstruovanou trať na Řepákov. Pěkně hodit na stranu a hurá naharu. A mezi silnicí a kolejema a to samé mezi chodníkem a kolejema pěkně trávník případně nějaké krásně kvetoucí keříky. Udělat takovou kombinaci jako je trat okolo hradu x trat v lipsku kterou můžete vidět na fotce