Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Vzhledem k tomu, že vždy druhý vůz má na APEXU nápis podřizený. Tak si myslím že je to odepnuté a na vyhybky to prostě nemá vliv. A tak tomu je i u kačen. Tam dokonce při výměně směru předaváš řízení takže si myslím že prostě v tuto dobu je čidlo neaktivní.
TRAMVYS
Zajímalo by mne, v jakém stavu je vysílač pro přestavování rádiových výhybek na druhém voze, resp. opačném stanovišti KT8. Předem odhaduju, že u starých vozů s přepínačem vysílá normálně kód podle polohy přepínače, u nových vozů bude vysílat kód "zablokovat". Je to tak?
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Oskar : diky, leccos z kt8 mi chybelo.
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Tak jsem trochu zrevidoval, jak je to v té T3 zapojené a dospěl jsem k tomu, že to pravděpodobně funguje následovně:DavidD píše:S tím nesouhlasím, démon to tu již myslím popisoval. 1. stupeň se na krátko aktivuje před 2. stupněm. Dá se zastavit na 1.stupeň, ale je to obtížné a záleží na voze.
Během brždění se zrychlovač vrací k začátku a tak udržuje brzdný proud na nominální hodnotě.
Narazí-li kladka zrychlovače na nejnižší palec, nemůže už ZR proud regulovat, a ten začne samovolně klesat. V tuto chvíli odpadne BR1 a tramvaj se zabrzdí na první stupeň ČB.
Proud stále klesá, a až podklesne pod cca. 140 A, odpadne blokovací relé Lo a díky němu i BR2, takže se zabrzdí na 2. stupeň ČB.
Takže se opravdu krátký okamžik brzdí 1. stupněm - délka toho okamžiku bude záviset na jmenovité hodnotě proudu brzdy - to znamená nejdelší bude při zadaném 5. stupni, nejkratší při 3. stupni. Pokud chce řidič zabrzdit jen na 1. stupeň musí během toho krátkého okamžiku uvolnit pedál brzdy tak, aby relé Lo nestihlo odpadnout.
EDIT: Je dost možné, že tento mechanizmus se uplatňuje pouze při brždění 5. stupněm. Při jiných stupních je předčasné odpadnutí BR1 zablokováno a oba stykače odpadnou až po odpadnutí relé Lo.
Naposledy upravil(a) Oskar dne 19.3.2008 17:07, celkem upraveno 1 x.
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Tohle záleží na zapojení. Linearita by se nenastavovala, pokud bych použil nějakou zpětnovazební smyčku a převodník U/I. Pak by stačilo nastavovat ve 2 bodech.Oskar píše:Jako dalši možný důvod mě napadá snazží možnost seřízení proudů odpovídajících jednotlivým stupňům tak, aby v mnoho členném řízení táhly všechny vozy stejně. Pokud by to bylo spojité, musela by se pracně nastavovat linearita, takhle stačí pětkrát naměřit proud.
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
S tím nesouhlasím, démon to tu již myslím popisoval. 1. stupeň se na krátko aktivuje před 2. stupněm. Dá se zastavit na 1.stupeň, ale je to obtížné a záleží na voze.Oskar píše:Ano, čelisťová brzda má dva stupně, ale při brzdění se uplatní rovnou ten druhý. Zabrzdit ČB na první stupeň u T3 nelze. Na ten se dá pouze odbrzdit při zrušení zadání brzdy.
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Klidně, ale zde>Karosák píše:Nechcete zahajit ohnivou debatu na tema "poloPTG vpred-poloPTG vzad"
Jako dalši možný důvod mě napadá snazží možnost seřízení proudů odpovídajících jednotlivým stupňům tak, aby v mnoho členném řízení táhly všechny vozy stejně. Pokud by to bylo spojité, musela by se pracně nastavovat linearita, takhle stačí pětkrát naměřit proud.XSC píše:Proč jsou vlastně u pulzních výzbrojí zavedeny stupně. Je to pro řidiče pohodlnější než plynulá regulace, nebo je to jen otázka spolehlivosti potenciometr/přepínač?
Ano, čelisťová brzda má dva stupně, ale při brzdění se uplatní rovnou ten druhý. Zabrzdit ČB na první stupeň u T3 nelze. Na ten se dá pouze odbrzdit při zrušení zadání brzdy.demon píše:Řadič T3/SU/SUCS – 5 stupňů jízda (220A-290A-360A-420A-480A), 5 stupňů brzda (140A-170A-210A-250A-340A) + 2 stupně KB (při KB brzdí 5.st.EDB) – aretace pod 5.stupněm. - tedy v podstatě to, co jsi psal (jen čelisťová brzda má 2 stupně...)
Jinak díky za podrobnosti. Vůbec by mě nenapadlo, že T3M budou mít bezestupňový řadič (Oproti 14T asi opravdu bezestupňový, neboť tady je analogový regulátor )
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Jeste me napadla jedny moznost. Nemuze jit spis o umely natahnuti vozu ? Po nejakych tech prasklych celnicich u kloubu, aby se zamezilo stridavymu tlaku/tahu. U K2 to tusim bylo na strednim podvozku taky.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Tak to bude nejspíš něco jiného než je náš případ...PvvS píše:Napadly me, cidla, protiskluzovka, ale to by nevysvetlovalo ten soubeh pri nizsich proudech (i brzda) . Snad jedine pri odbuzovani..
Mohlo by to být třeba nespárováním motorů dle otáčkových charakteristik, i když to dělá problémy spíš na TE022. Při výrazně odlišných otáčkách se pak jeden motor na podvozku víc "fláká" a logicky odebírá menší proud než druhý (ostatní).
V Praze teď máme problémy s vadnou sérií motorových uhlíků, které se nestejnoměrně ojíždí a proud do kotvy pak vede jen jeden. To by teoreticky taky mohlo způsobovat kolísání proudu, protože tam dochází i k přeskokům.
Asi ti neporadim...
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Myslim sice zrovna brno, ale vyzbrojove sou ty vozy temer stejny. Napadly me, cidla, protiskluzovka, ale to by nevysvetlovalo ten soubeh pri nizsich proudech (i brzda) . Snad jedine pri odbuzovani..
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Jedná-li se o Prahu, tak tuším čím by to mohlo i být....PvvS píše:Nevis cim by mohlo byt zpusobeny rozhozeni jednotlivyhc motorovych skupin u KT8 ? kdzy tak koukam na Ametry, tak obvykla odchylka , byva tak 50-60A mezi skupinama , ale hodne casto vidim i rozdil 150-18A . Budky jdou zaroven az nekam ke 400A , pak skok a rozdil je tu.
Myslíš-li to obecně, případně pouze pro Brno, tak nevím.
U nás přiznávám poslední dobou velké problémy právě u TE023 - průběžně se řeší, ale jde to ztuha...
Naprosto netuším, v tomhle jsem pouhý teoretik se znalostmi nastudovanými z dokumentace.XSC píše:Proč jsou vlastně u pulzních výzbrojí zavedeny stupně. Je to pro řidiče pohodlnější než plynulá regulace, nebo je to jen otázka spolehlivosti potenciometr/přepínač?
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Proč jsou vlastně u pulzních výzbrojí zavedeny stupně. Je to pro řidiče pohodlnější než plynulá regulace, nebo je to jen otázka spolehlivosti potenciometr/přepínač?demon píše:Řadič T3M – bezstupňový (28st.jízdy,12st.brzdy), zadání je v podstatě plynulé – velikost proudu řídí potenciometry přes ozubený řemen – jízdní proud odpovídá hloubce sešlápnutí (100-520 A), brzdový proud taky odpovídá hloubka sešlapu (80-360 A).
Jízdní řadič KT8 – 7 stupňů jízdy (240-420-600-780-960-1140-1420A), brzdový řadič – 7 stupňů brzdy (240-1000A) včetně 2.stupňů KB – aretace pod 5.stupněm.
Řadič T6 - 7 stupňů jízdy, 1.stupeň aretovaný - pojezd, 7 stupňů brzdy+dva stupně max.dynamické a kolejnicové brzdy,7.stupeň má aretovanou polohu,pružina vrací páku do jeho polohy.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
demon : radsi se zeptam tady : Nevis cim by mohlo byt zpusobeny rozhozeni jednotlivyhc motorovych skupin u KT8 ? kdzy tak koukam na Ametry, tak obvykla odchylka , byva tak 50-60A mezi skupinama , ale hodne casto vidim i rozdil 150-18A . Budky jdou zaroven az nekam ke 400A , pak skok a rozdil je tu. Nevypozoroval sem zadnou zavislost na kabinach a smeru jizdy..
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Ale 9025 tam zase nemá tu klapku...