Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Tom » 26.3.2008 14:40

fricoolinek2 píše:Ted mne napdlo, když 15T navrhoval arch. Kotas, nemůže zase býti problém s výhledem do zpětného zrcátka jako u T3Re? Z toho nákresu se asi tolik včíst nedá, ale skoro mi přijde, jestli řidiči nebude překážet sloupek mezi malým předním bočním okénkem a předními dveřmi... =P~
Dívím se jedné věci, že stále Kotas do vozidel ty zpětné zrcátka strká. Co sem se díval, tak u nových tram v zahraničí už to řeší jenom kamery... bez zrcátek bude tedy další verze, až se přijde na to, že jdou nahradit :)

http://pagesperso-orange.fr/florent.brisou/464.jpg
http://tramateurs.free.fr/tram_grenoble ... ages/3.jpg
http://tramateurs.free.fr/tram_strasbou ... bourg2.jpg

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od fricoolinek2 » 26.3.2008 14:14

MOp píše:Tiskovka ještě nebyla, obrázek zde do té doby žádný nebude.
A kdy bude? :)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od MOp » 26.3.2008 13:23

Tiskovka ještě nebyla, obrázek zde do té doby žádný nebude.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od trainzjohny » 26.3.2008 13:21

Smazán příspěvek s neexistujícím obrázkem od mechurava a reakce na něj.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Tom » 26.3.2008 12:32

u nás také něco je :) prý to pocházelo odtud a údajně to už zveřejnila škoda (ale nic sem neobjevil), tiskovka ale asi už byla?

http://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?f=7&t=408

Uživatelský avatar
Beatlesák
Uživatel
Příspěvky: 170
Registrován: 07.4.2005 12:16
Bydliště: Neratovice/Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Beatlesák » 25.3.2008 17:23

Já možná vím co má pan A. na mysli. Můžu to prozradit? (Oskare? Absolute? Škodo?)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Jabberwocky » 25.3.2008 16:19

Absolut píše:Mám na mysli mechanickou záležitost, která způsobuje jiné chování vozidla v obloucích, než nan jaké jsme zvyklí od Tatrováckých tříčlánků.
Sousede, neděs mě! Aby nám pak ta tramvaj v obloucích nepokračovala rovně :-o

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Absolut » 25.3.2008 15:53

Ne, nemám na mysli nízkopodlažnost. Mám na mysli mechanickou záležitost, která způsobuje jiné chování vozidla v obloucích, než nan jaké jsme zvyklí od Tatrováckých tříčlánků.

Ne, Patrik Kotas opravdu nemiluje tlusté sloupky. Brněnka byla jistým pokusem a výhled z vozidla tam fakt nevyšel. Což se ovšem vědělo již v roce 1996 při stavbě prototypu.
Že tento vůz ČKD zahrnulo do programu novostaveb tramvají, že si DP Brno místo 30ks T6A5 objednalo 20 T6 a 10 T3R a že PARS Šumperk zahrnul tohle čelo do svého programu
modernizací pro širokou klientelu je již pouze obchodní jednání výše zmíněných subjektů. Kromě Brna všechny DP v CZ tohle čelo odmítly již v tom roce 1996, akorát Praha si
chtěla postavit vlastní soupravu 8205+8206 a rozhodnout se až podle ní, čemuž ovšem osud nepřál.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od fricoolinek2 » 25.3.2008 15:45

Ted mne napdlo, když 15T navrhoval arch. Kotas, nemůže zase býti problém s výhledem do zpětného zrcátka jako u T3Re? Z toho nákresu se asi tolik včíst nedá, ale skoro mi přijde, jestli řidiči nebude překážet sloupek mezi malým předním bočním okénkem a předními dveřmi... =P~

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od adam_r » 25.3.2008 15:38

MF píše:Určitě bude výhodné z hlediska profilu, že jsou podvozky až na krajích. Odpadnou blbé nehody, kdy tramvaj orve nadcházejícím zadkem auto. Teď ovšem záleží na vzdálenosti otočných čepů a z toho vyplývající nadcházení boku vozidla. Tipuji, že to bude obdobné KT, ale to asi neví ještě nikdo.
Vybocovani v oblouku (jak cela, tak i stredu vozu) neni problem spocitat na papire s pomoci matematiky vyucovane na zakladni skole. U toliko opevovane wany se to vedelo jeste drive, nez vubec stal prvni kus. Dokonce se tehdy na k-repu objevili vykresy srovnavajici wanu s T3 v oblouku.
A jsem si docela jisty, ze si na to Skoda dala hodne velky pozor. Pokud by nova tramvaj nesplnovala prujezdny profil, tak Skoda riskuje, ze DPP ty vozy neodebere (nesplneni zadani) - a to by u hracek za 60mega nebylo nic moc pro stabilitu firmy.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od fricoolinek2 » 25.3.2008 15:33

Absolut píše:Ještě je tam jeden velmi výrazný rozdíl.
Máš na mysli 100% NP? =P~

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Absolut » 25.3.2008 15:28

Ještě je tam jeden velmi výrazný rozdíl.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od fricoolinek2 » 25.3.2008 15:09

Absolut píše:Naopak, to už se ví asi rok a půl. Mechanická část je jinak udělaná, než na všech tramvajích z ČKD. Ano, je to tříčlánek s otočnými podvozky pod klouby a na koncích vozu, ale tím podobnost s tramvajemi koncepce tatrováckého tříčlánku (KT8D5, KT8C5, K3RN, KT3, VarioLF3...) končí.
No, ta podobnost tam sice je, ale není rozohodně tak značná jako mají vozy KT8D5, KT8C5, K3RN, KT3 a VarioLF3 vzájemně mezi sebou, berme v potaz to, že zmiňované vozy mají před předním podvozkem ještě dveře a kabinu řidiče, kdežto 15T má přední podvozek zcela na kraji.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od MF » 25.3.2008 14:51

Absolut píše:Naopak, to už se ví asi rok a půl. Mechanická část je jinak udělaná, než na všech tramvajích z ČKD. Ano, je to tříčlánek s otočnými podvozky pod klouby a na koncích vozu, ale tím podobnost s tramvajemi koncepce tatrováckého tříčlánku (KT8D5, KT8C5, K3RN, KT3, VarioLF3...) končí.
Jojo, no já se rád nechám překvapit. Na tom obrázku ta elektrika vypadá dobře.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Absolut » 25.3.2008 14:43

Naopak, to už se ví asi rok a půl. Mechanická část je jinak udělaná, než na všech tramvajích z ČKD. Ano, je to tříčlánek s otočnými podvozky pod klouby a na koncích vozu, ale tím podobnost s tramvajemi koncepce tatrováckého tříčlánku (KT8D5, KT8C5, K3RN, KT3, VarioLF3...) končí.

Odpovědět