Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce TT
Vážně se uvažuje o jednosměrném oblouku od ND do Myslíkovy? Užití mě napadá maximálně jako smyčka.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Ty obrázky od Proxyho sou z návrhu DÚR, vymyšleného už kolem Vánoc 2006, dělal to kámoš Nu, momentálně se neví, zda to platí.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Pokud platí plány z loňské výstavy o budoucnosti Prahy 1, tak by Myslíkova měla vypadat takto...8750 píše:Jak zhruba má vypadat Myslíkova podle nynějšího plánu? (s těmi stromy) Plánuje se ta rekonstrukce tedy na rok 2009, když nebude letos? Bude se rušit řadicí pruh pro IAD na kolejích před křiž. Mánes?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce TT
Absolut 3. 9. 2007 píše:Ad MF: Myslíkova v roce 2008 nebo 2009, celá ulice rekonstrukce - bude tam parkování v zálivech jako v Karmelitské. Trojúhelník u Mánesa dostane navíc POUZE levý oblouk od ND do Myslíkovy, opačný směr nebude, vznikne atypická křižovatka, ale bude možné v centru ukončit linku přes Myslíkovu i z jiné strany, než d-21. Obecně je za tím snaha mít Myslíkovu k dispozici jako obratiště. Současně je i tlak na chodníkové mysy a zákaz vjezdu u zastávek Myslíkova (ale to ještě není jasné)
Jak zhruba má vypadat Myslíkova podle nynějšího plánu? (s těmi stromy) Plánuje se ta rekonstrukce tedy na rok 2009, když nebude letos? Bude se rušit řadicí pruh pro IAD na kolejích před křiž. Mánes?Absolut 3. 5. 2008 píše:Myslíkova je v plánu a momentálně ji brzdí plány městské části, která si vzpomněla, že tam chce stromy a nechala si na to udělat studii od architekta, který trošku zapomněl, že v té ulici jsou nějaké podzemní sítě, nějaké trakční vedení a nějaké veřejné osvětlení...
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Imho dochází díky rychlejšímu opotřebování jazyků ke vzniku dynamických rázů, které v poměrně krátké době mají za následek vytržení upevňovacích šroubů ze závitu. Výhybka pak už může být dál neopravitelná.Absolut píše:Co když třeba jeden nevýměnný jazyk vydrží déle, než tři výměnné? Co když je třeba levnější po dělším čase vyměnit celou výměnu, než za tu dobu 3x měnit jazyk? Vařím z vody, jen naznačuju, kde může být odpověď.
A která MČ si na to vzpomněla? Nebo budou stromy jenom po jedné straně?Myslíkova je v plánu a momentálně ji brzdí plány městské části, která si vzpomněla, že tam chce stromy a nechala si na to udělat studii od architekta, který trošku zapomněl, že v té ulici jsou nějaké podzemní sítě, nějaké trakční vedení a nějaké veřejné osvětlení...
Za Ženskými domovy je v plánu až po vyřešení majetkových poměrů přilehlého nádraží.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Bohužel, jakýkoli (i menšinový) podíl soukromého vlastnictví na pozemcích pod TT je problém. Toto byl třeba i důvod ponechání části starých BKV v obloučcích v Nuslích mezi Divadlem na Fidlovačce a Svatoplukovou v uvedeném směru.
Co když třeba jeden nevýměnný jazyk vydrží déle, než tři výměnné? Co když je třeba levnější po dělším čase vyměnit celou výměnu, než za tu dobu 3x měnit jazyk? Vařím z vody, jen naznačuju, kde může být odpověď.
Myslíkova je v plánu a momentálně ji brzdí plány městské části, která si vzpomněla, že tam chce stromy a nechala si na to udělat studii od architekta, který trošku zapomněl, že v té ulici jsou nějaké podzemní sítě, nějaké trakční vedení a nějaké veřejné osvětlení...
Za Ženskými domovy je v plánu až po vyřešení majetkových poměrů přilehlého nádraží.
Co když třeba jeden nevýměnný jazyk vydrží déle, než tři výměnné? Co když je třeba levnější po dělším čase vyměnit celou výměnu, než za tu dobu 3x měnit jazyk? Vařím z vody, jen naznačuju, kde může být odpověď.
Myslíkova je v plánu a momentálně ji brzdí plány městské části, která si vzpomněla, že tam chce stromy a nechala si na to udělat studii od architekta, který trošku zapomněl, že v té ulici jsou nějaké podzemní sítě, nějaké trakční vedení a nějaké veřejné osvětlení...
Za Ženskými domovy je v plánu až po vyřešení majetkových poměrů přilehlého nádraží.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPK 4/2008
Mj. křížový přejezd ve smyčce Nádraží Braník.P_V píše:- Nadbytečné kolejové spojky v obratištích se mají rušit. Kterépak to budou?
DPK 4/2008
V DPK 4/2008 mě zaujalo:
- Důkladné souvislé opravě trati Přístaviště - Nádraží Braník částečně brání majetkové poměry. V katastrální mapě jsem našel jen jediný takový pozemek, relativně malý, kde je město nebo MČ vlastníkem jen ze 75%. Z pozice většinového vlastníka by podle mě snad problém být neměl...
- Výhybky s výměnnými jazyky mají neuspokojivou životnost, a proto se budou nahrazovat výhybkami s nevýměnnými jazyky. Tak jak je to napsáno, vrtá mi hlavou, proč... snad ten jazyk je výměnný právě proto, aby se dal po ošoupání vyměnit. V čem by byl přínos nevýměnného jazyku pro životnost?
- Nadbytečné kolejové spojky v obratištích se mají rušit. Kterépak to budou?
- Uvažuje se o dalších rozřazovacích splítkách Dtto?
- Stále se nezapomíná na odstraňování nepotkávacích míst Kromě Myslíkovy, Škrétovy a za Ženskými domovy už všude na širé trati relativně nedávno výměna svršku proběhla a nic nezměnila, tak ať se to povede. Wana by mohla být vhodným argumentem, když se doposud jednalo jen o KT8.
- Důkladné souvislé opravě trati Přístaviště - Nádraží Braník částečně brání majetkové poměry. V katastrální mapě jsem našel jen jediný takový pozemek, relativně malý, kde je město nebo MČ vlastníkem jen ze 75%. Z pozice většinového vlastníka by podle mě snad problém být neměl...
- Výhybky s výměnnými jazyky mají neuspokojivou životnost, a proto se budou nahrazovat výhybkami s nevýměnnými jazyky. Tak jak je to napsáno, vrtá mi hlavou, proč... snad ten jazyk je výměnný právě proto, aby se dal po ošoupání vyměnit. V čem by byl přínos nevýměnného jazyku pro životnost?
- Nadbytečné kolejové spojky v obratištích se mají rušit. Kterépak to budou?
- Uvažuje se o dalších rozřazovacích splítkách Dtto?
- Stále se nezapomíná na odstraňování nepotkávacích míst Kromě Myslíkovy, Škrétovy a za Ženskými domovy už všude na širé trati relativně nedávno výměna svršku proběhla a nic nezměnila, tak ať se to povede. Wana by mohla být vhodným argumentem, když se doposud jednalo jen o KT8.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Však píšu, že to není z mojí hlavy, takhle jsem to prostě vyčetl...DPmPET píše:U mobilních svařoven jako Plasser se vaří jak blokové tak i stojinové kolejnice.
DPmPET
Díky za upřesnění.
Re: Rekonstrukce TT
U mobilních svařoven jako Plasser se vaří jak blokové tak i stojinové kolejnice.demon píše:Kolejnice se vyrábějí z uklidněné, vakuované, kyslíkové konvertorové oceli, odlévané do předlitků (kontislitků) na zařízení plynulého odlévání nebo ingotovou technologií do kokil spodem, dodávají ve stavu tepelně nezpracovaném.
Kolejnice se svařují:
- ručně el. obloukem,
- ručně el. obloukem do zápustky,
- stykovým odtavením mobilními svařovnami - pouze blokové žlábkové kolejnice,
- termitem - pouze stojinové žlábkové kolejnice.
P.S. Není to z mojí hlavy, podrobnosti čekej spíš od pana Absoluta, aj.
DPmPET
Re: Rekonstrukce TT
Samotné kolejnice mají určitě třídy tvrdosti,bohužel v Praze se používají kolejnice nejměkčí třídy aby se na to mohlo navařovat.Samozřejmě když budu mít kolejnice tvrdší třídy tak se budou sjíždět okolky.Materiál kolo-kolejnice by měl mít stejnou tvrdost,jistě mě někdo doplní.pterodaktyl píše:Mohl bych se (poněkud hloupě) zeptat na to, z jaké oceli jsou běžné kolejnice a kolejnice ve výhybkách na tramvajových tratích(resp. je to stejný materiál, jako u vignolových kolejnic, nebo jsou tramvajové kolejnice tvrdší?)
Jak se svařují-viděl jsem obloukově, ale vaří se také odporově či termitem?
díky za odpověď!
U výměn s pružnými jazyky se používají standartní kolejnice a materiál jazyků je z manganové slitiny.
Spoje kolejnic můžou být montované,svařované formou Liberáku(plechové pásky),obloukovým a odporovém svařováním.Termity se moc v Praze nepoužívají protože se časem protlučou.
DPmPET
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Kolejnice se vyrábějí z uklidněné, vakuované, kyslíkové konvertorové oceli, odlévané do předlitků (kontislitků) na zařízení plynulého odlévání nebo ingotovou technologií do kokil spodem, dodávají ve stavu tepelně nezpracovaném.
Kolejnice se svařují:
- ručně el. obloukem,
- ručně el. obloukem do zápustky,
- stykovým odtavením mobilními svařovnami - pouze blokové žlábkové kolejnice,
- termitem - pouze stojinové žlábkové kolejnice.
P.S. Není to z mojí hlavy, podrobnosti čekej spíš od pana Absoluta, aj.
Kolejnice se svařují:
- ručně el. obloukem,
- ručně el. obloukem do zápustky,
- stykovým odtavením mobilními svařovnami - pouze blokové žlábkové kolejnice,
- termitem - pouze stojinové žlábkové kolejnice.
P.S. Není to z mojí hlavy, podrobnosti čekej spíš od pana Absoluta, aj.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 23
- Registrován: 09.3.2008 20:44
- Bydliště: kraj Vysočina
Re: Rekonstrukce TT
Mohl bych se (poněkud hloupě) zeptat na to, z jaké oceli jsou běžné kolejnice a kolejnice ve výhybkách na tramvajových tratích(resp. je to stejný materiál, jako u vignolových kolejnic, nebo jsou tramvajové kolejnice tvrdší?)
Jak se svařují-viděl jsem obloukově, ale vaří se také odporově či termitem?
díky za odpověď!
Jak se svařují-viděl jsem obloukově, ale vaří se také odporově či termitem?
díky za odpověď!
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Přesně tak, Damire.
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Rekonstrukce TT
Ano, je to příprava na reko. Před nějakou dobou tady o tom informoval Absolut. Brzo je to uděláno proto, že dělníci pro opravy tratí teď moc neměli do čeho píchnout, tak aby se nenudili Pak v létě bude práce víc, takže se ten náskok bude hodit.nitro píše:Muzete pls nekdo vysvetlit, jaky vyznam melo odstraneni asfaltu v useku Olsanska Nakladove Nadr. Zizkov? Me napadla akorat priprava na planovanou rekonstrukci, ale to mi prijde nejak moc brzo... Dik