A nevíš který rok to změnily? Já tam byl někdy 2004 a se slzou v oku vzpomínal na vzuk staré TV3. Tehdy se mi do ruky dostaly původně prototypové T6.PvvS píše:Jj, i bratislava to menila.
Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Jj, i bratislava to menila.
Re: TV3 na KT8 a T6 v Praze
Jedno město kromě Prahy výzbroj TV3 má teké upravenou. Nesem si jistý, ale řekl bych že je to Bratislava. Jinak změna byla určitě udělaná i pro brzdu, jelikož se oproti původnímu nastavení změnil zvuk při brzdění TV3.Alex píše:Diky za odpovedi. Je mi to presto zahada, proc by v Praze byly problemy pri pouzivani klasickeho rozjezdu vyzbroje TV3, tj. s tou promennou frekvenci... Vozy s TV3 byly ve velkych poctech dodany do CR, NDR, SSSR atd. Nedokazu to odpovedne posoudit, ale rekl bych, ze promenna frekvence rozjezdu u TV3 byla pozdeji upravena na konstantni jenom v Praze. Jinde to vse zustalo a problemy zrejme nebyly. Kdyz myslim na Brno, tam maji x ruznych TV z produkce CKD Trakce a jede se bez problemu. Nasledek pouziti konstantni frekvence pri rozjezdu je takovy, ze musite uplne zmenit tzv. sirku jednotlivych pulsu napeti, tj. dobu kazdeho zapinani tyristoru (pri puvodni promenne frekvenci tyhle pulsy maji shodnou sirku). Jinak se asi nerozjedete. Podobne upravene zapojeni by mohlo byt pouzivano i pri brzdeni, ale to nebylo upraveno, dodnes slysite promennou frekvenci. Je to moc divne, kdyz se to vse predelalo, proc se nezmenilo brzdeni. Nevim, jestli se hloubetinsti nebo motolsti ridici dozvedeli pred par lety v nejakem z kurzu, co a proc neco bylo na vyzbroji "jejich" vozu zmeneno, ale spise ne, ridic jede a o vyzbroj se staraji jini lide...
Re: TV3 na KT8 a T6 v Praze
Diky za odpovedi. Je mi to presto zahada, proc by v Praze byly problemy pri pouzivani klasickeho rozjezdu vyzbroje TV3, tj. s tou promennou frekvenci... Vozy s TV3 byly ve velkych poctech dodany do CR, NDR, SSSR atd. Nedokazu to odpovedne posoudit, ale rekl bych, ze promenna frekvence rozjezdu u TV3 byla pozdeji upravena na konstantni jenom v Praze. Jinde to vse zustalo a problemy zrejme nebyly. Kdyz myslim na Brno, tam maji x ruznych TV z produkce CKD Trakce a jede se bez problemu. Nasledek pouziti konstantni frekvence pri rozjezdu je takovy, ze musite uplne zmenit tzv. sirku jednotlivych pulsu napeti, tj. dobu kazdeho zapinani tyristoru (pri puvodni promenne frekvenci tyhle pulsy maji shodnou sirku). Jinak se asi nerozjedete. Podobne upravene zapojeni by mohlo byt pouzivano i pri brzdeni, ale to nebylo upraveno, dodnes slysite promennou frekvenci. Je to moc divne, kdyz se to vse predelalo, proc se nezmenilo brzdeni. Nevim, jestli se hloubetinsti nebo motolsti ridici dozvedeli pred par lety v nejakem z kurzu, co a proc neco bylo na vyzbroji "jejich" vozu zmeneno, ale spise ne, ridic jede a o vyzbroj se staraji jini lide...
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
aha, tak to je potom něco jinýhoMF píše: nene zajíždí až na konečnou, čas od času se přijdou třeba ve dváadváce zeptat v Hostivaři kde že je ten "prágkastl"
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Že Němcům nevadí pro cizince zobrazovat Hbf, St, Pl...
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
nene zajíždí až na konečnou, čas od času se přijdou třeba ve dváadváce zeptat v Hostivaři kde že je ten "prágkastl"Mišelin píše:... stejně ty cizinci nejedou až na konečnou
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Vy jste můj člověk... Jsem na tom naprosto stejně... stejně ty cizinci nejedou až na konečnou, takže taky potřebujou jenom linku a navíc je vždycky kolem plno dalších lidí, kterejch se můžou zeptat... ... akorát Astra to má dobrý, ta má BUSE velký asi jako autobus a tam se to vejde v pohodě celý, ale ty menší buse co sou v tramvajích, to je ve dvouřádkovym zobrazení cílové stanice k zešílení... ty zátahy ještě jdou, ale jinak je to pohroma.... chápu, že někde to nejde, třeba olšanské hřbitovy, možná smíchovské nádraží apod., ale pokud se vejde 15 znaků vedle sebe v jednořádkovym nápisu, tak by se tam narval i ten barrandov.... je ještě někdo pro ?2217 píše:Já bycho to taky vrátila. Pokud někdo nechápe zkratku síld., není dle mého názoru zcela rozumově vybaven. Jiná je to u cizinců, ale ti nechápou ani sídliště... Osobně s tím taky mám problém. Někdy by mi stačilo přečíst jen číslo linky, protože konečnou stejně buď vím, nebo nepotřebuji znát. Nepřečtu číslo, protože na něm je nalepeno slovo sídliště, vozovna a jiné.
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Já bycho to taky vrátila. Pokud někdo nechápe zkratku síld., není dle mého názoru zcela rozumově vybaven. Jiná je to u cizinců, ale ti nechápou ani sídliště... Osobně s tím taky mám problém. Někdy by mi stačilo přečíst jen číslo linky, protože konečnou stejně buď vím, nebo nepotřebuji znát. Nepřečtu číslo, protože na něm je nalepeno slovo sídliště, vozovna a jiné.
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Ono to tak kdysi bývávalo. Dala se přednost celému názvu zastávek před zkrácenými a to údajně kvůli tomu, že né všici chápou zkratky a to i vč. turistů, kteří se v mapě dočtou, že mají jet do Sídliště Ďáblice, a né do Sídl. Ďáblice...Mišelin píše:Mám dotaz... Proč na panelech BUSE jsou ,,přemnoženě" dvouřádkové pidi nápisy celé tram. konečné namísto toho lepšího systému předtim - místo Sídliště tam bylo jenom Sídl., místo Vozovna -> Voz. ,...Kdo má tak malinkatý písmenka přečíst?... Vadilo by něčemu, kdyby se na panelu BUSE místo: 3 Sídliště Modřany (pod sebou v pidi písmu) ukazovalo : 3 Sídl. Modřany (normálně).. ?? a nemyslim jenom linku 3 ale všechny nebo alespoň většinu linek... co jsem tak stihnul vypozorovat, tak když se tam vejde Černokostelecká (15 znaků), tak by se tam teoreticky mělo vejít i: Sídl. Barrandov (taky 15 znaků) a krom Olšanských hřbitovů by se takto daly zkrátit nápisy snad všude... nebo by lidem dělalo problém si domyslel z většího nápisu Sídl. -> Sídliště.... ..? děkuji
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Mám dotaz... Proč na panelech BUSE jsou ,,přemnoženě" dvouřádkové pidi nápisy celé tram. konečné namísto toho lepšího systému předtim - místo Sídliště tam bylo jenom Sídl., místo Vozovna -> Voz. ,...Kdo má tak malinkatý písmenka přečíst?... Vadilo by něčemu, kdyby se na panelu BUSE místo: 3 Sídliště Modřany (pod sebou v pidi písmu) ukazovalo : 3 Sídl. Modřany (normálně).. ?? a nemyslim jenom linku 3 ale všechny nebo alespoň většinu linek... co jsem tak stihnul vypozorovat, tak když se tam vejde Černokostelecká (15 znaků), tak by se tam teoreticky mělo vejít i: Sídl. Barrandov (taky 15 znaků) a krom Olšanských hřbitovů by se takto daly zkrátit nápisy snad všude... nebo by lidem dělalo problém si domyslel z většího nápisu Sídl. -> Sídliště.... ..? děkuji
Re: TV3 v Praze
Já si zas z šotodiskusí pamatuji zmínku o interferencích, které prý vznikaly při souběhu odběru a dělaly brajgl v měnírně.Alex píše:Tušim a nejsem si jist, ale myslim, že to byla úprava kvůli Barrandovu.
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Tušim a nejsem si jist, ale myslim, že to byla úprava kvůli Barrandovu.Alex píše:TV3 v Praze... Zdravim, mel bych otazku na odborniky. Normalni pulsni menic vyzbroje TV3 pracuje s promennou frekvenci pri rozjezdu i brzdeni. Pred nekolika lety to bylo z duvodu mi neznamych v Praze upraveno, takze pri rozjezdu vozu KT8D5 a T6A5 je slyset konstantni frekvence. Ta klasicka promenna frekvence uz existuje jen pri brzdeni.
Pokud se nemylim, tak jsou ve skrini regulatoru 4(?) jednotky s "novejsim" vzhledem, ktere asi byly nejak upraveny, ale zda to s tim souvisi, skutecne netusim.
Mozna nekdo z Vas vi, z jakeho duvodu ten rozjezd prazskych vozu s TV3 byl upraven.
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
TV3 v Praze... Zdravim, mel bych otazku na odborniky. Normalni pulsni menic vyzbroje TV3 pracuje s promennou frekvenci pri rozjezdu i brzdeni. Pred nekolika lety to bylo z duvodu mi neznamych v Praze upraveno, takze pri rozjezdu vozu KT8D5 a T6A5 je slyset konstantni frekvence. Ta klasicka promenna frekvence uz existuje jen pri brzdeni.
Pokud se nemylim, tak jsou ve skrini regulatoru 4(?) jednotky s "novejsim" vzhledem, ktere asi byly nejak upraveny, ale zda to s tim souvisi, skutecne netusim.
Mozna nekdo z Vas vi, z jakeho duvodu ten rozjezd prazskych vozu s TV3 byl upraven.
Pokud se nemylim, tak jsou ve skrini regulatoru 4(?) jednotky s "novejsim" vzhledem, ktere asi byly nejak upraveny, ale zda to s tim souvisi, skutecne netusim.
Mozna nekdo z Vas vi, z jakeho duvodu ten rozjezd prazskych vozu s TV3 byl upraven.
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Pravděpodobně se zahájením provozu do Radlic, resp. s nahráním nových dat do palubních počítačů bude zmenšen na transparentech nápis "CVIČNÁ JÍZDA" na takovou velikost, aby nepřekrývala symbol "L". To znamená, že na čelním i bočním transparentu bude nejpozdějí od září "L cvičná jízda"