T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6712
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 21.11.2020 18:48

trainzjohny píše:
21.11.2020 14:26
Politik kecá do obecných a velkých věcí, tohle je pod jeho rozlišovací schopnost.
Politik si nechá vypracovat tři varianty, vybere (resp. prachy dá na) tu nejlevnější a to rozhodně nebude ta nejmodernější. Tady nejde o výběr vozparku služební flotily Supů...
Tady naprosto souhlas se Špilberkem...
Karosák píše:
21.11.2020 13:46
A fakt by nešlo i v Praze, využít této chvíle a zkusit stálé soupravy? Nemyslím změnu koncepce provozu, to ani není cílem, ale zkusit třeba 10 souprav na vyzkoušení a odladění.
Na to skutečně není dostatek vozů. Teď nás zachraňuje Covidové omezení, ale po jeho skončení se dá očekávat ještě větší problém než byl vloni.
Radek píše:
21.11.2020 16:14
A ještě se zeptám, jak se má projekt Galileo? :)
Podle posledního infa, cca půl roku starého, vše zdárně pokračuje...
9001 píše:
21.11.2020 17:17
...sice drážní vozidlo sice má delší životnost, ale taky projde cca každých 8 let? PO, kde se stejně všechno sundá.... + větší nehody, kde se to dá taky dodělat...
Každých 15 let dejme tomu. Akorát by to trochu rozbilo snahu mít co nejvíc funkčních celků jednotlivých typů vozů ve shodném provedení pro co možná nejlevnější a nejsnadnější opravy a údržbu, programování z toho nevyjímaje...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 21.11.2020 17:17

Karosák: Ano, sice drážní vozidlo sice má delší životnost, ale taky projde cca každých 8 let? PO, kde se stejně všechno sundá.... + větší nehody, kde se to dá taky dodělat...

Prostě se nechce...

K té krabici Apexu. Ono když se chce, tak to jde... Třeba Kodiaq RS má baterku v kufru, protože by se díky biturbu do motorového prostoru nevešla...

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1543
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Radek » 21.11.2020 16:14

Taky díky za informace.
A ještě se zeptám, jak se má projekt Galileo? :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 21.11.2020 15:15

trainzjohny píše:
21.11.2020 14:26
...pokud zadám správně výběrko, mohu dostat jak moderní tak nejlepší co chci...
Jsi si jistý? Mám pocit, že pokusy o tohle už byly, ale vždycky to skončilo odvoláním neúspěšných uchazečů. A protože rozhodovací instituce čas netlačí, tak se to vleklo a vleklo a nebylo nic, čili přišel befel od toho upustit a jít cestou "nejmenšího odporu" (cena).

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 21.11.2020 14:26

Neházel bych všechno na politiky, tohle je bordel u DPP, pokud zadám správně výběrko, mohu dostat jak moderní tak nejlepší co chci, ale kdy se takové naposledy vypsalo...
Politik kecá do obecných a velkých věcí, tohle je pod jeho rozlišovací schopnost.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 21.11.2020 14:18

trainzjohny píše:
21.11.2020 14:04
Každopádně se přidávám k poděkování vysvětlení kde jsou brzdy pokroku.
Brzdou pokroku jsou prachy, resp. politik, který požaduje na všechno nejlevnější řešení, a ne nejlepší nebo nejmodernější.
RETRO NAVŽDY...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 21.11.2020 14:04

Stálý soupravy, jsou problém spíš kvůli nedostatku vozů (nehody, nový zázraky se co chvíli se.ou a podobně, takže se vozy porůznu přeposílaj mezi vozovnama, aby všude byl dostatek, rozkuplovávaj na noční a ráno zase spojujou a podobně. Ostatně záměr na stálý soupravy už tu byl, viz vínový vleky k Wanám, kdysi. A jak sám víš, nakonec to nedopadlo.
Stálý soupravy byly možný v době, kdy bylo vesměs všecko vysoký. Dneska je trend nízkopodlažnosti, takže vysoká souprava spíše vyjímečně a používaj se spíš sola. A hlavně náklady, náklady, náklady, nikdo nebude držet stálou soupravu přes víkend ve vozovně a místo ní vyžene jiný solo, to už se to spíš rozkupluje a doma se nechá jen druhej vůz.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 21.11.2020 14:04

Až na tu drobnost, že aby nová vozidla nebyla jiná, koupí se stejně starou výbavou, nikdo přece nebude udržovat dva zcela odlišné systémy, když ten první se neruší ...

Každopádně se přidávám k poděkování vysvětlení kde jsou brzdy pokroku.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 21.11.2020 13:46

To ano, ale už to vím v souvislostech a neirituje mně to tolik, jako paragraf 1. Na věci to samozřejmě nic nemění. Ale prostě nic není "jenom". U BUSů celý proces urychluje menší životnost a cena vozidel a rychlejší obnova flotily, než vozidel drážních. A zase jsme u té dlouhodobé koncepce 8-[ Z:idea:

A fakt by nešlo i v Praze, využít této chvíle a zkusit stálé soupravy? Nemyslím změnu koncepce provozu, to ani není cílem, ale zkusit třeba 10 souprav na vyzkoušení a odladění.
Prostě když přijde nová wana, tak už k ní vyhlídnout RP na PO, kterému by se už při PO také udělal Ethernet, nemusela by se dodělávat klima, případě by se zadní vůz mohl oholit o zbytné příslušenství, a toto malé ušetření nákladů by mírně kompenzovalo investicí do novější technologie OISu.

Jenže si i trochu odpovím - to nejde, protože PO už běží podle původního plánu, který nějaká zlepšení neobsahoval a už je podepsána dodávka na klimy, materiál...takže se to musí dobastlit postaru. A navíc proč to dělat, když se přece další generace vozidel nakoupí s novou výbavou bez bastlení. Nebo ne? :devilsmokin :D To je fakt ježek v kleci :roll:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 21.11.2020 12:40

Karosák píše:
21.11.2020 12:29
Konečně trochu zajímavých informací. Díky chlapci Z:idea:
Zajímavé to je, ale poněkud smutné. Dozvěděli jsme se (vlastně náhodou), jak jsme zaostalí. :(
Je vidět, že šotoušárny mají přednost před technologickým pokrokem, který není na první pohled vidět a nedá se vyfotit. 8-)

A když jsme u technologického pokroku, tak trochu OT: neměl být rok 2020 tím rokem, kdy se BUSy DP vybaví terminály pro bezhotovostní nákup jízdenek :?: Kde se to zase zaseklo :?: #-o

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 21.11.2020 12:29

Konečně trochu zajímavých informací. Díky chlapci Z:idea:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 21.11.2020 12:01

Tedy problémy jsou v podstatě dva - "interní" komunikace v rámci vozu, a komunikace mezi vozy.
Cca polovina vozového parku první problém nemá, protože s ničím nekomunikuje (KT,14T,15T) ovšem všechny jsou aktuálně "zakonzervované" na IBISu a jediná naděje je předělat to v rámci PO (aby byla minimální práce navíc) a používat vyměněné díly jako náhradní na ostatní nepředělané vozy a v horizontu desítky let bude předěláno.
U spřahovaných vozů by šlo výše uvedené aplikovat s tím, že by ale mezi vozová komunikace byla pak problém, protože by se musela R.Péčka rozdělit na dva typy. Je asi na místě se ptát, zda třeba zároveň s tím nevyměnit i mezivozovou zásuvku a kabely a posunout celé R.Péčko od T3 z 60. let dál do 21. století.
Řešit to má asi cenu jen u perspektivních R.Péček, T3M2 i retrovozy "vem čert", přesněji veme je čas.

Otázka je, dělají se první vlaštovky až teď (miškolecké KT, nové wany) a tedy se značně zaspala doba, ale je naděje, že se současný stav konečně přestane konzervovat na další desítky let, nebo se třeba něco aplikovalo už na 15T ?

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od DavidD » 21.11.2020 9:21

Ano umi, napriklad hlašení zastavek je na nem uz dnes..

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1543
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Radek » 21.11.2020 8:48

Zvědavej dotaz: umí DT-06 jak IBIS tak ethernet? Jestli by třeba nešlo některé periferie nechat na IBISu a něco píchnout na ethernet...

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od DavidD » 21.11.2020 7:49

Ja pevne verim, ze kodovani smen pujde i za soucasneho stavu(stale se ceka na vyrazeni vsech DT01-aktualne zadni vozy a sluzebni vozy). I kdyz se jedna o prenos velkeho mnozstvi dat do vozidla z dispecinku a tam jsme opet omezeny ibis sbernici mezi DTckem a vysilackou..horsi je to s myslenkou treba kompletnich jizdnich radu, zobrazovani informaci na transparentech typu prestup na metro A,B,C ci prestup na vlak apod.

Odpovědět