TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Naposledy se rozšiřoval Palackého most v 50. letech, a navíc to o dva metry netrefili, je to furt málo. Proto by se to mělo od začátku navrhnout s oddělenou TT.
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Vzpamatuj se! Kdy naposledy se v Praze něco ROZŠIŘOVALO? Já slyším jen o plánech na humanizaci (čti ZUŽOVÁNÍ)P_V píše:Nejlépe tak, že TT bude na mostě od začátku na samostatném tělese s otevřeným svrškem, a buspruhy a cyklopruhy okolo. Jiná forma "rozšiřování" je do nejbližší generální opravy mostu politicky neperspektivní (a možná ani při té GO, viz Libeňský most)von Špilberk píše:Já bych ten most navrhnul tak, aby se dal později rozšířit a výhledově tam auta pustit.
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Nejlépe tak, že TT bude na mostě od začátku na samostatném tělese s otevřeným svrškem, a buspruhy a cyklopruhy okolo. Jiná forma "rozšiřování" je do nejbližší generální opravy mostu politicky neperspektivní (a možná ani při té GO, viz Libeňský most)von Špilberk píše:Já bych ten most navrhnul tak, aby se dal později rozšířit a výhledově tam auta pustit.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
A dokonce i vrchní Hrubeš je pro, takže je to dobrý...
Já bych ten most navrhnul tak, aby se dal později rozšířit a výhledově tam auta pustit. Obecně: Praha má mostů málo a pak vznikají kolony na komunikacích, které k těm mostům vedou. Víc mostů by nemuselo vůbec znamenat víc aut, jen by to mohlo znamenat méně najetých km, tedy i méně emisí a hluku. Takže i most pro IAD je ekologická stavba.
Já bych ten most navrhnul tak, aby se dal později rozšířit a výhledově tam auta pustit. Obecně: Praha má mostů málo a pak vznikají kolony na komunikacích, které k těm mostům vedou. Víc mostů by nemuselo vůbec znamenat víc aut, jen by to mohlo znamenat méně najetých km, tedy i méně emisí a hluku. Takže i most pro IAD je ekologická stavba.
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Tak prý začali s přípravou mostu
Prý bude sloužit jen tramvajím, busům a pěším. Obávám se aby to neskončilo tak, že kvůli tomu a úspoře bude mít jen dva jízdní pruhy společné s kolejemi, a o pár let později, po nových volbách, na most pustí i auta.
Prý bude sloužit jen tramvajím, busům a pěším. Obávám se aby to neskončilo tak, že kvůli tomu a úspoře bude mít jen dva jízdní pruhy společné s kolejemi, a o pár let později, po nových volbách, na most pustí i auta.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
MM 1) V okolí je slušná zastávba, která generuje poměrně velkou poptávku. Ze 193 se přestupuje hrana x hrana na NBS Ano z C tam nějaká menší část bude, ale i tak by si naštval hodně lidí naprosto zbytečně.
2) Do takovéhle křižovatky nacpat takhle blbě tramvaj je za mě blbost. Třeba někdo znalejší napíše něco jiného, ale moc v to nevěřím...
Podstatné je, že tvůj návrh je na úrovni 10 letého děcka co umí kreslit do mapy
2) Do takovéhle křižovatky nacpat takhle blbě tramvaj je za mě blbost. Třeba někdo znalejší napíše něco jiného, ale moc v to nevěřím...
Podstatné je, že tvůj návrh je na úrovni 10 letého děcka co umí kreslit do mapy
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
1.) kdo asi tak tvoří (tebou uváděných) 40% cestujících l.18 generovaných Pražským povstáním9001 píše:MM: Problém bych viděl v tom, že současná zastávka u metra Pražského povstání generuje tak 40% cestujících pro 18... Takže zrušit takto významnou zastávku vidím jako velký problém...
K samotnému ukončení na Pankráci... Za tohle by tě asi všichni pověsili do průvanu. Do už tak složité křižovatky, narvat ještě esíčkově tramvaj... Proč to radši necpat před Motokov? Tak by se přejely dva pruhy a hotovo.
=M=C, které je i na Pankráci
BUS l.193, která je i na Pankráci
či BUS l.121 (mezi Kavkami a Podolskou vodárnou), které by se při zrušení TT daly posunout zastávky Pražského povstání na Nám. Hrdinů = do docházkové vzdálenosti k TT "okolo" Vrchního soudu?
2.) Co je na křižovatce ulic Na Pankráci a Hvězdova složitého
Dle mé osobní znalosti se jedná:
a) o naprosto běžné křížení dvou více (dvou až tří - při přidaném levém odbočováku) pruhových silnic.
b) o křižovatku, v níž je obousměrně poddimenzován čas pro průjezd vozidel mezi jižní a východní větví, který by byl prodloužen o čas výjezdu TRAM DC z mnou navržené nástupní zastávky dočasného obratiště typu trojúhelníku
NAVÍC PODSTATNÉ JE, ŽE MŮJ NÁVRH DOČASNÉHO OBRATIŠTĚ TT PANKRÁC BY SE MĚL VYHÝBAT PROSTORU PRO VÝSTAVBU =M=D (VČETNĚ, ZDE NĚKÝM ZMÍNĚNÉHO, PODCHODU POD UL. NA PANKRÁCI PROPOJUJÍCÍHO JEHO VESTIBUL S VESTIBULEM =M=C
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 05.3.2016 22:01, celkem upraveno 1 x.
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
18 by na Pankrác rozhodně smysl měla, cesta do oblasti Vršovic, Karláku a Národní by jinak z D vyžadovala několik přestupů. Ale to by to chtělo postavit rovnou se smyčkou... Jinak by ještě dávala smysl 7, krátká a nekonfliktní trasa a aspoň ten Anděl. Ale to by zase řvali ve Vršovicích
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Osobně bych dal přednost tomu, aby se D postavilo už rovnou do centa, aby se tohle nemuselo řešit...
Obsazenost C v tom úseku, kde by se měla stavět tramvaj o něco klesne díky D, takže trochu vyhozené peníze.
To už radši postavit tramvaj do Malešic a nebo protáhnout tramvaj od Strašnické ulicí v Olšinách
Obsazenost C v tom úseku, kde by se měla stavět tramvaj o něco klesne díky D, takže trochu vyhozené peníze.
To už radši postavit tramvaj do Malešic a nebo protáhnout tramvaj od Strašnické ulicí v Olšinách
-
- Uživatel
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Až bude na Pankrác přijíždět tak o třetinu víc cestujících než nyní, zejména pak Středočechů, pro které bude parkování podél D velmi pohodlné, ještě si na mě vzpomenete. Každé, byť minimální "vytrhnutí" zde bude dost znát. Řada těchto nových cestujících jistě bude chtít směrem na Synkáč a dále a bez prodloužení budou nuceni jet jednu stanici narvaným metrem. Kdysi se tramvaje rušily kvůli souběhu s metrem a když je metro přeplněné, mohou se ze stejných důvodů opět zavést. Kudy přesně to bude je v zásadě jedno, původní středový pás jistě není jediná alternativa.9001 píše:Tramvaj po 8 to moc nevytrhne...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
MMM, 9001: oni na Pankráci plánují jen přejezd (jako byla Letná), protože je to "dočasně", než se to prodlouží dál přes Budějovickou na Dvorce. Takže se nikdo nebude chtít patlat ani s trojúhelníkem, ani smyčkou. (I když by se před Motokov určitě vešla.)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
MM: Problém bych viděl v tom, že současná zastávka u metra Pražského povstání generuje tak 40% cestujících pro 18... Takže zrušit takto významnou zastávku vidím jako velký problém...
K samotnému ukončení na Pankráci... Za tohle by tě asi všichni pověsili do průvanu. Do už tak složité křižovatky, narvat ještě esíčkově tramvaj... Proč to radši necpat před Motokov? Tak by se přejely dva pruhy a hotovo.
K samotnému ukončení na Pankráci... Za tohle by tě asi všichni pověsili do průvanu. Do už tak složité křižovatky, narvat ještě esíčkově tramvaj... Proč to radši necpat před Motokov? Tak by se přejely dva pruhy a hotovo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
já tu opět musím prosazovat opuštění stávající TT u =M=C Pražského povstání (kde tímto vznikne prostor pro plnohodnotné samostatné levé odbočovací pruhy z Nám. Hrdinů k magistrále i do ul. Lomnického = zbezpečnění a také zrychlení průjezdu i BUS linek "dvojkřižovatkou" řízenou SSZ + prostor pro parkování po ul. Na Veselí - místo toho zabraného prodloužením TT od této ulice k =M=C Pankrác) a vytvoření propojky stávajících zastávek Palouček a Vozovna Pankrác (pomocí rampy v Táborské ul. před podjezdem magistrály + kolejemi před budovou Vrchního soudu).P_V píše:A to jen za předpokladu, že se k vozovně přestane jezdit. Nedovedu si představit, že se kvůli jedné zastávce bude zavádět druhá linka.9001 píše:Tramvaj po 8 to moc nevytrhne...
Musím upozornit, že pokud se má kdykoliv dříve než za +/- 1/4 století tato TT prodlužovat, tak uvedené řešení je:
1.) jediné provozně praktické
2.) potřeba začít připravovat v rámci chystané (na příští - nejpozději přespříští rok) REKO TT Táborská ul. (včetně) - Voz. Pankrác (mimo tento uzavřený areál)
3.) dočasně ukončitelné nejen kolejovým přejezdem pouze pro obousměrné TRAM, ale i typem obratiště použitelného jednosměrnými vozy
- ano, je tam (cca od BUS zast. směr Kavčí hory a po severní výstup z =M=C Pankrác u ul. na Pankráci) určitě dostatek místa i pro vytvoření tzv. obratového trojhúhelníku
- ještě stojí za zmínku, že i tento typ obratiště může mít vybudovánu tzv. předjízdnou kolejí - nejpraktičtěji, že fyzicky je více kolejí vedle sebe v místě výstupní zastávky ( buď přímo z nich je - jako v zákresu více obratových oblouků pro zpětný pohyb do odjezdové koleje/nástupní zastávky nebo za více výstupními zastávkami vedle sebe se vytvoří spojení do jedné koleje a z ní jediný obratový oblouk pro zpětný pohyb do výjezdní koleje /nástupní zastávky)
PS: Zrušení té dosavadní neuzavřené smyčky kolem vozovny PA (a přilehlých bloků dalších domů) vyruší možnost, že nějací pozdní dobíhači TRAM 2x (opakovaně) ukáží "fakáče" řidiči TRAM dodržujícímu předpisy - poprvé nezastavícímu po výjezdu z dosavadní nástupní zastávky Voz.PA člověku, který z poza ní doběhl někde od budovy Vrchního soudu a podruhé při míjení toho samého člověka, když jede (za pár minut) kolem BUS zast. Pražského povstání směrem k NBS
EDIT: Tak jako není obratiště před jinými vozovnami (mimo ŽI), tak nemusí pak být vybudované (rekonstruované) ani před voz. PA (zrušením dosavadních výstupních zastávek dostanou klid obyvatelé přilehlých domů) + lze posunout křížový kolejový přejezd (propojku protisměrných kolejí) z dosavadní polohy před vraty vozovna do prostoru těsně za ně.
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
A to jen za předpokladu, že se k vozovně přestane jezdit. Nedovedu si představit, že se kvůli jedné zastávce bude zavádět druhá linka.9001 píše:Tramvaj po 8 to moc nevytrhne...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Tramvaj po 8 to moc nevytrhne...Blaueminence píše:Jakmile bude na Pankráci ukončeno metro D, pokládám tramvaj téměř za nutnost. Jinak se totiž do nejpřetíženějšího úseku celého metra na lince C pohrne osazenstvo ne z jedné linky, ale ze dvou (a nikdo mi neříkejte, že už tam stejně jezdí, všichni určitě ne). Vytvoří tak alespoň nějakou alternativu. A postavit to celé nebo alespoň část o něco dříve i tak může situaci jen pomoct, přepravní poptávka je už tak dost velká. To ostatně platí i pro prodloužení z Modřan, kde stávající konečná je pár set metrů před hustým sídlištěm.